Se indlæg|
DR1 -Kontant: om Priser på flybilletter til Thailand
|
|
| Mads_T |
Lagt på d. 02/01-2006 21:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
Jeg har lige hørt, at der kommer noget om priser på flybilletter til Thailand i udsendelsen Kontant på DR1 i morgen tirsdag kl. 21.25 Mads |
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 02/01-2006 22:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Ja, det bliver spændende at se hvordan thaier kan få 1000 kr. i rabat på rejserne
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 02/01-2006 22:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Her er linken : (Bl.a. klip fra Thai Travel:< Det er den "etniske pris"> og da thai ikke kan udtale R, så er man nok tættere på "sandheden" ) .http://www.dr.dk/.../index.htm Jeg glæder mig til at se hvilken "afsløringer" der kommer frem. M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 02/01-2006 23:09 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Buggymann |
Lagt på d. 02/01-2006 22:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
hmmmm kan vi maskere os som thaier og få rabat...smiler ![]() ![]() ![]() parkpean
just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 02/01-2006 23:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Thaier og deres familier i Danmark får ganske rigtigt rabat hos Thai travel (den på halmtorvet). Det har jeg selv benyttet mig af før. Men så meget er det altså heller ikke. Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| torben mustang |
Lagt på d. 03/01-2006 00:51
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 81 |
Min kone og mig køber altid billeter i Thai Trawel på halmtorvet de er 1000kr billigere end Thai Air på rådhuspladsen(pr stk) ![]() ![]() ![]() Torben og Orachorn [mail][/mail]
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/01-2006 05:57
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Som udgangspunkt er en flybillet altid billigere hos en agent end direkte hos flyselskabet. Det er en meget gammel tradition. Den er dog i opbrud, men stadig gældende. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 03/01-2006 09:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Vi har tidligere købt flere gange hos Thai Travel, men jeg har aldrig været klar over, om vi får etnisk rabat. Jeg er nu også en elendig krejler.![]() Hvordan bliver man egentlig klar over, om man har fået etnisk rabat? Vore billetter til april er bestilt hos naboen Asia Travel Center. Jeg kender endnu ikke prisen, men er da lidt spændt på, hvor vi havner. |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 04/01-2006 04:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Hvem gav rabatten? jeg gaar ud fra at det var det Thai Air der gav den og agenten saa videregiver da agenten (Thai Travel) ikke af sig selv kan give saa stor en rabat. Cheers! |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 04/01-2006 13:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Jeg syntes ikke der er noget som helst i vejen for at at selskaber lærer at agere efter den danske købelov. Det kan ikke være rigtigt at der skal være rabatter blot fordi man er Thai. Det er faktisk en af de få ting jeg hader ved Thailand - der differentiering af priser for Thai´er og Falangs. Er man ude at se noget er der 30-50% rabat for Thai´er og fuld pris for falanger. Forestil jer hvis vi i DK lige doblede billetprisen op med 100% for at gå i Tivoli for turister - udelukkende med den begrundelse at "de har jo flere penge en os Danskere". |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 04/01-2006 14:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
jeg ser sådan på at thaier og deres familier får rabat forde det er dem der rejser mest hvis jeg som firma høber mange gange for jeg jo også flere rabater syntes i øvrigt at det var en tynd kop the |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 04/01-2006 14:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Har selv prøvet den med prisforskellen i TH, i starten var jeg ved at blive sindsyg over at jeg syntes, at det var MEGA uretfærdigt, men som tiden er gået syntes jeg egentlig at det er okay, vi faranger har jo som regel lidt flere penge end de fleste alm. Thai'er og der er jo nogen der skal betale gildet for at det kan løbe rundt. Mvh. Suk.............. ![]() Den med at sammeligne det med at prisen skulle være højere for turister i DK kan jeg ikke helt følge, da økonomien mellem DK og visse andre lande ikke tåler nogen sammenligning
Redigeret af Suk Rak Ning d. 04/01-2006 14:47 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 04/01-2006 15:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Jamen jeg skal da gerne præcisere hvad jeg mener. Der kommer efterhånden flere og flere krydstogt skibe til flere større danske havnebyer. De ombordværende er typisk mere end velbeslåede turister - og alt andet nok mere velhavende end en gennemsnits dansker. Så burde det jo være i orden at de betalte mere så vi kunne få det til at løbe rundt? Jeg har endnu ikke rejste andre steder end I Thailand hvor jeg er stødt på denne forskels behandling. Jeg syntes det er deciceret tåbeligt og diskriminerende - og tilmed dårligt købmandskab. Gu er det billigt i Thailand, men er det er familie der er afsted som hver gang skal betale for 4 personer, kan det betyde at man er nød til at vælge noget fra. Andre steder i verden kan det jo fint nok hænge sammen, hvis udlændinge og landets beboere betaler samme pris en vare eller ydelse. Jeg har intet imod rabat ordninger o.l. det skal bare ikke være rabatter der udelukkende gives fordi du tilhører en speciel race. Hvis Thai´erne ønsker at give hinanden rabatter, så kan de snildt lave et bonus program eller en rejse forening som på medlemmernes vegne kan forhandle priser med Thai-Airways. |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 04/01-2006 15:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej high tover jeg kan da godt se hvad du mener og det er vel egentligt rigtig nok men nu snakker vi jo kun om rejse udgift grunden til at jeg syntes det er ok er at de fleste thaier og familie ofte rejser hvert år for at komme hjem og besøge familien og hvorfor skulle folk der kun rejser derned en gang eller kun er en have rabat det for man jo ikke andre steder men ja lav et kort som du skriver men det er nok heller ikke lovligt |
|
|
|
| ove |
Lagt på d. 04/01-2006 16:20
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 45 |
Det der er problemet er at de giver etnisk rabat, altså til en bestemt race. Det er diskrimination. ellers kan de jo give rabat til hvem de vil, det er jo meget almindeligt at dem der rejser meget får mere rabat. men rabat til en bestemt race den går ikke i Danmark, og det er vist også godt nok. Hilsen Ove |
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 04/01-2006 16:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
@Rolan Det er selvfølgeligt lovligt på linie med andre rabatkort. Ulovligheden med Thai airways og Kenya Air består i, at man nægter nogen noget på baggrund af race, nationalitet eller etnisk baggrund Edit: Damm der var jeg for langsom
Redigeret af Kimpil d. 04/01-2006 16:23 Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| ove |
Lagt på d. 04/01-2006 16:30
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 45 |
Og lig til suk nu skuffer du mig.. Da de åbnede tårnet med restaurant i Pattaya var der meget larm omkring det, at thaier kom op til halv pris. Det begrundede de i avisen med, at thaiere kom oftere. Udlændinge kom måske kun en gang.... For hulen mand. Hvor mange udlændinge bor der ikke fast i Pattaya? Kommer jeg ud for det vender jeg på hælen med det samme.. Hilsen Ove |
|
|
|
| ove |
Lagt på d. 04/01-2006 16:36
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 45 |
og lige til suk igen Jeg tror der er rigtig mange thaier der har rigtig mange flere penge end du har. hæ hæ hilsen Ove |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 04/01-2006 16:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej Ove !
Hvis du læste mit indlæg rigtigt, skrev jeg , at der er mange faranger der har flere penge en visse Thai'er.........Jeg er sq ikke rig, jeg har 60.000THB Pr. md...............men jeg klare mig, selvfølgelig er der masser af Thai'er der har bunker af penge, jeg ligger nok lidt under middelklassen her i Bkk-området. Mvh. Suk................ ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 04/01-2006 19:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Forskellen er efter min mening ikke fair, for hvis man har råd til at rejse til/bo i Danmark, har man også råd til at betale det samme som os andre, da der følger de samme privilegier med for alle danskere. Forskellen i Thailand har jeg det fint med, da Thailændere generelt har langt færre penge end os. Hvis vi fede danske turister har råd til at rejse 8000km væk, og bruge hvad der svarer til en hel årsløn på damer sprut og ædelse, hvorfor har vi så ikke råd til at betale lidt mere for tingene? Det er kun fordi vi er så pisse nærrige at vi ikke har lyst, men fair synes jeg altså det er - Som om nogen af jer DØR af at betale 2kr mere for en øl, end en thailænder.. Nej vel? Nå, bare min mening... |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 


















