Se indlæg
 Udskriv debat
Mit nye liv i Thailand (2001-2012), af Hans Sønder
Webmaster
Historien er skrevet for at mine efterkommere kan få et lille indblik i hvordan et liv kan ændres totalt og for at de, og andre – måske, kan drage en lære deraf. En af de ting jeg har lært gennem livet er, at næsten ingen mennesker på denne jord er, hvad de giver sig ud for at være.

Da jeg den 1. august 2010 skrev Prologen til denne bog havde jeg ingen anelse om at det skulle tage mere end 2 år at gøre den færdig. Det har været en svær proces. At skulle krænge sit liv ud til offentligheden er aldrig let, men på den anden side har det også givet mig en åndelig frihed at få det ud af sind og krop.

Bogen/historien er, lige som den første tænkt som en beretning til mine efterkommere, så de kunne lære bare lidt om den gamle der flyttede til den anden ende af verden og fik et andet liv. I midlertid er der sket så meget i de 13 år jeg har haft min gang her i Thailand, Jeg har fået så megen respons på min første bog så jeg faktisk besluttede at denne i stedet skulle være en ”positiv lærebog” som modpol mod alle de negative røster der ellers florerer.

Jeg har, gudskelov, observeret at i de 13 år, er stemningen omkring det negative vendt noget, men der er stadig stupide, uintelligente, der på trods af mange års gang her i landet stadig ikke har forstået forskellen på de vidt forskellige kulturer.

Jeg har i disse godt 12 år stødt på både godt og ondt, men på det sidste syntes jeg ondskaben har taget overhånd blandt danskere. Jeg er som fortalt opdraget som en fredens mand, ham der skal tilgive og vende den anden kind til. Og det er der så utallige der har benyttet sig af, givet mig den ene skuffelse efter den anden. Indtil de oplever at jeg kun accepterer dem indtil en hvis grænse, så slår jeg igen.

Når denne historie – måske – kommer på nettet, er der helt sikkert en hel del der vil føle sig ramt, men jeg har kun skrevet sandheden. Utallige er de ting som jeg helt bevidst har udeladt og som kunne have rystet skidtet ud af dem der har såret og nedgjort mig og min thaifamilie. Der er vel oven i købet dem der vil fremture med diverse trusler men jeg er fuldstændig kold, mit liv er alligevel fyldt med så meget dårlig erfaring fra de der kalder sig medmennesker så intet kan overraske mig.

Jeg har vel været det man kalder naiv i mange situationer, jeg har altid troet på det bedste i et menneske, også dem der kaldte sig mine venner. Da jeg sagde farvel til Danmark var det ikke mindst i håbet om at verden var på vej til noget bedre, men tværtom viser det sig at den er blevet værre, meget værre.

I 2012 havde jeg fornøjelsen af at lægge Hans Sønder's bog En Roskildedrengs Erindringer, årene 1939-2000 op herinde. Siden da er En Roskildedrengs Erindringer, årene 1939-2000 hentet flere hundrede gange og allerede dengang lå det i kortene af der ville komme en efterfølger til bogen som ville tage over hvor den første bog slap.

Den bog er nu skrevet færdigt og kan hentes af dem som har lyst til at læse videre om Hans Sønder's oplevelser i livet og ikke mindst om Hans's liv i Thailand fra 2001 og frem til idag.

Den nye bog kan findes her: Mit nye liv i Thailand (2001-2012), af Hans Sønder

God fornøjelse :-)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Webmaster
Lige for en god ordens skyld. Linket til den første bog, hvis man endnu ikke har stiftet bekendskab med den, kan findes her.

Link: En Roskildedrengs Erindringer, årene 1939-2000
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

kiss
har hendet begge bøger ned og er igang med at læse den første, spændende interessant og godt skrevet

Webmaster
Jeg har lige sat download af filen på pause, da der lige er et par småting jeg skal have vendt med forfatteren.
Med venlig hilsen

Webmaster

jydetampen
Ja sjov læsning har lige scannet lidt af bogen,men stoppede da jeg kom til dette afsnit.

Jeg landede lørdag den 21. april kl. 6.30, var hurtigt gennem tolden og tog en taxa direkte til Pattaya. Jeg tjekkede ind på Recidence Garden, fik mig et hurtigt bad og så over gaden ind i gården og banke på døren. Så klokken ikke meget mere end otte. Jeg var så spændt at jeg dirrede, kunne knap nok synke mundvandet,

Det vil sige det er fra don muang lufthavnen, så kan ikke forstå han har noget mundvand overhovedet med den fart ville jeg være helt tør i munden,men kan godt se det lyder godt ved stambordet.
1 1/2 - 2 timer til alt det er fandme svært at tro på.

hugoboerge
jydetampen skrev:

Ja sjov læsning har lige scannet lidt af bogen,men stoppede da jeg kom til dette afsnit.

Jeg landede lørdag den 21. april kl. 6.30, var hurtigt gennem tolden og tog en taxa direkte til Pattaya. Jeg tjekkede ind på Recidence Garden, fik mig et hurtigt bad og så over gaden ind i gården og banke på døren. Så klokken ikke meget mere end otte. Jeg var så spændt at jeg dirrede, kunne knap nok synke mundvandet,

Det vil sige det er fra don muang lufthavnen, så kan ikke forstå han har noget mundvand overhovedet med den fart ville jeg være helt tør i munden,men kan godt se det lyder godt ved stambordet.
1 1/2 - 2 timer til alt det er fandme svært at tro på.

Det er godt nok hurtigt, men husk lige paa jetlag og iver osv osv saa maaske laeg blot en time ekstra paa. Det betyder ikke rigtig noget. Der er heller ingen trafik paa det tidspunkt og saa endda loerdag saa fra Don Muang toll road og saa ramme Bang Na Trat toll road saa kan det vel gaa hurtigt ? ikke ?

Det betyder vel ikke noget for historiens skyld.

Skeptikeren
joh da, for nogen der vil se det negative i alt så er det jo guf at finde en faktuel fejl. Men jeg beklager da at jeg ikke selv har opdaget skrivefejlen, godt vi har skarpøjede nordjyder på sitet.

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
jydetampen
nu vi ved er ved geografien,så ligger Hammerum i midtjylland og ikke som skrevet i nordjylland.

flyer
Kan desværre ikke downloade historien endnu... der kommer bare en side frem med not found 404, så langt kunne jeg ikke komme igår, pga webmaster, er det mon stadig ham der spøger?
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

sni
Hej.
Kan de 2 erindringer kun hentes ned på nette,eller kan de købes som bøger? og hvor.

Fotofreak
sni skrev:

Hej.
Kan de 2 erindringer kun hentes ned på nette,eller kan de købes som bøger? og hvor.

Hvis du ønsker at købe den sidste erindring i bogform, så må du nok bevæbne dig med lidt tålmodighed - Der skal korrekturlæser(ere) på, inden den fortjener udgivelse i bogform Smile

sabaitoo
Jeg fik da hentet den inden at downloadet blev slettet og fik läst bogen igennem til sidste side..jeg skal ikke
klage over eventuelle stavefejl eller andet da det er en helt personlig beretning.
Man se bogen fra mange sider, som en personlig, ärlig selverkendelse i slutningen af et liv, eller som et spark i röven til alle dem forfatteren ikke kan lide ( og der er mange der faar et spark i röven).
Man kan ogsaa läse bogen som en oplevelse fra en hjertepatient der trods megen modgang finder et liv..mulighederne er mange og det kommer vel an paa fra hvilken vinkel man läser bogen.
Man kan savne at forfatteren ser sig i spejlet og spörger sig selv hvorfor alle de andre har fejl ..eller man kan have forstaaelse for en hjertepatient der sätter prioriteterne mig,mig,mig og mig plus min kone, hendes familie ..
Jeg skal önske forfatteren mange gode aar fremover og haaber da paa en fortsättelse, del 3 om et par aar.

Webmaster
Webmaster skrev:

Jeg har lige sat download af filen på pause, da der lige er et par småting jeg skal have vendt med forfatteren.

Ok, jeg har nu fået udvekslet lidt mails med forfatteren.

Jeg har overfor forfatteren fremlagt lidt af de klager som jeg har modtaget over visse dele af bogens indhold. Klager som har gået lige fra det nødvendige i at udlevere andre mennesker på den måde som det gøres i bogen og over til at visse dele i bogen er direkte injurierende ytringer og ting hvor enkeltpersoner ikke er dømt for de påstået handlinger.

Der er også billeder i bogen, hvor de fotograferede personer ikke har haft noget ønske om at blive fremstillet i bogen.

Bogen fylder 239 sider, og jeg beklager at den blev lagt op uden at nogle havde læst den helt igennem først, så der kunne have været regeret på disse ting noget tidligere. Det beklager jeg overfor de mennesker som er omtalt i stærk negative og måske i direkte injurierende vendinger i bogen.

Bogen blev allerede fjernet ved mit forrige indlæg her i tråden og den kan derfor ikke længere hentes. Det er selvfølgelig gjort for ikke at gøre tingene værre for de omtalte mennesker i bogen, men også for forfatterens skyld.

Jeg beklager og håber på forståelse for beslutningen.
Tak
Med venlig hilsen

Webmaster

jydetampen
Forstår ikke det sisdte webmaster skriver om at beskytte forfatteren????? Han må vel stå til regnskab for hvad han skriver,hvis man er mand for svine andre som det bliver gjort i bogen,så må han også være mand for tage imod kritik og hans glorie skinner forhåbentlig ikke så stærkt mere.
Hvis der stadig er nogle der vil læsse første udgave så send en pb,så skal jeg nok fremsende den.

Webmaster
jydetampen skrev:

Forstår ikke det sisdte webmaster skriver om at beskytte forfatteren????? Han må vel stå til regnskab for hvad han skriver,hvis man er mand for svine andre som det bliver gjort i bogen,så må han også være mand for tage imod kritik og hans glorie skinner forhåbentlig ikke så stærkt mere.
Hvis der stadig er nogle der vil læsse første udgave så send en pb,så skal jeg nok fremsende den.

Selvfølgelig står man til ansvar for sine ytringer. Længere er den ikke. Men man behøver jo ikke gøre det værre hverken overfor den som er fremkommet med ytringerne eller dem som ytringerne omhandler.

Jeg kan og skal hellere ikke gøre mig til herre overfor de ytringer som forfatteren er fremkommet med. Jeg syntes bare de er upassende og at de hører ikke til her på siden. Og jeg vil i hvert fald ikke være behjælpelig med at gøre tingene værre for hverken den ene eller anden part i sagen - og det er sådan set slemt nok allerede i forvejen.

Jeg vil derfor også opfordre til at dem som nåede at hente bogen sletter den i stedet for at begynde at dele den.
Med venlig hilsen

Webmaster

sudsakhon
Hvis forfatteren af en bog ønsker at udgive uredigeret, kan vedkomne bare vel stille udgive den til download via en hvilken som helst hjemmeside, der udbyder denne tjeneste.

Wemaster bliver nødt til, såfremt han ikke ønsker strafansvar for medvirken (STRL§ 23), at fjerne evt. injuriderende indhold .

Sålænge ingen påklaager indholdet af bogen, er der intet problem. Men webmaster vil itræde strafansvar såfremt inholdet påklages, idet han manuelt har godkendt uploadet. Og dermed indholdet.

Hans... Du har din kunstneriske frihed, kun afgrænset af lovgivningen.

Det kan være grænseoverskridende, at andre vil redigere i ens materiale, men lige netop her på siden bliver Webmaster nødt til det.

(Hvis indholdet er som beskrevet. Jeg har desværre ikke fået læst bogen endnu, og kan ikke vurdere dette)

Dit valg er således, om du vil acceptere en form for redigering før bogen kan downloades her, eller om du vil finde en anden tjeneste til dette.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
jydetampen
[quote]jydetampen skrev:

lung
Øv, jeg ville ellers gerne have læst den også...

lung

chaingmai
også jeg.den lyder til at være spænendeLOL LOL..............

vandango
Kunne godt tænke mig en kopi, i den form den er nu før der bliver redigeret.

Spring til debat: