Se indlæg|
Nøglekort
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 01/03-2013 03:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Nu har jeg boet i Thailand i snart 2 år, og den tid kommer snart hvor jeg skal bruge et nyt nøglekort, så jeg kontaktede NemId og bad om at få sendt nye men det kunne ikke lade sig gøre da jeg har beskyttet adresse, men den ellers så søde dame fra NemId som ringede til mig mente at jeg blot skulle kontakte min Bank i DK som sikkert kunne hjælpe mig. Jeg kontaktede min Bank i DK, Spar Nord Bank, som ikke kunne hjælpe så længe jeg har beskyttet adresse. Egentligt var det min plan at have beskyttet adresse i 5 år, men må nu droppe den plan, eller?. Jeg tager gerne imod gode råd hvis nogen kan rådgive mig med dette problem, for nøglekort er jo en nødvendighed, så hvordan får jeg nu nye nøglekort? Bent. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 01/03-2013 04:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
bentmj skrev: .....Nu har jeg boet i Thailand i snart 2 år, og den tid kommer snart hvor jeg skal bruge et nyt nøglekort, så jeg kontaktede NemId og bad om at få sendt nye men det kunne ikke lade sig gøre da jeg har beskyttet adresse, men den ellers så søde dame fra NemId som ringede til mig mente at jeg blot skulle kontakte min Bank i DK som sikkert kunne hjælpe mig. Jeg kontaktede min Bank i DK, Spar Nord Bank, som ikke kunne hjælpe så længe jeg har beskyttet adresse. Egentligt var det min plan at have beskyttet adresse i 5 år, men må nu droppe den plan, eller?. Jeg tager gerne imod gode råd hvis nogen kan rådgive mig med dette problem, for nøglekort er jo en nødvendighed, så hvordan får jeg nu nye nøglekort? Bent. Nu har jeg helt alm adresse her i Thailand men ringede og fortalte min post nogle gange dukker op og andre gange ikke en herre jeg snakkede med hos nem id oplyste jeg så kunne få dem sendt til ambassaden hvor jeg så foreslog konsulatet på Jomtien og det mente han godt kunne lade sig gøre....har så ikke været problem for mig inu da jeg stadig har nogle kort tilbage da jeg fik 10 kort med da jeg flyttede her til....så måske det kan lade sig gøre for dig nu ved jeg ikke lige hvor du bor...men mener jeg kunne få op til 20 kort af gangen når jeg er bosat i udlandet så skal man være meget spillegal for ikke at ha til et pænt stykke tid..... ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 01/03-2013 06:02
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Har selv haft samme problem... Den bedste løsning og den jeg har benyttet mig af er, at få (købe) en nøgleviser fra nem-ide,, næste gang du er hjemme. Den koster ca. 99.- kr Du kan evt. udskrive en fuldmagt, til et familie medlem, som så kan have den med til Thailand Den holder ca. 3 år, nemlig batteriets levetid. En alternativ løsning, er at familie medlemmet, får udleveret nøgle kort og faxer, eller mailer dem til dig. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 01/03-2013 06:27
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
bentmj skrev: Nu har jeg boet i Thailand i snart 2 år, og den tid kommer snart hvor jeg skal bruge et nyt nøglekort, så jeg kontaktede NemId og bad om at få sendt nye men det kunne ikke lade sig gøre da jeg har beskyttet adresse, men den ellers så søde dame fra NemId som ringede til mig mente at jeg blot skulle kontakte min Bank i DK som sikkert kunne hjælpe mig. Jeg kontaktede min Bank i DK, Spar Nord Bank, som ikke kunne hjælpe så længe jeg har beskyttet adresse. Egentligt var det min plan at have beskyttet adresse i 5 år, men må nu droppe den plan, eller?. Jeg tager gerne imod gode råd hvis nogen kan rådgive mig med dette problem, for nøglekort er jo en nødvendighed, så hvordan får jeg nu nye nøglekort? Bent. Er NemId ikke administreret af det offentlige ? Der skulle vel ikke vaere noget problem i at fremsende noeglekort. For et aar siden gik der koks med log-in saa jeg blev lukket ude fra systemet. Man sendte saa en ny kode til konsulatet fordi man ikke maatte sende til en privatadresse. Lyder underligt, men det var hvad man gjorde. Saa loesningen er nok en tur til naermeste konsulat. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 01/03-2013 06:40
|
Her er link til nøgleviser... https://www.nets-...egleviser/ Good luck |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 01/03-2013 06:46
|
DK skrev: Her kommer mit indlæg igen med en lille rettelse. Det er selvfølgelig nøgleviseren og ikke fuldmagten, som holder i 3 år. Har selv haft samme problem... Den bedste løsning og den jeg har benyttet mig af er, at få (købe) en nøgleviser fra nem-ide,, næste gang du er hjemme. Den koster ca. 99.- kr Den holder ca. 3 år, nemlig batteriets levetid. https://www.nets-...egleviser/ Du kan evt. udskrive en fuldmagt, til et familie medlem, som så kan have den med til Thailand En alternativ løsning, er at familie medlemmet, får udleveret nøgle kort og faxer, eller mailer dem til dig. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 01/03-2013 06:48
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
jeg bestilte nye kort på nettet 4 dage kom en bil fra dhl, med de nye kort... ..................... ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 01/03-2013 06:50
|
chaingmai skrev: jeg bestilte nye kort på nettet 4 dage kom en bil fra dhl, med de nye kort... ..................... ![]() Sendt med DHL kurer post...! Og hvad var så prisen.? Igen, få dig en nøgleviser så du ikke mere behøver, at tænke på hvor mange nøgler du har tilbage. |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 01/03-2013 07:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Tak for svarene. Jeg har ikke planer om at skulle til DK mere i dette liv, såfremt reglerne da ikke gøre det umuligt at blive her i dette skønne land. Dvs. at jeg ikke kan få et nøglekort sendt til min adresse i Thailand fordi jeg har beskyttet adresse, lyder det ikke lidt grotesk da det jo er nødvendigt med NemId? Må nok bide i det sure æble og stoppe med beskyttet adresse, surt. |
|
|
|
| max |
Lagt på d. 01/03-2013 07:32
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
til dk du spurte hvad var prisen for dhl jeg gave 0kr for det har tjekket min konto og der er ikke trukket en nikel tror det er noget der hedder service ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 01/03-2013 08:37
|
max skrev: til dk du spurte hvad var prisen for dhl jeg gave 0kr for det har tjekket min konto og der er ikke trukket en nikel tror det er noget der hedder service ![]() Hvis du kan få bank, eller Nem Ide, til at fremsende gratis med kurer-service, så skulle "den ged være barberet". Så er det bare, at vælge nøglekort, nøgleviser, eller begge dele og få det sendt til konsulatet. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 01/03-2013 09:38
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
Jeg ved ikke om din beskyttede adresse får betydning men på dette link henvises der til NEM ID for udenlands danskere https://www.borge...NemID.aspx |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 01/03-2013 09:55
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Midlertidig adresseændring eller emigrering til andet land Nye nøglekort sendes som udgangspunkt til din folkeregisteradresse. Hvis du ændrer adresse midlertidigt, eller hvis du udvandrer, kan du selv anføre en alternativ adresse i selvbetjeningen på NemID.nu Køb NemID Nøgleviser Med NemID nøgleviser får du nøglen ved tryk på en knap. Nemt og hurtigt. •Du kan frit skifte mellem nøgleviser og nøglekort. •Du løber ikke tør for nøgler. •Nøgleviseren er 5,5 cm lang og 2,5 cm bred. •Batteriet holder i minimum tre år. •Prisen er inkl. forsendelse. NemID nøgleviser (Hvid) DKK 99,00 Hej Bent, ovenstående er fra NEM-ID hjemmeside, så jeg forstår ikke rigtig. Men du kan bestille en nu, og få sendt til mig, så skal jeg sende den videre. Er i BKK fra d. 10/4. HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 01/03-2013 10:01
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
bentmj Kan du ikke ophaeve den beskyttede adresse, bestille adskillige noeglekort til NemId og naar de er sendt, saa faa din adresse beskyttet igen? At faa noeglekortene udleveret paa ambassaden eller hos konsulen koster penge. Conrad |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 01/03-2013 10:21
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Kan klart anbefales Slip for bøvlet med det åndssvage ( ) kort..... |
|
|
|
| swedmark |
Lagt på d. 02/03-2013 09:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Conrad skrev: bentmj Kan du ikke ophaeve den beskyttede adresse, bestille adskillige noeglekort til NemId og naar de er sendt, saa faa din adresse beskyttet igen? At faa noeglekortene udleveret paa ambassaden eller hos konsulen koster penge. Conrad Øhhh, nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvad er en "beskyttet adresse" og hvorfor/hvad bruger man den til? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 02/03-2013 09:39
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
swedmark skrev: Conrad skrev: bentmj Kan du ikke ophaeve den beskyttede adresse, bestille adskillige noeglekort til NemId og naar de er sendt, saa faa din adresse beskyttet igen? At faa noeglekortene udleveret paa ambassaden eller hos konsulen koster penge. Conrad Øhhh, nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvad er en "beskyttet adresse" og hvorfor/hvad bruger man den til? https://www.borge...telse.aspx http://www.famili...0-114.html |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 02/03-2013 09:56
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Det er egentlig det samme som HEMMELIG adresse. Årsagen til det kan jo egentlig være ligegyldig,men jeg kender da en del,der har det. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| swedmark |
Lagt på d. 02/03-2013 10:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Conrad[/quote] Øhhh, nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvad er en "beskyttet adresse" og hvorfor/hvad bruger man den til?[/quote] https://www.borge...telse.aspx http://www.famili...0-114.html [/quote] Tak for info og link ![]() |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 02/03-2013 15:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Jeg har ikke planer om at skulle til DK mere i dette liv, såfremt reglerne da ikke gøre det umuligt at blive her i dette skønne land. Er du sikker på det ???? Sorry men jeg tro at du gør det en dag. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

) kort.....