Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Oel i Thailand for billige penge
|
|
| ben |
Lagt på d. 06/01-2006 07:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Naaja; jeg kan godt lide en oel i ny og nae saa jeg har sat mig for at finde ud af hvilken af de billigere oel er det bedste alternativ til Heineken (jeg husker de dage da man kunne koebe Carlsberg her...). Jeg besluttede at kigge KUN paa de allerbilligeste(19-21 Baht/daase) hvilket udelukker Singha, Tiger, Blue Ice og et par andre i denne omgang. Her er dem i prisklassen som jeg fandt paa hylden hos Tesco-Lotus: Chang/Cheers/Red Horse/Archa/Leo/Thai Beer Jeg har koebt nogle stykker af hver og har taenkt mig at lave en "blind" test (haaber det ikke er mig der bliver blind!) - men hoerer gerne input fra folk der drikker/har proevet nogle af ovennaevnte oel. Skaal! Ps. flasker 640 ml er lidt billigere baseret paa volume men koeber daaser da mere handy. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 06/01-2006 08:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg kan også godt lide en øl . Og jeg tilbyder frivilligt min krop til den gode sag. Næste gang jeg kommer til Thailand, vil jeg foretage min egen blindtest ![]() ![]() .Men jeg skal advare: resultatet kan blive et styk wok i skallen . |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 06/01-2006 10:03
|
He,he - go' en Frank! Du er hermed inviteret til blindsmagning naar du kommer! Et par kommentarer om nogle af dem: Cheers: ny oel lavet af Asia Brewery der laver Heineken og Tiger - deres "budget" model vel. Chang: oprindeligt lavet i samarbejde med Carlsberg - i kender nok historien (grimt split) Red Horse: lavet af San Miguel og den staerkeste; 6.9%! |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 06/01-2006 12:19
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa Jamen hvis man ellers kan taale at se der staar en kasse i koekkenet saa er der en hel del penge sparet ved at koebe en kasse af gangen og selvfoelgelig flaske oel... Daaser de er alt for dyre. 1 kasse beer Chang 12 flasker af de store 350 thb eller 3 flasker 100 thb Den nye Cheers det er da en gang vand efter min mening. En daase Chang koster engro 17.50 thb / udsalgs prisen svinger en del. Le-si |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 06/01-2006 12:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Hej Ben Jeg har prøvet både Chang og Leo. Begge to udmærkede øl, men jeg foretrækker Chang af de to. Når jeg er i Thailand er jeg "lidt" for nærrig til at købe Heineken, Bud osv. Jeg holder mig altid til Singha, men Chang er et godt alternativ, og så er den jo noget billigere end andre gode mærker. Jeg vil tillade mig at kalde Chang for et "forholdsvis godt mærke".... Ihvertfald til prisen!! ![]() Men den med blindsmagningen er jeg også helt med på...... ![]() Og jeg glæder mig til at høre dit resultat af de andre billige øl... MVH Henrik Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 06/01-2006 15:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
nu drikker jeg helst vodka, men er sikker på det også ryger ned i en blind test jager |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 06/01-2006 16:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Der maa vaere noget jeg har misforstaaet?![]() Foerst fik jeg indtryk af at det var smagen det handlede om, men det intryk jeg faar nu, saa ser det mere udtil at handle mest om hvor stor en maengde man kan faa til mindst mulige pris og saa kommer kvaliteten i 3. raekke! ![]() Jeg nyder da gerne en bajer eller to, men mildt sagt, saa rager prisen mig en skid! Men jeg har heller ikke et behov for oel der rykker synderligt ved min oeknomi Der er sgu der ikke ret meget af det sproejt de laver i Thailand, der er vaerd drikke! Carlsberg smagte sgu da ogsaa af noget der staaet forlaenge i varmen! ![]() ![]() ![]() Det er sgu derfor Thai'erne putter is! Isen tar den krumme smag!![]() Her er link som jeg kan anbefale, den kan spare jer for rigtig mange penge paa store kvantums af billigt "chang" pis! ! http://www.aa.org/ jeg snupper gerne en Guinnes, paa robin hood, den er importeret (fra Malaysia)![]() Skaal! Gutter! ![]() ![]() ![]() “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 06/01-2006 17:47
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
oeh misforstod jeg indlaegget eller handlede det om oel og priser.![]() Le-si |
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 06/01-2006 17:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Der er ikke andet for end vi må til at lave et mikrobryggeri i Bangkok, så skulle det da være muligt at få noget ordenligt øl
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 06/01-2006 18:45
|
Ja! Kimpil! det ville sgu vaere en god ide! men saa gaar vi nok ned paa prisen! Hvis vi laver oellet for billigt saa ville det blive et problem at levere maengden!![]() (mikrobryggeri)Der er faktisk et "mikrobryggeri" i BKK det hedder "german beer", de servere faktisk noget godt oel til tyskmad og saa er der levende Thai underholdning og "sing a song" (faelles sang) Men det er ikke for bosidene dansker, med hang til billigt oel i store maengder! ![]() ![]() ![]() Det saelges ikke paa flaske eller daase i den lokale Tesco lotus!![]()
“Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 06/01-2006 18:48
|
|
Ja, Jorn har læst om stedet eller retter stederne, der er 2 afdelinger nu. Det er nu mere et mindre brygværtshus jeg tænker på. Så kunne man have 4-6 hjemmebryggede øl i hanerne og evt. servere lidt mad til
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/01-2006 19:02
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hi, Chang er det bedste, uanset pris. Jeg testede det hele grundigt, da jeg flyttede herud. Men skal man drikke mere end tre yai, så er Chang ikke god, giver hovedpine... Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| skytte |
Lagt på d. 06/01-2006 19:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 217 |
voresøl.dk chang er den bedste jeg drak på min ferie i december ca.15 flasker 4 dage om ugen og så er den 1% under den danske elefant og så er det 110bath for 3 chang måske får le-si dem billigere ude på landet end det koster i naklua |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 07/01-2006 08:11
|
Jorn; pris niveauet blev jo fastsat fra min foerste post - men da det var det jeg brugte som hovedkriteria er det da fint at folk kommenterer paa oel priser generelt. Der er ogsaa et par gode tips ang. at koebe kasser/flasker Etc. som man kan spare lidt penge paa. Tillykke med at du sagtens kan drikke hvad der passer dig! Min post drejer sig om billige oel - saa smut du bare ud og faa dig en Guinness mens vi checker de billige oel. ![]() Jeg syntes ogsaa at Cheers virker lidt tynd, men det er Heineken jo egentlig ogsaa, og i denne varme smager det mig egentlig fint. Chang har generelt vaeret mit valg - men mest fordi jeg "kendte" den. Red Horse har jeg proevet en enkelt gang foer - og den smagte mig faktisk vel paa trods af styrken. I sidste uge havde Tesco Lotus 2 daaser for 28 Baht (billigt!) paa Red Horse - saa jeg har et par stykker i koeleskabet! ![]() Skaal! |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 07/01-2006 18:23
|
Ja, Jorn har læst om stedet eller retter stederne, der er 2 afdelinger nu. Det er nu mere et mindre brygværtshus jeg tænker på. Så kunne man have 4-6 hjemmebryggede øl i hanerne og evt. servere lidt mad til Jeg mener det faktisk! det lyder sgu som en god ide! Et sted med stille og rolige forhold, en lille oase! mmh. Men det lyder ikke som noget der ville hive mange thai ind og dansker i Thailand, de ser ikke udtil at ville betale prisen for vi kan nok ikke forvente, at holde de priser der her bliver diskuteret her. Hvor imod kvaliteten, den burde vi ikke faa problemer med at overgaa.![]() ![]() Undskyld gutter, men det er ikke for at fornaerme nogle. Men jeg deler altsaa ikke jeres smag i oel. Men jeg er som men ikke saa meget anderledes, jeg er ogsaa livs nyder. men jeg priotere blot mit forbrug af oel i forhold til prisen, da jeg hellere vil nyde 7 gode oel en dag om ugen end jeg drikke en masse daarligt oel 7 dage om uge ![]() ![]() At finde godt oel er ikke kun et problem i thailand, men ogsaa mange andre steder i verden, og det meste er sgu ikke vaerd at skrive hjem om. At finde en rigtig god oel handler foerst og fremmest om personlig smag! ![]() Det som mange rent teknisk vil kalde "godt oel" kan for andre vaere det rene "pis" der er ingen tvivl om at bryggemetoder, og raavarekvalitet spiller en stor rolle, med hvis ikke oellet ikke rammer ens smag saa kan det jo vaere hammerende lige gyldigt. ![]() for mig, er det at finde en god oel, det samme som at finde en perle i en oesters. ![]() Jeg vil da gerne lige naevner nogle af mine favoritter: En Dansk Guld tuborg, Australsk Carlton Draugth, irsk Guennis, Kill kenny, Engelsk Diamond, Thailand Bangkok "German beer",Japan (oel af pilsnertypen) Aisiah ja! og undskyld! men man faar altsaa ikke de naevnte oel typer for 20-30 bath i supermarkedet.nogle af dem bliver slet eksporteret Men kimpil! Der maa sgu vaere noget i din ide! ![]() “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 07/01-2006 18:54
|
|
Jeg er sikker på at der er penge i det, også i en større skala. Men det er for dyrt til min pengepung. Talte med den ene af ejerne af Café Europa om det, og han var sikker på at den der gjorde det først ville tjene kassen. Det var dog min lidt større plan, hvor vi taler om et større sted og flere på vej i forskellige turistområder
Redigeret af Kimpil d. 07/01-2006 18:54 Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| skytte |
Lagt på d. 07/01-2006 19:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 217 |
jeg nævner da igen at hvis og isåfrem der er nogen der vil prøve at brygge øl så gå til siden [url]www.voresoel.dk[/url] henrik Redigeret af John d. 07/01-2006 20:27 |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 08/01-2006 04:38
|
Dubliner brygger ogsaa deres egen oel (1 lys/1moerk) og smager fint - andetsteds at proeve mange importerede oel er Night Market oel basaren. Erdinger og mange andre i store maengder. Jeg indroemmer at jeg ikke kan smage den store forskel paa "standard" oel generelt, og drikker oel mest for det sociale aspekt, og saa kan jeg jo ligesaagodt vaelge de billigere. Skaal! |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 08/01-2006 10:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Drikker beer chang hjemme Handler helst lokalt da 3 oel koster 100 THB. Og de bringer gerne varerne hjem til mig. Handler gerne lokalt hos de smaa koebmaend idet jeg betaler samme pris som thaierne![]() I Pattaya (Jomtien) maatte jeg betale 120 THB for 3 oel i doegnstoren men prisen stod paa koeleskabet ![]() Naar jeg er ude bliver mit oelmaerke ofte bestemt efter den mest sexy representant (servetrice) for oelmaerket ![]() Singha: Gul kjole og piger med en flot figur. Chang: Blaa bluse og sorte bukser. Archa: Hvid cowboy hat, bluse og lange hoejhaelede stoevler. Flot ![]() Leo: Hvid T-shirt med Leo Logo Cheers: Blaa og hvid kjole ![]() Ice: Flot moerk silke kjole ( da jeg saa hende foerste gang MATTE jeg smage en ICE, hun var hoej flot med lange ben og en fantastisk figur) Jeg vil lige sige at disse piger ofte er studerende og ikke til salg Men derfor kan man godt blive venner og moede dem privat![]() |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 09/01-2006 08:15
|
He,he MisterM - din metode er ikke saadan at kimse af! ![]() Skaal! |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

. Og jeg tilbyder frivilligt min krop til den gode sag. 
.