Se indlæg|
Lommepenge
|
|
| Schjodt23 |
Lagt på d. 02/06-2013 11:59
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Hej der ude ! Min kæreste og jeg rejser til phuket til august, mit store spørgsmål er så hvor mange lommepenge skal man have med?? Ved godt det er svært at sige )! Vi er studerende og har sparet 8000 sammen hver!! Vi skal være der i 11dage og to i Bangkok! Vi har købt tre udflugter hjemmefra, så det er kun til mad, drikke et par øl og drinks om aften og lidt shopping )! Mit spørsmål er så er det nok vi har med?? |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 02/06-2013 12:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Schjodt23 skrev: . Tror det er okay med de 8 kilo,men ta" nu lidt extra med,bare for en sikkerheds skyl🌞Hej der ude ! Min kæreste og jeg rejser til phuket til august, mit store spørgsmål er så hvor mange lommepenge skal man have med?? Ved godt det er svært at sige )! Vi er studerende og har sparet 8000 sammen hver!! Vi skal være der i 11dage og to i Bangkok! Vi har købt tre udflugter hjemmefra, så det er kun til mad, drikke et par øl og drinks om aften og lidt shopping )! Mit spørsmål er så er det nok vi har med?? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 02/06-2013 12:25
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Schjodt23 skrev: Hej der ude ! Min kæreste og jeg rejser til phuket til august, mit store spørgsmål er så hvor mange lommepenge skal man have med?? Ved godt det er svært at sige )! Vi er studerende og har sparet 8000 sammen hver!! Vi skal være der i 11dage og to i Bangkok! Vi har købt tre udflugter hjemmefra, så det er kun til mad, drikke et par øl og drinks om aften og lidt shopping )! Mit spørsmål er så er det nok vi har med??Billetter betalt, hotel betalt og 3 udflugter betalt. 16,000 kr i alt = +/- THB 85,000- 13 dage = THB +/- 6,500 per dag. Skulle nok kunne lade sig goere. God tur. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 02/06-2013 12:31
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Altså 16.000 dkk til at dække 13 dage for 2 personer...fly, hotel og udflugter er betalt i forvejen (forhåbentligt også rejseforsikring). Det er ca. 6300 THB pr. dag. for 2 personer. Det burde kunne lade sig gøre for et par unge mennesker. Men især restaurantbesøg og taxikørsel (Phuket) er blevet dyrt efterhånden. Alene besøg på en middelgod restaurant bliver hurtigt 3000 THB el. mere. Men hvis i planlægger lidt burde det sagtens kunne lade sig gøre efter min mening. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 02/06-2013 12:33
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
I leve som grever og baroner for 6.500 THB pr. dag. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 02/06-2013 13:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
Har ladet mig fortælle phuket er op imod 100% dyrere end Pattaya på stort set alt lige fra taxa til resturant til forlystelser osv. Har ikke været på Phuket, men i Pattaya vil 6500 baht om dagen være luksus! |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/06-2013 14:21
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Som Bjarke85 fortæller, så er Phuket dyrt, og man kan sige, at jeres budget afhænger af, hvor meget kørsel I har behov for, da kørsel i særlig grad er dyrt i Phuket. Frokosten kan I tage et rigtigt thai-sted, eller et let måltid på stranden. Mht. til turist-restuarant har jeg en tommelfingerregel, og det er, at jeg ikke kigger så meget på maden i menukortet, der ofte står udenfor, da det giver et præcist billede af restaurantens prispolitik. Det er et godt tegn, hvis man kan købe øl i kander. Hvis man ikke kan det, men kan købe øl i store flasker, så er det ofte også ok. Hvis man kun kan købe små flasker, som i Danmark, så er deres prispolitik typisk i den høje ende. Dertil kommer ++, der ofte står med små bogstaver. Husk at drikke vand, da varmen gør, at man drikker flere øl, hvis man ikke drikker vand. Men ellers vil jeg også mene, at I har godt med penge med. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/06-2013 14:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Vi er jo alle forskellige, men hvis du ikke ligefrem skal ud og købe et par guldringe, så vil jeg gætte, at I dårligt nok når at bruge halvdelen af pengene. Prøv at gemme jeres shopping til Bangkok, hvor udvalget er betydeligt større og priserne er betydeligt lavere. Tjek evt. min hjemmeside om shopping i Bangkok for ideer til, hvor I kan bruge pengene. http://rejse-til-...-i-bangkok |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 02/06-2013 15:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
@ Schodt23 Jeg kan tilslutte mig indlæggene fra: Klovn, hugoboerge, JS, milex, Bjarke85, Robert Kronberg og Kim Ludvigsen. Men jeg er nysgerrig: Hvor i Thailand har I planlagt at tilbringe hovedparten af tiden ? Jeg sender også ønsker om, at i får en herlig ferie ![]() M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/06-2013 15:42
|
Nu er jeg som sagt ikke opdateret på Phuket, men jeg bruger ikke mange penge, når jeg rejser rundt. Jeg vil alligevel tro, at man stadig kan få en god middag på en ok restaurant for 1.000 baht? Hvis morgenmad er inkluderet, så vil spise det som en tidlig brunch, og nøjes med et let måltid på stranden eller et andet sted. 200 baht for frokost? Phuket er rasende dyrt i transport, så hvis I skal køre meget, så ville jeg leje en lille MC. Det giver også mere frihed? 200 om dagen??? Strandstole og lidt øl på stranden: Aner det ikke, men måske 400 baht??? Bar eller lignende om aftenen: 600 baht? Så er vi oppe på 2.400 baht, og så er der jf. hugoboerges regnestykke 4.000 baht tilbage om dagen til shopping, luksus, tøjvask og det løse, herunder regnefejl i mit regnestykke, fordi jeg ikke er opdateret på priserne dernede. Hilsen, Robert |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 02/06-2013 15:47
|
@Robert, Du må nok lige forklare de unge mennesker hvad '++' er. Undgår dem selv, da jeg ikke gider sidde og regne på priserne. Og synes faktisk det er en uskik. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/06-2013 16:11
|
|
Jeg vil fraråde leje af en lille MC (scooter). Prismæssigt kan det være en god ide, hvis man kan køre sådan en, og man ikke oplever uheld. Som Robert og andre har skrevet, er transport dyr på Phuket. Men risikoen for uheld er stor. De indfødte kører uden hensyntagen til færdselsreglerne, og det bliver ikke bedre af de mange turister, som ikke er vant til at håndtere trafikken i Thailand og to-hjulede køretøjer med flere hestekræfter end en cykel. Risikoen for et uheld må ikke undervurderes. Hertil kommer, at hvis man ikke har gyldigt kørekort til motorcykel, så er der ingen forsikring der dækker. Hverken hospitalsophold eller skader på andre køretøjer. Og med det budget, der nævnes her, er der plads til dyr transport. Milex, du kan da bare selv tilføje en forklaring på ++. Schjodt23, ++ betyder, at der tillægges moms og drikkepenge, henholdsvis 7 og 10 procent. Det er en uskik, som bruges af nogle hoteller og turistrettede spisesteder for at få priserne til at synes mindre. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 02/06-2013 16:19
|
Det var simpelthen fordi jeg ikke kunne huske %-satserne. Ikke dovenskab. |
|
|
|
| Leif56 |
Lagt på d. 02/06-2013 18:10
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 62 |
Schjodt23 skrev: Hej der ude ! Min kæreste og jeg rejser til phuket til august, mit store spørgsmål er så hvor mange lommepenge skal man have med?? Ved godt det er svært at sige )! Vi er studerende og har sparet 8000 sammen hver!! Vi skal være der i 11dage og to i Bangkok! Vi har købt tre udflugter hjemmefra, så det er kun til mad, drikke et par øl og drinks om aften og lidt shopping )! Mit spørsmål er så er det nok vi har med??Hej Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg var på Phuket (Patong Beach) i sidste måned, og det er lavsæson nu, så det kan lade sig gøre at finde et hotelværelse fra 450 baht/dag og op, og det er samme pris med 2 i værelset! American breakfast fås fra omkring 140 Baht og thai style fra omkring 60 baht, frokost fra 50 - 100 bath og hvis det er en standart restaurant får i middag fra 100 - 150 baht + drikkevarer. Alle priser er pr. person, og gælder en suppe eller ris med en kødret (kylling, pork, beef eller seafood). Øl koster fra 60 - 100 baht på de fleste barer, formentlig 200 hvis I går på disco. Taxa priser, ja det er dyrt på Phuket, fra lufthavn til Patong ca. 600 - 700 baht, rundt i Patong 200 baht (forhandl inden kørsel) mc-taxa 60 - 100 baht. God tur! Leif |
|
|
|
| Schjodt23 |
Lagt på d. 02/06-2013 18:16
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Tusind tak for jeres svar:-))! Jeg kan tror så vi har rigeligt med penge med, vi har morgenmad på hotellet:-))! Vi havde snakket om leje af scooter men er meget i tvivl, har haft motorcykel her hjemme:-). Men hvis man bare kører roligt og ikke hurtigt kan det vel godt gå? Også lige et andet spørgsmål kan vi stole på de hjemmesider der sælger udflugter?? Mvh Anders ) |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/06-2013 19:08
|
Jo, I kan godt stole på hjemmesider, der sælger udflugter, men det kan være en turistfælde, hvor I bliver kørt forbi en dyr skrædder og en dyr guldsmed på vejen hjem, men det overlever I nok. De gange, hvor jeg har lejet en lille MC med automatgear, så har jeg kørt i knallertfart, udtagen på store hovedveje, hvor man bør følge med trafikken, hvis vejen er smal. Det er naturligvis ikke ensbetydende med, at der ikke kan ske uheld, hvis man bliver ramt - og, som Kim skriver, så skal man have MC-kort, selvom de færreste har .... Derfor plejer jeg at køre langsomt langs vejkanten i knallertfart, eller mindre; men ja, det er forkert. Hilsen, Robert Schjodt23 skrev: Tusind tak for jeres svar:-))! Jeg kan tror så vi har rigeligt med penge med, vi har morgenmad på hotellet:-))! Vi havde snakket om leje af scooter men er meget i tvivl, har haft motorcykel her hjemme:-). Men hvis man bare kører roligt og ikke hurtigt kan det vel godt gå? Også lige et andet spørgsmål kan vi stole på de hjemmesider der sælger udflugter?? Mvh Anders ) |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 02/06-2013 19:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Hvis i har planer om at leje jetski, så vær forsigtige det kan hurtig blive et meget dyr fornøjelse. Typisk vil man blive beskyldt for, at havet lavet skader. Ofte er det gamle skader. Der er et eksempel hvor nogle blev opkrævet 80.000 bath men "slap" med at betale 27.000 bath efter "forhandlinger" http://www.thaila...%E5-Jetski
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 02/06-2013 19:50
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
@Thomas72, super godt indlæg og advarsel, det er evt. noget de erfarne rejsende tager som en selvfølge,,,,evt. også trådstarter er obs allerede, men det kan ikke nævnes for meget...jeg lejer ej heller jetski der mere, ej heller i Pattaya og andre steder... ![]() |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/06-2013 19:57
|
|
Schjodt23: Fint, at du har MC-kort. Du mindsker risikoen lidt, at du kan håndtere en motorcykel i Danmark. Men der køres meget anderledes i Thailand, især hvis I skal til et af turistområderne. Hvis I vil leje en scooter, så husk at besøge kommunen herhjemme og få et internationalt kørekort, det koster kun 25 kroner, og det er nødvendigt af hensyn til forsikringen og til dels politiet dernede. Men læs også lige denne side først: http://rejse-til-...motorcykel Som Robert skriver, så er turene på hjemmesiderne sikkert reelle nok, men til en anden gang, så bestil den slags på selve ferien. Det vil det sandsynligvis være billigere, I vil få et større udvalg, og endelig kan I typisk bestemme jer dagen før en udflugt. Det kan fx være praktisk, hvis I skal ud og sejle, hvor I så får mulighed for at tilrettelægge turene efter vejret. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 02/06-2013 20:16
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
@ Ja, der køres meget -MEGET anderledes,,,du skal selvfølgelig nok få styr på det, men please, tag rådene herinde fra seriøst - enddog MEGET SERIØST......folk i Thailand kører ikke pænt...nogle er også fulde, nogle uden kørekort osv.osv.....det er kaos i forhold til Danmark....stol ikke på nogen i trafikken omkring dig, så er du sikker, - stol kun på dig selv ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

! Min kæreste og jeg rejser til phuket til august, mit store spørgsmål er så hvor mange lommepenge skal man have med?? Ved godt det er svært at sige