Se indlæg
 Udskriv debat
Alkohol i bil ?
Longway
Naar vi er ude paa langtur, saa nyder jeg da gerne en pilsner under koerslen, ja jeg er passager, min kone siger at det nu er strafbart at passagere nyder alkohol under koerslen.

Nogen som kan bekraefte det ?
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
chaingmai
jeg har hørt det samme, vi lejer bil m/chauffør og sidste gang spurte jeg ham ( den samme hver gang) han sagde ,at det var rigtigt, men havde aldrig haft problemer og hvis folk opføre sig ordentlig og ikke lige sidder med øl i hånden ved en kontrolpost, så kunne vi bare gøre som vi plejer.............ta, en øl når vi var tørstige................LOL LOL

Frank
Vi kører ofte i minibus, hvor vi fylder op med øl, "whisky", soda og isterninger. Men når vi nærmer os en kontrolpost, så får vi lige besked på at gemme glas og flasker til side.

Forklaring er den samme som ovenfor, nemlig at det heller ikke for passagerer er tilladt at drikke under kørsel. Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det.

Vi har dog aldrig oplevet problemer, og vi fylder stadig op ved første købmand.Smile

milex
New law on alcohol level while driving enforced in February

BANGKOK, 26 January 2011 (NNT) -- The Don’t Drive Drunk Foundation’s proposal to prohibit alcohol consumption among drivers has been officially approved and will come into force on 1 February this year.

According to the Ministry of Transport, drivers and passengers of all public transports except taxi, motorcycle and public van drivers will be penalized if the alcohol levels found in their blood exceed 50 milligrams. The new law expects those belonging to the group to stay completely sober while driving.

Punishments of 2,000-10,000 baht fine and/or a maximum of 3 months jail term will be enforced to those who have violated the law. Meanwhile, public transport operators who fail to warn their employees will face the maximum fine of 40,000 baht. The Transport Ministry has already launched its mobile units on 4 major routes across the country to monitor drivers who might have been drinking to reduce road accidents.

The Foundation has also planned another proposal to the relevant law to lower the existing alcohol level from 50 to 30 milligrams but will consult with the public first.

Om en privat bil så er at betragte som 'public' aner jeg ikke.

maichai
3 km fra hvor jeg bor ligger der en købmand som både har kolde archa og breazer Når vi er ude og køre og kommer forbi ham stopper vi altid og køber 1 kold archa og en kold breazer og nogle is til ungerne 2 km før vi kommer hjem bliver vi dagligt stoppet i en kontroldpost med en masse betjente jeg har altid den nyåbned archa stående mellem benene og konen har altid breazeren i hånden Vi har aldrig haft problemer med dette det eneste de vil se er mit kørekort og vide hvor vi skal hen og de kan da ikke undgå at se drikkevarene men de har aldrig kommenteret det Cheers Men det kan da være man skal til at passe på med det efter jeg lige har set loven på skrift fra Milex men det har sku altid været hyggelige 3 sidste km ØV ØV
Mvh Maichai
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

birkedhoj
Når "vores" chauffør henter os i Phuket lufthavn, for at køre os til Kata, Stopper vi altid op ved en 7-elleven for en six-pack Chang. Han har aldrig nævnt noget om det. Men Sikkerheds selen på ved kontroller.
Flyver PE med THAI altid

hugoboerge
Longway skrev:

Naar vi er ude paa langtur, saa nyder jeg da gerne en pilsner under koerslen, ja jeg er passager, min kone siger at det nu er strafbart at passagere nyder alkohol under koerslen.

Nogen som kan bekraefte det ?

Nu staar der "public transport" og formoder det er jeres egen bil, saa nyd du bare din pilsner.Smile

Frank
maichai skrev:

3 km fra hvor jeg bor ligger der en købmand som både har kolde archa og breazer Når vi er ude og køre og kommer forbi ham stopper vi altid og køber 1 kold archa og en kold breazer og nogle is til ungerne 2 km før vi kommer hjem bliver vi dagligt stoppet i en kontroldpost med en masse betjente jeg har altid den nyåbned archa stående mellem benene og konen har altid breazeren i hånden Vi har aldrig haft problemer med dette det eneste de vil se er mit kørekort og vide hvor vi skal hen og de kan da ikke undgå at se drikkevarene men de har aldrig kommenteret det Cheers Men det kan da være man skal til at passe på med det efter jeg lige har set loven på skrift fra Milex men det har sku altid været hyggelige 3 sidste km ØV ØV
Mvh Maichai

Ja ligesom med hjelm-politiken. Op til festerne i politiklubben håndhæves reglerne pludselig med bøder til følge.

Som jeg læser loven, så er det fx. ikke tilladt for min kone at køre mig hjem i bilen, hvis jeg er beruset?! I så fald har jeg en meget markant mening om den lov: Hammer

milex
Har hoppet lidt rundt på amerikanske/australske/britiske fora, og der er udbredt enighed om at loven også gælder privat-biler.

Så Frank - ja Hammer

milex
Drunk-driving law tightened
The Nation August 10, 2012 1:00 am
Occupants of vehicles of any kind who drink alcohol during travel are now subject to six months imprisonment and/or a Bt60,000 fine, the Office of Alcoholic Beverages announced yesterday.
The penalties will also be imposed on drinkers in vehicles parked on sidewalks or shoulders of public roads, including sois, regardless of whether the vehicles are moving, OAB director Samarn Footrakool said.

Passengers of railbased transport who drink are not subject to the penalties, which took effect on Wednesday. Drinking occupants and drivers will be equally liable for such violations. "The only exceptions under this law are occupants of vehicles parked in front of their homes," he said.

Stop Drink Foundation director Theera Watcharapranee said the law would be helpful in reducing road accident casualties associated with drunk driving, but a limit or restriction on sales of alcohol during long holiday breaks would be more supportive of the law. New restrictions on consumption and sale of alcohol in factories will take effect 90 days from Monday's endorsement of a separate law.

hugoboerge
milex skrev:

Occupants of vehicles of any kind who drink alcohol during travel are now subject to six months imprisonment and/or a Bt60,000 fine, the Office of Alcoholic Beverages announced yesterday.
The penalties will also be imposed on drinkers in vehicles parked on sidewalks or shoulders of public roads, including sois, regardless of whether the vehicles are moving, OAB director Samarn Footrakool said.

Passengers of railbased transport who drink are not subject to the penalties, which took effect on Wednesday. Drinking occupants and drivers will be equally liable for such violations. "The only exceptions under this law are occupants of vehicles parked in front of their homes," he said.

Stop Drink Foundation director Theera Watcharapranee said the law would be helpful in reducing road accident casualties associated with drunk driving, but a limit or restriction on sales of alcohol during long holiday breaks would be more supportive of the law. New restrictions on consumption and sale of alcohol in factories will take effect 90 days from Monday's endorsement of a separate law.

Det er ikke sikkert at loven er blevet godtkendt. Ligesom reglerne for personlig indkomstskat. Der er kommet et lovforslag omkring en reduktion fra og med 2013 men enddu ikke godkendt.

milex
hugoboerge skrev:

milex skrev:

Det er ikke sikkert at loven er blevet godtkendt. Ligesom reglerne for personlig indkomstskat. Der er kommet et lovforslag omkring en reduktion fra og med 2013 men enddu ikke godkendt.

Det ved jeg ikke, forholder mig blot til hvad der står i Nation.
Men hvis de er i 'effect' er de vel vedtaget.

Yonok
Ifølge denne artikel ER loven vedtaget:

http://www.bangko...-factories

fckguld
Yonok skrev:

Ifølge denne artikel ER loven vedtaget:

http://www.bangko...-factories
Ja ganske nemt for mig , drikker ikke alkohol og min kone heller ikke ( jo jo hun er thai ha ha )og jeg er ikke muslim -
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Longway
Takker for svar, jeg vil nu stadig nyde en lille een paa langtur.

Nu er det vel de faerreste thaikvinder som indtager alkohol.....
Mvh. Chiliposen.

fckguld
Longway skrev:

måske du har ret , har bare nogen kammerater her i dk og deres thai koner er tørstige som grønlændere, men sådan er det jo også med nogen danskere
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Frank
Longway skrev:

Jeg gætter på at det sidste er en vittighed. Smile

Longway
Frank.

Det er bestemt ikke en vittihhed.

Hvis man nu sammenligner med danmark, saa ser jeg at der der langt oftere er kvinder som naermest kaster sprut i halsen, det ser jeg ikke her i landet, gaelder ogsaa smoeger, jeg kender kun ganske faa thaikvinder som ryger.

Saa nej, jeg er skam alvorlig.

Pibe
Mvh. Chiliposen.

Frank
Longway.

Ok. Jeg oplever det modsatte.

Meeeeen jeg kender selvfølgelig heller ikke alle kvinders drikkevaner, hverken i Danmark eller Thailand, så du har måske ret. Smile

Mali
Min kone hverken ryger eller drikker, sidst hun drak var nytårs aften for 3 år siden, og hun gik kold inden kl 20 Smile Hun har mange veninder her i Danmark, og der er ingen af dem der ryger. Nogle af dem kan dog godt drikke en kold øl når de kommer her. Hvad de gør hjemme privat ved jeg jo selvfølgeligt intet om.

Spring til debat: