Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Hjemloes i Thailand
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 25/08-2013 10:39
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
http://www.bangko...-by-choice Fra dagens tillaeg "Spectrum" Bangkok Post. |
|
|
|
| AndersM |
Lagt på d. 27/08-2013 08:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 217 |
Det kan da godt være at myndighederne siger at der ikke er nogen der opholder sig uden gyldige visa, men når jeg bevæger mig rundt på stranden i Jomtinen om aftenen og ser hvor mange hvide mænd der lever på stranden og i hvilken forfatning disse mænd er, så tvivler jeg sku på at der er særlig mange af disse der har gyldig visa, der er særlig en lillehåndfuld som er så sølle at de ser ud som om at de ikke holder sommeren over, det er sørgeligt at man kan falde så langt ned, men jeg tror at det på mange måder er selvvalgt, men det gør det ikke mindre sørgeligt at se at der er folk der hutler sig i gennem, livet med en bajer i hånden til de styrter omkuld på en lille måtte, for at sove den ikke ubetydelige brandert ud. Jeg kalder et af stederne på stranden for Christians havns torv og det er ikke ment positivt, nej det er for alt det vi helst vender det blinde øje til, jeg tror at det er et problem som er kommet for at blive og som jeg ser det så bliver det bare større og større. NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 27/08-2013 10:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
http://scandasia....the-beach/ Ret interessant og tankevækkende at se hvordan det kan gå, når man blander en cocktail bestående af Thai-piger og spiritus - og i nogle tilfælde også sygdom. Har ondt af disse mennesker, som havner i sådan en situation, for det kan - hvis uheldet for alvor er ude - faktisk ske for os alle uanset hvor helvedes "kloge" vi er, hvor lidt vi drikker og hvor perfekte og ærlige vi tror vores Thai-kærester/koner er. Tror jeg ville tomle den til Bangkok hvis jeg var fyren i artiklen og lægge mig til at sove foran ambassaden (efter først at have kontakte forskellige danske medier). "Hjemløs dansker bor i rendestenen udenfor ambassaden", kunne nok blive en god historie derhjemme... Mon ikke man så kunne få en flyvebillet hjem og så ellers benytte sig af goderne i vores velfærdssamfund til at få sparet op til en returbillet For Thailand er jo et dejligt sted - men desværre kun med penge på lommen ![]() |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 27/08-2013 19:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Lad os nu koere den paa spidsen. Farang kommer til byen, der er lys og der er damer, ja der er liv og falske dage. Farang er forelsket som aldrig foer, alle skal bare holde deres kaeft, for dette unikke kvindemenneske er dyb gensidig kaerlighed. Farang indfrier ethvert oenske som pigen beder om, koste hvad det koste vil, der er penge nok. Der er saa ved at vaere for meget fart paa blandt de lyseroede neonlys, de tager paa landet, pigen vil gerne have et hus, NO PROBLEM, farang betaler, ja der ryger lige en bil med ogsaa, de bliver gift, der bliver ikke sparet paa noget...alt er fryd og gammen. Saa bliver det hverdag ude paa landet, pigen er efterhaanden traet af stodderen som ikke forstaa en meter thai, han waier og nejer, bukker og skraber blot paa komando. Farang bliver saa mere og mere tilsidesat, pigen har mere travlt med mor og far, samt venner og veninder frem for det gamle fjols som intet fatter. Farang bliver mere og mere underlig, ja det er der vel intet at sige til, han sidder alene hver dag med et net som som faktisk ikke virker, han hoere at familien snakker og griner, men aner ikke hvad de griner af. Farang finder saa saa smaat ud af at de maaske tager roeven paa ham, han lukker sig inde i sig selv og er pludselig ikke saa medgoerelig som i starten, han har jo efterhaanden ikke flere penge. Senere smider pigen ham ud, han er maaske saa en af dem som lander paa stranden i Pattaya. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 19/09-2013 16:05
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Nu også på Berlingske:: - Flere vesterlændinge bliver hjemløse i Thailand Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 19/09-2013 16:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
patirak skrev: sikker på du vil ende i Bangkok Hilton , ikke hotellet.
http://scandasia....the-beach/ Ret interessant og tankevækkende at se hvordan det kan gå, når man blander en cocktail bestående af Thai-piger og spiritus - og i nogle tilfælde også sygdom. Har ondt af disse mennesker, som havner i sådan en situation, for det kan - hvis uheldet for alvor er ude - faktisk ske for os alle uanset hvor helvedes "kloge" vi er, hvor lidt vi drikker og hvor perfekte og ærlige vi tror vores Thai-kærester/koner er. Tror jeg ville tomle den til Bangkok hvis jeg var fyren i artiklen og lægge mig til at sove foran ambassaden (efter først at have kontakte forskellige danske medier). "Hjemløs dansker bor i rendestenen udenfor ambassaden", kunne nok blive en god historie derhjemme... Mon ikke man så kunne få en flyvebillet hjem og så ellers benytte sig af goderne i vores velfærdssamfund til at få sparet op til en returbillet For Thailand er jo et dejligt sted - men desværre kun med penge på lommen ![]() DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 19/09-2013 16:44
|
|
Har ondt af disse mennesker, som havner i sådan en situation, for det kan - hvis uheldet for alvor er ude - faktisk ske for os alle uanset hvor helvedes "kloge" vi er, hvor lidt vi drikker og hvor perfekte og ærlige vi tror vores Thai-kærester/koner er. Det maa vist staa for egen regning Patirak. Jeg skal ikke bruge meget fantasi til at tro, at de fleste af det som du kalder uheld, er totalt selvforskyldt.......Ingen medlidenhed her fra ! Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 19/09-2013 17:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 146 |
Da jeg skulle hjem fra Thailand af i slutningen af December, der var jeg også næmest løbet tør for penge. Ingen ønsker jo og vende tilbage til Danmark med flere feriepenge, men det var også mere eller mindre fordi at folk jeg spurgte til vejs om, gav mig forkert vejledning. Og pludselig blev klokken for mange, og pengene løb op, og så kørte togene i Bangkok ikke længere. Mit visum var ved og udløbe (ved midnat) og så var der en ansat på en togstation om overragte mig 200 baht så jeg kunne få en taxa til lufthavnen. Men var det nemt og finde en taxa til lufthavnen for 200 baht fra hvor jeg var? Nææh. De skulle have 500-800 baht. Men så var der endelig en person med et godt hjerte som kunne nøjes med 200 baht. Kom ca 30 minutter efter mit visum var udløbet, men det sagde de at de lige kunne se igennem fingrer med, og så fik jeg lov til og tage flyet tilbage til Danmark :-) Det første jeg gjorde da jeg kom hjem, var og tage ned i Nordea og få oprettet en kassekredit på 5000 kroner (mener jeg de hedder), så jeg altid (hvis der skulle komme fremtidige situationer) kan trække over på kontoen. Hvis jeg benytter mig af alle 5000 kroner, så kommer der renter på EFTER 3 måneder, men de er kun på 100 kr, og den kostede intet og oprette. Men det kan gå skævt med forkert vejledning fra forbipasserende thailændere ![]() |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 19/09-2013 17:10
|
|
Longway skrev: Ja når der er meget alkohol i billedet ser man tit at verdens mestrene kan det hele og pludselig bliver det hver dag , pengene og pigen er væk , de hyggelige bar besøg er udskiftet med en pose chang/leo fra 7/11 og visa udløb for 3 uger siden. Ingen undskyldninger for ikke at få røven hjem mod Dk , når festen er slut.
Har ondt af disse mennesker, som havner i sådan en situation, for det kan - hvis uheldet for alvor er ude - faktisk ske for os alle uanset hvor helvedes "kloge" vi er, hvor lidt vi drikker og hvor perfekte og ærlige vi tror vores Thai-kærester/koner er. Det maa vist staa for egen regning Patirak. Jeg skal ikke bruge meget fantasi til at tro, at de fleste af det som du kalder uheld, er totalt selvforskyldt.......Ingen medlidenhed her fra ! DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/09-2013 17:37
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Hangover from Hell: Hundreds of Westerners Living on the Streets of Thailand TIME: http://world.time...-thailand/ A Thai charity has revealed that a growing number of Westerners — around 200 at present — are sleeping rough on the streets of the Southeast Asian nation, in areas from Chiang Mai to Phuket, many doing so as a result of alcoholism, drug use or having spent all their money on local women. BANGKOK POST: http://bangkokpos...rity-warns "We are starting to see more and more homeless foreigners, many of whom have separated from their Thai wives and now have no money," said Natee Saravari, secretary-general of the Issarachon Foundation. THE NATION: http://www.nation...12916.html There are believed to be up to 30 homeless foreigners in Chiang Mai, and there have been reported sightings in popular tourist areas like Phuket and Chon Buri, Natee Saravari, secretary-general of the Issarachon Foundation, said.
"They walk or sit in shopping malls during the daytime and scavenge through garbage for food at night," he said. Redigeret af Anonym Bruger d. 19/09-2013 17:44 |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 20/09-2013 06:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Longway skrev: Lad os nu koere den paa spidsen. Farang kommer til byen, der er lys og der er damer, ja der er liv og falske dage. Farang er forelsket som aldrig foer, alle skal bare holde deres kaeft, for dette unikke kvindemenneske er dyb gensidig kaerlighed. Farang indfrier ethvert oenske som pigen beder om, koste hvad det koste vil, der er penge nok. Der er saa ved at vaere for meget fart paa blandt de lyseroede neonlys, de tager paa landet, pigen vil gerne have et hus, NO PROBLEM, farang betaler, ja der ryger lige en bil med ogsaa, de bliver gift, der bliver ikke sparet paa noget...alt er fryd og gammen. Saa bliver det hverdag ude paa landet, pigen er efterhaanden traet af stodderen som ikke forstaa en meter thai, han waier og nejer, bukker og skraber blot paa komando. Farang bliver saa mere og mere tilsidesat, pigen har mere travlt med mor og far, samt venner og veninder frem for det gamle fjols som intet fatter. Farang bliver mere og mere underlig, ja det er der vel intet at sige til, han sidder alene hver dag med et net som som faktisk ikke virker, han hoere at familien snakker og griner, men aner ikke hvad de griner af. Farang finder saa saa smaat ud af at de maaske tager roeven paa ham, han lukker sig inde i sig selv og er pludselig ikke saa medgoerelig som i starten, han har jo efterhaanden ikke flere penge. Senere smider pigen ham ud, han er maaske saa en af dem som lander paa stranden i Pattaya. Langvej Nu skriver du godt nok "På spidsen" meeeeeen..... Har man ikke selv et ansvar for at holde sig up 2 date hvis man gerne vil bo på landet? Eller i det hele taget begive sig ud på eventyr? Jeg tænker her på hvad med at sætte sig ind i kulturen og måske lære lidt sprog? Hvorfor sidde alene hvis hvis man elsker sin kone kunne man jo vise lidt interesse, så kunne det jo være at hun istedet for at frastøde én måske ville guide én... Hvis man har penge og blindt satser del hele på et bræt, så gambler man vist med sit eget liv... Jeg tror, dem der får blandet lidt for meget sprut ind i deres liv. i forvejen ikke er lykkelige helt inden i, de gemmer sig i tåger af beruselse og der med mister de grebet om deres liv og nogle ender som du beskriver og er dermed selv skyld i deres elendige skæbne, som du skriver i et senere indlæg: ingen medynk herfra.... Det lysner, men dog med tunge skyer over Vestegnen
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 20/09-2013 07:57
|
|
Hej Flyer. Du har fuldstaendigt ret, men jeg har dog set eksempler paa at farang ej er interesseret i at laere sprog ( han mener at det er pigens pligt at laere engelsk ) kultur, det siger ham ikke noget...ja man kan saa undre sig over hvad han vil i thailand. Saa jo, selvfoelgelig har farang et ansvar for sin egen fremtid, men der findes ogsaa de piger som ikke vil ha' at farang laere sprog, samt hun goer intet for at vise ham forskellige steder/servaerdigheder her i landet - han lystre som en lille hund, for hun er jo smuk. I visse tilfaelde behoever det saamaend intet at have at goere med alkohol. Jeg har paa fornemeren, kan man ikke finde kaerligheden i danmark, jamen hvorfor skulle man saa kunne finde den i thailand. I disse tilfaelder maa man siger, at begge har tabt smaakagerne. Kender heldigvis forhold hvor det bare koere som det helst burde.. Dette er blot min helt egen opfattelse af visse forhold, jeg kan da vaere ligeglad, det er jeg saadan set ogsaa....... vi debattere jo blot emnet.. Doegnregn i Bkk.
Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 20/09-2013 12:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Blev opmærksom på problemet engang i Chiang Mai. Så en yngre mand i beskidte laser og pjalter på bare tæer, hutle sig rundt sammen med muligvis ligestillede thai'er. Stod og betragtede ham i lang tid, sluttelig tænkte jeg på, om der mon var noget psykiatri indblandet. Har også oplevet turister på det danskejet hotel Copenhagen, der ankommer fra Danmark som forhutlede drukbumser fra dag ét. Var det ikke fordi hotellet er ejet af nogle mennesker, der godt vil andre det godt, ville disse typer måske nok være kandidater til, at vælte rundt på gaderne i stedet. |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 20/09-2013 13:15
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Har hørt at man altid kan få lov til at sove i et tempel og få lidt mad.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 20/09-2013 17:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Tror ikke at det er i alle templer. Min ex. gik i tempel nord for Pattaya, kan huske at de gav mad til de fattige hver dag, men den med husly, kan jeg ikke rigtig huske, men hælder lidt til at de havde sovende fattige. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 20/09-2013 17:31
|
|
Man kan saa undre sig over at disse "selvforskyldte " subsistensloese faar lov til at opholde sig i landet, ingen penge, ingen visa...ingenting....Vi andre skal ha' 117. papire og en fed bankbog for at faa lov til at vaere her........
Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 22/09-2013 14:32
|
|
vandango skrev: Knap så kræsende er templerne ,når det drejer sig om at modtage bidrag- alt er velkommen.
Tror ikke at det er i alle templer. Min ex. gik i tempel nord for Pattaya, kan huske at de gav mad til de fattige hver dag, men den med husly, kan jeg ikke rigtig huske, men hælder lidt til at de havde sovende fattige. DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 23/09-2013 08:49
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Det er sku trist at du Suk er så kold over for mennesker som er blevet syge af druk, narko osv og derfor er end på gaden uden penge. Specielt når man tænker på at du hver måned bliver forsørget af os andre netop fordi du af druk og mel til næsen har fået en pension pga psygiske problemer. Jeg ved godt at du nu har fået lidt mere styr på dit liv (godt gået) men uden hjælp fra andre så var du jo meget sandsynligt en af dem du nu træder på, tænk en gang over det. Longway skrev: Har ondt af disse mennesker, som havner i sådan en situation, for det kan - hvis uheldet for alvor er ude - faktisk ske for os alle uanset hvor helvedes "kloge" vi er, hvor lidt vi drikker og hvor perfekte og ærlige vi tror vores Thai-kærester/koner er. Det maa vist staa for egen regning Patirak. Jeg skal ikke bruge meget fantasi til at tro, at de fleste af det som du kalder uheld, er totalt selvforskyldt.......Ingen medlidenhed her fra ! |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 23/09-2013 09:12
|
|
Min fortid og min oekonomi skal du bare blande dig udenom, kan du forstaa det ? Jeg er hverken kold eller kynisk, men som voksen menneske i thailand er det tilladt at taenke selv !!! Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| mobbe |
Lagt på d. 23/09-2013 09:49
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 62 |
Nu ved jeg ikke om det som Buick skriver om den meget flittige skribent Longway er rigtig. Men han må jo ikke have meget andet at bruge tiden på. Men et gammelt ord siger tomme tønder buldrer mest . |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.