Se indlæg
 Udskriv debat
er bekymret
sa
vi skal for første gang til khao lak og bagefter krabi på fredag. Vi har to børn med og er derfor lidt bekymret for urolighederne der åbenbart har spredt til phuket nu. Ville I tage afsted? har glædet os meget men vil ikke fortryde at vi tar afsted..så hellere vente.

fckguld
sa skrev:

vi skal for første gang til khao lak og bagefter krabi på fredag. Vi har to børn med og er derfor lidt bekymret for urolighederne der åbenbart har spredt til phuket nu. Ville I tage afsted? har glædet os meget men vil ikke fortryde at vi tar afsted..så hellere vente.
bortset fra at det er muslim reder,(fredelige og høflige muslimer) så tror jeg ikke der er nogen problemer.
Redigeret af fckguld d. 27/11-2013 19:01
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Longway
Enig, tag i roligt afsted, orkanens oeje er i Bkk..

God tur.
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
sa
bortset fra at det er muslim reder, hvad mener du med det fck guld, det forstår jeg ikke ? Smile

fckguld
sa skrev:

bortset fra at det er muslim reder, hvad mener du med det fck guld, det forstår jeg ikke ? Smile
undskyld ikke noget dårligt, bare mange muslimer - til hverdag lever jeg i en by med rigtig mange muslimer , så har sådan lidt fobi ha, ha - nej de fleste i Thailand er søde og rare

aabo
fckguld skrev:

sa skrev:

undskyld ikke noget dårligt, bare mange muslimer - til hverdag lever jeg i en by med rigtig mange muslimer , så har sådan lidt fobi ha, ha - nej de fleste i Thailand er søde og rare

Jeg tilbragte hele oktober måned i det sydlige Thailand - d.v.s. i egnen omkring Hat Yai og i en mindre by, Rattaphum, og der var ingen som helst problemer med de muslimer, der boede der.

sa
min frygt var nu hellere ikke muslimerne ( som jeg intet som helst har imod overhovedet!) men protesterne om de kan udvikle sig..og hvordan situationen er lige nu dernede..

Chase
Sidst jeg var bange for Muslimer i Thailand var den 26 dec -2004 på stranden i khao lak, der var vi blevet truet med Jule terror, og tro mig det fik vi sku, der kom en bølge som jeg aldrig vil glemme Sad

Ellers skal du overhovet ikke være bange af nogen art

Conrad
http://www.phuket...22886.html

http://phuketwan....own-19301/

Her er et par link til Phuket news, saerligt Phuketwan er hurtigt ude med nyhederne.

Jeg bor midt paa Phuket og her er fredeligt som saedvanligt, men i Phuket Town er der lidt demonstrationer.

Da vi ikke kan vide hvad dette udvikler sig til, saa foelg med i nyhederne, saa du ikke bliver alt for overrasket.

Sidste gang der var ballade lukkede demonstranterne lufthavnen og mange tusind turister maatte vente flere dage paa at komme videre. Selv skulle jeg en tur til Groenland og tog en van til Bangkok ellers ville jeg ikke komme derop til tiden.

Men hvis jeg var dig, saa ville jeg tage afsted.

Hilsen og god ferie (regntiden er stadig over omraadet)
Conrad

jojokent
bortset fra at det er muslim reder, hvad mener du med det fck guld, det forstår jeg ikke ?

Muslimer er lig med problemer... Det forstår du ikke.
Havde han nu skrevet fyldt med russere havde du nok fattet den.

sa
hold da op hvor er du generaliserende og dømmende..er det tonen i dette forum?

jojokent
Stakkels dig . Der er nogle SVIN som mig der mener den muslimske religion er et problem i verden.
Og så falder du over min bemaerkning i denne datastrøm , og dagen var ødelagt,.
Jeg håber du også har skrevet lidt på nogle hjemmesider omkring børnebrude , stening, mord på andre religioner osv...
Send mig venligst nogle links hvor du forsvarer mod det SVAERE , i stedet for lille mig...

Webmaster
Hvad sker der lige i den her tråd ?????

Trådstarter kommer med et ærligt og redeligt spørgsmål og så udvikler det sig til sådan noget ævl om muslimer. Ja gu' er der muslimer, men det var nu ikke lige Songkhla, Narathiwat, Yala og Pattani provinserne der blev spurgt til.

Det er fair nok at de problemer der er med muslimer i Thailand bliver taget op herinde, men synes nu mere det ligner hetz når man tager udgangspunkt i trådstarters spørgsmål.

Til trådstarter,

Nej, tag i bare afsted. Personligt ville jeg ikke føle mig bekymret og frygte noget. Selvfølgelig skal i følge Udenrigsministeriumets rejsevejledning, blandt andet om at holde afstand til eventuelle demonstrationer og opbud af militær og politi.

Udenrigsministeriumets rejsevejledning finder I her:
- Udenrigsministeriumets rejsevejledning

Ellers følg lidt med i udviklingen, f.eks. via medier, rejsearrangør og evt. hotel.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
rinpoche
sa skrev:

Jeg skal selv af sted om meget kort tid med mine børn i samme område i øvrigt, jeg skænker det ikke en tanke.

Turister er non-kombattanter, det er alle parter klar over.
Det er blot om at styre klar af evt. demonstrationer etc.

God tur til jer.

Mvh

jojokent
Jeg tilbragte hele oktober måned i det sydlige Thailand - d.v.s. i egnen omkring Hat Yai og i en mindre by, Rattaphum, og der var ingen som helst problemer med de muslimer, der boede der.

Så fordi du var på badeferie med muslimer er der ingen problemer ?

Google vejsidebomber , afhugning af hoveder, går direkte efter børn , laere , politifolk. LAND OF SMILE er selvfølgelig ikke interesseret.

Webmaster
jojokent skrev:
Google vejsidebomber , afhugning af hoveder, går direkte efter børn , laere , politifolk. LAND OF SMILE er selvfølgelig ikke interesseret.

Noget Khao Lak, Krabi og Phuket er plaget af for tiden?
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Robert Kronberg
For det første er der stor forskel mellem araber-muslimer og thai-muslimer.

For det andet er det generelt intet problem at besøge et muslimsk land (hvis der ikke er borgerkrig), og hvis man overholder landets love, uagtet man er enige i disse love eller ej. Problemerne i fx Vollsmose kan ikke ubetinget overføres til muslimske lande eller områder.

For det tredje er de muslimske problemer i Thailand kun i det sydligste Thailand og ikke i Sydthailand, som nævnt af Webmaster. Krabi, Phuket og lignende er ikke ramt af problemer.

For det fjerde er det utroligt sjældent, at urolighederne i Bangkok reelt påvirker turister, hvis lufthavnen ikke lige besættes, men det ser jeg ingen indikationer på.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
fckguld
Robert Kronberg skrev:

For det første er der stor forskel mellem araber-muslimer og thai-muslimer.

For det andet er det generelt intet problem at besøge et muslimsk land (hvis der ikke er borgerkrig), og hvis man overholder landets love, uagtet man er enige i disse love eller ej. Problemerne i fx Vollsmose kan ikke ubetinget overføres til muslimske lande eller områder.

For det tredje er de muslimske problemer i Thailand kun i det sydligste Thailand og ikke i Sydthailand, som nævnt af Webmaster. Krabi, Phuket og lignende er ikke ramt af problemer.

For det fjerde er det utroligt sjældent, at urolighederne i Bangkok reelt påvirker turister, hvis lufthavnen ikke lige besættes, men det ser jeg ingen indikationer på.

Hilsen, Robert
Du har ret Robert, har arbejdet i 14 mdr i sharm el sheikh - bortset fra de sædvanlige plattenslagere . tyveknægte m.m ALLE steder i byen , så var der ingen problemer med muslimerne. Heldigvis er muslimerne i Thailand ganske fredelige , hvis vi ser bort fra de sydligste provinser

Robert Kronberg
Normalt, og jeg skriver "normalt", går oprørerne i det sydligste Thailand efter symboler på Thailand, altså lærere, munke, politi og militær, men ikke efter turister.

Dette område har dog aldrig været særligt velbesøgt af vestlige turister, bortset fra visa-runners.

Hilsen, Robert

jojokent skrev:

Så fordi du var på badeferie med muslimer er der ingen problemer ?

http://www.danishschool.dk/thailand/
jojokent
Ok...

AMEN

Spring til debat: