Se indlæg
 Udskriv debat
Med Phuket Air til Bangkok
Rasmus
Der er mange måder at komme til Thailand på, nogle dyre end andre.
Fra juni 2004 åbnede Phuket Air en rute London – Bangkok. (Gatway –BKK)
De flyver torsdag – lørdag – søndag kl.15.00
If. Phuket Air´s kontor i England – Langford, skulle prisen for en tur / retur være 456.- s56; udenfor sæsonen, mellem november og februar er prisen 506.- s56; (3 md. billet) Børn er 70% af prisen.
Priserne er inkl. skatter.
456.- s56; er ca. 4950.- dk.kr.
506.- s56; er ca. 5500.- dk.kr.
Phuket Air har også et kontor i Danmark > Gateway Vester faimageagade 3. tlf. 33 33 03 44
Her er prisen stort set den samme, dog er de uden skatter. Dertil kommer bilet til Gatway med Mærsk Air ca. 400.- kr for en enkelt.
Så samlet vil prisen så være ca. 6000.- kr. i sæsonen og ca. 5500.- kr. mellem marts og november.
[url][/url]www.phuketairlines.com
Hilsen Rasmus
Redigeret af Rasmus d. 23/09-2004 11:42

Davser
ja ved du hvad endelig en nyhed der kan bruges til noget
der kan spares lidt der og mere at bruge i thailand
rejsebamsen

jesper_dk
ja men i år købte jeg billet igennem Kuoni i perioden mellem marts og november og prisen var 5000kr med Thai Airways..også så er det jo bare at sætte sig godt tilrette i flyet i Kastrup og først stige ud i Bangkok...DEJLIGT.
MVH.
Jesper

jc
Til rejsebamsen og andre, som kan li' billige priser.

I vinterhalvåret benyttet Tyrkietekspersen B747 fra Orient Thai mellem København/Billund (skifter hver uge) til Phuket med priser fra 4.499 for flysæddet. Billetten fra Phuket til BKK koster næsten ingenting, så det er en rigtig billig løsning, hvis man kan ramme afgangene.

dkjohnt
Endelig kan der j osse ringes til forskellige rejseselskaber der måske har nogle pladser til overs til rigtig små penge for at få maskinen fyldt.
Mange hjemlige rejsebureauer deles om fly - og gir således ikke mere end 1000-1500 pr sæde når de tager et helt fly.
Men mange gange kan de ikke fylde flyene - og derfor kan der laves nogle gode studehandler her.
Jeg har selv givet 3300 for tur/retur
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

surin
hvilkne rejseselskaber har du haft held med

dkjohnt
Sunny Tours og Albatros

Men det skulle være muligt hos de fleste med problemer med at fylde flyene. Hellere sælge til små penge end flyve med tomt sæde.
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

surin
det er klart men som det er nu så syntes jeg det er rigeligt svært bare at finde alm. pladser

jens
Det kan jeg bekræfte at det er svært bare at få alm plads i ferieperioderne, jeg har booket ved china air (5850kr) i juli til næste år først udrejsen så snart der var åben for booking,og da der var åben for booking af hjemrejse havde vi regnet med at skulle flyve hjem den 29 juli.
Men det skulle vi ikke, vi kunne vælge mellem den 27 juli eller 2 august da alle datoer imellem allerede var udsolgt samme dag som de kunne bookes.
Vi kunne selvføgelig bare vælge at flyve med thai og give 11000 pr person plus 600 til tog, men så skulle vi give ligeså meget for en person som for to med china plus at vi får en længere rejsetid.
Det der med med at få plads ril billig pris i sidste øjeblik, er vist kun noget man skal satse på i yderste lavsæson hvis det er thailand man skal til.
Og det er nok kun med charterfly da de fleste rutefly opererer med ventelister, så når en afbestiller står der måske 100 andre på venteliste i sæsonen.

jc
Kommentar til Jens' indlæg.

Grunden til at Thai's priser p.t. er dyre er at de ikke har frigivet alle pladser i flyene til salg. Det sker først til februar, når de har forhandlet priser med billet-agenterne.

Derfor kan man fra februar formentlig kunne få billetter med Thai i omegnen af 6500. (i år gav vi 6208) for en direkte flyning CPH-BKK-CPH, men det er klart, at det kræver lidt is i maven.

jesper_dk
Hejsa. jeg har købt min billet igennem Kuoni, og flyver med Thai airways den 2 december og har givet 6400kr for min billet.Hvis man vil sikre sig en billet med Thai kan man igennem Kuoni booke billetten inden den er frigivet, det har jeg b.la benyttet mig af denne gang.
MVH.
Jesper

surin
vi tager nov.mrd. for 6100 med thai airway også booket igennem kuoni

Davser
Ja det er sjovt så forskelligt de priser er,på omkring den tid
vi har betalt 6200 for en 3 måneders den 29 november
hos thai travel
feriebamsen

surin
ja priserne svinger en del det er min erfaring at hvis man når man får prisen siger at man er blevet tilbudt den samme rejse lidt billigere et andet sted så er det muligt at få lidt rabat jeg har i år fået ialt 1700 kr i rabat på 3 billeter

jc
Hej Surin

Det er ikke interessant, hvad du får i rabat. Vi er alle interesserede i hvad billetten koster inkl. afgifter og hvor du har købt de´n.

jens
Nu er det jo sådan at flyselskaberne opererer med en skæringsdato i december og juli hvor de sætter prisen op til højsæsonpris i dec i år er det ca 10-11 dec til midt i januar og der sætter china air ca prisen op med 1000 kr og thai med 3000-4000.
Ligesådan er det i sommerperioden hvor det typisk er i weekenden til uge 27 den stiger til midt i august, at prøve at bilde nogen ind at man kan få billet med thai til 6-7000 kr i disse perioder er ikke fornuftigt.
Den pris på 5850kr incl skatter vi skal give med china air er med udrejse den 2 juli den mindste pris thai har haft med et ledigt sæde her er 8700 plus skatter.

surin
hej jc som du kan se lidt højedre oppe så er prisen 6100 kr pr billet hos kuoni

surin
hej jens jeg fløj sidste år ud 5 dec. hjem 8 januar pris 6230 kr billeten købt hos kuoni

John
hej

rejser 30. september har givet 5300 for billetten hos Thai travel

JohnGrin
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
surin
rejser den 31 okt. og hjem i dec 6100 med thai air købt hos kuoni

Spring til debat: