Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Nye regler for retirement visa
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 06/12-2013 03:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Man siger at loven faktisk har været sådan siden 2008 men at man har fortolket den forkert men sådan her bliver det fremover. http://www.thaivi...d-couples/ |
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 06/12-2013 21:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 209 |
skal hver partner have 800bath i banken, altså ialt 1.600.000bath. Er det sådan det skal forståes. Det utro mange penge i et land hvor en thai tjener 8000-15000bath om måneden. |
|
|
|
| Crafack |
Lagt på d. 06/12-2013 23:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 108 |
Som jeg læser artiklen, er der tale om restriktioner for farang-farang ægtepar. Hidtil har hun kunnet "komme med" på hans retirement visa (eller omvendt), uden at skulle leve op til kravene selvstændigt. Artiklen nævner intet om ændrede krav for farang-Thai ægteskaber. /Crafack |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 07/12-2013 02:30
|
Nej, det er kun rene udenlandske ægteskaber det har betydning for.Men som sagt det er mange penge 1,6 million eller 130.000 om måneden til sammen. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 07/12-2013 03:21
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Her er et link, som omtaler at det med ฿ 800,000 for hver aegtefaelle af et falang aegtepar ikke vil blive haandhaevet paa Phuket http://www.thephu...-43249.php Conrad |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 07/12-2013 03:22
|
Her er et link, som omtaler at det med ฿ 800,000 for hver aegtefaelle af et falang aegtepar ikke vil blive haandhaevet paa Phuket http://www.thephu...-43249.php Conrad |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 07/12-2013 03:58
|
Jeg rror ikke rigtigt at de er klar over det men som nævnt i artiklen fra imigration så er det jo ikke nye regler heller-bare de gamle der er misfortolket ifølge dem. Men problemet her er jo ofte det at de forskellige instanser ikke får besked-ligeså med den billige thai forsikring,som dog nu skulle være nået rundt efterhånden. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 07/12-2013 04:57
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Yonok skrev: Man siger at loven faktisk har været sådan siden 2008 men at man har fortolket den forkert men sådan her bliver det fremover. http://www.thaivi...d-couples/ Endnu engang skyder de sig selv i foden. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 07/12-2013 14:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
Den regel er vel egentlig fair nok, at folk skal have hver sit visa, og leve op til reglerne hver især? Man har jo hver sit pas, hver sit cpr nummer og hver sin identitet! Det samme gælder jo til vores land og resten af den vestlige verden.. Jeg kan ikke se et problem her.. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 07/12-2013 14:35
|
Bjarke85 skrev: Den regel er vel egentlig fair nok, at folk skal have hver sit visa, og leve op til reglerne hver især? Man har jo hver sit pas, hver sit cpr nummer og hver sin identitet! Det samme gælder jo til vores land og resten af den vestlige verden.. Jeg kan ikke se et problem her.. Det kan der vaere noget om. Men hvis en person kommer ind paa en arbejdstilladelse foelger familien automatisk med, men de skal dog have hvert sit visa og det er jo ogsaa det der har vaeret tilfaeldet i forbindelse med retirement visa med den undtagelse at aegtefaellen foelger med per automatik. OK saa flytter folk bare til Malaysia som har nogle fordelagtige betingelser. Visa op til 10 aar eller ogsaa er det 5. Toldfri indfoersel af ejendele plus toldfri indfoersel af automobil, koeb af grund og ejendom. Ingen 90 dages rapportering. Det er her at Thailand slet ikke kan foelge med. De goer det saa besvaerligt som de nu kan. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 07/12-2013 17:50
|
|
hugoboerge skrev: Bjarke85 skrev: Den regel er vel egentlig fair nok, at folk skal have hver sit visa, og leve op til reglerne hver især? Man har jo hver sit pas, hver sit cpr nummer og hver sin identitet! Det samme gælder jo til vores land og resten af den vestlige verden.. Jeg kan ikke se et problem her.. Det kan der vaere noget om. Men hvis en person kommer ind paa en arbejdstilladelse foelger familien automatisk med, men de skal dog have hvert sit visa og det er jo ogsaa det der har vaeret tilfaeldet i forbindelse med retirement visa med den undtagelse at aegtefaellen foelger med per automatik. OK saa flytter folk bare til Malaysia som har nogle fordelagtige betingelser. Visa op til 10 aar eller ogsaa er det 5. Toldfri indfoersel af ejendele plus toldfri indfoersel af automobil, koeb af grund og ejendom. Ingen 90 dages rapportering. Det er her at Thailand slet ikke kan foelge med. De goer det saa besvaerligt som de nu kan. Måske Thailand ikke vil følge med ? Og bare have folk til landet så nemt. Stramninger kommer af en årsag, for 40 år siden, var det også ret nemt at komme til Danmark. Der er en grund til det ikke længere er sådan i Danmark. Det samme tror jeg er gældende i Thailand :-) Jeg kan godt forstå det med arbejdstilladelse, der handler det ligesom om, at man må være lidt large, fordi familien trækker alt op med rødderne, for at yde en indsats i landet(arbejde) Men retirement visum, ser jeg ingen logisk forklaring på, hvorfor ægtefælle bare automatisk skulle følge med. Og der er jo altid lande omkring en med mildere krav, det er vel ikke et incitament til at løsne på kravene.. Sverige har jo også mildere krav end Danmark, og sådan er det vidst overalt rundt i verden :-) |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 07/12-2013 18:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 231 |
@Bjarke85 Nu kan jeg sagtens se forskel på en familie der vil bruge deres pension i Thailand og så folk der kommer til DK og Sverige for at modtage hjælp fra den danske velfærds kasse. Så den sammenligning holder ikke rigtig. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 07/12-2013 22:07
|
|
PeterS skrev: @Bjarke85 Nu kan jeg sagtens se forskel på en familie der vil bruge deres pension i Thailand og så folk der kommer til DK og Sverige for at modtage hjælp fra den danske velfærds kasse. Så den sammenligning holder ikke rigtig. Så asiater kommer til Danmark for at modtage fra velfærdskassen ???? I don't think so.. For det første, så bliver de jo udvist, hvis de eller ægtemanden får hjælp af det offentlige. Efter 5 år, kan de så godt få uden at ryge ud. Men statistikker viser jo at der stort set ikke findes de asiater der er arbejdsløse. Så tvært imod bidrager de til samfundet. i øvrigt her i tråden bliver der bare skrevet "farang" den holder heller ikke helt. Så vidt jeg ved, så er russere også hvide, men de har helt andre og mildere regler end der gælder for os, så vidt jeg har hørt. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 07/12-2013 23:56
|
Bjarke85 skrev: PeterS skrev: @Bjarke85 Nu kan jeg sagtens se forskel på en familie der vil bruge deres pension i Thailand og så folk der kommer til DK og Sverige for at modtage hjælp fra den danske velfærds kasse. Så den sammenligning holder ikke rigtig. Så asiater kommer til Danmark for at modtage fra velfærdskassen ???? I don't think so.. For det første, så bliver de jo udvist, hvis de eller ægtemanden får hjælp af det offentlige. Efter 5 år, kan de så godt få uden at ryge ud. Men statistikker viser jo at der stort set ikke findes de asiater der er arbejdsløse. Så tvært imod bidrager de til samfundet. i øvrigt her i tråden bliver der bare skrevet "farang" den holder heller ikke helt. Så vidt jeg ved, så er russere også hvide, men de har helt andre og mildere regler end der gælder for os, så vidt jeg har hørt. Den påstand passer jo ikke-dette sakset fra overskriften: BANGKOK: -- The Thai Immigration Bureau has announced that the foreign wives of expats with a one-year retirement visa will in future need their own separate pension income or cash in a Thai bank. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 09/12-2013 15:00
|
Hej, Nyt fra Immigration paa Phuket http://www.thephu...-43330.php http://www.phuket...22986.html Her paa oen er det kun hvis et farang/farang aegtepar har faelles konto at de fremover skal have ฿ 1,600,000 paa kontoen, saa de kan bare noejes med at den som soeger retirement extension er indehaver af kontoen og saa er det som hidtil, ฿ 800,000 eller ฿ 65,000 pr .md for den ene. Ioevrigt, saa synes jeg at Bjarke85's meninger om hvad retirement ansoegere skal og ikke skal er urimelige, men vent du til du er flyttet herud og der maaske kommer nye regler, som goer at du ikke laengere kan blive her, men maa rejse hjem til DK igen. Og dine paastande og hvad du har hoert uden dokumentation er ogsaa traelse, har du et link til at russere har andre og mildere regler end os andre "farangs" ? nej, det troede jeg nokdu ikke har. Venlig hilsen Conrad, en glad pensionist paa Phuket, som heldigvis endnu ikke har problemer med at opfylde Immigrations krav til min oekonomiske formaaen. Redigeret af Conrad d. 09/12-2013 15:17 |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 09/12-2013 15:47
|
|
Conrad skrev: Hej, Nyt fra Immigration paa Phuket http://www.thephu...-43330.php http://www.phuket...22986.html Her paa oen er det kun hvis et farang/farang aegtepar har faelles konto at de fremover skal have ฿ 1,600,000 paa kontoen, saa de kan bare noejes med at den som soeger retirement extension er indehaver af kontoen og saa er det som hidtil, ฿ 800,000 eller ฿ 65,000 pr .md for den ene. Ioevrigt, saa synes jeg at Bjarke85's meninger om hvad retirement ansoegere skal og ikke skal er urimelige, men vent du til du er flyttet herud og der maaske kommer nye regler, som goer at du ikke laengere kan blive her, men maa rejse hjem til DK igen. Og dine paastande og hvad du har hoert uden dokumentation er ogsaa traelse, har du et link til at russere har andre og mildere regler end os andre "farangs" ? nej, det troede jeg nokdu ikke har. Venlig hilsen Conrad, en glad pensionist paa Phuket, som heldigvis endnu ikke har problemer med at opfylde Immigrations krav til min oekonomiske formaaen. Du kan da syntes min mening er urimelig alt det du vil?? Og jeg siger blot at jeg syntes det er meget logisk at man har hver sit visum, når man har hver sin identitet, jeg kan virkelig ikke se nogen logisk forklaring på, at ens ægtefælle som også er udlænding, skulle følge automatisk med uden at opfylde nogen krav selv? Og så siger jeg, at jeg godt kan forstå det i arbejdsøjemed, da det er en helt anden situation, hvor man invitere arbejdskraft til landet, og derfor også må tage hensyn til familien. Jeg er godt klar over, at det var mere belejligt med de gamle regler, men nu kan et helt land jo ikke bare indrette deres regler efter hvad der lige er mest belejligt for alle de pensionerede udlændinge de har. Nej jeg kan ikke lige finde noget dokumentation på det med russerne, jeg skrev også blot det var noget jeg havde hørt, og ikke noget jeg vidste. Der er stor forskel Conrad. Tror endda det var herinde jeg læste det for lang tid siden, uden lige at være 100% sikker, men det er også lige meget. Er sådanset ligeglad. Men slap helt af Conrad, jeg har ikke noget imod pensionister og det var ikke et angreb på jer, det var sådanset bare min helt objektive holdning til det. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 09/12-2013 16:19
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Bjarke85 skrev: Conrad skrev: Hej, Nyt fra Immigration paa Phuket http://www.thephu...-43330.php http://www.phuket...22986.html Her paa oen er det kun hvis et farang/farang aegtepar har faelles konto at de fremover skal have ฿ 1,600,000 paa kontoen, saa de kan bare noejes med at den som soeger retirement extension er indehaver af kontoen og saa er det som hidtil, ฿ 800,000 eller ฿ 65,000 pr .md for den ene. Ioevrigt, saa synes jeg at Bjarke85's meninger om hvad retirement ansoegere skal og ikke skal er urimelige, men vent du til du er flyttet herud og der maaske kommer nye regler, som goer at du ikke laengere kan blive her, men maa rejse hjem til DK igen. Og dine paastande og hvad du har hoert uden dokumentation er ogsaa traelse, har du et link til at russere har andre og mildere regler end os andre "farangs" ? nej, det troede jeg nokdu ikke har. Venlig hilsen Conrad, en glad pensionist paa Phuket, som heldigvis endnu ikke har problemer med at opfylde Immigrations krav til min oekonomiske formaaen. Du kan da syntes min mening er urimelig alt det du vil?? Og jeg siger blot at jeg syntes det er meget logisk at man har hver sit visum, når man har hver sin identitet, jeg kan virkelig ikke se nogen logisk forklaring på, at ens ægtefælle som også er udlænding, skulle følge automatisk med uden at opfylde nogen krav selv? Og så siger jeg, at jeg godt kan forstå det i arbejdsøjemed, da det er en helt anden situation, hvor man invitere arbejdskraft til landet, og derfor også må tage hensyn til familien. Jeg er godt klar over, at det var mere belejligt med de gamle regler, men nu kan et helt land jo ikke bare indrette deres regler efter hvad der lige er mest belejligt for alle de pensionerede udlændinge de har. Nej jeg kan ikke lige finde noget dokumentation på det med russerne, jeg skrev også blot det var noget jeg havde hørt, og ikke noget jeg vidste. Der er stor forskel Conrad. Tror endda det var herinde jeg læste det for lang tid siden, uden lige at være 100% sikker, men det er også lige meget. Er sådanset ligeglad. Men slap helt af Conrad, jeg har ikke noget imod pensionister og det var ikke et angreb på jer, det var sådanset bare min helt objektive holdning til det. Jeg er godt klar over, at det var mere belejligt med de gamle regler, men nu kan et helt land jo ikke bare indrette deres regler efter hvad der lige er mest belejligt for alle de pensionerede udlændinge de har. Bjarke - du skyder dig selv i foden - igen. Hvorfor skulle Danmark så have specielle regler for dig og din tilkommende!. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 09/12-2013 16:49
|
|
Har jeg bedt om specielle regler for mig og min tilkommende? Hvis du tænker på debatten omkring, at udlændinge reglerne i Danmark er ens for alle folkeslag, som vi diskuterede for noget tid siden. Så er det jo ikke pga. det er min kone, men fordi der er en masse gode argumenter. bla. statistikker over hvor velintegrerede asiater er og hvor mange af dem der er i arbejde og derved tjener penge til vores samfund. Og jeg ville jo ikke have ændret reglerne kun for thai'er vel da? Og du kan slet ikke sammenligne de to ting? Jeg snakkede om mildere krav til velintegrerede befolkningsgrupper. Her snakker vi om at ægtepar som ikke er fra Thailand eller har familiære/arbejdsforhold til landet kan få den ene part med automatisk, blot fordi den ene lever op til kravene. Det virker jo helt ulogisk og mærkeligt, og derfor ser jeg ikke et problem i, hvad der i mine øjne, er en normalisering af reglerne. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 10/12-2013 04:35
|
http://www.thaivi...paign=news Her er lidt nyt omkring emnet. |
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 12/12-2013 22:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 209 |
De tænker kun på penge penge i det land, jeg er selv elektriker 40år og i job, hvorfor skulle pensionister ikke kunne bo hele vinteren dernede, og bidrager med hele pensionen eller opsparede penge, hvorfor skal pengene stå i banken. Er det en ekstra indtægt hvis pensionisten dør. Hvad er det thailand frygter? falanger over 50 laver intet kriminalitet, men bruger bare løs af alle desres penge. turisme er en kæmpe indtænkt kilde over hele verden, og jo flere turister jo bedre. bankok piver over der ikke kommer turister nok, i lav sæsonen har turist stederne meget lav indkomst, de holder turisterne ude af landet på den måde. hvis Turismen forsvandt i thailand ville landet blive som cambodia, lud fattig. somalia èrne og tyrkerne i denmark har da aldrig haft nogen penge med til denmark, i det hele taget dem der har penge kommer ikke til denmark. man kan ikke samligne denmark og thailand. Denmark paradis for fattige. Thailand paradis for rige. Redigeret af hiks d. 12/12-2013 22:31 |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.