Se indlæg
 Udskriv debat
De forenede arabiske Emirater
burt28
Hej

Skal rejse til Bangkok til februar med de forenede arabiske Emirater

Vi har valgt en mellemlanding i Dubai , hvor vi skal vente i 4 timer .

Er der nogen der har erfaringer med dette selskab ?

juj
Jeg skal selv med dem den 7 Januar, har heller ikke rejst med dem før, men har kun hørt godt om dem. Jeg glæder mig.

jens
Det er vores foretrukne selskab som vi har fløjet med mange gange, bortset fra sidste gang hvor vi dummede os og hoppede på et tilbud fra Qatar Airways (det kommer ikke til at ske igen)
Hvis i ikke er klar over det kan i med jeres bookingkode vælge sæder på deres hjemmeside allerede nu under manage my booking.
Det eneste minus ved at flyve fra København er at de bruger en speciel 2klasse konfigureret B777 hvor sædeafstanden kun er 31" mod de normale 34" i 3klasse kabineindretningen som de bruger på Hamborg hvor vi plejer at flyve fra.
Skal i flyve med A380 så skal i undgå de 3 yderste sæder i forenden af flyet i begge sider indtil skillevæggen da de er smallere end resten af sæderne pga flyet er smallere i forenden.
Det er række 41/43 til 50 abc og hjk i skal undgå, der er 2 indretninger der starter med hhv 41 og 43

Dubai lufthavn er med utallige butikker med alt hvad hjertet begærer, men det eneste der er billigt er cigaretter og spiritus f.eks. 90kr for en karton marlboro.
Vi fordriver altid ventetiden her
http://www.tripad...Dubai.html
Der må ryges plus at mad og drikke er særdeles rimeligt i pris, de har den mest fantastiske beef salad .
Også er det det eneste sted i lufthavnen hvor der er et toilet ud over de altid overfyldte offentlige.
God turSmile
Redigeret af jens d. 22/12-2013 23:24

Anonym Bruger
burt28 skrev:

Hej

Skal rejse til Bangkok til februar med de forenede arabiske Emirater

Vi har valgt en mellemlanding i Dubai , hvor vi skal vente i 4 timer .

Er der nogen der har erfaringer med dette selskab ?

med forenede arabiske emirater?? er du sikker på at det ikke er emirates international airlines du skal flyve med?

poulditlev
jens skrev:

Det er vores foretrukne selskab som vi har fløjet med mange gange, bortset fra sidste gang hvor vi dummede os og hoppede på et tilbud fra Qatar Airways (det kommer ikke til at ske igen)
Hvis i ikke er klar over det kan i med jeres bookingkode vælge sæder på deres hjemmeside allerede nu under manage my booking.
Det eneste minus ved at flyve fra København er at de bruger en speciel 2klasse konfigureret B777 hvor sædeafstanden kun er 31" mod de normale 34" i 3klasse kabineindretningen som de bruger på Hamborg hvor vi plejer at flyve fra.
Skal i flyve med A380 så skal i undgå de 3 yderste sæder i forenden af flyet i begge sider indtil skillevæggen da de er smallere end resten af sæderne pga flyet er smallere i forenden.
Det er række 41/43 til 50 abc og hjk i skal undgå, der er 2 indretninger der starter med hhv 41 og 43

Dubai lufthavn er med utallige butikker med alt hvad hjertet begærer, men det eneste der er billigt er cigaretter og spiritus f.eks. 90kr for en karton marlboro.
Vi fordriver altid ventetiden her
http://www.tripad...Dubai.html
Der må ryges plus at mad og drikke er særdeles rimeligt i pris, de har den mest fantastiske beef salad .
Også er det det eneste sted i lufthavnen hvor der er et toilet ud over de altid overfyldte offentlige.
God turSmile

hej jens hvad er der i vejen med Qatar Airways jeg har fløjet med den mange gange og mener service er i top de er blevet kåret til verdens bedste mange gange
hilsen poul

sank
Ja jeg forstår heller ikke kritikken af Qatar ? vi har kun fløjet med dem sidste år og det var da ok.

juj
Tak for tips Jens. Har også prøvet Qatar 1 gang fra Phuket elendig service og mad, flyver aldrig med dem igen, hvordan de har kunnet blive kåret som det bedste er mig en stor gåde.

Lundoeer
Kan varmt anbefale Emiraterne. Er som business class på nogle selskaber. God mad og drikke hele vejen.
Skal selv afsted midt januar til Bkk.
God tur.

burt28
Hey tak for det indholdsrige svar Jens ... Super Info .. Vil gå ind og booke pladser med det samme

Lung Yao
Burt28 m.m.,
Jeg vil også tilføje mig til rækken af Emirates fans.
Kort og godt : <Value for the Money> Du får meget for dine penge, contra fx Norwegian hvor det hedder: < Du får hvad du har betalt for>.
Diskussionen : For - Imod , Qatar Airways kontra Emirates, bunder mest i transit lufthavnen : DOHA eller DUBAI.
Og som Jens har allerede beskrevet: Dubai = Oase - Doha = Beduin telt midt i ørkenen.
P.S. De 4 timer ventetid i Dubai skal ikke afskrække dig, for hvis du kan lide at ose, så render tiden meget hurtigt. Personligt var jeg glad for det "afbræk" idet jeg kan ikke sove på turen. Så 6t -4t -6t er fint med mig.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

jens
Lung Yao
Det værste ved Qatar er de nye B787 også det hul de kalder en lufthavn i Doha hvor man ikke engang kan købe en ølShock

Sæderne i de B787 er simpelthen de smalleste jeg nogensinde har oplevet, selv dem i emirates B777 er meget brede i forhold til.

Også ved jeg ikke hvad jeg skal mene om de stewardesser vi var udsat for mellem København og Doha begge veje.
Man skulle tro de var startet dagen før for de formåede at bruge over 2,5 time på at servere drikkevarer også ligeså lang tid om at servere maden.
Og de kom ikke engang en tur mere med drikkevarer under spisningen, den øl jeg fik et par timer før var jo væk for længstAngry
Også kunne de lige nå at rydde op inden indflyvningen til landing.
Det var så ligesom at dem der var på flyet mellem Doha og Bangkok var noget mere erfarne, men en ting er helt sikkert det er ikke pga deres økonomiklasse Qatar er blevet kåret til verdens bedste flyselskab flere gangeSad
Det blev Emirates jo så også sidste gang Wink

Og ja vi syntes også det er perfekt med den strække ben pause på halvvejen i Dubai , især konen der rygerPibe
Redigeret af jens d. 23/12-2013 21:06

natty
Er det ikke Emirates som smider 10 sæder ind på hver række modsat Thai med 9 sæder?
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

jens
natty skrev:

Er det ikke Emirates som smider 10 sæder ind på hver række modsat Thai med 9 sæder?

Jo det er det og de er da også til den smalle side, dog er de som jeg skriver meget værre i Qatars B787som helt klart er lavet til 2-4-2 istedet for 3-3-3 sædekonfiguration.
Emirates har jo så heldigvis 34" sædeafstand i de B777 der er konfigureret med 3 klasser(som de bruger på Hamborg) og det er væsentligt for mig.
De har jo så kompenseret for det ved at lave gangene så smalle at mad og drikkevognene kun lige akkurat kan være der i bredden.

Jeg kan forstå at sædeafstanden er blevet noget klemt i Thais B777 med 2 klasser på dem der har prøvet dem.

Qatar har også kun 9 sæder på tværs i deres B777 men igen mindre sædeafstand end Emirates så det er jo et valg mellem brede sæder eller større sædeafstand.

jens
Så blev sommerferien booket med EmiratesSmile

3juli til 25Juli ca 4190kr/prs med 4t ventetid ud og 2t hjem fra Hamborg.
Det syntes jeg er value for money og vi er godt tilfredse med at flyve med Emirates især til den pris i højsæsonen.
De har lige idag frigivet kampagnepriser fra både Hamborg og København.
3645 kr fra København med sidste udrejse 20juni
http://www.emirat...40#1490540

559 euro fra Hamborg med sidste udrejse 3 Juli

http://www.emirat...40#1490540

God Jul

Lung Yao
Undskyld Jens,
Men jeg kan ikke få øje på : "Sidste udrejse 3 Juli.".
Begge links siger : Departure between : 30 Jan 14 - 20 Jun 14 .
Også her : http://www.emirat...&c=Economy

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

jens
Ja sådan kan det gå når man ikke er helt vågenSleeping good
Begge link er jo til dk kampagnepriser , her er det rigtige fra Hamborg hvor sidste udrejse er 3 juli
http://www.emirat...fares.aspx

burt28
Jeg har nu været inde og bestille sæder i flyet - tak for tippet Jens ... Næste spørgsmål i min lille hjerne er om det er nemt at booke ind online . Vi skal rejse cph-Dubai vente 4 timer og derefter Dubai- Bangkok. ( vi er vant til charterferie) kommer vores kufferter så direkte frem uden problemer (hvis alt går efter planen ) - eller skal vi gøre noget i Dubai.
Og lige et tillægsspørgsmål mere : vi er 8 mennesker der har lejet hus i hua hin , forventer vi skal bruge 2 mini busser til turen , hvad skal de koste os ?

Lung Yao
M.h.t. transit i Dubai.
Du skal overhovedet bekymre dig om bagagen, du ser det ikke før du ankommer til BKK. Du skal bare huske dine håndbagage, når du forlader flyet i fra CPH.
Ud over evt. shopping eller "ose" i transit hallen, skal du bare holde øje med skiltning. Sidste år da vi skulle af sted til LOS, blev gate nr. ændret 2 gange, ellers var der ingen problem. Der findes også "liggestole" (men ofte optaget) hvis du ønsker at hvile dig.
Jeg overlader "roret" til dem med info om mini-bus turen til HH.
God tur.

.

John
Ang. minibus til HH. så vil jeg lige gøre opmærksom på et alternativ. hvis ellers tiderne passer jer.

http://www.airpor...inbus.com/
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
jens
Det er absolut det nemmeste at checke in online, det gør vi altid.
Så er man fri for at stå i kø med de 95% af passagerne der ikke har gjort det! da der er særskilte bagageskranke til dem online check-in.
Og jeg vil også anbefale den nye bus til hua hin vi brugte den i september, fine sæder og toilettet blev tjekket hver gang det havde været brugt.
Og absolut ingen hasarderet kørselSmile
Også er det store komfortable sæder istedet for dem i minibusserne, der er jo kun 22 i en fuld størrelse bus.
Men vil i absolut køre med minibus bør det ikke koste mere end 2500 baht pr minibus, og ja i skal nok bruge 2 da det jo er minimalt med bagageplads i dem.

Spring til debat: