Se indlæg|
Demonstrationer i Bangkok
|
|
| romeren |
Lagt på d. 13/01-2014 08:56
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Hvordan kommer jeg fra suvarnabhumi lufthavn til Chinatown, hvis bangkok er lukket pga demonstrationer. Samt fra Chinatown til Don Muang, er det muligt at bruge offentlig transport? Det skal siges at vi ankommer mandag den 3 feburar. på forhånd tak. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 13/01-2014 09:05
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Du kommer dagen efter valget jeg tvivler på der er nogen som kan forudsige hvordan Bangkok ser ud den dag. Men var det mig ville jeg tage en taxi |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 13/01-2014 09:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Du tager en taxi. Den offentlige transport i form af skytrain og metro kører ikke til Chinatown, så du skal alligevel have en taxi noget af vejen. Busserne vil nok have endnu sværere ved at komme frem end taxierne. Det er umuligt at sige noget om trafiksituationen d. 3. februar, omend man kan frygte at det bliver værre omkring selve valgdagen. Men hvis det er muligt at komme frem (og det burde det nok være), så kender taxierne vejen. Bortset fra det, så kan demonstrationerne næppe gøre trafiksituationen værre i Chinatown, end den normalt er
|
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 13/01-2014 11:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Hvordan situationen er netop denne dag er jo total umuligt at svare på. Ambassaden, UM og mange andre fraråder jo netop, at man skal holde sig fra orkanens øje. Og som Vandango skriver i replikboksen, vi udlændinge skal holde os langt væk fra disse optøjer. Vi kan da kun håbe på at tilstandene ikke løbet total af sporet, det vil da ramme THAILAND MEGET HÅRDT. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| Brum |
Lagt på d. 13/01-2014 13:02
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
Jeg er pt. i Bangkok og har i dag været lidt rundt og shoppe sammen med familien. Potesterne er virkelig omfattende som jeg oplevede det. De holder en stor gadefest og blokerer for alt andet end busser og knallerter samt cykler og gående. Skytrain kører og tror også at ekspressway er åben for alle. Først på dagen oplevede jeg en rar og fin stemning, men her til eftermiddag, hvor jeg tilfældigt kom forbi "hovedoptoget" med vinkende Suthep var det lidt mere vildt og med startende drikkeri. Jeg frygter at det går helt galt, når de bliver berusede og måske støder sammen med de røde............ Der er forøvrigt ikke mange turister og sprudlende handel, som normalt på denne årstid. Masser af plads til at shoppe i Platinum, men desværre også mange butikker der har valgt at lukke. Og til dit spørgsmål - der er helt umuligt at forudsige!!!!!!!!! |
|
|
|
| romeren |
Lagt på d. 13/01-2014 15:13
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Sagen er vi har booket 2 dage i Chinatown for længe siden. Måske jeg skulle aflyse...... Så er spørgsmålet om jeg kan flytte en billet til Phuket, fra air asia 2 dage, så skal jeg under alle omstændigheder fra suvarnabhumi til don muang. Er der væk fra alt demonstationerne? altså vejen imellem d 2 lufthavne. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 13/01-2014 15:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Det er umuligt at sige, hvordan det ser ud, når du lander. Som det er nu, er det bedre i Chinatown end inde i midtbyen, men det kan ændre sig. I værste fald kan du også risikere, at lufthavnen blokeres, omend risikoen måske ikke er så stor. De må da have lært lidt af sidste gang. Mit bud er, at det vil være værst de sidste par dage inden valget, og at der vil komme mere normale tilstande efter valget - hvis altså det afholdes. Så måske vil der slet ikke være problemer d. 3. februar. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 13/01-2014 19:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Nyttige tips til jer der er p.t. i BKK: http://edition.cn...=obnetwork Quoted fra CNN: Tourists flying out of Bangkok are advised to leave for the airport four hours before their scheduled flight. Meanwhile, the Tourism Authority of Thailand (TAT) advises tourists flying in and out of Bangkok to connect to their destinations using the BTS Skytrain, MRT subway and Suvarnabhumi Airport Rail Link services. The TAT says the State Railway will also increase train services from Don Mueang Airport to downtown Bangkok, ending at Hua Lamphong Station ""Even demonstrations that are meant to be peaceful can turn confrontational, and escalate into violence without warning," warned the U.S. Embassy. We advise you to plan ahead. It is prudent to ensure you have a week's supply of cash, keep your mobile communications devices charged, and stock a two week supply of essential items such as food, water, and medicine" Og med advarslen fra den Amerikanske Ambassade i minde, HVEM kan stole på følgende erklæring "The PDRC has announced that it would allow taxis with Thai flags to run into occupied areas during the Bangkok shutdown which focuses on seven major intersections in the heart of the capital," says the report. . Redigeret af Lung Yao d. 13/01-2014 19:34 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 13/01-2014 19:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Fra CNN. Updated info for tourists Tourist assistance
Thailand's Ministry of Tourism has reportedly set up tourism assistance centers at both Suvarnabhumi and Don Mueang airports, where they'll coordinate with all concerned public and private agencies, including the Tourist Police, the Immigration Bureau, Metropolitan Police Bureau and the Thai Hotels Association. Help desks will also be set up at the Siam, Phaya Thai, Ekkamai and Wong Wian Yai BTS Skytrain stations as well as the Hua Lamphong MRT subway station. "Each location will be manned by four Tourist Police officers," said the TAT. Tourists can seek assistance by calling the following hotlines. Tourism Authority of Thailand: 1672 Thai Tourist Police: 1155 Suvarnabhumi Airport Operation Center: +66 (0)2 134 4077 Don Mueang Airport Operation Center +66 (0)2 535 3431 Tourist Assistance Center (temporary): +66 (0)2 401 1111 Alternatively, visitors can email or . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| swed |
Lagt på d. 13/01-2014 22:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 523 |
Mærklig måde man demonstrere på i Thailand , 2 af vores venner har lige fået tilbudt 1000 baht om dagen for at deltage ,og de kender flere der har sagt ja tak
Swed
|
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 13/01-2014 23:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
swed skrev: Mærklig måde man demonstrere på i Thailand , 2 af vores venner har lige fået tilbudt 1000 baht om dagen for at deltage ,og de kender flere der har sagt ja tak "Flot" siger Jeg bare, de vil have premierminister Yingluck Shinawatra afsat fordi de anser hende som kottupt. Men siden af bestikker de folk til at deltage i demonstrationerne og begår dermed selv korruption. Moral er godt, men dobbelmoral er åbenbart dobbel så godt.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 14/01-2014 00:46
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
#11 Og når tiden nærmer sig valg, og de gule ved de ikke kan vinde, så betaler de sikkert også snigskytter igen til at myrde deres modstandere, præsis som de gjorde sidst..militæret majede også sidst de røde ned, så må man tænke sig til om militærfolkene også var lige så usle lejesoldater , altså betalt for at lave et beskidt arbejde... Sandheden er at de røde er demokratisk valgt..det skal accepteres. Mvh,
Nahm |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/01-2014 04:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
swed skrev: Mærklig måde man demonstrere på i Thailand , 2 af vores venner har lige fået tilbudt 1000 baht om dagen for at deltage ,og de kender flere der har sagt ja tak det samme har de røde jo gjort hele tiden, 300 baht for at møde op til en lokal demonstration og skal de fra esaan til bkk, er taksten 1000 baht om dagen og fri forplejning og transport, og husk så lige at en stemme ved valget koster de røde 300 baht, deet er thai-politik i en nøddeskal, alt kan købes, og gir du en rød 100baht mere om dagen skifter han omgående trøje til en gul, money rules the world. |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 14/01-2014 08:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Kan ikke lade være med at undre mig! Disse påstande om enorme summer fremkommer kun på dansksprogede sider, har ikke kunnet finde et eneste på hverken thai/engelsk eller tysk. Ikke et TV eller radio program der omtaler noget om det og slet ingen aviser! Kun på dansksprogede PP! Undrer mig også over hvordan de får fordelt pengene? Lille fru Chumchai ville da blive edderspændt rasende hvis hun erfarede at lille fru Chaitjum der sidder ved siden af hende fik 1000 Baht og hun kun lidt mad og en plasticdims til at vifte med. Har spurgt og spurgt i vores thai omgangskredse både her og oppe i Isaan, ikke en har fået noget tilbudt. Det eneste jeg har kunnet opsnuse er at de såkaldte Bodyguards får 2.500 om dagen. Er overbevist om at hvis alle disse rygter var rigtige ville Thailand have været tømt for alle typer af arbejdere i alle samfundslag på valfart til Bangkok for at tjene 1000 Baht om dagen = min. 3 dages arbejdsløn for de fleste. Der ville ikke være én eneste bargirl tilbage i Pattaya, ej heller tjenere og andet godtfolk. Hvordan kan udbetalinger i de mængder (det er jo milliarder det drejer sig om) undgå at diverse medier får nys om dem, de ville jo flokkes i stimer foran alle udbetalingssteder for at få dagens scoop! Har nogen set disse "banker" - Næh! Hvordan registres folk så man undgår at de hæver (understøttelse) flere gange? Bruger man EDB? Bruger man små kvitteringsbøger med stempler? Eller hvad bruger man? Hvis det var sandt ville der jo ikke sidde nogen og vifte med flag, de ville valfarte i stimer og stå i kø for at få pengene. Har nogen set sådan en kø? - Næh! Den ville jo strække sig fra BK til Chang Mai. Jeg vil se fotos - mange fotos - af omtalte fænomen før jeg tror på de påstande. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/01-2014 10:35
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
Skeptikeren skrev: Kan ikke lade være med at undre mig! Disse påstande om enorme summer fremkommer kun på dansksprogede sider, har ikke kunnet finde et eneste på hverken thai/engelsk eller tysk. Ikke et TV eller radio program der omtaler noget om det og slet ingen aviser! Kun på dansksprogede PP! Jeg er enig i at det lyder lidt vildt med disse påstande om betaling for at demonstrere. Vi har tidligere hørt den med 300 baht om dagen for 2010 demonstrationerne. Det har altid lydt vildt for mig at det skulle være sådan. For regner man på det er det helt vilde tal man kommer frem til. 2012 demonstrationerne varede i 68 dage og der deltog mellem 50.000 og 300.000. Hvis de alle skulle have 300 baht ville det betyde at der var brugt mellem 1,02 og 6,12 Mia baht til "løn" Det samme gælder det med at købe stemmer, det er simpelthen astronomiske beløb der skal til hvis det skal være organiseret. Pheu Thai fik 12.211.604 stemmer ved sidste valg og skulle blot 30% af dem være blevet betalt med de famøse 300 baht ville det have kostet over 1 mia baht. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 14/01-2014 10:38
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Jeg tror skeptikeren har fat i en pointe der |
|
|
|
| Brum |
Lagt på d. 14/01-2014 11:19
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
Jeg er i Bangkok og har været på flere af demostrationsstederne også idag. Det er sådan at der bliver donneret penge til fællesskabet, som så sørger for mad, drikke og alt muligt andet.... Flere giver 1000 bath, både den der demonstrer og folk som bare støtter..... Så det selv ske i går og fik opklaret at det var sådan det hang sammen...........
|
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 14/01-2014 11:36
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Selv om mange ikke tror paa at der bliver givet kontant afregning for at stemme ved valg og at der gives penge for at demonstrere + mad og evt. transport, saa er det saadan det er. Hvis I kan Thai, saa soeg paa internettet. Selv her paa Phuket gives der penge for at demonstrere lokalt og en bekendt her i moban kom hjem fra Bangkok efter demonstration med betalt flybillet og saa mange penge i overskud at huset blev delvist renoveret. En jeg kender saerdeles godt, har flere gange faaet penge for at stemme og det fra flere partier til samme valg Men jeg har ingen billeder af da de fik penge ![]() Det er nok ikke alle som faar penge, men en del/mange goer. Conrad |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/01-2014 12:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
Conrad skrev: Selv om mange ikke tror paa at der bliver givet kontant afregning for at stemme ved valg og at der gives penge for at demonstrere + mad og evt. transport, saa er det saadan det er. Hvis I kan Thai, saa soeg paa internettet. Selv her paa Phuket gives der penge for at demonstrere lokalt og en bekendt her i moban kom hjem fra Bangkok efter demonstration med betalt flybillet og saa mange penge i overskud at huset blev delvist renoveret. En jeg kender saerdeles godt, har flere gange faaet penge for at stemme og det fra flere partier til samme valg Men jeg har ingen billeder af da de fik penge ![]() Det er nok ikke alle som faar penge, men en del/mange goer. Conrad Jeg siger ikke at det ikke sker, blot at det ikke sker i samme omfang som der lægges op til på diverse fora på nettet. Derudover så nævner du jo selv at det ikke har nogen betydning for stemme afgivelsen. |
|
|
|
| DeeJ |
Lagt på d. 14/01-2014 13:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 195 |
Hvis DF stod og uddelte 1000 lapper, ville jeg da også tage imod og så gå ind og stemme som jeg plejer. Det der betyder noget er nok mere de penge, som de får lovet efter valget f.eks. den million pr. landsby fra Thaksin. Men det er vel ikke værre end ældrecheck fra DF. vh Dan |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.