Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad betyder et giftemål for en thaier
zapper
Nu må jeg altså have luft og andre mening at vide.
For jeg har en ven, der for 4 år siden mødte sin kæreste på en bar.
Ja det gik hverken værre eller bedre at han blev forelsket, og har flere gange siden besøgt hende og hun har også besøgt ham i DK. Han fandt senere ud af at hun havde en sugardaddy fra det norske, men da han så ikke sendte hende nogen penge, kunne han jo ikke rigtig gøre noget ved det. For herre gud pigebarnet skulle jo betale de daglige udgifter. Nåå men så for et år siden overgik han så til at *take care her* og sendte så et sted mellem 20 og 25.000 baht af sted til hende hver eneste måned,og pigebarnet skulle så droppe det faste bar job. Hvad sker der, ja nu har hun så igen haft fingrene i kagedåsen. Min ven er nu blevet tosset og vil tage til Thailand og gifte sig med hende, fordi han ikke tror, at en gift thai kvinde vil risikerer, at blive nakket for utroskab.
Jeg har sagt til ham, at han er tosset, for kan en pige være utro 1 gang, så kan hun være det igen.
Gift eller ej.
Hvad mener mere erfarne thaikyndige.

Kim Ludvigsen
Det er måske på tide at henvise ham til nogle af de mange historier på nettet eller i bogform.

Bortset fra det, så er "tosset" nok ikke den følelse, der skal være årsagen til et giftemål. Og hvis han har tænkt sig at gifte sig og så tage tilbage til Danmark og lade hende blive i Thailand, så er han virkelig tosset. Men måske jeg har misforstået den del?
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Robert Kronberg
Nu kan man ikke generalisere, og slet ikke, når man ikke kender parterne og ej heller ved ret meget.

Og, hvad betyder giftes. Er det uden familien på ampør og/eller er det et "buddhistisk" ritual. Nogle barpiger bliver "gift" i flæng ved de religiøse ritualer, hvis sinsort blot er fin nok. Det er ikke altid, at familien finder det forunderligt, hvis der kommer penge på bordet.

Andre piger, som har været utro, retter derimod ind, når de bliver gift, for nu er det alvorligt. Det kan sommetider også hjælpe at komme væk fra "miljøet".

Jeg tror dog ikke løsningen kommer ved at fare til Thailand og blive gift, hvorpå at efterlade hende igen.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
savarden
Som du fremstiller sagen her stiller den vel flere spørgsmål end svar... Ordet sugardaddy er et udtryk som vi herhjemme kan se meningen i men i thailand forholder det sig anderledes... Såfremt man ikke har indtægter fra bar eller en sugardaddy er der ikke mad på bordet så kan vel ikke fortænke pigen i at holde fast i en som kan forsørge hende... bed din kammerat stille sig selv de samme spørgsmål når de er blevet gift... ? han skal kunne forsørge hende de første mange år her i landet og sikkert også kunne sende lidt mønt til familien og et eventuelt barn hver måned... er han afklaret med det ? Jeg selv har aldrig haft et problem med spillereglerne og er lykkelig gift og aldrig været gladere ... Grin

zapper
Han vil borgelig giftes, og så ellers tage tilbage til Danmark.
Han vil senere buddhagiftes, når han føler, hun er til at stole på.
Da hun havde nordmanden gjorde det ikke min kammerat noget, for pengene kunne jo kun komme et sted fra.
Man han føler måske nok efter han er sponsor for 20-25 af de lange hver måned, at hun burde holde sig på måtten.
Han tror ved at gifte sig med hende, at hun kan forstå, at han ikke render fra pladsen i utide .

Bjarke85
Thai eller ej, ville jeg ikke være sammen med en der var sammen med andre.

og "nu vil han fare til thailand og gifte sig" er det bare et stykke kød man lige vælger at gifte sig med ? Vil hun giftes med ham ? Der er ingen, uanset antal år i Thailand, der kan svare på så noget her.

Det er jo helt og aldeles individuelt fra person til person, hvordan de er. Nogen er meget religiøse, og beder hurtigt hvergang de går eller køre forbi et lille buddha tempel, andre gør ikke. Nogen går meget op i sinsot og ritualer, andre gør ikke. For nogen betyder giftemål meget, for andre ikke.

Men uden at skulle generalisere, så tror jeg det i høj grad kommer an på hvor lang tid hun har været i miljøet og baren. Jeg vil vove den påstand, at jo længere man som pige har været i det miljø, jo mindre "sjæl" har man tilbage. Ikke at man er et dårligt menneske, men noget normalt moralsk forkert rør måske ikke en så meget mere som engang.

Jeg ved fra personlige fortællinger, at de forhold hvor pigen enten kun har været i det miljø i kort tid, der er der tendens til forholdet er mere holdbart.

En helt anden ting, og det er jo bare min personlige mening. Hvis jeg fandt en barpige, og vi blev kærester, så skulle hun stoppe med at arbejde fra den dag vi blev kærester, og ja selvfølgelig skulle jeg nok betale forsørgelse. Men at være så nærrig man ikke betaler, og lader hende arbejde videre som luder, det siger jo alt om ham, hvis du spørger mig.

Jeg kunne da ALDRIG i min vildeste fantasi holde ud at tænke på hende jeg var forelsket i og kaldte kæreste/kone arbejdede videre som luder??!!! Det strider jo imod al mandlighed, ære/stolthed/dominans og ene ejer trang, som vi helt instinktivt besidder.

Jeg ville faktisk hvis det var fordi jeg ikke havde råd, hellere blive kriminel for at få råd, end tanken om hende jeg var forelsket i/elsker blev købt til sex af andre mænd. puha

Anonym Bruger
hvis kan gifter sig og tager hende med til danmark er der chance for at det går odt, men lader han hende blive i thailand vil hun bare fortsætte som barpige, kender mange barpiger her i kk som er gift med op til flere mænd samtidigt, men som stadig hænger i barene, ikke for pengenes skyld, for de får jo penge fra de mænd de er gift eller i forhold med, men der er det kun spændingen og måske nuligheden for at få sig en sponsor mere der spiller ind,, igen det slidte ordsprog: du kan tage pigen ud af baren, men du kan ikke tage baren ud af pigen.

så han skulle nok tænke sig godt om en 20-25 gange mere inden han farer ned og betaler sinsod og alt det fis, han vil ikke opnå andet end at miste sine penge.

Nahm
number1kk skrev:

hvis kan gifter sig og tager hende med til danmark er der chance for at det går odt, men lader han hende blive i thailand vil hun bare fortsætte som barpige, kender mange barpiger her i kk som er gift med op til flere mænd samtidigt, men som stadig hænger i barene, ikke for pengenes skyld, for de får jo penge fra de mænd de er gift eller i forhold med, men der er det kun spændingen og måske nuligheden for at få sig en sponsor mere der spiller ind,, igen det slidte ordsprog:

så han skulle nok tænke sig godt om en 20-25 gange mere inden han farer ned og betaler sinsod og alt det fis, han vil ikke opnå andet end at miste sine penge.

Og når hun så er :[b]
du kan tage pigen ud af baren, men du kan ikke tage baren ud af pigen.
[/b så har jeg set mange gange at de kommer på ferie i Thailand, og gudhjælpme kommer og besøger baren de arbejdede i, og det sammen med falangen de giftede sig med, Shock , de har selvfølgelig rigtig mange "gamle" venninder der, men så kunne de da møde disse andet sted ! det må være lidt trist for falangen at evt. se alle hendes tidligere kunder som lige vil give en drink igen igen..mangel på respekt for sin mand, men han er nok så dum han ikke fatter hvad der sker omkring ham. Kærlighed gør blind.Guitar

Hvis en falang var i tvivl med pigen, kunne han jo bare få et bero til at overvåge hende i en periode, der er da firmaer der gør i den slags.
Mvh,
Nahm

chaingmai
hvad betyder giftemålet, for en thaier..?

vel det samme som for en dansker, skilsmisse raten er jo høj i danmark.........ikkeLOL LOL

Skeptikeren
chaingmai - fuldstændig korrekt!!!!!! Og hvis bare alle klogeågerne ville sætte sig ind i kulturforskelle m.v. inden de tog valget så ville mange problemer være løst.

Men desværre er det jo det lille dingleværk mænd har mellem benene kombineret med en uudslukkelig tørst, der sætter dagsordenen.

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
moerk5002
Bjarke85 skrev:

Thai eller ej, ville jeg ikke være sammen med en der var sammen med andre.

og "nu vil han fare til thailand og gifte sig" er det bare et stykke kød man lige vælger at gifte sig med ? Vil hun giftes med ham ? Der er ingen, uanset antal år i Thailand, der kan svare på så noget her.

Det er jo helt og aldeles individuelt fra person til person, hvordan de er. Nogen er meget religiøse, og beder hurtigt hvergang de går eller køre forbi et lille buddha tempel, andre gør ikke. Nogen går meget op i sinsot og ritualer, andre gør ikke. For nogen betyder giftemål meget, for andre ikke.

Men uden at skulle generalisere, så tror jeg det i høj grad kommer an på hvor lang tid hun har været i miljøet og baren. Jeg vil vove den påstand, at jo længere man som pige har været i det miljø, jo mindre "sjæl" har man tilbage. Ikke at man er et dårligt menneske, men noget normalt moralsk forkert rør måske ikke en så meget mere som engang.

Jeg ved fra personlige fortællinger, at de forhold hvor pigen enten kun har været i det miljø i kort tid, der er der tendens til forholdet er mere holdbart.

En helt anden ting, og det er jo bare min personlige mening. Hvis jeg fandt en barpige, og vi blev kærester, så skulle hun stoppe med at arbejde fra den dag vi blev kærester, og ja selvfølgelig skulle jeg nok betale forsørgelse. Men at være så nærrig man ikke betaler, og lader hende arbejde videre som luder, det siger jo alt om ham, hvis du spørger mig.

Jeg kunne da ALDRIG i min vildeste fantasi holde ud at tænke på hende jeg var forelsket i og kaldte kæreste/kone arbejdede videre som luder??!!! Det strider jo imod al mandlighed, ære/stolthed/dominans og ene ejer trang, som vi helt instinktivt besidder.

Jeg ville faktisk hvis det var fordi jeg ikke havde råd, hellere blive kriminel for at få råd, end tanken om hende jeg var forelsket i/elsker blev købt til sex af andre mænd. puha

Bjarke85 du har så ret. Det samme har changmai og skeptikeren. Som udgangs punkt vil jeg mene at du kan ikke stole på en thai dame, medmindre du er sammen med hende 24 timer i døgnet.

At have en thai kæreste og selv bo i Danmark, duer bare ikke. Jeg har selv boet i Thailand snart 10 år nu, været i barmiljøet både som bar ejer og manager. Tror det kan tælles på en hånd hvor mange thai damer som er tro og ikke lyver for deres farang, som naivt sidder i hans hjemland og bare venter på næste tur til paradise...... Det er selvfølgelig kun dem jeg har stiftet bekendskab med jeg kan snakke om, men det er også blevet til temmelig mange over årene.

Hvis man tager dem hjem til Danmark, eller andre lande for den sags skyld, så tænk lige på om det er kærlighed eller penge som driver damen. Mange gange er damen i 20'erne og manden 50+...... I får et gæt...!

Min erfaring siger at de allesammen er 'golddiggere', måske nogle få promiller som har reelle hensigter.

Men ud over det, så er her jo dejligt at være og bo, bare man tager sine forholdsregler og ser reallistisk på tingene og mulighederne hernede.

Fantastisk god weekend til alle herinde.

chaingmai
kan ikke lade være med , at tænke på salige simon spies og han harem af helt unge piger som var danske, mon der havde været så mange hvis han var fattig og arbejdsløs,.....næppe så billedet er det samme verden over............LOL LOL

rinpoche
Til Zapper,
Det er en grotesk beretning, men dem er der sandelig en god del af i thai/farang forhold.

Som jeg ser det har din ven 2 muligheder:

1) Accepter forholdene som de er, hvilket han øjensynligvis har gjort før. Og drop sponsoratet lige med det vuns.
Husk, han mister ikke sin Tirak, han mister kun sin "tur".

2) Gør alvor af tingene, han kan gifte sig med damen, og derefter er der kun en vej frem og det er at blive samboende.

Nogle og jeg siger nogle thai damer fra den skildrede baggrund kan ikke lægge fordums vaner bag sig på trods af at de bliver sponsoreret.
De kan simpelthen lide de blinkende lygter, de gratis drinks og kurtiseringen fra deres gæster. Samt deres venner i baren som de har et tæt samhørighedsforhold til. Det er hele deres univers, et parallelsamfund, en pseudotilværelse.
Deres uundgåelige børn fostret af en thai mand, der skred eller måske stadig lurer i kulissen, er bekvemt parkeret hos et eller andet familiemedlem.

Andre vil gribe muligheden med kyshånd, de hader deres barliv og har kun et ønske: At kunne forsørge deres børn, at bo sammen med dem og familien. Og de vil blive en god og trofast hustru overfor den mand der hjælper dem ud af deres økonomiske dilemma.

Det er lidt hit and miss.
Men hvis man tænker med det.... host ... store hoved uden til stadighed at betragte tilværelsen igennem bunden af et ølglas, så bør det ikke være så svært at evaluere situationen og få et realistisk indtryk af damen.

NFP
Min mening er at han skal loebe skrigende bort og glemme alt om forelskelse.

Udover "sugar daddyen" hvor mange andre har hun haft paa samme tidspunkt som har sendt penge ? det ved vi selvfoelgelig ikke men det kan vaere en lukrativ forretning som kan loebe indtil "forfaldsdatoen" eller den dag hvor hun ikke laengere er interessant.

Som Kim L. rigtigt skriver saa er der masser af "uhyggelig" laesning i form af litteratur samt hvad der ellers findes paa nettet.

Som der skrives "You can take the girl out of the bar, but you can never take the bar out of the girl".

Om det hjaelper at gifte sig med hende ? Hvis vennen er i DK og damen er i Thailand vil min formodning vaere at hun vil fortsaette paa grund af let tjente penge.

Om det hjaelper at faa hende til DK ? Maaske, men der skal findes en omgangskreds og damerne skal helst have noget tilfaelles, hvad de maaske finder ud af at de harSmile

Jeg vil anbefale vennen at finde en ny, men naar dagen er omme er det vennens beslutning.

chaingmai
til de giftelystne: der findes rigtig mange thailanske kvinder uden for barerne.................så prøv og komme ud i dagslyset....LOL LOL

rinpoche
NFP skrev:

Som der skrives "You can take the girl out of the bar, but you can never take the bar out of the girl".

Det er er en vis sandhed i.
Jeg er sikker på at den bemærkning er fremsat af en mandsperson.

Det omvendte har jeg set lige så mange gange har været tilfældet:

You can take the punter out of the bar, but you can never take the bar out of the punter.

Kim Ludvigsen
rinpoche skrev:

2) Gør alvor af tingene, han kan gifte sig med damen, og derefter er der kun en vej frem og det er at blive samboende.

Nemlig, enten i Danmark eller i Thailand. Og her mangler vi at få belyst et meget vigtigt spørgsmål: Er hun overhovedet interesseret i at blive samboende? Umiddelbart - men vi ved jo kun ganske lidt, endda fortalt gennem tredjemand - kan det virke som om, hun først og fremmest er interesseret i at tjene penge og ikke er specielt interesseret i at forlade miljøet.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
NFP
rinpoche skrev:

NFP skrev:

Det er er en vis sandhed i.
Jeg er sikker på at den bemærkning er fremsat af en mandsperson.

Det omvendte har jeg set lige så mange gange har været tilfældet:

You can take the punter out of the bar, but you can never take the bar out of the punter.

Nu kan ordet "punter" betyde forskellige ting. Men det der hentydes her er nok denne beskrivelse:

"a person who uses the services of a prostitute"

Punter kan ogsaa betyde en kunde til en forretning og en person som f.eks. spiller paa fodbold, heste osv osv.

Saa "punteren" er kunde i en bar som tilbyder ydelser fra prostituerede i det her tilfaelde Thailand.

Vi maa formode at "punteren" som vender tilbage igen og igen til bar miljoet ikke er en giftelysten person eller en person som oensker at indgaa i et fast forhold. Heraf kommer saa udtrykket "You do not pay them to sleep with you, you pay them to leave".

De findes sikkert nok, men jeg har da svaert ved at se at personer (laes "punters"Wink som er gift eller lever i et fast forhold vende tilbage til bar miljoet for at opsoege prostituerede. "Men hvis maden hjemme ikke smager saa maa man gaa paa restaurant". Maaske derfor ?

rinpoche
Jeg har set adskillige forhold gå i stykker på denne baggrund.
Manden mødte sin kone på en beer bar i Thailand, ikke noget galt i det.
De blev gift og samboende.
Og hvem var det der ikke kunne holde snitterne fra faddet?
Det var altid manden....

Once a John, always a John....

vandango
Jeg syntes godt nok i lige glemmer, at nogle af pigerne kan have udviklet et alkoholproblem.

Er kommet på barer, hvor der er blevet drukket godt, det tjener ejerne jo gode penge på.

Tanken har tit slået mig, især når jeg ser de unge piger gå til øl og sprutten.

Det er jo ikke alle steder, man kun kører med de dyrere ladydrinks.

Jeg har da baldret godt i med billige flasker sprut på div. barer, pigerne har været flinke til at hjælpe mig med at få dem tømt hurtigt, så jeg kunne købe nye.

Tænk også at leve sådanne dag efter dag.

Spring til debat: