Se indlæg
 Udskriv debat
Thailand:Politiet skyder demonstrant ned 18 Feb 2557.
xxxxxx
PROTESTER SHOT DEAD – CAUGHT ON CAMERA
-WARNING GRAPHIC CONTENT.

The shooting of a protester in yesterday’s violent clashes has been caught on camera and released on YouTube. This video is of a graphic nature.

The protester appears to have been running away from the police as he was shot, possibly in the back of the head.

He falls down in a pool of blood. Protesters around him seem not to know what to do apart from shout ‘Somebody’s hurt’ repeatedly.

The killing is tragic. With yesterday’s escalation of violence with four dead including one policeman and the Prime Minister’s indictment for ignoring the corruption over the country’s rice policy, it surely must be time for her to take action – and action that will not result in more bloodshed on the streets.

fckguld
xxxxxx skrev:

PROTESTER SHOT DEAD – CAUGHT ON CAMERA
-WARNING GRAPHIC CONTENT.

The shooting of a protester in yesterday’s violent clashes has been caught on camera and released on YouTube. This video is of a graphic nature.

The protester appears to have been running away from the police as he was shot, possibly in the back of the head.

He falls down in a pool of blood. Protesters around him seem not to know what to do apart from shout ‘Somebody’s hurt’ repeatedly.

The killing is tragic. With yesterday’s escalation of violence with four dead including one policeman and the Prime Minister’s indictment for ignoring the corruption over the country’s rice policy, it surely must be time for her to take action – and action that will not result in more bloodshed on the streets.

Ja sådan opfører de rødes lakajer sig jo altid- håber militæret får sat en stopper for de svinske handlinger fra den siddende regering.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Anonym Bruger
fckguld skrev:
Ja sådan opfører de rødes lakajer sig jo altid- håber militæret får sat en stopper for de svinske handlinger fra den siddende regering.

Stopper du ikke snart dine klamme udbrud? Det er ved at være pinligt at høre på. Den siddende regering er folkevalgt i modsætningen til de gule som vil afskaffe demokratiet og som i måneder har besat offentlige bygninger og dermed lammet landet.

Er demonstranten skudt i ryggen skal politiet der har gjort det naturligvis straffes.

fckguld
TomDK skrev:

fckguld skrev:

Stopper du ikke snart dine klamme udbrud? Det er ved at være pinligt at høre på. Den siddende regering er folkevalgt i modsætningen til de gule som vil afskaffe demokratiet og som i måneder har besat offentlige bygninger og dermed lammet landet.

Er demonstranten skudt i ryggen skal politiet der har gjort det naturligvis straffes.
Intet klamt udbrud, nej jeg stopper aldrig-, det er jo dem, der bliver stødte over mit indlæg, der er noget galt med, når de gider kommentere noget som de syntes er et klamt udbrud, man kan ikke lave om på andre, men lade være reagere. demokratisk valgt ha ha ha ha - , 80 % af stemmerne er købt - klogt gjort af thaksin, han er dygtig, men fandeme ikke en der tænker på Thailand. Der kan kun komme et resultat ud af konflikten nu, det bliver at de røde forlader posten -undlader at kommentere min mening om dig og forholder mig til nedskydningen af en civil. p. s du skal jo ikke høre på mig , med mindre du har et program der omdanner tekst til lyd (dictus eller lign), det er jo frivilligt at deltage på siden , eller tager jeg fejl. Husk i et demokrati skal man respektere modparten - man skal ikke være enig, lidt ligesom på siden her- gå efter bolden , ikke efter manden - ved ikke om du kender udtrykkene, ellers kan de Googles. God dag.
Redigeret af fckguld d. 19/02-2014 16:29

jc
I krig og i borgerkrig er retorik afgørende i medierne. Historien bruger da også ord som "appears" og "seems", for ingen ved rigtigt, hvad der dokumenteres.

Hvem skal man holde med? Den ene part er ligeså røget, som den anden er speget. Man må dog håbe, at demokratiet vinder uanset hvem der får flertallet.
Boet i Bangkok 1980-1983.

Webmaster
Her er en lidt anden vinkel på videoen:
- เปิดชุดภาพ "ชายเสื้อน้ำเงิน-กางเกงครีม" ต้องสงสัยยิงชายธงชาติล้มลง ซุกปืนใส่กระเป๋าชัดก่อนเผ่นหนีทันที
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
rinpoche
jc skrev:

I krig og i borgerkrig er retorik afgørende i medierne. Historien bruger da også ord som "appears" og "seems", for ingen ved rigtigt, hvad der dokumenteres.

Hvem skal man holde med? Den ene part er ligeså røget, som den anden er speget. Man må dog håbe, at demokratiet vinder uanset hvem der får flertallet.

Spørgsmålet er om Thailand i det hele taget er klar til et demokrati?

John
Videoen siger absolut intet.
Tilsyneladende er en mand skudt, men af hvem: politiet? De røde? de gule? de sorte? de hvide?
Er han i det hele taget blevet skudt ? eller er det en fake video?

Alt er muligt
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
fckguld
Ingen tvivl om der vil blive gjort alt for at så tvivl om hvem der skød, men hvorfor bliver ham i shorts stående , hvis han har skudt, nej han står fordi han er bange for blive skudt- ellers var han sgu smuttet straks, tror jeg. ( og de røde laver ikke sådan nogle amatør likvideringer- de er prof, den ros skal de have ) men ok hvis man ser videoen du først lagde på , så ser det ud som om 1 min 38 sek inde i afspilningen, ser man noget oppe i højre hjørne, der ligner et patron hylster. Måske jeg tog fejl af de rødes færdigheder.
Redigeret af fckguld d. 19/02-2014 17:34

Webmaster
fckguld skrev:
så ser det ud som om 1 min 38 sek inde i afspilningen, ser man noget oppe i højre hjørne, der ligner et patron hylster.

Jeg tror du har ret i at det er en hylster fra en afskudt patron.

Hvis det er korrekt så må man vel antage at manden er blevet skudt af manden i den blå trøje og ikke af hverken snipers eller en vildfarende kugle fra politiet som ellers var mit første indtryk af videoen.

Hvem manden i den blå trøje så er ved jeg ikke - men mon ikke det bliver opklaret.
Men uanset hvem svinet er som har skudt manden, så er det vanvittigt ligesom det granatkasteriet vi så mod myndighederne i landet i går.

I øvrigt, jeg kan se at videoen er oploadet i går og videoen er også dateret som handlinger fra igår. Så jeg antager at drabet er et af de 4 registeret drab fra i går.
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

Bjarke85

De røde lakajer ? Det er sku da Sutheps gulskjorter der er hele problemet, selv vesten mener at de valg der bliver holdt, er reelle, langt mere reelle end i mange andre lande, selv i sydeuropa.

Og når hun vinder magten reelt, så kan Suthep og hans anti demokratiske rigmands lort godt pakke sammen!

Jeg håber militæret hjælper de røde, de røde som står for demokrati og frie valg ! Og i øvrigt er de eneste der nogensinde har gjort noget for de fattige!

Webmaster
Videoen er åbenbart fjernet fra YouTube og jeg har ikke lige kunne finde den i min cache på maskinen. Men LiveLeak nåede at få nuppet en kopi af videoen.

Kopien kan så ses her:

Sådan en video er sgu' for vigtig til at den må gå tabt.
Med venlig hilsen

Webmaster

natty
Bjarke85 skrev:

De røde lakajer ? Det er sku da Sutheps gulskjorter der er hele problemet, selv vesten mener at de valg der bliver holdt, er reelle, langt mere reelle end i mange andre lande, selv i sydeuropa.

Og når hun vinder magten reelt, så kan Suthep og hans anti demokratiske rigmands lort godt pakke sammen!

Jeg håber militæret hjælper de røde, de røde som står for demokrati og frie valg ! Og i øvrigt er de eneste der nogensinde har gjort noget for de fattige!

I det her tilfælde er jeg uening med dig, jeg mener ikke at hverken de gule eller røde er hele problemet, men både/og.

Der skrives så meget om hvem af de to fløje som er demokratiske og at Thailand er et demokratisk land siden år....osv.

Jeg vil komme med den påstand, at selvom der står demokrati i grundloven, er det ikke ensbetydende med at samfundet er demokratisk.
Demokrati får man først, når der er en politisk kultur helt ind i sjælene både på befolkningen og dem som udøver en form for magt, både den lovgivende og udøvende.

Thailand er idag, i mine øjne ikke et reelt demokrati, selvom befolkningen kan stemme.

Ligemeget hvem af fløjene som sidder på magten, handler det om nepotisme, korruption, vennetjenester, forskellige eliter og "the winner takes it all"

Jeg tror faktisk at der er mennesker med både gode og dårlige intentioner på begge sider, og derfor synes jeg også det er lidt komisk at læse skrivebordsgeneralernes store ord, fra begge sider, her på siden.

Misforstå mig ikke, jeg går faktisk ind for systemet: en mand en stemme, men en mand en stemme skaber ikke nødvendigvis et demokrati.
Det kræver gennemgående ændringer i tankegangen og regeringsførelse, ændringer som jeg heller ikke ser, at den nuværende regering er interesseret i.

Gid der var en fornuftig person og et fornuftigt parti i Thailand, som kunne samle og ikke splitte, istedet for at dele landet i en helt utrolig og ødelæggende spiral.

Iøvrigt er jeg helt holdt op med at se videoer som bevis for den ene eller anden påstand.
Redigeret af natty d. 19/02-2014 19:07
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

fckguld
Bjarke85 skrev:

Respekterer din holdning , men er sikker på de røde er helt ude inden 30 dage, tør næsten væde en rød m/brød, som jeg tidligere har nævnt , ingen tvivl om de rødes politik er god, for de fattige - men måden og metoderne der er blevet brugt af dværgen thaksin , er sgu ikke stue rene, og kan ikke have respekt for en mand der ikke vil tage sin straf og gemmer sig som en kælling. Endvidere er korruptionen blandt politi- politikere steget voldsomt , men ingen tvivl Thaksin er skide dygtig- plyndret landet, men husket fodre bønderne med lidt hold kæft skillinger - han er et geni - men en kælling .

Anonym Bruger
fckguld skrev:

Respekterer din holdning , men er sikker på de røde er helt ude inden 30 dage, tør næsten væde en rød m/brød, som jeg tidligere har nævnt , ingen tvivl om de rødes politik er god, for de fattige - men måden og metoderne der er blevet brugt af dværgen thaksin , er sgu ikke stue rene, og kan ikke have respekt for en mand der ikke vil tage sin straf og gemmer sig som en kælling. Endvidere er korruptionen blandt politi- politikere steget voldsomt , men ingen tvivl Thaksin er skide dygtig- plyndret landet, men husket fodre bønderne med lidt hold kæft skillinger - han er et geni - men en kælling .

De røde forsvinder ikke bare sådan over natten. Der er et behov for dem uanset hvad du ellers går og mener om dem. De røde er som flertal ikke blot købte bøller / stemmer, det er mennesker som via den røde bevægelse har fået en fornemmelse for at de faktisk kan ændre deres fremtid. Desværre for dem og Thailand findes der ikke nogle ideologisk funderede partier som vi kender det herhjemme fra så mange vælge at stemme rødt da det trods alt er dem der lytter mest til dem.

Så selv hvis man endnu engang begår et militærkup, forbyder de røde så forsvinder den vækkelse der er sket blandt de fattige ikke. Så der vil blot opstå nye partier med same mål som de røde og det er det de gule forsøger at forhindre så de kan holde fast i magten til at holde de fattige nede.

Bjarke85
fckguld skrev:

Bjarke85 skrev:

Det er da ikke valgfusk at købe sine stemmer med guld og grønne skove og løfter til højre og venstre? Det gør vi også herhjemme. Jeg snakker om reelt valgfusk, og der mener flere i vesten, at Thailands valg faktisk er rimelig reelle.

Det er fair nok der er demonstrationer. Når det så bliver for vildt, så udskrives der valg, for at slå fast hvem der skal sidde ved magten. Det i ukraine f.eks. er helt håbløst, der nægter præsidenten jo at udskrive valg, fordi han er bange for han taber.

Yingluck har håndteret det her EXCEPTIONELT ! Politiet har ikke været for agressive, som vi ser i Ukraine eller Tyrkiet, ikke det første lange stykke tid i hvert fald. Hun udskrev valg, da hun så demonstrationerne blev ved. Det er lige efter drejebogen for hvordan man håndtere demonstrationer.

Så prøver de så at forhindre valg, og demonstrationerne eskalere, her er den sidste udvej inden længe, at sætte militæret ind, og udrydde demonstrationerne en gang for alle (selvfølgelig med advarsler først)

At alle så er korrupte osv. Det er vi enige om, men det er alle som sagt, så hvis vi fjerner korruptionen fra ligningen. Lad os sige ingen af dem er korrupte, eller begge er, det er lige meget.

Hvem har så handlet bedst ? Suthep vil af med frie valg, han vil have et folkeråd, der ikke er valgt af folket, og han acceptere ikke frie valg. Og han har kun de riges interesser.

Ja Shinawatra familien går også op i penge og korruption, men de giver dog noget til de fattige, det er mere end hvad de gule kan prale af!

Bjarke85
og en minimumsløn på 300 baht, er ikke skillinger. Mange gik til 200 før, det er 50% stigning om dagen.

Prøv du at få en dansk politiker til at love 50% lønstigninger om dagen, er du gal mand.

Og gratis offentlig sygehus ? Ikke just en lille ting heller!!

Det er KÆMPE ændringer for de fattige, og som mange har berettet om, så ser man flere og flere nye bygninger og nye smarte biler ude i landdistrikterne, fordi den enkelte thai får en bedre økonomi.

Det er selvfølgelig uheldigt for de gule, og typer som ham der fik evigheds karantæne herinde, hvad hed han nu ? Ham hvis kone kunne alt og havde ulovlige cambodjanere. Fordi nu kan de ikke få absurd billig arbejdskraft længere.

fckguld
TomDK skrev:

fckguld skrev:

De røde forsvinder ikke bare sådan over natten. Der er et behov for dem uanset hvad du ellers går og mener om dem. De røde er som flertal ikke blot købte bøller / stemmer, det er mennesker som via den røde bevægelse har fået en fornemmelse for at de faktisk kan ændre deres fremtid. Desværre for dem og Thailand findes der ikke nogle ideologisk funderede partier som vi kender det herhjemme fra så mange vælge at stemme rødt da det trods alt er dem der lytter mest til dem.

Så selv hvis man endnu engang begår et militærkup, forbyder de røde så forsvinder den vækkelse der er sket blandt de fattige ikke. Så der vil blot opstå nye partier med same mål som de røde og det er det de gule forsøger at forhindre så de kan holde fast i magten til at holde de fattige nede.
Du har ret , det er jo heller ikke politiken eller de fattige , jeg klandrer- Det er ledelsen og metoderne , Thaksin vil skide de fattige et stykke, de er blot et værktøj til indflydelse og magt , thaksin venter med længsel på at kongen dør, sønnen er i hans lomme, så vil afstemningen komme om en præsident og den vil han vinde, for han har sikret sig de fattiges stemmer ved at kaste perler for svinene.
Og så starter 2 halvleg af hans plyndrings-togt mod Thailand.
Puea Thai Parti , har en god politik.
Jeg går ind for at levestandarden fordi de fattige hæves MEGET, gratis hospitaler- gratis skoler(ikke bare på papiret) disse ting skal selvfølgelig finanseres af de rige-
Så når jeg taler om de røde- er det ledelsen - metoder og handlinger-
Jeg ved også at korruptionen er en del af Thailand i generationer- men når nu thaksin er blevet taget med fingrene i kage dåsen, som kom dog hjem som en mand og tag sin straf.

natty
@Bjarke85:

Citat:
"her er den sidste udvej inden længe, at sætte militæret ind, og udrydde demonstrationerne en gang for alle (selvfølgelig med advarsler først)"

Helt uden at være for polemisk, mente du også det samme i 2010?
Redigeret af natty d. 19/02-2014 19:51
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

fckguld
natty skrev:

@Bjarke85:

Citat:
"her er den sidste udvej inden længe, at sætte militæret ind, og udrydde demonstrationerne en gang for alle (selvfølgelig med advarsler først)"

Helt uden at være for polemisk, mente du også det samme i 2010?
Ha Ha godt set.Måske Thailand ikke interesserede Bjarke i 2010 .

Spring til debat: