Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Livet som udlænding i Thailand » Andet
 Udskriv debat
SONGKRAN...NEJ TAK.!
Anonym Bruger
Så skal vi snart til det igen...

Det forbandede og uundgåelige vandpjaskeri i april måned.

Vi har de forgående år forsøgt at "flygte" forskellige steder hen. Det eneste sted som var en
succes, var da vi tog ud af Thailand.

Vi har som sagt, prøvet adskillige steder i Thailand, som viste sig at være endnu værre, (eller vådt) om man vil, end her hvor vi opholder os til daglig.

Mærkeligt nok, har nogle af de værste "brandmænd" været Faranger, som skulle vise sig for
deres Thai-sønner.

Og Thai'erne selv, synes det er en fest og hyle' morsomt.

Kan det virkelig være rigtigt, at man i perioden, skal "mure" sig inde i flere dage og ikke "tør" bevæge
sig hen til nærmeste 7-eleven.?

Hvem kender et hyggeligt sted i Thailand, hvor man kan holde ferie disse dage, og slippe for
vand kanonerne.?

Tak, ingen indlæg om den gamle sure stodder Grin

moerk5002
Jeg giver dig helt ret....... det er forfærdeligt. Jeg bor i Pattaya og her vare det 8-9 dage....! Tror ikke du finder mange steder i Thailand hvor man bliver helt fri for det, desværre.

Jeg og nogle venner er selv begyndt at ''flygte'' til Philippinerne...... Får desværre nok ikke råd i år, så køleskabet bliver fyldt og så holder jeg mig hjemme i en uges tid.....

Songkran må være noget Budha har skabt i vrede :-(

juj
Her på Phuket plejer det ikke at være så slemt, en enkelt dag hvor jeg dog holder mig hjemme, og hygger med lidt god mad og vin. Men ja det har taget fuldstændig overhånd.

Papa
Nu har jeg prøvet det en tre gange, og jeg syntes da det er festlig nok, det er jo en af deres måder at feste på, og så bliver du/i jo ønsket "Good luck" nogle gange i løbet af de dage, og det kan vi alle vel altid bruge Grin

i206.photobucket.com/albums/bb3/stanley2601/det-var-draaben.jpg

John
Hua Hin alt og alle er våde ca. 1 døgn, bliv på hotel/ resort d. 13. Så kommer der højst et par våde fingre fra personalet.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
vandango
moerk5002 skrev:

Jeg giver dig helt ret....... det er forfærdeligt. Jeg bor i Pattaya og her vare det 8-9 dage....! Tror ikke du finder mange steder i Thailand hvor man bliver helt fri for det, desværre.

Jeg og nogle venner er selv begyndt at ''flygte'' til Philippinerne...... Får desværre nok ikke råd i år, så køleskabet bliver fyldt og så holder jeg mig hjemme i en uges tid.....

Du skal da bare anskaffe dig dette outfit. Grin

cdn.stripersonline.com/e/e2/1000x1000px-LL-e2182bb2_WETSUIT-beauty-copy.jpeg

aabo
Jeg var i PaTong sidste år under Songkran Festival og det var første gang jeg oplevede det.
Det kunne ikke undgås at man var våd og gennemblødt flere gange, men det var ikke spor morsomt, når de forbistrede turister, der rendte rundt med enorme vandgeværer, skød én i hovedet med disse kraftige stråler.
I år er jeg også i Thailand under Songkran Festival, men denne gang i en lille by i nærheden af Hat Yai, Songkla District, og her er jeg næsten sikker på, at jeg slipper for turisterne.
I modsætning til de øvrige indlæg glæder jeg mig til Songkran Festival.
Hvorfor selv gøre i dag, hvad du kan få andre til at gøre i morgen.

farao54
John skrev:

Hua Hin alt og alle er våde ca. 1 døgn, bliv på hotel/ resort d. 13. Så kommer der højst et par våde fingre fra personalet.

Tak.. det var lige hvad jeg manglede at høre.. Er denne oplysning up to date?
En, to eller tre dage kan enhver nok overleve.. men f.... ikke 8-9 dage...

sudsakhon
En ting man måske bør være opmærksom på er at udover at Sonkran ugen kan være et irritationselement (specielt hvis man i jakkesæt skal på arbejde hver dag), så udvides denne uge ofte med en yderlige uge i visse turistområder.
(Når personalet i underholdningsindustrien returnerer fra deres landbyer)
De værste er så de udenlandske gæster, og pigerne spiller naturliges med på lidt gang i gaden. Det holder festen i gang.

Oftest respekteres, at thailændere på vej til arbejde siger "mai len, khrap". Så får man bare lidt vådt pudder på kinderne (husk at sige tak)

Men jeg er flere gange kommet dyngvåd på arbejde, fordi samme "respekt" måske ikke var gældende for en farang.

Det havde jeg forudset med ekstra tøj.

Men det værste var, at jeg i ugen efter ar haft ærinde i Pattaya.

Der blev man mødt af en hær af (mest udlændinge), men også lokale thailændere som (synes jeg) havde misforstået festen.

Jeg har hørt, at samme billede også tegner sig i andre (turist)byer.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Kim Ludvigsen
aabo skrev:

Jeg var i PaTong sidste år under Songkran Festival og det var første gang jeg oplevede det.
Det kunne ikke undgås at man var våd og gennemblødt flere gange, men det var ikke spor morsomt, når de forbistrede turister, der rendte rundt med enorme vandgeværer, skød én i hovedet med disse kraftige stråler.

Enig, det er helt hul i hovedet, når de med kraftige geværer med ekstra tryk på strålerne skyder efter øjne og ører.

aabo skrev:
I år er jeg også i Thailand under Songkran Festival, men denne gang i en lille by i nærheden af Hat Yai, Songkla District, og her er jeg næsten sikker på, at jeg slipper for turisterne.

Der er også enkelte thaier, der går over stregen, men det er ikke ret mange. Jeg er sikker på, at du vll få en meget mere afslappet og fornøjelig songkran.

aabo skrev:
I modsætning til de øvrige indlæg glæder jeg mig til Songkran Festival.

Jeg synes også, det er fedt. Selv i Patong, hvor jeg i modsætning til dig gik glip af det sidste år, fordi jeg lå i sengen med en forkølelse, ak.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Druwor
farao54 skrev:

John skrev:

De gange jeg har været I Hia Hin, er det starter midt på formiddagen og sluttet først på aftnen, med mindre man befinder sig midt inde I byen, så er det hele natten. Og det er de sidste 4 år.
Hos os er der mændene og ungerne på vejen dar tager en ordenlig vandkamp for ungernes skyld I et par timer, (voksne mod unger). I mellemtiden laver fruerne mad og gør klar til en fælles fest.
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

Robert Kronberg
Jeg er heller ikke specielt begejstret for thaiernes måde at fejre songkran. De er mere rolige og afslappede i Laos. Men heldigvis bor vi i en gade i Bangkok, hvor der mest er kinesere, så der sker ikke så meget under songkran.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
moerk5002
vandango skrev:

moerk5002 skrev:

Ser fornuftigt ud Vandango....... ligner I øvrigt også din størrelse...! Kan det sys ind?

Kim Ludvigsen
Robert Kronberg skrev:

Men heldigvis bor vi i en gade i Bangkok, hvor der mest er kinesere, så der sker ikke så meget under songkran.

Jeg var godt skuffet, da jeg var i Chinatown under songkran for tre år siden. Yaworat bar ikke det mindste spor af songkran. Der var heldivis lidt mere gang i den inde foran Central World (rekordforsøg i vandkamp). Og Silom var én lang festgade - men meget mere afslappet og behageligt end Patong.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
John
farao54 skrev:

John skrev:

Up to date. Nej da, de er næsten et år gamle Wink

Men sådan har det været de sidste 4 år, hvor jeg har været i Hua Hin til Song Kran
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
vandango
moerk5002 skrev:

Ser fornuftigt ud Vandango....... ligner I øvrigt også din størrelse...! Kan det sys ind?

Det er flex-latex - sælges kun som one size, skulle passe til alle. Grin

natty
vandango skrev:

Handsome man eller er det mon en kvinde?, men det ligner jo en ballonudvidelse Grin
Redigeret af natty d. 22/03-2014 21:57
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Anonym Bruger
song kran varer 3 dage, meeen i pattaya har de fundet på at at skabe sig åndsvagt i 9 dage fordi der jo er naklua, pattay og jomthien, så derfor er det 3 dage x 3, og det er helvede på jord dernede i møghullet, alle andre steder er 3 dage og no more!

Mc laren
2 gange songkran i pat en lille bil aldrig en dråbe vand Cool

buick
Nogen er bange for vand andre er ikke

vi tager det som den fest det nu engang er og deltager med et smil på.
enkelte gange rejser vi endog derned bare for at deltage men vi er jo alle forskellige.

Min erfaring siger sikreste område hvis man er bange for vand er ude i landsbyen her får man lidt dråber på sig og lidt på kinderne

Husk nu lidt eller meget vand det er alt sammen givet i god meningen om et godt nytår med held og succes og er thailandsk tradition
hvad er det man siger skik følge eller land fly

Spring til debat: