Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Turist visum til Thailand
 Udskriv debat
Turist visa udløber ( 30 dages )
taxidriver990
Hej

Jeg har desværre et turist visa det udløber "lige om lidt" men har brug for at blive her i en længere periode
Jeg har søgt ind til sprogskole, men de er ikke sikre på at de kan nå at få papirerne klar til at jeg kan tage til Vientane i Laos og få et non-immigrant visa før mit turist visa udløber
Skolen foreslår derfor at jeg "bare" laver et overstay, men det er jeg ikke meget for
Har hørt at man kan gå på immigration og få forlænget turist visa med 7 dage, nogen der kender til det ?
Og hvordan er reglerne nu med visa run efter skærpelser fornylig ?

Er lidt urolig for hvad jeg skal og ikke skal gøre......
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Anonym Bruger
Det er korrekt...

Immigration kan forlænge dit visa med 7 dage. Kan ikke huske om prisen er 1000.- Btt, eller 1.900.- Bht.

Kim Ludvigsen
1.900, så vidt jeg husker. Med hensyn til visa-run, så er det lige netop dem på turistvisa, de forsøger at stoppe. Den nye praksis skulle først træde i kraft senere på året, men nogle grænseovergange har efter sigende allerede indført den. Om du berøres, afhænger sikkert helt og holdent af personalet og deres humør den pågældende dag.

Du kan øge dine chancer ved at medbringe bevis for, hvornår du forlader Thailand igen. Du kan vist også blive mødt med krav om, at du har et større kontantbeløb på dig, vist 20.000 baht.

Tilføjelse:
Det med bevis for afrejse er så ikke gangbart for dig. Medbring noget fra skolen. Men hvis den nye praksis er trådt i kraft ved den pågældende overgang, er det muligvis ikke nok.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
taxidriver990
7 dage skulle give mig tid nok til at skolen kan blive færdig
Men kender jo det der med at de siger at det nok skal være klart og så alligevel ikke er det
Jeg er mest bange for konsekvenserne af et overstay, gider ikke få problemer
Så hellere betale 1900 Baht for en uge extra

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

taxidriver990
Men kender jo det der med at de siger at det nok skal være klart og så alligevel ikke er det

Bade-Dyr
Taxi, kan det ikke passe jeg har læst du er Thai gift ?
Eller jeg huske måske forkert ?

Så kan du jo tage til Laos efter 90 dag NoN O på baggrund af du er gift med en Thai.
Det kan nemt laves om til ED Extension bagefter inde i Thailand.

Bare et forslag.

Robert Kronberg
taxidriver990 skrev:

Hvis du tager med bus til Nong Khai/Laos, eller med fly til Udon og så bus fra Udon til Nong Khai/Laos, så skal du være opmærksom på, at alle busser i over et år er blevet stoppet tæt på Nong Khai, hvor politiet tjekker folks visa. I starten blev mindst 5 laoter tilbageholdt i hver eneste bus for overstay - hvad der sker, ved jeg ikke.

Men teknisk set kan de ryge i fængsel på den lokale politistation, hvorpå de ved lejlighed overføres til et immigrationsfængsel, og atter ved lejlighed køres til grænsen. Dertil kommer bøden.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
moerk5002
Det er rimelig afgørende hvad stempel du har nu...! Et turist visa fås ikke for 30 dage, men minimum 60 dage.

Du skriver selv 'turist visa udløber' (30 dages)..... Tror du forveksler det med et indrejse stempel, som giver dig ret til at være i Thailand 30 dage, UDEN visa.... Det kan rigtigt nok udvides med 7 dage til 1900 bht. Et turist visa kan udvides med 30 dage, til 1900 bht...... altså samme pris :-)

Overstay godtages ikke hvis man efterfølgende skal have et visa, det kan være retirement, marriage, education eller lign visa. Forstået på den måde at du skal have tingene i orden, hvis du skal gå fra et indrejse stempel, til et 'rigtigt' visa.....

taxidriver990
@Bade-dyr
Ja jeg er thai gift men havde et B visa før fra den forkerte skuffe

@Robert
Skolen ordner en bus fra Chiang Mai til Laos, og påstår det ikke er noget problem med et overstay mange gør det
Jeg siger at bare fordi mange går over for rødt bliver det ikke lovligt pga det

@Moerk
Ja det er indrejse 30 dage jeg har nu
Tager til immigration i morgen tidlig så jeg kan få 7 dage extra
Så kan jeg kun håbe på at skolen får taget sig sammen og bliver færdig

Tak for svarene

taxidriver990
@Bade-dyr
Ja jeg er thai gift men havde et B visa før fra den forkerte skuffe

@Robert
Skolen ordner en bus fra Chiang Mai til Laos, og påstår det ikke er noget problem med et overstay mange gør det
Jeg siger at bare fordi mange går over for rødt bliver det ikke lovligt pga det

@Moerk
Ja det er indrejse 30 dage jeg har nu
Tager til immigration i morgen tidlig så jeg kan få 7 dage extra
Så kan jeg kun håbe på at skolen får taget sig sammen og bliver færdig

Tak for svarene

Bade-Dyr
Taxi, det visa du havde før betyder intet hvis du tager til Laos efter NYT NoN O 90 dags single, fordi jeg skrive om det her Visa er pga det kræve ikke du kan bevise du har penge pr måned, eller i banken. (Mener at havde læst du var rejst her til uden indkomst hjemmefra ?)

Du kan finde de seneste rapport om folk der har været der og fået det Visa på:

[url]www.thaivisa.com[/url]

Men håber du får dine 7 dage og skolen før din papir klar i tide.
Normal tid for en skole at få ens papir klar er 3-4 uger, ved ikke hvor længe du har vente ?

Personlig ville jeg passe på med overstay, skulle bussen blive stoppet før grænsen, og du bliver tjekket, kan du risiker at blive holdt tilbage, ført til lufthavnen, tvunget til køb af flybillet ud af landet, i nogle tilfælde en billet hjem til personen hjemland.
Nogle har ingen bøvl med overstay, andre har store problemer ud af det.

taxidriver990
Bade-dyr, du har godt nok en god hukommelse ....

Jeg ved ikke hvad det er for papirer skolen laver, men de ved jeg er på indrejse stempel og de laver dokumenter som jeg skal have med til Laos for at få et Non-o visa, derefter går de igang, hvis de ikke allerede er igang, med ed-visa
De gør dette tit, iflg deres egne oplysninger, og det er inkluderet en overnatning i Vientane
Har afleveret alt for at kunne få et ed visa, 10 (!?) billeder og skrevet alle dokumenterne der kræves, skal starte i juli på 3 mands kursus

Det bliver immigration first thing i morgen tidlig, ingen tvivl om det mere

Jeg har allerede et overstay i mit pas selvom jeg aldrig har lavet overstay, har heller ikke betalt for dette overstay, det var noget en immigrations officer lavede da jeg i sin tid fik lavet et non-o og derefter B visa
Kan ikke råde nogen til at gøre som jeg har gjort før, kun problemer med disse "nemme" løsninger

Bade-Dyr
I laos - vientiane konsulat som nok er målet for turen pga det er så tæt på grænsen tager det som "regel" 1 dag, HVIS du får aflever dine papir inden kl 12:00, og kan hente dagen efter fra kl 13:00.
Aflever du efter kl 13:00 kan man betale ekstra for at havde dem næste dag, Men ellers må du vente 2 dage. Hvis de gøre det endnu.

Nu ved jeg ikke om skolen sørger for hele turen, Men ellers har mange hotel i Laos pickup service fra grænsen med i overnatning prisen, Det betyder de vente på dig på den anden side af grænsen, køre dig til Laos - vientiane Konsulat hvor du aflever dine papir, og køre dig så derpå hen til hotel, fin service fra hotelet til 1000 - 1200 baht pr nat.
Eller det havde de tilbage i 2011 da jeg var der nogle gange.

Men ellers er der mini van der køre lige til Thai Konsulat på den anden side af grænsen som man kan leje alene eller sammen med andre der skal samme vej.

Der er service fra Thailand til Laos vientiane konsulat for små penge, hvis man er lidt nevøs for at kan klare det hele selv, de søger for at udfylde papir til Visa til Laos, hjælpe en igennem grænse kontrol, samt køre til Laos - vientiane Konsulat for den lille pris, brugte jeg selv første gang, da jeg var lidt rundt på gulvet. he he

Men ellers held og lykke til.

hiks
havde visa 2 måneder med fra denmark, men manglede 9 dage. I jomtien fik jeg det forlænget 1 måned for 1900bath. i alt 3 måneder.

Det ta ca.1 time afhængig af hvor lang kø der er, og du kan tidligst gøre kan ikke huske om det er 1 eller 2 uger før dit visa udløber.

Robert Kronberg
Bade-Dyr skrev:

I laos - vientiane konsulat som nok er målet for turen pga det er så tæt på grænsen tager det som "regel" 1 dag, HVIS du får aflever dine papir inden kl 12:00, og kan hente dagen efter fra kl 13:00.
Aflever du efter kl 13:00 kan man betale ekstra for at havde dem næste dag, Men ellers må du vente 2 dage. Hvis de gøre det endnu.

Nu ved jeg ikke om skolen sørger for hele turen, Men ellers har mange hotel i Laos pickup service fra grænsen med i overnatning prisen, Det betyder de vente på dig på den anden side af grænsen, køre dig til Laos - vientiane Konsulat hvor du aflever dine papir, og køre dig så derpå hen til hotel, fin service fra hotelet til 1000 - 1200 baht pr nat.
Eller det havde de tilbage i 2011 da jeg var der nogle gange.

Men ellers er der mini van der køre lige til Thai Konsulat på den anden side af grænsen som man kan leje alene eller sammen med andre der skal samme vej.

Der er service fra Thailand til Laos vientiane konsulat for små penge, hvis man er lidt nevøs for at kan klare det hele selv, de søger for at udfylde papir til Visa til Laos, hjælpe en igennem grænse kontrol, samt køre til Laos - vientiane Konsulat for den lille pris, brugte jeg selv første gang, da jeg var lidt rundt på gulvet. he he

Men ellers held og lykke til.

Jeg ved godt, at det ikke står nogen steder, men mig bekendt, så har ambassaden i Vientiane ændret åbningstid for visum-ansøgninger. Man skal nu komme før kl. 11.30.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

Bade-Dyr
Ja jeg kan se det er lavet om til 08:30 til 11:30, Samt afhentning af pas næste dag er lavet om til 13:30 til 15:30.

Kan læse mere her, samt download formular der kan bruges ved Vientiane konsulat til ansøgning.

http://vientiane....lar_check/

Lige til sidst, Så husk at Thai Embassy i Vientiane intet har med Visa at gøre, da det kun er på konsulat man kan søge/få det.
Da Vientiane har både Embassy og konsulat.

Please be informed that the Consular Section is NOT located within the premise of the Embassy chancery at Kaysone Phomvihane Avenue.

Robert Kronberg
Bade-Dyr skrev:

Ja jeg kan se det er lavet om til 08:30 til 11:30, Samt afhentning af pas næste dag er lavet om til 13:30 til 15:30.

Kan læse mere her, samt download formular der kan bruges ved Vientiane konsulat til ansøgning.

http://vientiane....lar_check/

Lige til sidst, Så husk at Thai Embassy i Vientiane intet har med Visa at gøre, da det kun er på konsulat man kan søge/få det.
Da Vientiane har både Embassy og konsulat.

Please be informed that the Consular Section is NOT located within the premise of the Embassy chancery at Kaysone Phomvihane Avenue.

Korrekt, men ikke helt. Stor set alle ambassader har et "konsulat", men i Vientiane er det ikke et konsulat, hvor man ansøger om visum, men en konsulær sektion under ambassaden, som dog ligger et andet sted end ambassaden. Det er stadig Royal Thai Embassy. Der er forskel på et konsulat og en konsulær sektion.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

taxidriver990
Så er den klaret, tog lidt tid men meget nemt
Nu har skolen så 7 dage til at fixe de dokumenter der kræves for at jeg kan tage til Vientane, de ringede idag og sagde de ikke var klar så godt jeg tog til immigrationen og ikke lavede overstay

Næste "måske kommende" problem er at skolen så ikke når det, dvs sige at jeg skal ud af landet
Mit spørgsmål er så er det nok at tage et hvilket som helst fly ud af Thailand, blive ude en ( 1 ) nat og returnere igen og dermed få yderligere 30 dage tilladelse til at opholde mig i landet ?

Bade-Dyr
Bare en tanke, du vil tager ud efter 30 dage mere, håbe din papir er klar tage afsted igen for at få 90 dag NoN O ED.

Hvorfor ikke tager afsted nu efter NoN O "Married" single entry 90 dag, og spare en tur ud af landet ??

Fortæl skolen dine planer om at tage ud og hente den 90 dags, og bede skolen om at havde papir klar til en forlængelse inde i Thailand til når dine 90 dag er nået ?

Kan / Vil skole ikke det, så tage de 90 dag nu, og forlæng dem med 60 dage senere inde i Thailand så du total får 90+60 dage ud af en tur ud af landet, Man kan forlænge med 60 dag en gang.

Krav til 60 dage forlængelse er:

From Police order 777/2551

2.24 In the case of an alien visiting a Thai spouse or child:
Permission will be granted for a period of not more than 60 days at a time.
(1) Proof of relationship.
(2) In the case of a spouse, their marital relationship shall be de jure (legitimate) and de facto.

Bare en tanke du bruge eller lade være.

Kim Ludvigsen
Det er samme problem med fly som over land (eller flod), bortset fra at du får længere tid med fly. Risikoen for, at de arbejder efter den nye praksis, findes begge steder. Uanset om du tager direkte tilbage, overnatter 1 nat eller 7 nætter.

Men som tidligere sagt så skulle den nye praksis først træde i kraft senere i år, så risikoen for dig er nok ikke særlig stor. Du tilhører heller ikke de nationaliteter, som de først og fremmest er ude efter at bremse.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Spring til debat: