Se indlæg
 Udskriv debat
Ja man skulle være BAR...ejer eller hvad
Mukke
Nu har jeg jo kun brugt de sidste 15 år af mit liv i Thailand, hvorfor man vel egentligt kan sige at jeg elsker dette vidunderlige land og deres indbyggere..

Det der er mig imod, er alle dem, ikke rigtigt formuleret.... Det er alle de charletans, som ikke mangler tid til at fortælle alle os andre, der overholder den danske lov, at vi er dybt godnattttteeeee..

Dette er mig imod, og hvorfor er det egentligt det...

Jo jeg husker en meget gammel ven, som måtte igennem et meget stort sagsforløb, fordi han kom i dialog med disse snyltere, nå nej snydere...

’De anmeldte ham, og sølle mand siger jeg bare,,,.... Han blev trukket igennem den store vridemaskine, uden det egentligt havde noget på sig, men det kostede ham et års kamp med næsten ingen pension, fordi dem som mange kalder, de såkaldte barejere lavede en fælles front imod denne stakkel...

De anmeldte ham til dengang pensionsstyrelsen, som jo ikke har meget viden ud over denne ligegyldige person, de ansatte i Bangkok, som jeg i mine øjne ville sige, nok har været en for stor investering for de de danske skatteydere...

Som sagt før, blev jeg også kørt igennem dette såkaldte store maskineri, som denne mastodont som udbetaling nu er... At skulle forklare hvorfor man ikke betalte skat selvom man havde papirer på det modsatte og meget andet..

Jeg er en hård hund i slige sager, så minister og og alt andet blev indraget, og det endte med en undskyldning og en hulens masse penge tilbage i skat...

Det der er essencen i dette her er, at denne bar.... ja jeg vil kalde den bar mafia i Jumtien... De er kun ude på en ting, og det er som det thailandske politi, at få noget i egen lomme...

Heldigvis er der sket ændringer de sidste uger, så lidt stille er der dog blevet...- Konernes lotteri forbundet med det lokale politi, er nu lig nul... Politiet er gået i skyttegravene... Ja sådan kunne jeg blive ved....

Okay jeg ved det... Jeg er bare et dumt og intetvidende person, som kun er ude efter dem, der virkelig gør noget for alle..

GUD FADER SIGER JEG BARE, og undskyld Kim og JOHN, men folk må da få øjnene op for, hvad der sker i Thailand... Er det kun turisterne der udtaler sig, for det kan da ikke være dem med viden..

JanH
Ja, der er meget misundelse, sladder og ondskab blandt danskere i Thailand. Mon den lille frøken på ambassaden stadig har travlt med anmeldser og undersøgelser?

hugoboerge
JanH skrev:

Ja, der er meget misundelse, sladder og ondskab blandt danskere i Thailand. Mon den lille frøken på ambassaden stadig har travlt med anmeldser og undersøgelser?

Jeg ved ikke om man kan kalde det "misundelse, sladder og ondskab", jeg vil snarere kalde det uretfaerdighed overfor de personer som har fast adresse i Thailand og bor her hele aaret versus de personer som har daekadresse i et eller andet EU land men alligevel kan betragtes som fastboende, plus disse personer faar alle goderne fra systemet saa som sygesikring og "varmetillaeg".

Nu er der garanteret nogle retsskafne personer i dette forum som vil komme frem med kommentaren om at "saadan er reglerne indenfor EU osv osv og vi kan bare lige stemme paa et andet parti naeste gang der er valg". Det er ikke bare lige. Der er vist ingen politiker i Danmark der vil roere saadan en sag med en ildtang.

Jeg er ikke misundelig overhovedet men foeler mig uretfaerdigt behandlet eftersom jeg har betalt og betaler skat paa lige fod med andre.

JanH
Jeg aner ikke hvad der foregår og hvem der laver hvad, men jeg er harm over folks trang til at anmelde uskyldige!
Snyderi må være op til folks egen samvittighed, det andet "Stazi-skidt" er en pest, også i Danmark, hvor hver eneste kommune har en "anmelder-side" hvor folk kan poste både billeder og kommentarer.

"Jeg ved ikke om man kan kalde det "misundelse, sladder og ondskab", jeg vil snarere kalde det uretfaerdighed overfor de personer som har fast adresse i Thailand og bor her hele aaret versus de personer som har daekadresse i et eller andet EU land men alligevel kan betragtes som fastboende, plus disse personer faar alle goderne fra systemet saa som sygesikring og "varmetillaeg"."

Jamen, det er der vel heller ikke nogen der gør, har de ikke i over 2 år tjekket alle både for og bag indefra Ambassaden i Bangkok?

hugoboerge
JanH skrev:

Jeg aner ikke hvad der foregår og hvem der laver hvad, det eneste jeg er harm over er folks trang til at anmelde uskyldige!

Snyderi må være op til folks egen samvittighed, det andet "Stazi-skidt" er en pest, også i Danmark, hvor hver eneste kommune har en "anmelder-side" hvor folk kan poste både billeder og kommentarer.

"Jeg ved ikke om man kan kalde det "misundelse, sladder og ondskab", jeg vil snarere kalde det uretfaerdighed overfor de personer som har fast adresse i Thailand og bor her hele aaret versus de personer som har daekadresse i et eller andet EU land men alligevel kan betragtes som fastboende, plus disse personer faar alle goderne fra systemet saa som sygesikring og "varmetillaeg"."

Jamen, det er der vel heller ikke nogen der gør, har de ikke i over 2 år tjekket alle både for og bag indefra Ambassaden i Bangkok?

@JanH - ambassaden har kun haft mulighed for at tjekke fastboende i Thailand. For at fange snyderne med daekadresse skal der nok sendes et civilt politi korps til Pattaya som kan sidde paa diverse vaertshuse og blive underholdt.

Personer med daekadresse er ikke "uskyldige" men er snydere og bedragere for at sige det mildt. Nu kender jeg ikke nogen i min omgangskreds som snyder eller bedrager systemet. Hvis de gjorde tror jeg naeppe jeg vil anmelde dem. Det er op til folks egen samvittighed og der er nogen mennesker som ikke ved hvad det betyder.

Det kunne vaere interessant at vide hvor meget der egentlig kom ind ekstra i kassen fra Thailand. Men det faar vi sikkkert aldrig at vide.

JanH
Ja, det bliver vel næste geniale træk, at sende patruljer ud overalt i verden for at tjekke pensionister.

Tror ikke at det er store summer de har fået hevet hjem.

Mukke
Jan jeg er overbevist om, at de har nedlagt denne stilling, for den har kun været en udgift for det danske samfund... De har fået 2 millioner ind ved dem med adresse i Thaialnd, som de nu må betale mere end 1 million tilbage til... Den person i Bangkok havde ikke og vil aldrig have en chance...

Nej du man skulle ansatte som i gamle dage inden for det offentlige et team, der vil få 10 til 20 procent af indragelserne, så vil der sgu da ske noget, specielt i Pattaya...

Jeg har skrevet til udbetaling Danmark, men de svare ikke, for ham idioten der var chef for pensionsstyrelsen, havde ikke interesse, for det ville sætte ham tilbage, for han havde kæmpet for denne ansatte i Bangkok, som intet har fået ud af sit arbejde...

Vedkommende kontorchef prøvede at indføre det samme i Tyrkiet, men gjorde regning uden vært... Tyrkerne sagde hold fingrene væk, eller vi afbryder alt samarbejde...

Men nu hedder det jo udbetaling Danmark, og denne kontorchef, har jo nok fået nyt kontor med 1. vindue i stedet for det gamle med 3. vinduer... Hvorfor siger jeg så det, jo for inden for det offentlige får man vinduer efter hvor højt man er på strå, og får man frataget vinduer, er man på vej ned af stigen..

Det er det fjog af kontorchef for den gamle styrelse, og jeg tror han allerede er sat på et skiftespor... nå nej jeg er overbevist om han er det..

Derhjemme anmelder de hinanden uden problemer, men herude er folk bange... Ikke alle for vi er et par stykker med rent mel i posen der er kørt igennem vridemaskinen af disse fjog...

Måske skulle jeg bruge 1. års tid af den sidste tid af mit liv, for at offentliggøre min viden om hvad der faktisk sker i Thailand...

Nå pyt jeg har det jo godt, men jeg er bare sur over alle de bedrevidende som sidder hver dag på deres egen eller anden vens bar, for at finde ud af, hvem skal vi nu ramme i dag...

Kim Ludvigsen
Jeg tror, I misforstår ideen med kontrol. Det er ikke kun for at få penge ind i kassen ved at fange snydere. Det er i mindst lige så høj grad for at fortælle snydere og potentielle fremtidige snydere, at der kontrolleres, så det vil være bedre, at de af sig selv overholder reglerne.

Og man må heller ikke glemme signalværdien i, at man i et retssamfund vil have alle til at overholde reglerne, også selvom signalet skulle give underskud.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Mukke
Kære Kim

Nu har jeg igennem rigtig mange været i sådan teams... Så jeg misforstår intet, men måske gør du med din viden i slige sager..

Kim Ludvigsen
Jeg har ingen erfaring fra den slags teams. Men sådan et team skal jo sådan set også blot udføre en politik som kommer fra oven, og de skal vel bare koncentrere sig om lige netop kontrolfunktionen.

Det er dem som fastsætter politikken, som har gjort sig overvejelser om kontrollen, og hvad man forventer at få ud af den - både med hensyn til efterbetaling og med hensyn til afskrækkende effekt og den almindelige retsfølelse.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

JanH
@Mukke: Ja, jeg husker godt da ham kontorchefen indledte sin kamp mod alle de snydetampe han mente der var enorme mængder af. Vel nok højdepunktet i mandens karierre, for jeg kan forstå at det er gået ned ad bakke siden da?

I 2011 modtog 358 personer i Thailand førtids- eller folkepension for over 33 millioner kroner fra Danmark.

Hvor meget har de så fået krasset ind mon?

https://denkortea...+solkysten

Småpenge, så Mukke har nok ret i at kontorchefen nu sidder og glor ud af sit ene vindue!

@Kim L: Du har en ædel retsfølelse og moral kan jeg læse, men der skal sgu´ være mening i galskaben, og det har der ikke været i lang tid. Man har pisket en hadsk stemning op ved at mistænkliggøre alle mulige, også i Danmark. Der skabes et Stazi-samfund, hvor det er alle mod alle og der opmuntres til stikkeri. Det ER jo småpenge de hiver hjem, og tænk på al den ulejlighed hvor de kræver dokumenter, papirer og beviser på ting der IKKE kan skaffes dok. for, det er tåbeligt.

Kim Ludvigsen
JanH skrev:
@Kim L: Du har en ædel retsfølelse og moral kan jeg læse

Det har ikke noget med min retsfølelse eller moral at gøre. Jeg prøver blot at påpege, at beslutningstagerne kan have andre motiver end blot at få penge i kassen via efteropkrævninger.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

Jeg har ingen erfaring fra den slags teams. Men sådan et team skal jo sådan set også blot udføre en politik som kommer fra oven, og de skal vel bare koncentrere sig om lige netop kontrolfunktionen.

Det er dem som fastsætter politikken, som har gjort sig overvejelser om kontrollen, og hvad man forventer at få ud af den - både med hensyn til efterbetaling og med hensyn til afskrækkende effekt og den almindelige retsfølelse.

@KimL - jeg tror ikke du forstaar essensen af problemstillingen - det job som ambassaden udfoerte var med en stab paa een person, en lille Thai dame, meget soed at tale med og hendes eneste opgave var at sende breve ud til de personer som Pensionsstyrelsen vidste har/havde adresse i Thailand paa davaerende tidspunkt. Det er den nemmeste opgave i verden naar man bliver udstyret med en adresseliste og saa sender et standardbrev ud. Saa kontrol af fastboende er ikke raketvidenskab.

Jeg modtog ogsaa et brev og fremsendte til ambassaden faktisk mere information end hvad de var berettiget til at modtage eftersom vi folkepensionister i Thailand KUN modtager grundbeloebet. Jeg gad bare ikke diskutere med dem saa de fik hele baduljen af bilag saa som el-regning, telefonregning og laaneaftaler paa huslaan osv osv.

Med andre ord, de personer som bor her praktisk taget hele aaret og er foertids- og/eller folkepensionister , men som har daekadresser i f.eks. Spanien (EU land) sidder og hygger sig og modtager alle goderne paa andres bekostning.

Det er de personer som skal fanges for det er dem som er snydere og bedragere af det danske samfund. Den lille soede thai dame paa ambassaden har ikke en kinamands chance for at faa fat i dem.

Det der skal til er en udsendt medarbejder fra politiet som kan tilpasse sig bar miljoet om det saa er i Bangkok eller Pattaya og hale informationer ud af de personer som sidder aabenlyst og faldbyder daekadresser.

hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

JanH skrev:

Det har ikke noget med min retsfølelse eller moral at gøre. Jeg prøver blot at påpege, at beslutningstagerne kan have andre motiver end blot at få penge i kassen via efteropkrævninger.

Hvilke motiver skulle det mon vaere ?

Anonym Bruger
uanset om folk snyder og bedrager så berettiger det ikke andre til at blive stikkere, som i norge hvor folk stikker hinanden for det mindste, husk at være stikker er ikke noget hæver ens agtethed eller er en mærkat som er særlig rar at have på ryggen.

ps, jeg støtter ikke de folk som sidder og spiller kong gulerod med med pension fra danmark som er udbetalt på falske forudsætninger, men at stikke folk ligge mig meget fjernt.

Kim Ludvigsen
hugoboerge skrev:

Som skrevet tidligere: afskrækkende effekt og retsfølelse - ikke min retsfølelse, men den generelle retsfølelse.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Webmaster
hugoboerge skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

JanH skrev:

De fik effektivt lagt låg på en sag som var oppe i medierne på daværende tidspunkt. Du og jeg og de fleste herinde ved at "låget" ikke hjælper en dyt for man går efter de forkerte - dem som alligevel har overholdt reglerne. Men det ved den brede del af befolkningen ikke. Det er bare kejserens nye klæder om igen. Befolkningen bliver stukket blår i øjnene og så er der igen ro på. Og så op i røven med dem man tromler ned på vejen, bare taburetten ikke vælter og rokker for meget under magthaverne.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Kim Ludvigsen
hugoboerge skrev:

@KimL - jeg tror ikke du forstaar essensen af problemstillingen - det job som ambassaden udfoerte var med en stab paa een person, en lille Thai dame, meget soed at tale med og hendes eneste opgave var at sende breve ud til de personer som Pensionsstyrelsen vidste har/havde adresse i Thailand paa davaerende tidspunkt.

Jo, jeg forstår udmærket problemet. Jeg kommenterede på, hvorfor man måske gerne ville indføre en kontrol, selvom den ikke gav direkte overskud. Jeg kommenterede slet ikke på, hvor effektiv den er/var til at fange nogen i Thailand.

På det punkt kunne beslutningstagerne nok have valgt andre lande at tjekke i, dels fordi man ikke får hele pensionen med til Thailand, og dels fordi almindelige pensionister slet ikke på arbejde i Thailand, hvorfor de normalt ikke vil kunne have en indtægt ved siden af pensionen, de kan snyde med.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

THansen
hugoboerge skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

@KimL - jeg tror ikke du forstaar essensen af problemstillingen - det job som ambassaden udfoerte var med en stab paa een person, en lille Thai dame, meget soed at tale med og hendes eneste opgave var at sende breve ud til de personer som Pensionsstyrelsen vidste har/havde adresse i Thailand paa davaerende tidspunkt. Det er den nemmeste opgave i verden naar man bliver udstyret med en adresseliste og saa sender et standardbrev ud. Saa kontrol af fastboende er ikke raketvidenskab.

Jeg modtog ogsaa et brev og fremsendte til ambassaden faktisk mere information end hvad de var berettiget til at modtage eftersom vi folkepensionister i Thailand KUN modtager grundbeloebet. Jeg gad bare ikke diskutere med dem saa de fik hele baduljen af bilag saa som el-regning, telefonregning og laaneaftaler paa huslaan osv osv.

Med andre ord, de personer som bor her praktisk taget hele aaret og er foertids- og/eller folkepensionister , men som har daekadresser i f.eks. Spanien (EU land) sidder og hygger sig og modtager alle goderne paa andres bekostning.

Det er de personer som skal fanges for det er dem som er snydere og bedragere af det danske samfund. Den lille soede thai dame paa ambassaden har ikke en kinamands chance for at faa fat i dem.

Det der skal til er en udsendt medarbejder fra politiet som kan tilpasse sig bar miljoet om det saa er i Bangkok eller Pattaya og hale informationer ud af de personer som sidder aabenlyst og faldbyder daekadresser.

Jeg er sikker på, at en stor del af kontrollen eller i det mindste forarbejdet til videre efterforskning kan klares elektronisk, hvis der skete skete en samkøring mellem eks. cpr-registret og udenlandske bankoverførsler/transaktioner.

Jeg tvivler på, at svindlerne får udbetalt deres pension direkte til deres udenlandske bankkonti (ville nok vække UDK's mistanke), og så må der nødvendigvis ske en form for overførsel hver måned, enten ved bankoverførsel eller kontanthævning. Begge dele burde være tilgængelig for de danske myndigheder og en samkøring med cpr-registret ville hurtigt kunne finde frem til mistænkelige personer.

Anonym Bruger
number1kk skrev:

uanset om folk snyder og bedrager så berettiger det ikke andre til at blive stikkere, som i norge hvor folk stikker hinanden for det mindste, husk at være stikker er ikke noget hæver ens agtethed eller er en mærkat som er særlig rar at have på ryggen.

ps, jeg støtter ikke de folk som sidder og spiller kong gulerod med med pension fra danmark som er udbetalt på falske forudsætninger, men at stikke folk ligge mig meget fjernt.

men er de ikke typisk nogle tidligere småkriminelle nullerter der bare elsker at sidde på dansker barerne og praler af deres mange millioner baht, og alligevel skal have kredit til pensionen dukker op hver måned, disse typer vil jo hjemme være absolutte nul-bonner, der er tydeligt at det er let for for disse typer at vinde indpas i thailand, se bare idioten niels colov, tidligere vesterbro kriminel som nu mænger sig med de lokale honoratiores i patty, oven i købet iført politi uniform,mon ikke der er nogen i hæren der snart for øjene op for den slags folk?

Spring til debat: