Se indlæg|
Er der noget positivt i et diktatur
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 05/07-2014 15:54
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Jeg har lige flyttet en del indlæg fra en anden tråd til denne. Den omhandlede kørekort men havde efterhånden bevæget sig i politisk retning. Admin Du skal ikke tvivle saa meget JanH, Generalen har allerede naaet meget, mange strande er allerede renset for liggestole, parasoller, barer osv. Proev at se i Phuket Gazette og Phuket News. Oprydning i taxa/tuk tuk og ogsaa korruptionen i forbindelse hermed. Conrad Redigeret af John d. 05/07-2014 18:28 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 05/07-2014 16:20
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
JanH skrev: Conrad skrev: Jeg har ingen forbindelser og har heller ikke haft brug for at have det. Jeg har papirerne i orden og proever paa at opfoere mig som det soemmer sig for en pensionist fra Danmark ![]() Conrad God mand Conrad, husk du repræsenterer Danmark! Phuket er/var ellers den mest korrupte provins i Thailand, men det slutter vel nu når Chan-ocha får ryddet op, hvis det da overhovedet er muligt. A´ tvivler... ![]() Lad os slaa fast at Conrad er saa absolut en god repraesentant ikke bare for Danmark men ogsaa for dette forum. Hans viden straekker vidt med hensyn til diverse regler og regulativer saa tag ikke fejl af det. Om Phuket er den mest korrupte provins i Thailand ? jeg ved det ikke. Men, lad os sige det paa den maade at der nu bliver der ryddet godt og grundigt op. Det var ogsaa paa tide. Det er interessant at bemaerke at paa det tidspunkt da kuppet blev begaaet loed der et ramaskrig her i dette forum omkring saakaldt demokrati osv. Paa intet tidspunkt er der INGEN her i forum der har fremhaevet alle de positive ting der er sket i den ene maaned hvor Thailand efter nogles mening har vaeret under "diktatur". Det er utrolig svaert at tro at det er et diktatorisk regime som nu koerer Thailand eftersom der nu bliver fjernet uduelige embedsmaend osv osv. Rice pledging scheme f.eks. ud af et lager paa 120,000MT mangler der 90,000MT og hvad der nu fremkommer efter man begynder at checke godt og grundigt igennem er rystende. Det er korruption begaaet af en demokratisk valgt regering !!! Efter min mening var det paa hoeje tid at der nu bliver ryddet rigtig godt op indenfor alle regeringsinstanser. Uduelige hoejtstaaende politiofficerer er blevet fjernet og politiet er begyndt at udfoere deres arbejde - er der nogen der kan have noget imod det ? Det tvivler jeg meget paa. Som det er lige nu rider militaerjuntaen paa en popularitetsboelge og det er forstaaeligt nok. Maaske "off topic" men jeg skulle lige have det ud af sidebenene. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 05/07-2014 16:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: Rice pledging scheme f.eks. ud af et lager paa 120,000MT mangler der 90,000MT og hvad der nu fremkommer efter man begynder at checke godt og grundigt igennem er rystende. Det er korruption begaaet af en demokratisk valgt regering !!! 1. Opret gerne en tråd, hvor du dokumenterer disse tal. De svarer ingenlunde til dem, der ellers har været offentliggjort. 2. Regeringen har nok ikke haft meget at gøre med, hvad der ligger på de enkelte lagre. |
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 05/07-2014 16:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 100 |
Conrad skrev: Du skal ikke tvivle saa meget JanH, Generalen har allerede naaet meget, mange strande er allerede renset for liggestole, parasoller, barer osv. Proev at se i Phuket Gazette og Phuket News. Oprydning i taxa/tuk tuk og ogsaa korruptionen i forbindelse hermed. Conrad Jeg følger skam med, især Phuketwan, hvor jeg synes Alan Morison har gjort og stadigvæk gør et kæmpearbejde for Phuket. Håber da at han og Chutima Sidasathian undgår at komme i fængsel. http://phuketwan....and-20156/ Har rejst i TH siden slut 90´erne, har set og hørt meget, men jeg håber ligesom mange andre at det denne gang er varige forandringer vi ser, selvom det er en Junta der styrer, men nok nødvendigt for at holde lov og orden i et samfund hvor den slags kun er til besvær, og hvor man betaler sig fra alt eller bruger sine forbindelser. Off topic, solly... |
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 05/07-2014 16:55
|
|
- og kuppet det kom, og nu bliver der ryddet op, håber vi vel? Dagligt skrives der om hvad militæret nu har sat sig for at kulegrave/ændre ell. rydde op i, især "The Rice Pledge Scheme" - som åbenbart har været udsat for fup og svindel, som så meget andet i Thailand: http://bangkokpos...nspections Det skal være nemmere at låne penge: http://bangkokpos...loan-rules Hvad siger man som folkestyre-demokratisk opvokset dansker til alt det her? Er det OK at "en stærk mand" via en militær junta sætter alt demokrati ud af spil? Han har bl.a. udtalt følgende: "The junta has given “prescriptions” for the new permanent constitution to include measures preventing populist policies that could endanger the economy, an NCPO source says." http://www.bangko...policy-ban Redigeret af JanH d. 05/07-2014 17:04 |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 05/07-2014 17:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Rice pledging scheme f.eks. ud af et lager paa 120,000MT mangler der 90,000MT og hvad der nu fremkommer efter man begynder at checke godt og grundigt igennem er rystende. Det er korruption begaaet af en demokratisk valgt regering !!! 1. Opret gerne en tråd, hvor du dokumenterer disse tal. De svarer ingenlunde til dem, der ellers har været offentliggjort. 2. Regeringen har nok ikke haft meget at gøre med, hvad der ligger på de enkelte lagre. Den er nu god nok, jeg kan desværre ikke finde artiklen på bangkokpost hvor der også er billeder af en helt fyldt lagerhal. Den var så ikke helt fyldt der stod kun paller i en yderkreds også var der helt tomt midt i. Her er den seneste artikel fra idag om emnet. http://www.bangko...nspections |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 05/07-2014 17:11
|
|
Den artikel fortæller, at der hidtil ikke er fundet de store problemer med svind ved gennemgang af lagrene. Det, du omtaler, var vist et svind på under 0,01 procent. Men lad os få det over i en anden tråd, hvis vi skal fortsætte. Gerne en som kun er for brugere.
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 05/07-2014 17:41
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Rice pledging scheme f.eks. ud af et lager paa 120,000MT mangler der 90,000MT og hvad der nu fremkommer efter man begynder at checke godt og grundigt igennem er rystende. Det er korruption begaaet af en demokratisk valgt regering !!! 1. Opret gerne en tråd, hvor du dokumenterer disse tal. De svarer ingenlunde til dem, der ellers har været offentliggjort. 2. Regeringen har nok ikke haft meget at gøre med, hvad der ligger på de enkelte lagre. Det har vaeret offentliggjort den med de 90000MT der manglede ud af et lager paa 120000. KimL beklager hvis regeringen ikke skulle have vidst hvad der ligger paa diverse lagre hvem skulle saa vide det. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 05/07-2014 17:53
|
JanH skrev: - og kuppet det kom, og nu bliver der ryddet op, håber vi vel? Dagligt skrives der om hvad militæret nu har sat sig for at kulegrave/ændre ell. rydde op i, især "The Rice Pledge Scheme" - som åbenbart har været udsat for fup og svindel, som så meget andet i Thailand: http://bangkokpos...nspections Det skal være nemmere at låne penge: http://bangkokpos...loan-rules Hvad siger man som folkestyre-demokratisk opvokset dansker til alt det her? Er det OK at "en stærk mand" via en militær junta sætter alt demokrati ud af spil? Han har bl.a. udtalt følgende: "The junta has given “prescriptions” for the new permanent constitution to include measures preventing populist policies that could endanger the economy, an NCPO source says." http://www.bangko...policy-ban Det maa da vaere et helt klart ja at det er forbudt for boern at komme med valgflaesk saa som rice pledging scheme. Der er da ikke noget fornuftigt menneske som kan indse at et saadant scheme er godt for landets oekonomi. Pris 50% over verdensmarkedsprisen - lagrene bugner - risen raadner op - korruption har haft kronede dage med at indfoere ris fra andre lande osv osv osv. Tablets for schoolchildren ? - helt til grin. THB 100,000 skattebesparelse ifm nye bilindkoeb - bilindustrien og foelgeindustrier havde det godt saa laenge det varede - nu bugner billagrene. Hvorfor saa det ? fordi folk har ikke raad til at koebe disse biler til lavere priser. THB 200,000 til koeb af hus/bolig osv - ingen stor success. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 05/07-2014 17:59
|
|
hugoboerge skrev: Det har vaeret offentliggjort den med de 90000MT der manglede ud af et lager paa 120000. KimL beklager hvis regeringen ikke skulle have vidst hvad der ligger paa diverse lagre hvem skulle saa vide det. Nej, du har læst eller husker forkert. Dine tal udgør et svind på 75 %, og det er helt ude i hampen. Hvis det har været offentliggjort, så burde du jo nemt kunne finde et link i stedet for bare at gentage din påstand. Ikke flere svar fra mig i denne tråd om dette. |
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 05/07-2014 18:33
|
|
Enig hugoboerge, men hvad er det der gør at sådan en regering kan blive valgt? ER deres vælgere i nordøst ikke kvalificerede til at have stemmeret, ER de virkelig dumme og uuddannede, som Bangkok middelklassen m.fl. jo hævder, og de burde måske endda have inddraget nogle rettigheder som Sutthep bl.a. var inde på? Stemmeret er da fint, men hvis man pga. uvidenhed, grådighed og dumhed vælger gangstere der kører landet i sænk, så er der sg´ noget galt. |
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 05/07-2014 19:46
|
|
Men egentlig er det vel altsammen fulstændig ligegyldigt. Landet er pilråddent fra top til bund, DET er problemet, mindsettet skal ændres og det gøres ikke på få år. En kommentar fra en læser af Bangkok Post, den er go´! "Start investigation the unusual wealth of Kamnans, Phuyaibaans, So SO and OPOTO and provincial governors. They should elected every 2 years and not for life and not their family members I live in Thailand the land of bloody grins for 30 years and now the low life farmers are driving to their extended rice fields in Toyotas and Izuzu pick ups and let the rented harvester do the milling. Welcome to Thailand the land of Thieves" Enig, de vælter i penge, altså de mere snu af bønderne, derfor ingen grund til at ynke dem og som altid er det de små, ydmyge og penge/jordløse det går ud over. |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 05/07-2014 19:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Som fod i hose - @JanH husk på din svoger han hører så til dette som du skriver "Landet er pilråddent fra top til bund" og ham vil du jo bruge hvis nu uheldet er ude....AK ja....fod i hose..... |
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 05/07-2014 19:53
|
|
Ja, selvfølgelig vil jeg da det, man må jo hyle ligesom de svin man er iblandt, ikke?![]() PS: Læg mærke til at jeg ikke moraliserer eller dømmer/fordømmer, det overlader jeg til dig, oh Messias fra Amager! De kan gøre lige hvad de vil med Thailand, jeg observerer såmand bare hvad der sker. Redigeret af JanH d. 05/07-2014 19:56 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 05/07-2014 19:55
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Militæret udfører uden tvivl en masse gode ting, som forskellige regeringer på begge sider, burde have gjort op med for lang tid siden. Meeen der skal jo heller ikke være tvivl om at Thailand nu er et diktatur, hvor et flydende begreb som "happy" åbenbart er den nye sort. Det er muligt at det har være et nødvendigt skridt, og kun historien vil vise hvordan de nye magthavere vil blive bedømt. Fra hvad jeg læser i aviser og andre kilder, kommer der til at ske en ændring af undervisningen, som vender tilbage til undervisningen under den Kolde Krig, Thailandske dyder som for 50-60-100-200 år siden skal bankes ind i ungerne. Pressefriheden er de facto afskaffet. Folk som spiser en sandwich, på en bestemt måde i BKK, på gaden bliver arresteret, da militæret opfatter det som en protest mod juntaen, thainess og styret. Overvågning kan man vel kalde det. Det er dejligt at der bliver ryddet op, men kun fremtiden vil vise om der kun bliver ryddet op så andre får alle fordelene. Jeg tager hatten af for den professionalisme og forberedelse som militæret har udvist, men som Generalen sagde: Jeg har studeret situationen i 3 år. Ingen som har bare fulgt lidt af mine indlæg her, vil betvivle at jeg absolut ikke er tilhænger af den røde side, men situationen er altså ikke bare rosenrød fordi man rydder lidt op i tuk-tukkerne på Phuket, fjerne diverse solparasoller og bestyrelsesmedlemmer som får en ny stilling til samme løn. Som jeg ser det er det de nemme lavthængende frugter militæret nu nyder godt af. Om de endelig kan og vil rydde op i magtstrukturene i det Thailandske samfund tvivler jeg ret meget på. Men jeg er parat til at blive glædeligt overrasket. Redigeret af natty d. 05/07-2014 20:03 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 05/07-2014 19:59
|
|
Natty skrev: "Som jeg ser det er det de nemme lavthængende frugter militæret nu nyder godt af. Om de endelig kan rydde op i magtstrukturene i det Thailandske samfund tvivler jeg ret meget på." Helt enig, det bliver nok bare en gang "Same same, but different" - for nu at være plat og copy-Thai! ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 05/07-2014 20:10
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
JanH skrev: Natty skrev: "Som jeg ser det er det de nemme lavthængende frugter militæret nu nyder godt af. Om de endelig kan rydde op i magtstrukturene i det Thailandske samfund tvivler jeg ret meget på." Helt enig, det bliver nok bare en gang "Same same, but different" - for nu at være plat og copy-Thai! ![]() Jeg er begyndt at bruge udtrykket "Same same, but not different".
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 05/07-2014 20:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
@JanH du er og bliver en TEGNESERIEFIGUR.... Husk blot på "Amager er nr et" blev det vist sunget fra mange munde i 1989 (RBC) og ja vi synger det stadig... |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 05/07-2014 20:14
|
|
Tak for flytningen, John. Jeg har i mellemtiden fundet artiklen om den store svindel: http://englishnew...-warehouse Der er tale om et enkelt lager, hvor der sidste år blev rapporteret om forsvundet ris, og som så nu er blevet undersøgt. 91.000 sække ud af 130.000 er tilsyneladende forsvundet, så hugoboerge var ikke helt galt på den. Men det er ét enkelt lager, og det har tilsyneladende ikke været en del af den generelle undersøgelse, som blev iværksat for nogle dage siden. Den generelle undersøgelse har kun fundet ganske lidt svind, 22 tons ud af over 26.000 tons den første dag: http://bangkokpos...ies/418931 Lørdag (3. dag) rapporteres om 228 manglende sække ud af 544.608 sække: http://www.bangko...nspections Vi er absolut nede i småtingsafdelingen. Det største problem har hidtil været fejlmærket ris - som følge af svindel, sjusk eller inkompetence på de enkelte lagersteder. Med hensyn til regeringens kendskab: En regering kender ikke detaljerne i den slags. De bør have styr på, hvor meget der er rapporteret på lager, og hvor meget der skal betales for det til henholdsvis lager og bonde. De kan ikke se, om der svindles med kvaliteter eller mængder. Den slags kan man kun se ved at tage ud og undersøge på stedet, og det er så det, man er i gang med i øjeblikket. |
|
|
|
| JanH |
Lagt på d. 05/07-2014 21:08
|
|
natty skrev: [quote]JanH skrev: Natty skrev: "Som jeg ser det er det de nemme lavthængende frugter militæret nu nyder godt af. Om de endelig kan rydde op i magtstrukturene i det Thailandske samfund tvivler jeg ret meget på." Helt enig, det bliver nok bare en gang "Same same, but different" - for nu at være plat og copy-Thai! ![]() Jeg er begyndt at bruge udtrykket "Same same, but not different" Hæhæ, ja den er bedre, tak for det! Redigeret af JanH d. 05/07-2014 21:22 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.