Se indlæg|
Pas på "løse" kontakter !!!
|
|
| John |
Lagt på d. 26/09-2004 13:17
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Brandt Kedelig men ikke overraskende nyhed. Men desværre er det set før, at når en Thai hjælper en anden Thai med det være sig til et job eller som her en farang, så kommer vedkommende til at stå i gæld til den der har hjulpet. Personligt tror jeg at Kalamark er blevet trukket rundt i manegen af sin kone, og stadig bliver det. Hvad der skal ske nu, er jo noget du skal afgøre med dig selv, men hvis du beslutter dig for at fortsætte forholdet til Nok så skal hun gøre op med sig selv om hun vil fortsætte forholdet til dig, for gør hun det så vil der formentlig opstå meget store problemer i familien for Kalamarks kone vil altid mene at Nok skylder hende pengene. Jeg føler med dig, håber du vil holde os orienteret. John john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Brandt |
Lagt på d. 26/09-2004 13:53
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 81 |
Tusind tak for dit svar John!....har aftalt en telefonsamtale senere med, Nok, og hun ER klar over de mulige konsekvenser.... Brandt ไฮกี้ เจแบนร์ |
|
|
|
| Brandt |
Lagt på d. 26/09-2004 13:53
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 81 |
Tusind tak for dit svar John!....har aftalt en telefonsamtale senere med, Nok, og hun ER klar over de mulige konsekvenser.... Brandt ไฮกี้ เจแบนร์ |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 26/09-2004 14:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
....som John siger... ikke overraskende, men rart at det bliver belyst aligevel. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 26/09-2004 17:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Jeg har lært meget om og fra Thailand så glem bare det med kusinen, de er sikkert ikke engang i familie, der plejer de ikke at betale andet end rejsen. Ole |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 26/09-2004 20:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
ja det er ikke overraskene bamsefar har selv tidligere advaret om dette jeg kan kun give et råd til andre gør det helt klart fra starten af at der ikke vil blive betalt penge hverken til kontakt person eller til forældre i sin-sod |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 26/09-2004 21:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Hej Brandt Jeg skal love for at der her er nogen som skulle have scorer kassen på bekostning af Thaipige. Men jeg må indrømme at det ikke forbavser mig en skid. Første gang jeg hørte om det, troede jeg ikke mine egne ører. Men jeg har siden set og hørt mange liggende historier, hvor man tager sig til hoved og siger – det er løgn! men er det sjældent. Det eneste der virkeligt forundrer mig meget, er at hun (Nok) skulle betale 40 000 bht. ”normalt” drejer det sig om meget støre beløb, jeg har hørt om beløb helt op til en ¼ million bht. Du kan roligt regne med at 90% af de Thaipiger som bor på disse kanter, kommer fra bar miljøet i Pattaya eller Bangkok. Er der så nogen der forsøger at ”sælge” noget andet, bør dine alarmklokker begynde at ringe. Det bedste sikkerhedsudstyr du kan benytte dig af når det drejer sig om Thaipiger – er det du har mellem ørerne. Hilsen Rasmus Redigeret af Rasmus d. 26/09-2004 21:59 |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/09-2004 11:38
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Brandt Ja jeg er ked af at du også skulle rodes ud i snavs Men det er altid noget at du før du tog afsted søgte råd og vejledning her inde, og måske havde lidt i baghovedet med derud Så nu har du et kæmpe problem, hvis du ikke tager nok herop, finder du aldrig ud af om det er sandt hvad hun siger, Og hvis du tager hende herop, og hun så viser sig at være den du tror, ja så får du helt sikkert en god kone, så du har fået noget at tænke over, og der skal du ikke søge råd, det er helt op til dig, JA det er ikke første gang man hører om at folk som kender en god veninde,familie forlanger en større sum for at lave kontakten,hernede hos os var det et sted mellem 300-500.000 bath og det er en slags penge Jeg kan ikke forstå de faranger som er med til det, men jeg kan heller ikke forstå de faranger som siger de elsker deres koner og lader dem arbejde som ludere her hjemme Men held og lykke brandt gør hvad du føler er rigtigt,husk det er ikke værre end en retur billet, eller lykke grisebamsefarrsen |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 27/09-2004 20:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
hvis du tror bare lidt på hende så få hende herop så du kan lære hende bedre at kende og som bamsefar siger hun har en retur billet |
|
|
|
| Brandt |
Lagt på d. 28/09-2004 10:17
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 81 |
Tusind tak allesammen herinde for gode råd og støtte, i denne lidt prekære sag!...![]() Nok har nu fået godkendt 90 dages turistvisum til DK (har modtaget meddelelsen til Nok pr. fax, og alt er OK!), så hun får selvfølgelig chancen til at vise hvem hun er, og den samme mulighed, får hun jo ligeledes for at lære mig bedre at kende også! ![]() Satser på at få hende med Thai Airway fly fra Bangkok den 9 oktober 2004, (alt afhængig om der er ledige pladser) og så modtage hende i Kastrup lufthavn kl. 07.35..... , vil helst hun flyver non-stop uden mellemlandinger, da det er første gang hun nogen sinde skal flyve, og vil ikke risikere at hun forbliver i transit et eller andet mærkværdigt sted, fordi flyet er fløjet!.....(har nok set for meget Airport i TV)![]() Da jeg bor i Østjylland (nærmere betegnet Ebeltoft området), skal jeg afsted allerede dagen før, og vil nu spørge jer herinde, hvor der er et hotel i nærheden af lufthavnen, hvor jeg kan overnatte ? (til rimelige penge). Have egentlig en aftale med Kalamark om at "låne" en sofa for natten, men oven på det hændte, er han nok ligeså lidt interesseret i den løsning, som jeg er.... ![]() Mange hilsner Brandt ไฮกี้ เจแบนร์ |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/09-2004 10:51
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hejsa brandt der er et hotel der hedder dan hotel i kastruplundsgade, tror nok det har et andet navn nu men det er et meget brugt hotel. så er der også hotel flyverbo hvis det altså er der endnu, men det tror jeg. det er vist nok billigere. Fandt lige adressen på de 2 hoteller Hotel flyverbo Alleen 73 2770 kastrup Dan hotel Kastruplundgade 15 2770 kastrup De ligger i hvert fald mega tæt på lufthavnen, men eftersom det er over 20 år siden jeg boede der er der nok lavet lidt om. I hvert fald med dan hotel, flyverbo ligger der hvor det altid har ligget fandt jeg lige ud af ved at søge på goggle. Men ellers ønsker jeg dig alt muligt held og lykke med din dame. Redigeret af d. 28/09-2004 11:07 |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 28/09-2004 15:49
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Brandt Du kunne godt have lånt en sofa hos mig, men jeg er i Thailand på det tidspunkt. ![]() ![]() ![]() ![]() Men jeg tror at et af de billigste hoteller er: Cab Inn City Hotel Mitchellsgade 14 1568 København V tlf. 35 39 84 00 fax 35 39 84 02 Brandt husk nu at Nok har invitationen med dit navn og adresse, med når hun lander i Kastrup, hvis hun ikke kan fortælle hvor hun skal bo her i DK så sætter de hende tilbage på flyet. Rigtig god fornøjelse John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| chang |
Lagt på d. 28/09-2004 17:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 157 |
hej allesammen er det ikke sådan at når pigen lander i kastrup at hvis man går ind på told kontoret og udfylder en forsøger garanti, at man så hvis man gifter sig sener kan få pigens skatte fradrag fra den dag hun landet i kastrup. det var hvad jeg fik af vide fra (ægteskaber uden grænser ) eller er det ikke sådan mere |
|
|
|
| chang |
Lagt på d. 28/09-2004 17:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 157 |
Brandt jeg syntes det er en god måde du takler denne sitation på, håber det ender godt for dig. M.V.H chang P.S held og lykke |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 28/09-2004 17:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
håber det går godt for jer brandt husk vi er mange herinde som gerne hjælper hvis det er man skal ikke udfylde noget for at få fradraget hvis man gifter sig og konen får opholdstilladelse så kan man den dag opholdstilladelsen kommer tage på skattekontoret og der få sin kones fradrag med tilbagevirkende kraft til den dag hun kom til landet på turistvisum der er en del kommuner der nægter dette men når afslaget kommer så skal man bare anke for så får man ret |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 28/09-2004 19:26
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Surin er du sikker på at man kan få fradraget med tilbagevirkene kraft. Jeg prøvede med mit skattekontor da vi blev gift, og fik den besked at hvis man ikke har en opholds/ arbejdstilladelse eller et cpr. nr. er man ikke berittiget til et fradrag. Det lyder logisk at hvis man ikke har arbejdstilladelse så har man jo heller ikke brugfor et fradrag. Fra den dag min kone fik sin opholdstilladelse fik jeg hendes fradrag. John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 28/09-2004 19:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
hej john så har kommunen snydt dig jeg er 200% sikker har selv lige fået fradrag fra første dag min kone kom til danmark henvend dig til kommunen og bed om et skriftlig afslag kommunen skal ved et sådan afslag give dig mulighed for at anke og den anke vinder du 100% |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 28/09-2004 20:26
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hejsa Det er 2 år siden, så det orker jeg ikke, men tak for svaret. John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 30/09-2004 19:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
det er da bare et telefon opkald til kommunen og hvis du stadigvæk får afslag så skriv et brev til anken det tager 5 minutter husk det måske er for 6 mrd 6 x ca 3000 kr =18000 kr i ekstra fradrag hvilket igen svare til 6 til 8000 kr i hånden det er da en gratis billet til thailand |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 02/10-2004 18:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Brandt, Så er jeg tilbage. Som jeg nævnte før i min"PM" til dig,var priserne ret pebret synstes jeg Quality Airport Hotel Dan,kastruplundgade 15 : 700kr Bel Air Hotel A/S, løjtegårdsvej 99: 550kr Park Inn (ex-Globetrotter) Hedegårdsvej : 695kr Det var alt hvad jeg kunne støve af oplysninger. Hvordan kommer du fra Ebeltoft : Bus-tog-eller egen bil ? Jeg spørger , fordi jeg skulle finde ud ad om jeg skal undersøge andre alternativer hvis du var "mobile". M.v.h.,M.Rasmussen ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

















, vil helst hun flyver non-stop uden mellemlandinger, da det er første gang hun nogen sinde skal flyve, og vil ikke risikere at hun forbliver i transit et eller andet mærkværdigt sted, fordi flyet er fløjet!.....(har nok set for meget Airport i TV)
