Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Myg
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 20/10-2014 11:26
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Vi har haft eller er igang med en debat omkring myrer, men hvad goer deltagerne her i forum mod myg ? |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 20/10-2014 12:51
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
[quote]hugoboerge skrev: Vi har haft eller er igang med en debat omkring myrer, men hvad goer deltagerne her i forum mod myg ?[/quote jeg bliver også stykket rigtigt meget af myg og alt andet bruger skelatone men vil prøve med citronella eller hvad det hedder der skulle ikke være kemi i....også de grønne spiraller man tænder ild i du altanen og de er smager heller ikke så sundt når man kommer til at inhalere har prøver med flere forskellige lamper mod myg flot lys men ellers ingen effekt synes jeg.... god aften ![]() |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 20/10-2014 13:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Jeg fik et godt råd af en anden Dansker på min ferie her ned i 2010, da jeg mildt sagt, blev ædt op af myg hver aften / nat. 2 hvidløg om morgen, og efter nogle dage (kan ikke huske hvor mange dage) Stoppet det, Efter det, bliver jeg stort et aldrig stukket mere, selv om Thai og andre gøre, holde de sig fra mig. |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 20/10-2014 13:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 299 |
Udover at der findes diverse små spry med lemon i, er der nok ikke så meget at gøre forebyggende. Hvis man ikke vil bruge gift. Mygge spiralerne stinker af h. til når de brændes af. Er man ude i det fri kan man afbrænde kokus skaller, virker rimelig. Når skaden er sket er Cadramine-V ret effektiv. ( grøn flaske ) Køb ikke den lyserøde cadramine, det klisterer mere end virker |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 20/10-2014 13:26
|
Bade-Dyr skrev: Jeg fik et godt råd af en anden Dansker på min ferie her ned i 2010, da jeg mildt sagt, blev ædt op af myg hver aften / nat. 2 hvidløg om morgen, og efter nogle dage (kan ikke huske hvor mange dage) Stoppet det, Efter det, bliver jeg stort et aldrig stukket mere, selv om Thai og andre gøre, holde de sig fra mig. Muligt det hjælper for nogen.. Jeg spiser meget hvidløg, men bliver nu stadig stukket af de små skidt. Knus evnt en lemon-græs og gnid det på ankler og håndled.. det virker. Rød lemon-græs er bedst.. det er den som bruges til spray. Redigeret af lek d. 20/10-2014 13:49 |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 20/10-2014 13:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
lek skrev: Bade-Dyr skrev: Jeg fik et godt råd af en anden Dansker på min ferie her ned i 2010, da jeg mildt sagt, blev ædt op af myg hver aften / nat. 2 hvidløg om morgen, og efter nogle dage (kan ikke huske hvor mange dage) Stoppet det, Efter det, bliver jeg stort et aldrig stukket mere, selv om Thai og andre gøre, holde de sig fra mig. Muligt det hjælper for nogen.. Jeg spiser meget hvidløg, men bliver nu stadig stukket af de små skidt. Jeg spiser også voldsomt meget hvidløg også...bliver desværre også skam bidt selv om dagen bliver jeg ofte stukket sidder jeg i nærheden af planter de små bassiner med fisk der netop skulle spise mygegelaverne så for jeg mange..øv ![]() Knus evnt en lemon-græs og gnid det på ankler og håndled.. det virker. Rød lemon-græs er bedst.. det er den som bruges til spray. |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 20/10-2014 18:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Min erfaring er at jeg kun stikkes den første uge eller 2.. Resten af ferien (en måneds tid) rører de mig ikke, og skulle jeg få et enkelt stik, så klør det ikke længere. Mit helt igennem uvidenskablige gæt er at dit blod lugter 'mums' for myggene så længe du hælder dansk mad i maven..:-) I hvert fald spiser jeg næsten kun Thai når jeg er derude... |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 20/10-2014 19:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
De her Yaa-dom (Menthol inhalatorer) man kan købe alle steder plejer jeg at skrue bunden af og lige duppe noget på benene og smøre ind. Det synes jeg altid holder myg væk ! - det er såvidt jeg ved ufarligt - er ikke en lugtgene Man bliver lidt kølig i starten men det tager hurtigt af. Et godt huske råd er at vaske hænder før evt berøring af kønsdele. |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 20/10-2014 19:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
farao54 skrev: Min erfaring er at jeg kun stikkes den første uge eller 2.. Resten af ferien (en måneds tid) rører de mig ikke, og skulle jeg få et enkelt stik, så klør det ikke længere. Mit helt igennem uvidenskablige gæt er at dit blod lugter 'mums' for myggene så længe du hælder dansk mad i maven..:-) I hvert fald spiser jeg næsten kun Thai når jeg er derude... Her er lidt om hvorfor nogle bliver stukket. http://illvid.dk/...d-de-samme |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 20/10-2014 22:09
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Der er åbenbart ligeså mange råd som der er turister og fastboende. Jeg er personligt gået væk fra alle "alternative" metoder, og er gået over til produkter med DDE. Det blev vist forbudt i Danmark for en del år siden. Ja, det er ikke hvidløg, citrongræs eller cocosnøddeskaller, men det virker for mig, som det eneste her og nu. Var faktisk midt i en myggesværm, ved solnedgang på Koh Samet, da en lokal kvinde kom mig til undsætning, og det virkede, da jeg blev smurt ind i nakke, arme og ben. Jeg ved så ikke om aftenens gin/tonic måske også havde en forebyggende effekt :-) Køber det nu som creme i Thailand og ikke som spray. Kemi? ja, men det virker, og er da ikke blevet syg af at benytte det, men husk at vaske hænder. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 20/10-2014 23:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
natty skrev: Der er åbenbart ligeså mange råd som der er turister og fastboende. Jeg er personligt gået væk fra alle "alternative" metoder, og er gået over til produkter med DDE. Det blev vist forbudt i Danmark for en del år siden. Ja, det er ikke hvidløg, citrongræs eller cocosnøddeskaller, men det virker for mig, som det eneste her og nu. Var faktisk midt i en myggesværm, ved solnedgang på Koh Samet, da en lokal kvinde kom mig til undsætning, og det virkede, da jeg blev smurt ind i nakke, arme og ben. Jeg ved så ikke om aftenens gin/tonic måske også havde en forebyggende effekt :-) Køber det nu som creme i Thailand og ikke som spray. Kemi? ja, men det virker, og er da ikke blevet syg af at benytte det, men husk at vaske hænder. Mener du DEET ? http://en.wikiped.../wiki/DEET |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 20/10-2014 23:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Myg i Thailand, har tidligere været oppe og vende her på Thailand-Potalen (DTW) - og med god grund! Disse infame små bæster, kan tage pippet fra selv den mest hærdet Thailand farer. Selv har jeg ikke tal på hvor mange nætter jeg har været drevet til komplet vanvid pga. myggestik - specielt omkring anklerne. Naturligvis har jeg prøvet med div. myggespray, uden synderlig stor effekt. Men for nongle år siden fik jeg et godt og billigt huskeråd fra lokale landsby beboere for at undgå myggestik. Man tager noget helt alm. opvaskemiddel indeholdende Sulfo, (ca. én kopfuld) heri blander man saften fra 2-3 grønne citrusfrugter - blander dette godt samme - og påfører midlet på de udsatte steder hvor man sædvanligvis bliver stukket. Efter min erfaring virker dette ganske fortræffeligt. Myggen sætter sig på benet et par sekunder, hvorefter den meget hurtigt flyver videre til det næste offer! De (myggene) bryder sig tilsyneladende ikke om cocktailen af opvaskemiddel/sulfo, og saften fra grønne citrusfrugter! At man så for én stund føler sig lidt klistret på benene, er intet at tale om! Nattesøvnen skulle være redet, og ikke mindst de følgende dage hvor man ustandselig ellers går rundt og klør sig til hudløshed…! Hvad angår tissemyre i huset, så anbefaler jeg at man køber 10-15 poser med mølkugler. (én pose mølkugler koster i Thailand ca. 15-20 THB) Disse fordeles rundt om i huset på statistiske steder. Oven på køkkenskabene samt i underskabene, klædeskabe, mm. Et par kugler kan også klemmes ind i køleribberne bag på køleskabet eller fryseren, eller under disse. Men vær meget opmærksom på at børn og husets kæledyr - så som katte og hunde - ikke kan skaffe sig adgang til dem. Efter én uges tid, ser man til sin store tilfredshed at antallet tissemyre i huset er fladet meget dramatisk. Rigtig mange huse i landsbyerne i Thailand er plaget af tissemyre bo under huse, træer, hække og andre steder. Disse tissemyrer bo kan med held vande med én ganske let blanding alm. vaskepulver og vand. Godt nok fortrækker tissemyrerne sig bare til et andet sted i løbet af kort tid - men så gentager man processen igen og igen. Og i løbet af en uges tid har man stresset tissemyren så meget, at de helt er forsvundet. En anden og mere effektiv metode er: at blande alm. sukker og Borax pulver (sodium borate - disodium tetraborate) sammen og drysse dette omkring tissemyre boet. (Borax kan købes i Thailand på apoteket) Tissemyrerne bringer sukkeret og Borax med ned i boet og fordøjer dette. Men desværre for tissemyren: Borax pulveret krystaliser sig i tissemyrernes tarmsystem hvilket medfører én hurtig død! De små firkantet grønne ”Myrebekæmpelse plastikblokke” som kan købes her hjemme, indeholder netop én bladning af sukker og Borax. Rasmus |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 21/10-2014 06:03
|
opvaskemiddel indeholdende Sulfo, (ca. én kopfuld) heri blander man saften fra 2-3 grønne citrusfrugter Ja det hele drejer sig om Citrus lugten som myg ikke kan lide. opvaskemidlet ( sæben ) gør at virkningen er lidt længere. Hvad Deet gør ? men det virker bedre end uden. Men vi må også ændre duft med tiden,( den myg kan lide ) for tidligere blev jeg næsten aldrig stukket, nu øv de er trælse de små bæster. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 21/10-2014 09:01
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Jeg bor i Thailand og spiser mest thai mad ogsaa med hvidloeg og har proevet at spise meget hvidloeg, men myggene elsker mig alligevel. Spray og creme med citronella mv virker i kort tid, men hvis det skal virke i flere timer, saa er midler med DEET det eneste der virker for mig og jo mere DEET jo bedre. PT er jeg i Isaan og i gaar skulle jeg have noget i min sorte taske og da jeg aabnede den svaermede det ud af tasken med myg. Lynlaasen havde vaeret et par cm aaben. Saa jeg skal have proevet med en sort kasse med lille aabning, for at se om myggene saa gemmer sig deri. Maaske skal der en plastik cola flaske deri, hvor toppen er skaaret af og sat omvendt i flasken. Inde i flasken skal der vand, sukker og bagegaer som udvikler CO2, som efter sigende skal vaere hvad myggene gaar efter. Naar de saa flyver ned gennem tragten, har de ikke saa let ved at komme op igen. Det flaske trick har vaeret anbefalet mange steder og jeg har proevet det uden den store succes, men nu skal det proeves i kombination med papkassen, maaske er en box med 12 store Leo god ![]() God jagt |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 21/10-2014 09:38
|
Conrad skrev: Jeg bor i Thailand og spiser mest thai mad ogsaa med hvidloeg og har proevet at spise meget hvidloeg, men myggene elsker mig alligevel. Spray og creme med citronella mv virker i kort tid, men hvis det skal virke i flere timer, saa er midler med DEET det eneste der virker for mig og jo mere DEET jo bedre. PT er jeg i Isaan og i gaar skulle jeg have noget i min sorte taske og da jeg aabnede den svaermede det ud af tasken med myg. Lynlaasen havde vaeret et par cm aaben. Saa jeg skal have proevet med en sort kasse med lille aabning, for at se om myggene saa gemmer sig deri. Maaske skal der en plastik cola flaske deri, hvor toppen er skaaret af og sat omvendt i flasken. Inde i flasken skal der vand, sukker og bagegaer som udvikler CO2, som efter sigende skal vaere hvad myggene gaar efter. Naar de saa flyver ned gennem tragten, har de ikke saa let ved at komme op igen. Det flaske trick har vaeret anbefalet mange steder og jeg har proevet det uden den store succes, men nu skal det proeves i kombination med papkassen, maaske er en box med 12 store Leo god ![]() God jagt Det er ogsaa min erfaring at myg elsker farven sort. Jeg har erfaret det samme som Conrad med min computertaske at det vrimler op med myg hvis man ikke har lukket for den. Myg tiltraekkes af hvad der er moerkt, saa om aftenen hvis man er udendoers skal man helst undgaa at vaere ifoert moerkt toej. Den med kokosskallerne iblandet lemongrass/citronella er ogsaa afproevet. Det stinker ad h til og var ved at saette fut i huset (maaske lidt overdrevet) men vi havde en mindre ildebrand da vinden blaeste gloeder over i noget braendbart, som der ogsaa gik ild i. Faktisk taet paa huset. Nu har vi plantet lemongrass/citronella omkring huset og saa faar vi se. Om kosten spiller ind mht myggestik skal jeg ikke kunne sige, men menuen her er hovedsageligt Thai mad. Nu bor vi i Samutprakan og hele omraadet skulle vaere en sump (Suvarnabhumi lufthavn kaldes ogsaa "The Swamp" og myg trives i en sump. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 21/10-2014 11:11
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jeg mente selvfølgelig også DEET i mit tidligere indlæg, iøvrigt har jeg samme erfaring som andre, at sort og mørkt tøj tiltrækker myggene. Jeg vil da lige tilføje at jeg ikke bruger midler med DEET når jeg er i Danmark, hvis jeg overhovedet bruger noget, men kun i områder hvor myggene bærer på forskellig sygdomme. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 21/10-2014 11:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Syntes det svinger lidt om hvor glade myggene er for mig. De første gange jeg var i Thailand, blev jeg ofte stukket af myggene, men de senere gange er det løjet lidt af. Ved ikke hvorfor, men muligvis er det den Thailandske kost som jeg spiser konsekvent nu, før var det mere mad som vi spiser i Danmark. Jeg er multiallergiker og har prøvet mange midler, nogle har jeg reageret på, og andre har ikke haft nogen virkning på myggene. Er kommet frem til, at myggemidlet skal indeholde DEET. Det middel jeg bruger fås overalt, 7-eleven, Familymart m.m. Får ingen allergiske reaktioner fra produkter fra dette firma. Holdbarheden er også lang. Ovenstående er cremer, fås også i sprayversioner. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 21/10-2014 14:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
B vitaminer skal efter sigende også hjalpe taget forebyggende. Dog synes jeg personligt ikke at det hjalper en sk..
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 21/10-2014 14:29
|
Boes skrev: B vitaminer skal efter sigende også hjalpe taget forebyggende. Dog synes jeg personligt ikke at det hjalper en sk.. Der skulle efter sigende vaere B vitaminer i Beer ![]() |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 21/10-2014 15:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
H.B. Hjaelper det ????
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.