Se indlæg
 Udskriv debat
færre russere
lung
faldt lige over denne graf, mon ikke det er forklaringen på meget få Russere i øjeblikket.
de har da godt nok fået klø på deres valuta...

[img]https://billedeupload.dk/images/jJ0xF.jpg[/img] is not a valid Image.

Thomas72
Sjovt nok var jeg inde på valutakurser.dk i går. Prøv valuta omregneren på siden og så kan man se hvor meget rublen er faldet. For et år siden kunne man for 100 rubler få 96,66 THB. I dag får man kun 66,83 THB for 100 rubler.
Den norske Krone har det heller ikke for godt.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

maik
Jeg befinder mig ikke selv i LOS i øjeblikket. Men fra folk der gør det har jeg hørt at russerne på det seneste er vendt tilbage - især i Pattaya.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
Anonym Bruger
Thomas72 skrev:

Sjovt nok var jeg inde på valutakurser.dk i går. Prøv valuta omregneren på siden og så kan man se hvor meget rublen er faldet. For et år siden kunne man for 100 rubler få 96,66 THB. I dag får man kun 66,83 THB for 100 rubler.
Den norske Krone har det heller ikke for godt.

den norske krone er ok, bare man har nok af dem...

Mykland
maik skrev:

Jeg befinder mig ikke selv i LOS i øjeblikket. Men fra folk der gør det har jeg hørt at russerne på det seneste er vendt tilbage - især i Pattaya.

Ja det må man da sige, jeg er lige kommet hjem for et par dage siden, og jeg har aldrig set/hørt så mange russere i Pattaya. At finde et bord i food court i kælderen i Central Plaza midt på dagen var næsten umuligt, og det var for det meste russere der sad der.

hiks
Interessesandt indlæg med billede af kursen, det gode nyheder, det er jo et farligt land for omverdenen.

Russerne kommer de elsker specielt pattaya/jomtien, men flere vil nok have et lidt strammere budget. de kan vel også være bekymret for at miste job derhjemme med den udvikling. Glem ikke hvor koldt det er i rusland, og hvor dejligt i thailand.
Redigeret af hiks d. 01/12-2014 19:14

jh
Ja trælse de Russere er men vi må nok desværre leve med det når vi er der.Har lige snakket med en der har været i Thailand 1 måned på en af øerne ved Phuket, han mente ikke der var mange russere, men der var mange Rumænere er de som mange af dem vi har i Danmark bliver det rigtig træls.Ja jeg behøver vel ikke at skrive hvad det er jeg mener.

Thomas72
Jeg snakkede med en af mine venner her til aften, som rejser til Vietnam næste år. Han fortalte mig at antallet af russiske turister i Vietnam, er faldet drastisk pga. rublens voldsomme svækkelse.

I dag faldt den russiske rubel igen og endda meget drastisk, over 18% så den er nede på 8,13.
Jeg prøvede lige omregneren på valutakurser.dk, 100 rubler = 45,12 THB. For et år siden 100 rubler = 97,40 THB.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

GAMBIT
Ligesom jeg læser i tråden bliver der i BBC News sagt at den falder drastisk - og fandme om ikke der er en russer som udtaler sig om at hun havde planlagt en ferie i Thailand, men at hun nu er tvunget til at blive hjemme.

Synd for dem, men godt for Thailand og især Pattaya Smile

Skeptikeren
lige nu er der så mange russere i Pattaya at det faktisk er ulideligt for andre. De fører sig frem som var de verdens rigeste, men vil ikke betale for nogenting. Kun ganske få bruger taxi, de sparer pengene og går, over lange afstande både ud og hjem. Mange fordi de ikke kan forklare chaufføren hvor de skal hen, de kan ikke finde ud af at tage et kort i receptionen med hotellets adresse.

I supermarkederne prutter de om priserne, og Prøvespiser brød, frugt, yoghurt, chokolade m.m.m. Når vagterne prøver at stoppe dem lader de som om de ikke forstår.

Derimod bruger de uanede penge på at køre gocards og andet ræs, de lejer store bikes og kører som sindssyge, mange uheld, men aviserne er holdt op med at skrive om det.

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
waree
idag 17/12-2014
100 THB lig 210 rupler, sku synd for den almindelige stille og rolige russer
der kommer snart mange flere condoer til salg i ferieomraaderne

sony
Syntes sgu da ikke russerne der er de værste det er sgu da japanerne de binde gale og ter sig som om de ejer det hele og det kun er dem der skal Være der.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Nero
waree skrev:

idag 17/12-2014
100 THB lig 210 rupler, sku synd for den almindelige stille og rolige russer
der kommer snart mange flere condoer til salg i ferieomraaderne

Av, Av, Av, mon ikke der er en del bygherrer og sælgere af huse og lejligheder, som får en gevaldig,
og negativ overraskelse.

De bygger nyt som sindsyge, i Pattaya/Jomtien området.

Hvem skal købe???

farao54
Sjovt at se de mange forskellige indtryk
Befinder mig i Pattaya på 4. dag af min ferie, og kan sammenlignet med mine mange tidligere år klart sige at der er FÆRRE russere, og dem vi har set indtil videre opfører sig en del mere afdæmpet... Men måske 4 dage ikke er nok til at danne sig et godt indtryk.
@Sony: Mener du mon ikke Kinesere? For mht dette folkefærd, er jeg komplet enig.. Og netop Kineserne ses nu i år i mindre grupper end tidligere, og på billigere hoteller.
Iøvrigt kan man nemt og hurtigt få sig et overblik over rublens drastiske fald via dette link:
https://www.googl...kAWOpYCoCw
.
Her kan man trække lidt i grafen og se at Juli 2014 kunne en Russer få 1 Baht for 1,04 Rubler, mens han nu 5 måneder senere, skal betale 2,11.
Desuden er Ukraines valuta også påvirket, ligesom andre østeuropæiske landes valuta, da de er bundet op på Rublen.
Alt i alt godt for os fra Vesten, men om det er godt for Pattaya/Thailand kan sikkert diskuteres... Økonomisk bløder de jo, men når det kommer til at genvinde lidt af deres tålmodighed og venlige væsen mod os turister, så er der nok ingen tvivl om at det er godt for Pattaya.
Står det til mig, skal der forsvinde yderligere et par tusinde Russere, og gerne mange flere Kinesere, førend jeg igen føler at Pattaya er tilbage til 'rødderne'.
Omkring Condo's og alle de byggerier der er for tiden her i Pattaya, så er der nok en del, der går en grum økonomisk tid i møde... For dælen da... Hvem h... skal købe alle disse nye lejligheder? Og hvordan skal vejnettet overhovedet kunne transportere så mange ekstra frem og tilbage? For 10 år siden kostede en nyopført Condo omkring 1 mill. Nu ser man dem ofte til det dobbelte... Nogen som sagde bolig bobbel?
Med disse facts, så tror jeg at alt kan ske... Desværre ser det bare ud til gennem mine briller, at Pattaya går mod økonomiske problemer af kæmpe dimensioner...

Skeptikeren
I min daglige færden nu i snart 15 år, har jeg jo set udviklingen på godt og ondt. Der er bygget så meget så man tror det er løgn, man ser hver eneste dag diverse Real Estates der lukker og slukker. Jeg får næsten daglig div. spam fra disse, og har et helvede med at få dem slettet. Også danske som prøver igen og igen, de søger investorer, som ikke findes.

Med de tomme lejligheder kunne alle thaier der bor i usle boliger her i omegnen få sig et godt sted at bo, og det bliver sikkert en mulighed en dag. Hvis det ikke som alle andre steder får lov til at forfalde til slum. Der er etageejendomme der blev færdigstillet for mere end 5 år siden og ikke en lejlighed er solgt eller udlejet.

Efter sigende er det velhavende thaier som bruger byggeriet som afskrivningsobjekt! Uhyggelig udvikling!

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
Hymmer
Ja kan kun sige at det begynder at give mening. Jeg flytter Phuket om en mrd. og har kigget og osse snakket med diverse udlejnings firmaer omkring bolig.

Og selv om jeg vil følge de gode råd jeg fik herinde omkring ikke at leje hjemmefra, har jeg dog løbende kigget på deres hjemmesider. Og jeg kan se der er sider er lukket siden jeg bookmarked dem for et par mrd. siden, og ikke mindst at lejen på nogle boliger er sat op til 5000 THB ned i den tid.

Så om ikke er jeg utrolig glad for de råd jeg fik herinde, og håber den tendens forsætter Smile

Men det giver faktisk anledning til et spørgsmål:

Hvad sker der hvis det selskab man har leje igennem går ned?? Bliver lejeaftalen lavet imellem mig og den faktiske ejer, eller hvordan foregår det??

Ved godt det ikke er de vilde penge det drejer sig om, men vil da være surt at miste de 2mrd. depositum for det firma der stået for udlejning ikke findes mere.

Kim Ludvigsen
Aftalen om lejemålet er mellem dig og udlejer. Bureauet er kun mellemmand.

Lejeaftalen vil typisk omfatte, hvad du har betalt i depositum og forudbetalt leje, så der bør du være sikret, hvis du har en aftale, der er underskrevet af udlejer.

Det er lidt anderledes, hvis du lejer hjemmefra via nettet og du betaler forud, men ikke har fået en underskrevet lejeaftale.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
sairung
Same same phuket.det vælter med russere hernede lige meget hvor fanden du er henne om det er i biografen supermarked stranden eller bare den lokale købmand er de sku allevegne.det samme med byggeri.de bygger og bygger men hvem fanden skal købe ders dyre lorte condoer.står rigtig meget tomt.Shock

Kim Ludvigsen
Det spændende er ikke kun, hvem der skal købe det nye byggeri. Hvis ikke rublen stiger igen i forhold til baht, så er der nok en del, som allerede har købt bolig, som får problemer med at betale afdragene. Mon ikke man på den konto snart kan finde en billig bolig (hvis man absolut vil eje).
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Anonym Bruger
Year Arrivals % Change
2013 26,546,725 +18.8%
2012 22,353,903 +15.98%
2011 19,230,470 +20.67%
2010 15,936,400 +12.63%
2009 14,149,841 -2.98%
2008 14,584,220 +0.83%
2007 14,464,228 +4.65 %
2006 13,821,802 +20.01%
2005 11,516,936

Russere:

2013 1,736,990
2012 1,317,387
2011 1,054,187
2010 644,678
2009 336,965
2008 324,120
2007 277,503
2006 187,658 (those were the days!) ja tak!

Arrivals from Russian plummeted 29% in November to 94,777, compared with 133,455 the same month a year ago. The decrease followed a 23.2% drop in October. For the year, Russian arrivals have fallen 4.9% from the first 11 months of 2013 to 1.4 million

http://www.bangko...ain-in-nov

Redigeret af Anonym Bruger d. 17/12-2014 15:45

Spring til debat: