Se indlæg
 Udskriv debat
Om at formidle en kontakt !
Rasmus
Det har vel næppe forbigået nogens opmærksomhed, at der på det sidste har været vældigt ståhej omkring en kontakt formidling her på Thai Website. Det kunne måske være på sin plads, og på seriøs vis, lige at vende emnet engang.
Som udgangs punkt ser jeg ikke noget galt i at formidle en seriøs kontakt gennem Thai Website, så længe dette gøres uden økonomisk vinding for øje.
Sidste efterår formidlede jeg netop sådan en kontakt gennem Thai Website. Det har resulteret i et godt og harmonisk ægteskab som blev indgået her i sommers, og alle er glade. Man kan godt sige at jeg virkeligt fik noget ud af det – jeg fik en ny ven og god kammerat.
Hilsen Rasmus

Davser
Jamen det er jo sådan det skal være
hvis man kan hjælpe en uden at denne person skal betale
andet end de faktiske udgifter,feks.tlf.og lignende
Hvis der kom en til mig ville jeg da gerne tage personen med op i huset og vise dem rundt og se om de kunne finde en sød pige i landsbyen, som min kone kunne sige god for.
Jeg ved nemlig at en af min kones gode veninder er blevet enke,og gerne vil ha en dansker fordi hun kender mig gennem flere år
og måske derfor også gerne vil ha en god mand
kontaktbamsen

dkjohnt
Hvor mange gange har man ikke evt. gennem sin thai kones familie kendt en rigtig sød Thai pige. En pige man håber finder en rigtig god mand med tiden.
Men som formidler er det jo nemt at finde mænd til pigerne. Det er straks værre om mændene er gode nok til pigen. Det glemmer man mange gange. Man kender jo ikke de mænd der pludselig dukker op og beder een finde en pige.
For der er altså stadig mange mænd der ikke behandler deres kone ordentligt synes jeg. Gud ved hvor mange piger der må rejse hjem indenfor det første år, men dem hører vi aldrig om.
Når man så møder pigen hjemme igen, nedtrykt og har måske tabt ansigt over for hendes familie, så får man hendes version af hvad der gik galt.
Nemt er det ikke - og derfor er man bange for at formidle. For man skal høre så grusomt for det bagefter, hvis det ikke fungerer.
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

latour82
Hej DkJohnt

Vise ord, der er også mange dårlige mænd, som behandler deres pige af hækkenfeldt til

surin
det er svært for udenforstående at vide hvad der gik galt i et forhold for der er jo altid 2 forskellige historier om hvad der gik galt

Davser DKjohn
Ja det er noget møj når mændene ikke behandler deres koner ordentligt, jeg har selv været med til at hjælpe 2 piger hjem
Hvor manden troede at det var slavepiger som de havde fået herop
Så vi tog ud og hentede dem, og sendte dem hjem
'De havde gudskelov deres returbilletter stadig,for den en havde fået en 1 årsbillet ved en fejl og den anden 6 måneders billet
og sidst jeg mødte en af de dumme mænd i thailand ja så fortalte jeg dem pige som var sammen med ham at han var en meget dårlig mand uden hjerte
bamsen

surin
ja jeg holder heller ikke mund hvis jeg ved at en mand eller en pige ikke er værd at samle på

MisterM
Helt enig med dkjohnt.

Jeg kender ogsaa en del piger som har bedt mig om at finde en falang fra Danmark... De er virkelig soede og veluddannet og taler godt engelsk naar de kommer igang. Men de vil helst blive her i Thailand hvor de har familie og venner... Og jeg ved hvad der kan ske hvis hun taber ansigt overfor familien.

Jeg vil hverken ofre tid eller penge paa en person som jeg ikke kender og som kun oensker en thai kone/pige, billigt. Han kan jo finde en i Danmark eller tage herud gerne til Bangkok eller Pattaya.
Lad ham selv finde hende.Grin

surin
der er ikke noget nemmere end at finde en barpige i thailand eller en enlig thaipige her i danmark men det er jo desværre yderst få barpiger der er værd at dele sit liv med og de enlige thaipiger i danmark er næsten 100 % af dem smidt ud af deres mænd på grund af løgne og spil så dem kan man jo ikke anbefale nogle at røre med en ildtang
jeg vil fortrække at få kontakt til en der ikke har været i en bar og hvorfor så ikke benytte det netværk man har til at møde den rette

dkjohnt
Man kan altså ikke helt skære igennem sådan. Min tidligere kone kom fra Chaiyaphum. Havde aldrig arbejdet i bar osv. En rigtig farmer pige. Men farmer piger spiller jo osse kort. Det er sgu ikke kun forbeholdt barpiger. Havde hver weekend huset fyldt med spillegale thaier, nogengange spillede de til den lyse morgen. Jeg var så ny i det - at have en Thai så jeg var rundhåndet (læs dum)og gav hende penge som hun så sendte ned til at bygge hus, eller købte guld.
Da huset så endelig stod færdig havde jeg ikke hendes interesse mere, og vi blev skilt forholdsvis kort efter, trods det at vi havde en søn sammen. Det var i 1988.
Mødte så min nuværende kone i Hua Hin hvor hun arbejdede som barpige. Hun har siden for mig -
været den dejligste pige her på jorden. Hun spiller ikke, hader alt det guld eventyr og elsker hjemmehygge.

Så stop nu det bavl med at barpiger er værre end piger fra landet. Der findes stygge piger allesteder.
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

surin
der er mange dårlige barpiger og få gode barpiger der er mange gode farmerpiger og få dårlige farmerpiger

burger
Dkjohnt's synspunkter svarer glimrende til mine erfaringer fra 25 år med Thailandske piger (11 år endda i ægteskaCool.
Nogle er lidenskabelige spillere og andre er ikke. Præcis som danske piger (jeg vil dog medgive at chancen for at finde en spillegal thailænder uanset køn er væsentlig højere end for en dansker).

At farmerpiger skulle være 'bedre' end barpiger passer ikke ind i mine erfaringer. Dybest set er en barpige vel bare en farmerpige der forsøger at få et bedre liv end sine forældre. Respekt.

Thaipiger i Danmark udenfor ægteskab er ikke per definition dårlige. Hvorfor er det nu at det altid er pigen der er noget galt med?
Jeg har mødt dem der er gået fra voldelige ægtemænd og også piger hvor stedfaderen var på natlige besøg mens moderen sov.

For mig at se er der alt for stor uvidenhed parterne imellem og det kan varmt anbefales at bruge et års tid på at lære hinanden ordentligt inden der indgås ægteskab. Herunder også få afklaret økonomiske forhold som "kontaktformidlingsprovision" og "forældre-understøttelse"

Wink

surin
Thaipiger i Danmark udenfor ægteskab er ikke per definition dårlige. Hvorfor er det nu at det altid er pigen der er noget galt med?
Jeg har mødt dem der er gået fra voldelige ægtemænd og også piger hvor stedfaderen var på natlige besøg mens moderen sov.

ja den historie fortælle de alle men min erfaring er at de er lige så troværdige som en barpige i pattaya når sandheden kommer frem så er det altid deres spil og løgne der har fået dem smidt ud med det andet lyder da meget bedre når man skal kapre en ny til at betale udgifterne

jager
jeg mener helt klart at i de fleste tilfælde er det mændene der er noget galt med, og pigerne flygter til disse "dårlige" selskaber, for at komme væk fra manden, et af de største problemer jeg havde i mit ægteskab var at jeg ikke ville med når der skulle besøges veninder, jeg kunne simpelthen ikke holde ægtemændene ud for i guder hvor er mange af dem snot hammerne dumme, det der er synd for pigerne idag, er at de desværre skal være sammen med dem i 7 år for at få opholdstilladelse, 7 år i helvet for mange af pigerne, sørgeligt

jager

surin
det skal du vel skrive jager da du har eller har haft en thai der var blevet smidt ud

jager
du mener surin?? du må uddybe dine dumme spydigheder.

jager

Rasmus
Kære Jager (og andre tilsyneladende ligestillet naivister)

Uddybning af spydigheder er ikke nødvendigt.
Du / i har tilsyneladende meget at lære ud i det Thailandske. (?) Tag dine / jeres skyklapper væk ….. Åben dine / jeres øjne og du / i vil se en verden, som ikke ser ud som den tilsyneladende og umiddelbart tager sig ud.

Måske er der en grund til at div. Danske / Thaigifte mænd ikke altid udviser en behørig og respektfuld opførelse overfor deres tilkommende. Det kunne meget vel være, at der er bevæggrunde, som på en eller anden måde ikke er umiddelbart forståeligt for udenforstående. Så at fordømme disse på forhånd - vil være uretfærdigt og ude af proportion.

Indrømmet !... Der er mange brødene kar blandt vores landsmænd (!) …. Men det er der absolut også blandt de så smukke underskønne, henrivende, sensuelle, seksuelle, velskabte, forstående, velmenende, uskyldige, hensynsløse og pengefikseret smukke Thaikvinder. Så brug den indvendige side af hoved, inden man begiver sig ud i et kvindeligt Thai eventyr. Thi dette vil spare en for mange ubehageligheder.

Hilsen Rasmus

surin
æv bæv du er også dum jager er det sådan du diskutere jager ved du hvad det gider jeg ikke
men hvis du på et voksent niveu kan forklare dine synspunkter så skal jeg da med glæde fortælle dig mine

oleskyum
Min omgangskreds med thaier er ikke særlig stor, da jeg selvfølgelig også kender bagsiden af medaljen, men det med at de skal kapre en til at betale er lidt for bombastisk.

Der er utroligt mange i Danmark der tjener deres løn hver dag, og derefter tager hjem til manden.

Hvis vi havde 30 grader året rundt, ville vi måske også kende vores naboer som man gør i Thailand. De er ikke normalt ikke alene på noget tidspunkt. Det må være utrolig svært at vænne sig til vores form, hvor vi mange gange ikke engang gider at se familien.

Ole

surin
det er min oplevelse at de dansk thai ægteskaber jeg kender der går godt alle sammen har en meget lille bekendskabskreds inden for thaiverdenen

Spring til debat: