Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Ingen pas og visa
|
|
| Papa |
Lagt på d. 23/05-2015 08:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 245 |
Hej. Ved ikke om jeg må skrive det her, men gør det alligevel. (Hvis du syntes sletter du det bare WEB ) Min kone har fået en veninde her, og hun er her uden pas og visa, hun har været syg et godt stykke tid, men det bliver ikke bedre, og hun er selvfølgelig bange for at opsøge hjælp og blive smidt ud bagefter. Syntes jeg har hørt om en gruppe der hjælper pigerne hvis de er i problemer, har rodet rundt på nettet uden held, og hun skal ha hjælp ellers går det galt. Håber der er nogle der kan hjælpe?? "Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 23/05-2015 09:21
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
Det er nok dette du leder efter. http://www.rodeko...Ai828P8HAQ |
|
|
|
| Druwor |
Lagt på d. 23/05-2015 10:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 208 |
Ikke fordi at jeg vil blande mig i denne sag, bare gøre dig opmærksom på at både du og din kone overtræder den danske lovgivning ved at tilbageholde oplysninger on personer der opholder sig illegalt i Danmark. Det er nok ikke din kone der har fundet en veninde, men hinder der har fundet din kone for at få hjælp. Syntes du selv at det er ok at Røde Kors i Danmark skal bruge penge på behandling ?. Hvis hun er rejst og kommet ind i Danmark uden pas, visum og forsikring. Så er hun vel smuglet ind med lovning om et godt job på et hotel, ikke med rengøring. Men at ligge på sengen osv. Der er lægevagt tilknyttet Kastrup lufthavn. Dette indlæg giver nok et par hak i tuden, men der er bare min mening. Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved... |
|
|
|
| Papa |
Lagt på d. 23/05-2015 10:49
|
|
Tak for hjælpen TomDK! Druwor@ Er godt klar over det ikke er helt lovligt at hjælpe hende, men jeg kan bare ikke vende ryggen til og vente på det går helt galt. Hun er ikke smuglet ind i Danmark, men kommet på et 3 måneders visa og så "bare" blevet hængende, og så har hun været så dygtig at smide sit pas væk. "Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." ![]() |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 23/05-2015 10:56
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Jamen ikke fordi jeg har forstand på det, men kunne hun ikke gå på ambassaden og få lavet nyt pas. Hvad med dem der har fået hende hertil kunne de ikke hjælpe hende.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 23/05-2015 11:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Du kan jo altid tage hende med til din læge, og så bare betale lægen de måske 300 kr., det koster for en konsultation. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 23/05-2015 15:39
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Hun har nok "Smidt" sit pas væk da hun i desperation forsøger at skjule hendes indrejse dato mm. Jeg syndes det er fint at du hjælper papa - det er snart det eneste sikkerhedsnet vi har igen. |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 23/05-2015 15:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 299 |
Druwor skrev: Ikke fordi at jeg vil blande mig i denne sag, bare gøre dig opmærksom på at både du og din kone overtræder den danske lovgivning ved at tilbageholde oplysninger on personer der opholder sig illegalt i Danmark. Det er nok ikke din kone der har fundet en veninde, men hinder der har fundet din kone for at få hjælp. Syntes du selv at det er ok at Røde Kors i Danmark skal bruge penge på behandling ?. Hvis hun er rejst og kommet ind i Danmark uden pas, visum og forsikring. Så er hun vel smuglet ind med lovning om et godt job på et hotel, ikke med rengøring. Men at ligge på sengen osv. Der er lægevagt tilknyttet Kastrup lufthavn. Dette indlæg giver nok et par hak i tuden, men der er bare min mening. Du har jo ret, så hvorfor et hak i tuden.. Havde det vært en muslim.. jamen jøsses et ramaskrig. såen nogen nasse røve osv osv. nu er det en thai, så er det pludselig helt ok hun pisser på landets love. fordi hun kan tjene mere her end i pattaya. Ja hun var her jo ikke hvis hun ikke lå på ryggen et eller andet sted. |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 23/05-2015 17:21
|
|
lek skrev: Druwor skrev: Ikke fordi at jeg vil blande mig i denne sag, bare gøre dig opmærksom på at både du og din kone overtræder den danske lovgivning ved at tilbageholde oplysninger on personer der opholder sig illegalt i Danmark. Det er nok ikke din kone der har fundet en veninde, men hinder der har fundet din kone for at få hjælp. Syntes du selv at det er ok at Røde Kors i Danmark skal bruge penge på behandling ?. Hvis hun er rejst og kommet ind i Danmark uden pas, visum og forsikring. Så er hun vel smuglet ind med lovning om et godt job på et hotel, ikke med rengøring. Men at ligge på sengen osv. Der er lægevagt tilknyttet Kastrup lufthavn. Dette indlæg giver nok et par hak i tuden, men der er bare min mening. Du har jo ret, så hvorfor et hak i tuden.. Havde det vært en muslim.. jamen jøsses et ramaskrig. såen nogen nasse røve osv osv. nu er det en thai, så er det pludselig helt ok hun pisser på landets love. fordi hun kan tjene mere her end i pattaya. Ja hun var her jo ikke hvis hun ikke lå på ryggen et eller andet sted. Efter I to er kommet af med jeres vrede og luftes jeres indre svinehund. Så vil jeg håbe, at jeres omgivelser drager nytte af jeres nye bedre humør. ![]() |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 23/05-2015 17:32
|
hæ hæ.. det er altså ok at misbruge DK, bare man er thai. Ja det er da det du siger. ik humøret fejler skam ikke noget, kan bare ikke lige se hvorfor en thai skulle have særbehandling. Hun kan jo bare tage sit pas og købe en billet og futte hjem... så har hun gratis sygehus. Redigeret af lek d. 23/05-2015 17:38 |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 23/05-2015 17:58
|
|
Næ er mere det lave sprog niveau I ligger for dagen.![]() |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 23/05-2015 18:12
|
Nåe sorry.. har ikke en videregående akedemisk uddannelse |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 23/05-2015 19:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
lek skrev: hæ hæ.. det er altså ok at misbruge DK, bare man er thai. Ja det er da det du siger. ik humøret fejler skam ikke noget, kan bare ikke lige se hvorfor en thai skulle have særbehandling. Hun kan jo bare tage sit pas og købe en billet og futte hjem... så har hun gratis sygehus. Styr dig lige engang.Hvorfor ikke hjælpe den stakkel pige. |
|
|
|
| Papa |
Lagt på d. 23/05-2015 20:25
|
|
lek skrev: hæ hæ.. det er altså ok at misbruge DK, bare man er thai. Ja det er da det du siger. ik humøret fejler skam ikke noget, kan bare ikke lige se hvorfor en thai skulle have særbehandling. Hun kan jo bare tage sit pas og købe en billet og futte hjem... så har hun gratis sygehus. Jeg kan da ikke se nogen der siger det er ok at misbruge DK, kan du? og hun kan vel heller ikke "bare" tage sit pas og futte hjem. Prøv lige og læse hvad jeg skriver! "Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." ![]() |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 24/05-2015 00:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Hun skal da naturligvis have noget lægehjælp hvis der er behov for det, men derefter må hun få styr på papirerne eller forlade landet. Det er de samme regler der gælder for os danskere i udlandet.
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 24/05-2015 02:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
hvis hun er jævnaldrene med din kone så lån hende hendes sygesikring og tag på hospitalet med hende de tjekker ikke pas eller andet der. hvor svært kan det være. prasat |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 24/05-2015 03:17
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
@Prasat, Det er en god løsning hvis ikke hun fejler noget alvorligt, hvilket det tyder på hun gør. Lad os nu sige at kvinden muligvis har HIV, så tror jeg ikke de er en god idé at låne sit sygesikring ud. |
|
|
|
| Druwor |
Lagt på d. 24/05-2015 03:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 208 |
Zapper: Jeg er ikke i dårligt humør. Hvis hun er kommet på et 3 måneders turistvisa og vælger at "komme til" at blive efter at det er udløbet så har hun jo selv bragt sig i denne situation. Historien melder jo ikke noget om hvor længe hun er blevet, er det uger, måneder eller år. Og i mine øjne virker det bare lidt underligt at men lige kommer til at smide sit pas væk, der kan man jo se hvornår visumet udløb. Og hun har jo haft en retur billet, ellers havde hun ikke fået visum. Det kan jo også være at hun ikke har smidt sit pas væk, men at dem der har fået hinde til Danmark har beholdt passet, så er det jo en helt anden sag. Så snakker vi her menneskehandel. Så vil hun få den nødvendige behandling med mindre det skulle være HIV såm "GAMBIT" nævner da dette er noget man kan beskytte sig imod. Og der efter blive udvist med et indrejseforbud i Danmark, men det kræver at hun går til politiet og anmelder det. Men hvis hun har sit thai ID-kort kan hun hendvende sig på den thailandske ambassade og få lavet et nyt pas. Det kan jo også være at de kan hjælpe hinde med lægebehandling. Det er selvfølgelig trist at hun er blevet syg og "PAPA" mener at hun behøver behandling inden "det ender galt", kunne det tyde på at det kunne være alvorligt, men det melder historien ikke noget om. Men hvis man vælger at blive illegalt i Danmark kan man jo ikke forvente at det danske system skal betale. Hvis vi vende historien 180 grader og jeg næste gang jeg tager til Thailand på et 3 måneders visa vælger at blive længere og kommer til at smide mit pas væk. Der efter bliver syg, hvem hjælper så mig, INGEN. Så er det familie og venner i Danmark der må skrabe penge sammen, det er jo set for, ikke. Redigeret af Druwor d. 24/05-2015 03:35 Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved... |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 24/05-2015 06:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 376 |
papa jeg har sendt 2 pm. til dig |
|
|
|
| Papa |
Lagt på d. 24/05-2015 09:34
|
|
fido@ Tror godt hun er klar over hun er lidt meget på røven, og du har ret i hun må få styr på sine papir bagefter! prasat@ Så langt vil vi lige godt ikke gå, men vi vil gerne forsøge at hjælpe hende på vej. Druwor skrev: Zapper: Jeg er ikke i dårligt humør. Hvis hun er kommet på et 3 måneders turistvisa og vælger at "komme til" at blive efter at det er udløbet så har hun jo selv bragt sig i denne situation. Historien melder jo ikke noget om hvor længe hun er blevet, er det uger, måneder eller år. Og i mine øjne virker det bare lidt underligt at men lige kommer til at smide sit pas væk, der kan man jo se hvornår visumet udløb. Og hun har jo haft en retur billet, ellers havde hun ikke fået visum. Det kan jo også være at hun ikke har smidt sit pas væk, men at dem der har fået hinde til Danmark har beholdt passet, så er det jo en helt anden sag. Så snakker vi her menneskehandel. Så vil hun få den nødvendige behandling med mindre det skulle være HIV såm "GAMBIT" nævner da dette er noget man kan beskytte sig imod. Og der efter blive udvist med et indrejseforbud i Danmark, men det kræver at hun går til politiet og anmelder det. Men hvis hun har sit thai ID-kort kan hun hendvende sig på den thailandske ambassade og få lavet et nyt pas. Det kan jo også være at de kan hjælpe hinde med lægebehandling. Det er selvfølgelig trist at hun er blevet syg og "PAPA" mener at hun behøver behandling inden "det ender galt", kunne det tyde på at det kunne være alvorligt, men det melder historien ikke noget om. Men hvis man vælger at blive illegalt i Danmark kan man jo ikke forvente at det danske system skal betale. Hvis vi vende historien 180 grader og jeg næste gang jeg tager til Thailand på et 3 måneders visa vælger at blive længere og kommer til at smide mit pas væk. Der efter bliver syg, hvem hjælper så mig, INGEN. Så er det familie og venner i Danmark der må skrabe penge sammen, det er jo set for, ikke. Ved ikke præcis hvor længe hun har været her, men det er vel også ligemeget, problemet er at det er FOR længe, og nu er hun altså blevet syg. Jeg har et par venner der har mistet deres pas (uafhængig af hinanden) så det kan altså også godt lade sig gøre, så vi glemmer bare den med menneskehandel. Jeg tror heller ikke hun havde regnet med/håbet på at blive syg mens hun var her, men det er vi jo ikke selv herre over. og jeg skal ikke sige hvor alvorligt syg hun er, men hvis man bare sover hele tiden og ikke spiser, så går det sgu galt på et punkt. Tror ikke hun har nogle i TH der kan hjælpe hende.... men hvad ved jeg! Der er sat noget igang for den stakkels pige! Jeg takker mange gange for de PM jeg har fået! Forsat god søndag til os alle! "Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." ![]() |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.