Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Tyrkiet og andre charter rejser med thai kæreste.
alfa_dk
Hej er der nogen der kan hjælpe mig med min forvirring omkring multiple visa?
Jeg vil gerne til Tyrkiet og havde min kæreste med, men hun er bange for hun ikke kan komme ind i dk igen?
Skal hun ha visa????

Er vild træt af de åndsvage regler. Hun har være i Dk i 14 år. ( på midlertidigt ophold...er ikke helt inde i de regler, men hun får forlænget 5 år af gangen.

Syntes det virker helt åndsvagt at det skal være så besværligt at tage en tur til Spanien eller Tyrkiet.

Er der nogen der har prøvet den samme forvirring som jeg og kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at kunne tage roligt på charterferie :-O

Lorte regering!

zapper
Det er nu ikke så besværligt endda, for hun kan frit komme på ferie i både Tyrkiet og Spanien.

For et par år siden var det noget mere besværligt at komme til Tyrkiet på ferie ,for da skulle hun have visa via den tyrkiske ambassade i København, men det er heldigvis ikke tilfældet mere.

Girobank
Zapper du springer let og elegant udenom et ordentlig svar.

Spanien er medlem af Schengensamarbejdet, dette er Tyrkiet ikke!

Så hvordan kan en Thaikvinde med et Schengenvisa rejse frit til Tyrkiet???
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Webmaster
alfa_dk skrev:
Er vild træt af de åndsvage regler. Hun har være i Dk i 14 år. ( på midlertidigt ophold...er ikke helt inde i de regler, men hun får forlænget 5 år af gangen.

Lyder voldsomt at hun endnu ikke har opnået permanent opholdstilladelse efter så mange år. Du kan læse nærmere om de regler HER.

alfa_dk skrev:
Hej er der nogen der kan hjælpe mig med min forvirring omkring multiple visa?
Jeg vil gerne til Tyrkiet og havde min kæreste med, men hun er bange for hun ikke kan komme ind i dk igen?

Der findes noget som hedder en tilbagerejsetilladelse. Du kan læse nærmere om sådan én HER.

Kan dog ikke helt finde ud af om du mener hun er her som familiesammenført (gift med dig) eller er her alene på et besøgsvisum da du omtaler hende som din kæreste.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
alfa_dk
Hejsa...Ja det lød nemt:- men nu når kvinden og hendes skøre veninder fraråder hende at tage til Tyrkiet så har jeg et jo et problem.

Jeg har læst at Tyrkiet og Thailand har lavet en aftale. Så udfra denne aftale, kan hun komme ind, men det er hjem til dk, der er problemmet.
Spanien og grækenland er medlem af schegen aftalen...meen der står ikke noget i reglerne om ikke visa.

Hun siger hun har været på Grand Canaria med visa???
Haha det er sku noget af en opgave jeg er kommet på!

Der er jo ingen udlæninge der tør rejse på ferie efter de latterlige folketingmedlemmer der skal score stemmer på udlændinge.....var et sidespring :-)

Gunter
Hvis din veninde kom til Danmark for 14 år siden, ville hun automatisk havde fået permanet opholdstilladelse efter 5 år.

...og en kommentar til dit sidste indlæg, " hendes skøre veninder fraråder hende at tage til Tyrkiet" , Hvorfor ?

Noget er mukkent, lyder som om hun ikke har helt rent mel i posen.

Ps. Kig i hendes pas og du får en masse svar.

Mvh, Günter.
Redigeret af Gunter d. 04/06-2015 21:10

alfa_dk
Ja jeg har spurgt om jeg må se hendes pas så pisser hun helt af?...så jeg tænker også men gider ikke fordomme. Hun arbejder på plejehjem og virker meget flittig og normal bortset fra hendes temper og jalousi gen. Så jeg vælger at tænge det bedste :-)

Hvad kan man se i passet?

Gunter
Uha Uha.. det bliver jo værre og værre !

"" jeg har spurgt om jeg må se hendes pas så pisser hun helt af ! ""

Du siger det er din kæreste, hvis jeg var dig.. ville jeg hurtigst muligt løbe skrigene væk !

Kan du virkelig ikke selv se, at noget er rivende galt ?

johnmc
Mon ikke det er thai passet hun får fornyet hver 5 år

Girobank
Hvad kan man se i passet?

ja der kan man jo se hvilke stempler der er. Og hvilke lande der er besøgt.

Efter 14 år i danmark og stadig ikke permanent opholdstilladelse - den forstår jeg ikke rigtig?

Har hun været gift med en dansker tidligere?

Der er noget rivende galt!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

alfa_dk
Hun er gift med en dansker og skal skilles.
Haha er der ikke noget med tryk på knappen.
Hun har opholdtilladelse /arbejdstilladelse 2014 stemplet hos politiet..står på forsiden af hendes pas det er det eneste jeg har set.

Nero
Det er meget enkelt...

Jeg er selv i tyrkiet nu med min kone. Hun har Schengen visa og kan ikke bruge det til noget i tyrkiet.

Men, et Thailandsk pas, giver automatisk 30 dages visa, ved indrejse i tyrkiet. De stemplede simpelthen i konens pas. Slut færdig

alfa_dk
Automatisk permanent ophold efter 5 år blev der skrevet ? Er de obligatoriske krav... som dansk testen så strøget? Den har hun ikke været til endnu.

zapper
Girobank skrev:

Zapper du springer let og elegant udenom et ordentlig svar.

Spanien er medlem af Schengensamarbejdet, dette er Tyrkiet ikke!

Så hvordan kan en Thaikvinde med et Schengenvisa rejse frit til Tyrkiet???

Mit svar er let forståeligt, elegant og sandt.Smile

Hvorfor gøre tingene sværere end de er.Wink

alfa_dk
Til Nero...det er tilbage igen.

Nero
alfa_dk skrev:

Til Nero...det er tilbage igen.

Kan ikke forestille mig at det skulle gi' problemer.

Hun er jo rejst ud fra Danmark. Hvis det er et problem, så har vi også et problem. Men det finder vi ud af lørdag, når vi er tilbage.
Redigeret af Nero d. 04/06-2015 23:15

alfa_dk
Til Nero..Hun er bange for hun ikke kan komme ind i dk igen.

Jeg tager på ferie alene det er sku for besværligt.

Nero
alfa_dk skrev:

Til Nero..Hun er bange for hun ikke kan komme ind i dk igen.

Jeg tager på ferie alene det er sku for besværligt.

Hvis du er interesseret, kan jeg rapportere.

sudsakhon
Günter
Hvis din veninde kom til Danmark for 14 år siden, ville hun automatisk havde fået permanet opholdstilladelse efter 5 år.

Det ville da være interessant at høre mere om.
Men det er desværre forkert.

Der er mulighed for ansøgning om tidsubegrænset opholdstilladelse, efter 5 års lovligt ophold. Såfremt et beskæftigelseskrav kan opfyldes

Efter 14 år kan det være, at kravene enten ikke endnu er opfyldte, eller at der bare ikke er blevet ansøgt.
Intet kommer automatisk.

At hun skulle bruge visum til Grand Canaria er ikke så mærkeligt, da det ikke ligger indenfor Schengen samarbejdet

Spanien er med, men samme gør sig gældende for Færøerne og Grønland, der er med i rigsfællesskabet, men heller ikke indenfor Schengen samarbejdet

Men en gyldig opholdstilladelse i Danmark har hun ingen problemer med tilbagerejse.
Hvad skulle det være for problemer?

Spørgsmålet om en evt. tilbagerejsetilladelse knytter sig til visa og ikke opholdstilladelser

For lige at runde den af, bør hun måske være opmærksom på, at hun teoretisk set mister sit opholdsgrundlag i samme øjeblik, at hun flytter fra ægtemanden. (Med det formål at afbryde samlivet)

I praksis er det når UDLS "opdager" (evt. ved en vred ægtemand meddeler dette) forholdet.
Så får hun ganske kort tid til at forlade landet.

Men der er flere muligheder, selvom sagen skulle tage den drejning

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Gunter
Sudsakhon..

Undskyld jeg tog fejl, det var kun 3 år ! Wink

Fra år 2000 er den vigtigste ændring af udlændingeloven sket i forbindelse med regeringsskiftet i 2001. Med Dansk Folkeparti som parlamentarisk grundlag vedtog regeringen lov nr. 365 af 6. juni 2002, hvori udlændingeloven blev kraftigt strammet på flere væsentlige punkter. Den restriktive udlændingepolitik afspejlede Venstres og de Konservatives valggrundlag, herunder det såkaldte 100 dages program. Loven blev vedtaget af 59 folketingsmedlemmer (V, K og DF), mens 48 stemte imod.

Væsentlige stramninger i denne lov er:...

"De facto" flygtningebegrebet (§ 7 stk.2) blev afskaffet, og i stedet blev begrebet "beskyttelsesstatus" (B-status) indført. Stramningen betyder, at blandt andet krigsunddragere og republikflygtninge ikke længere bliver tildelt asyl, med mindre de risikerer dødsstraf, tortur eller lignende umenneskelig eller nedværdigende behandling i deres hjemland.

Skærpede krav ved familiesammenføring betyder, at begge ægtefæller skal være fyldt 24 år, og den samlede tilknytning skal være størst til Danmark. Derudover skal ægtefællen i Danmark stille med en bankgaranti på 50.000, en passende bolig og må ikke have modtaget offentlig hjælp det seneste å
Permanent opholdstilladelse gives kun efter syv års ophold i landet, mod tidligere 3 år.

Det var det... !

I de "gode gamle dage" (før 2002), tog man bare en tur på ambassaden med dullen, fik et 3 mdr. visa inden for et par dage, købte en flybillet, og et par dage efter, når man landede i Kastrup.. Sagde man... Darling.. Welcoome to my country, this is Denmark. Rolll

Havde hun, når de 3 mdr. var ved at være gået, lyst til at blive her.. Ja, så var det en tur på rådhuset og gifte sig. Giftemålet udløste automatisk sprogskole, kontanthjælp osv. , og efter 3 år automatisk permanet opholdstilladelse.

Venligst ingen.. udenomsnak , bortforklaringer, eller juridiske spidsfindigheder... På forhånd Tak ! Smile

Mvh. Günter. Smile

Spring til debat: