Se indlæg
 Udskriv debat
Til Thailand i december
lincoln1242
Vi er nogle stykker, der skal til Thailand i december, og forhåbentlig holde både jul og nytår dér.

En søgning på billetpriserne er dog nedslående læsning. Enten skal man sælge flere af sine vitale organer for at flyve direkte med Thai eller Norwegian, eller også skal man medbringe sovepose til lange ophold i diverse lufthavne.

Har I nogle fif til, hvordan, hvor og hvornår man får sig nogle billige billetter?

Afrejsetidspunktet skal være i perioden 18.-22. dec. (for at nå frem inden jul), og vi vil gerne være afsted i op til 3 uger. Det kan desværre ikke blive før d. 18. pga. skole, arbejde, uddannelse mv.

Smertegrænsen for en direkte billet er 7.500 kr., og omkring 6.000 kr. med flyskift. Jo billigere, jo længere ventetider vil vi kunne acceptere. Men rejser med overnatning (=hoteludgifter) eller halve døgn i en lufthavn er udelukket.

Måske er vi for optimistiske, men vi sætter vores lid til at nogen her i forummet har de vises sten!

zapper
Desværre dette forum kan rigtig meget men finde billige billetter med rejsedato efter 18. december det er en umulighed.
Jeg vil foreslå dig, at oprette en prisagent hos Monondo, så du kan få besked hvis priserne ændrer sig. Der skal som nok komme nogle kampagner fra de forskellige flyselskaber, men med afrejse efter 18 december er mulighederne desværre ikke for lyse.

kwan_nico
du skal regne at du skal give min. ca 7000 med mellem landning når det er så tæt på jul
Jeg var så heldig at få billet til 3198 men det er også afgang d.8/12 og retur d.20/1-16

Kim Ludvigsen
Generelt er almindelige rutebilletter billigere, jo tidligere man bestiller. Det forholder sig lige omvendt med charterbilletter, hvor usolgte billetter sælges billigt de sidste par uger før afrejse. Ulempen med charter er, at I risikerer, at der ikke er usolgte billetter.

Jeg ved ikke, om det er sværere i december, men i starten af januar i år, kunne man komme af sted for omkring 4.600 kroner for en direkte returbillet København-Phuket (Star Tour). Spørgsmålet er så bare, om I har is i maven.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
poulditlev
hej Lufthansa den 21-12 hjem den 12-01 6596

lincoln1242
poulditlev skrev:

hej Lufthansa den 21-12 hjem den 12-01 6596

Den er allerede oppe i 7.200.

Nej, jeg ved godt at det er det dyreste tidspunkt på året overhovedet, men når man skal passe arbejde, skole og uddannelse, så har jeg/vi ikke andre muligheder Sad

vandango

http://www1.thaia...

Tilmeld dig nyhedsbrev på ovenstående, du er jo ude i god tid.

Har fået tilbud der via email, en gang var det med jul og nytår til 5500.

lincoln1242
vandango skrev:

Jeg kan ikke tilmelde mig; jeg får et svar om at webstedet afviste at vise denne side, når jeg trykker på "Tilmeld nyhedsbrev".

Det mest "attraktive" pt. er Turkish Airlines ud 21/12, hjem 8/1, til 7.288 kr.... Havde ellers fundet billetter med Egyptair på samme datoer til 6.338 kr.... til jeg fandt ud af at konen skal have forudansøgt visa for at sætte sine ben i Cairo i et par timer. Og fandt samtidig ud af at vi andre tre (DK) faktisk også skal søge visa hjemmefra, idet man ikke længere kan få det ved ankomst.

Nå, jeg må søge videre! Smile

zapper
I skal vel ikke have visa for at være i transit i Egyptisk lufthavn.

lincoln1242
zapper skrev:

I skal vel ikke have visa for at være i transit i Egyptisk lufthavn.

Jeg har først nu fundet pålidelig information om transit i Egypten...

http://www.egypti...FAQ.php#17

Og nej, det ser ud til at vi alle 4 godt kan rejse via Cairo uden nogen form for visum. Jeg husker bare fra de gange jeg har været i Egypten at det allerførste, der skete ved ankomst, var at man fik sit turistvisum til 150 DKK (hvis ikke man havde købt det i flyet). Men det var godt nok med Egypten som endelig destination.

TG950
lincoln1242 skrev:

vandango skrev:

Jeg kan ikke tilmelde mig; jeg får et svar om at webstedet afviste at vise denne side, når jeg trykker på "Tilmeld nyhedsbrev".

Det mest "attraktive" pt. er Turkish Airlines ud 21/12, hjem 8/1, til 7.288 kr.... Havde ellers fundet billetter med Egyptair på samme datoer til 6.338 kr.... til jeg fandt ud af at konen skal have forudansøgt visa for at sætte sine ben i Cairo i et par timer. Og fandt samtidig ud af at vi andre tre (DK) faktisk også skal søge visa hjemmefra, idet man ikke længere kan få det ved ankomst.

Nå, jeg må søge videre! Smile

lyder da ikke helt tosset med Egypt Air til 6.338 og så købt gennem Kilroy, så slå til nu.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

jh
lincoln1242 skrev:

Vi er nogle stykker, der skal til Thailand i december, og forhåbentlig holde både jul og nytår dér.

En søgning på billetpriserne er dog nedslående læsning. Enten skal man sælge flere af sine vitale organer for at flyve direkte med Thai eller Norwegian, eller også skal man medbringe sovepose til lange ophold i diverse lufthavne.

Har I nogle fif til, hvordan, hvor og hvornår man får sig nogle billige billetter?

Afrejsetidspunktet skal være i perioden 18.-22. dec. (for at nå frem inden jul), og vi vil gerne være afsted i op til 3 uger. Det kan desværre ikke blive før d. 18. pga. skole, arbejde, uddannelse mv.

Smertegrænsen for en direkte billet er 7.500 kr., og omkring 6.000 kr. med flyskift. Jo billigere, jo længere ventetider vil vi kunne acceptere. Men rejser med overnatning (=hoteludgifter) eller halve døgn i en lufthavn er udelukket.

Måske er vi for optimistiske, men vi sætter vores lid til at nogen her i forummet har de vises sten!

Hvis i vil rejse den 24 er det nok noget billigere kender flere der har rejst den 24 og noget billigere end på begge sider af den 24 dec.

lincoln1242
Det kunne meget vel blive EgyptAir, til trods for at det er kendt som et "dry airline" Wink

Er der nogen, der kender til deres inflight entertainment? Især om man har sin egen skærm eller er hensat til at se samme film som alle andre på en fælles skærm?

Jeg har prøvet at google det lidt, men synes ikke jeg kan finde noget om det. Jeg har dog fundet ud af hvilke fly, der opererer på ruterne:
CPH-CAI: MS760. B737-800
CAI-BKK: MS960. B777-300

Sidstnævnte er vist det samme som både Turkish og Thai anvender, men jeg ved ikke om der kan være forskelle fra selskab til selskab, selv om det er samme type fly.

Girobank
Egyptair er medlem af Staralliance, som Thai også er.

Indretningen er de samme i 777 er de samme som hos Thai.

I 737 ved jeg ikke noget.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

tingtong
husk lige at tjekke størrelsen på håndbagagen,da der er nye regler på fremmarch, f.eks en del selskaber tillader kun en dybde på 20 cm, det er ikke meget

jh
lincoln1242 skrev:

Prøv lige at søge her det viser priser fra 5400 kr fra København/Istanbul/Bangkok med kort rejsetid den tid i vil afsted.

http://www.fluege...
http://www.billig...48fe5cab5/

Girobank
Qatar har tilbud, der slutter i dag.

Prøv at søge direkte på FINNAIR og KLMs hjemmesider.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

kimsejersen
Det var da sørens. Norwegian er blevet en del dyrere siden sidste år. I fjor bestilte jeg en tur-retur billet med dem direkte til 3.200 kr eks. mad og tung baggage. Det må have været deres charme offensiv Smile

milex
kimsejersen skrev:

Det var da sørens. Norwegian er blevet en del dyrere siden sidste år. I fjor bestilte jeg en tur-retur billet med dem direkte til 3.200 kr eks. mad og tung baggage. Det må have været deres charme offensiv Smile

De burde da sætte prisen ned!

http://www.check-...Ybhf0aw7IV

Angela-dk
Girobank skrev:

Egyptair er medlem af Staralliance, som Thai også er.

Indretningen er de samme i 777 er de samme som hos Thai.

I 737 ved jeg ikke noget.
ja og 46 kg må man have med- fine fly og god mad.

Spring til debat: