Se indlæg|
Thai Ærgeligt-ways
|
|
| Wangtan |
Lagt på d. 02/08-2015 14:48
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 89 |
Lidt Agurke stof..som jeg sad og tænkte over : Sig mig...hvor de alle de unge smukke air hostess blevet af hos Thai Airways. Jeg har haft 3 ture på 11 måneder...og det var kun gamle travere som sled sig op og ned af gangen og delte den klassiske Panaeng Gai ud til passagerene. Jeg ved godt at de unge starter i Thai Domestic og/eller smile , meeeeen der er altså ikke mange smukke som kommer over på international routes...synes det er synd, ihvertfald for......mig ![]() |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 02/08-2015 14:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Thai Airways ender som SAS med gamle stride madammer i kabinen, fyringer, dårlig økonomi osv. Deres parløb for mange år siden og den udprægede VIP kultur føres videre hos Thai, men en dag vågner de op til en ny og barsk virkelighed. De unge damer er vel hos BKK Air og andre selskaber. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 02/08-2015 15:55
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
De sidste par gange synes jeg det har været en rimelig mix. Jeg går nu heller ikke så meget op i de ansattes alder, bare de yder en rimelig service. Jeg tror så desværre at der er skåret ned på crewet. Nå, men jeg betaler gerne lidt ekstra for at sidde i den forreste kabine i økonomiklassen. Sidst smuttede stewarden som servicerede premium economy hele tiden ned omkring vores sæder og hældte vin i glassene, jeg fik vel fyldt op 5-6 gange under middagen....God stil. Til gengæld er deres mad ved at udvikle sig til hundeæde, sidst måtte jeg lade kyllingeretten stå, da den var fyldt med fedtklumper. Sjovt nok oplever jeg maden bedre ud af cph end bkk.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 02/08-2015 16:21
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Er sådan set også ligeglad med om jeg bliver serviceret at den ene eller den anden. Men - ja sidst jeg fløj BKK-CPH var aperetif'en forsvundet med tilhørende nødder. (nej ikke de nødder). Men gider kun flyve direkte - så ikke mange muligheder. Bortset fra Norwegian - og der sætter jeg grænsen. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 02/08-2015 18:41
|
milex skrev: Er sådan set også ligeglad med om jeg bliver serviceret at den ene eller den anden. Men - ja sidst jeg fløj BKK-CPH var aperetif'en forsvundet med tilhørende nødder. (nej ikke de nødder). Men gider kun flyve direkte - så ikke mange muligheder. Bortset fra Norwegian - og der sætter jeg grænsen. Jeg har det også sådan, gider kun flyve direkte, og Norwegian gider jeg ikke på langruter, da de ikke samarbejder med andre flyselskaber hvis noget går galt, ingen ombookninger osv. Hvis SAS begyndte at flyve på ruten igen, med deres gamle afgangstider, ville jeg endda overveje dem, også selvom man nu skal betale for alkoholiske drikke. Afgangen fra Cph ved 23 tiden, med ankomst i bkk ved 14-15 tiden passede mig perfekt. Så afgangstid og total rejsetid er sådan set det vigtigste for mig og ikke sexfaktoren på de ansatte.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 02/08-2015 19:04
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Sjove indlæg, alle vil have høj service men ikke betale prisen. Hvad betalte i for billetten? Nej det er der nok ingen der vil oplyse? Prisudviklingen for flybilletter de seneste 20 år har været faldende, mens udgifterne formentlig har været stigende! Hvordan kan lavprisselskaberne have et kæmpeoverskud i.f.t. de mere alm. ruteflyselskaber!? besparelse på bl.a. service og løn m.v.??!! Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| max |
Lagt på d. 02/08-2015 19:14
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
skal prøve Qatare d22/12 skal give ca13000 for business ellers har jeg fløjet cathey og ba på premium til omkring 11000 norvigen kommer jeg aldrig til at flyve med |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 02/08-2015 19:52
|
Det er jo ikke sådan til at sige generelt, det afhænger jo af sæson og belægning. Men hvis du ser på Thais priser, giver jeg gerne 500-800 kr. mere end de billigste de reklamerer med. På den måde optjener jeg 100% points, kan vælge sæde i den mindre, og rolige, forreste økonomikabine, og ofte med en bedre service, da den er lige bag premium og med færre passagerer. Kabinen gør også at man er en af de første til at forlade sardindåsen og man er først til at få servering. Ofte har jeg også et sæde fri ved siden af mig selvom flyet er næsten fyldt, men tricket holder jeg for mig selv. ![]() Prisforskellen gør ikke så meget for mig, da jeg rejser alene og ikke er en familie på fire. Redigeret af natty d. 02/08-2015 20:07 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 03/08-2015 03:24
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Da jeg startede med at flyve var stewardesserne paa SAS paa alder med mig. Det er de stadigvaek.![]() |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 03/08-2015 08:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
hugoboerge skrev: Da jeg startede med at flyve var stewardesserne paa SAS paa alder med mig. Det er de stadigvaek. ![]() Ha'Ha', Samme her. Det var den gang at vi skulle betale for både drinks og hoved telefoner hos SAS, men ikke hos Thai. Derfor skiftede jeg hurtigt Fly selskab. |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 03/08-2015 08:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Ca. 32.000.- for 2 på PE. 4 uger i jan.feb. 2016. Jeg er bedøvende ligeglad med alder, køn. Køn eller ikke. Jeg har mine egne øretæver med😇 Mad og drikke bruger jeg kun på udrejsen. På hjemturen vil jeg bare sove, får en flaske vand til natten. Selvfølgelig ville vi gerne rejse billigere på PE eller business. Prøvede Finnair tidligere på året for billetter, men tiderne var dårlige for os, der kunne business købes for omkring 13.000 pr stk. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 03/08-2015 10:19
|
Nero skrev: hugoboerge skrev: Da jeg startede med at flyve var stewardesserne paa SAS paa alder med mig. Det er de stadigvaek. ![]() Ha'Ha', Samme her. Det var den gang at vi skulle betale for både drinks og hoved telefoner hos SAS, men ikke hos Thai. Derfor skiftede jeg hurtigt Fly selskab. Those were the days. Floej engang CPH-BKK med SAS DC-8, vi var 16 passagerer paa economy saa vi havde masser af plads. Jeg tror ikke der var nogen paa First Class. Behagelig rejse lige med undtagelse af stoppet i Tashkent. Mht stewardessernes alder mener jeg at det er rart at vide at de har en vis erfaring. En supersmart Thai dame i en ung alder ved vel daarligt nok hvilket ben hun skal staa paa i tilfaelde af emergency. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 03/08-2015 10:48
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
milex skrev: Er sådan set også ligeglad med om jeg bliver serviceret at den ene eller den anden. Men - ja sidst jeg fløj BKK-CPH var aperetif'en forsvundet med tilhørende nødder. (nej ikke de nødder). Men gider kun flyve direkte - så ikke mange muligheder. Bortset fra Norwegian - og der sætter jeg grænsen. Jeg er enig i at servicen er sat ned, Da jeg fløj med dem i Maj/juni har du ret i nødderne var forsvundet (det var ok med mig jeg spiser ikke den slags). Men det var især på mad fronten jeg bemærkede det. Tidligere er jeg sikker på at man blev tilbudt et glas vin til maden når den blev serveret og der så var en opfølgnings servering af drikkevarer lidt efter. Denne gang kom vognen med drikkevarer først hen til mig længe efter jeg var færdig med maden og ingen opfølgning. Men ja er lidt ligeglad med om pigerne der serverer er unge. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 03/08-2015 10:52
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
hugoboerge skrev: Those were the days. Floej engang CPH-BKK med SAS DC-8, vi var 16 passagerer paa economy saa vi havde masser af plads. Jeg tror ikke der var nogen paa First Class. Behagelig rejse lige med undtagelse af stoppet i Tashkent. Sådan en flyvning havde jeg i Maj måned i år med Thai. Ok der var lidt flere end 16 ombord men stort set alle i den midterste economy kabine fik 3 sæder pr mand så vi kunne ligge ned og så vidt jeg husker var det omtrent det samme i de 2 andre. Vi var ikke 100 mand med flyet. Da jeg skulle hjem 10 dage senere var det stort set fyldt. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 03/08-2015 15:07
|
Vi fortsætter bare agurken - med sjove oplevelser. Det er min opfattelse at service på Thai er meget forskellig fra afgang afgang. Meen - slå lige den her - rejse EWR-OSL for ca. 16 år siden med SAS. Jeg, en enlig mand, var den eneste på Economy i mit compartment. Det var lige før jeg led af agorafobi ![]() |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 03/08-2015 15:21
|
|
Man ku´jo også flyve Malaysia Airlines, det er billigt, og der er garanteret masser af plads. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 03/08-2015 15:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
hugoboerge skrev: Nero skrev: hugoboerge skrev: Da jeg startede med at flyve var stewardesserne paa SAS paa alder med mig. Det er de stadigvaek. ![]() Ha'Ha', Samme her. Det var den gang at vi skulle betale for både drinks og hoved telefoner hos SAS, men ikke hos Thai. Derfor skiftede jeg hurtigt Fly selskab. Those were the days. Floej engang CPH-BKK med SAS DC-8, vi var 16 passagerer paa economy saa vi havde masser af plads. Jeg tror ikke der var nogen paa First Class. Behagelig rejse lige med undtagelse af stoppet i Tashkent. Mht stewardessernes alder mener jeg at det er rart at vide at de har en vis erfaring. En supersmart Thai dame i en ung alder ved vel daarligt nok hvilket ben hun skal staa paa i tilfaelde af emergency. Så må du have en moden alder, måske lidt overmoden? Kan huske da jeg arbejde i Kastrup lufthavn for små 35 år siden. Arbejdede nat og skulle lige ordne Thaiairways jomboen inden jeg skulle hjem. SAS havde også stadig DC8 men den skulle over grønland, hvor fanden den fløj hen kan jeg ikke huske. DC8 syntes jeg altid har været det smukkeste fly nogensinde, har selv rejst med den, sammen med min mor og far. Vi fik så Airbus A300 det var noget helt særligt. Når den skulle afsted om morgenen morgenen tom til Stokholm, stod vi alle og så den tage afsted. Jeg fik tit skideballer af kabinepersonalet og piloter, fordi jeg skulle fjerne skåne gulvløberne efter rengørings personalet. Det endte så også med, at jeg omsider købte mig et ur. ![]() Så blev Stokholm København ikke forsinket mere.
Redigeret af vandango d. 03/08-2015 15:34 |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 03/08-2015 15:30
|
JohnBKK skrev: Man ku´jo også flyve Malaysia Airlines, det er billigt, og der er garanteret masser af plads. Der er ikke noget mere behageligt end at slå på dem der ligger ned. Nickname - den er for billig. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 03/08-2015 15:38
|
vandango skrev: hugoboerge skrev: Nero skrev: hugoboerge skrev: Da jeg startede med at flyve var stewardesserne paa SAS paa alder med mig. Det er de stadigvaek. ![]() Ha'Ha', Samme her. Det var den gang at vi skulle betale for både drinks og hoved telefoner hos SAS, men ikke hos Thai. Derfor skiftede jeg hurtigt Fly selskab. Those were the days. Floej engang CPH-BKK med SAS DC-8, vi var 16 passagerer paa economy saa vi havde masser af plads. Jeg tror ikke der var nogen paa First Class. Behagelig rejse lige med undtagelse af stoppet i Tashkent. Mht stewardessernes alder mener jeg at det er rart at vide at de har en vis erfaring. En supersmart Thai dame i en ung alder ved vel daarligt nok hvilket ben hun skal staa paa i tilfaelde af emergency. Så må du have en moden alder, måske lidt overmoden? Kan huske da jeg arbejde i Kastrup lufthavn for små 35 år siden. Arbejdede nat og skulle lige ordne Thaiairways jomboen inden jeg skulle hjem. SAS havde også stadig DC8 men den skulle over grønland, hvor fanden den fløj hen kan jeg ikke huske. DC8 syntes jeg altid har været det smukkeste fly nogensinde, har selv rejst med den, sammen med min mor og far. Vi fik så Airbus A300 det var noget helt særligt. Når den skulle afsted om morgenen morgenen tom til Stokholm, stod vi alle og så den tage afsted. Jeg fik tit skideballer af kabinepersonalet og piloter, fordi jeg skulle fjerne skåne gulvløberne efter rengørings personalet. Det endte så også med, at jeg omsider købte mig et ur. ![]() Så blev Stokholm København ikke forsinket mere. ![]() Jeg ved ikke om jeg er overmoden, men desserne fra dengang er nok ligesom jeg selv blevet pensionister. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 03/08-2015 15:39
|
|
@milex: Det var nu ikke ment sådan. Har fløjet med dem mange gange og det var ganske udmærket med søde stewardesser og et par gay stewards. Der var god mad, sprut, vin og øl ad lib, uddeling af små vandflasker flere gange om natten, der var absolut intet at klage over. Så jeg føler med de stakkels ansatte, der af to omgange har oplevet at miste mange kolleger, og selvfølgelig også passagererne. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.