Se indlæg
 Udskriv debat
Thailandske Tomboys
maik
Jeg har skrevet et essay om thailandske tomboys. Det findes her:

http://maikjensen...omboys.php
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
click
JAE Hvis man intet andet har som forfatter at skrive om så må man jo nøjes med dette Sad
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

John
Click hvad er formålet med dit indlæg?

Du muligheden for at springe Maik's indlæg over hvis det ikke har din interesse, istedet for at nedgøre.

Admin
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Boes
Godt indlaeg Maik..... !!
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Dalton
Ja, fint indlæg...
Synes også at der bliver flere af dem eller også er det måske fordi jeg er begyndt at lægge mere mærke til dem, efter at jeg for et par år siden boede på et guest house i Kanchanaburi, hvor der stort set kun var tomboys ansat.

De skulle efter værtens mening være mere arbejdsomme og pålidelige og så var der den fordel at de ikke lå i med gæsterne...

Dalton

farao54
Godt indlæg. Ignorer du blot diverse trolls:-)

natty
En ganske god og informativ artikel. Intet er nødvendigvis som det ser ud ved første øjekast i Thailand. Det er der mange som ikke forstår. I stedet bliver de frustrerede og negative over landet og dets indbyggere.

Glem alt om hvordan tingene "bør" hænge sammen.
Jeg havde selv en sjov oplevelse på Samet. Jeg mødte de her tre piger, hvoraf den ene var mere maskulin end de to andre, og dog så ikke rigtig. De inviterede på whiskey af den dyre slags, og vi fik en over tørsten. Intet var på mig.
Jeg lærte dem bedre at kende den næste dag og fik en forklaring: De havde været venner fra skoletiden, og havde nu åbnet en butik med antikviteter. Den gik over al forventning, så nu havde den mest maskuline fået foretaget et kønskifte fra dreng til pige. Han/hun havde så fundet ud af at han stadig var til piger, og havde derfor tillagt sig tomboy rollen.
Som hun sagde til mig: i am not sure you understand, but if you really want to put some words on be, just call me a lesbian ladyboy. Så var det, måske?, sat på plads Smile
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

sudsakhon
Jeg har gennem mange år kendt et par ladyboys i Danmark.

Den ene fra en meget rig familie, så kønsskifteoperationen blev fortaget tidligt. Hun er også meget "rolig" og har ikke den påtagede insektagtige fremtoning man ofte ser, med arme der pisker op i håret osv.
Det har hendes samlever til gengæld i stor stil, hvis indkomst (også til operationen ) er genereret i en forretning med en rød lampe i vinduet.
Men de har været kærester i rigtig mange år.

Når man tænker over det, må der foregå en masse helt fordrejede tanker hos dem om deres kønsidentitet .
Det må dæleme være hårdt psykisk.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
natty
sudsakhon skrev:

Når man tænker over det, må der foregå en masse helt fordrejede tanker hos dem om deres kønsidentitet .
Det må dæleme være hårdt psykisk.

Her taler, den i egne tanker og selvforståelse , helt "normale."
Man skal vist være uddannet sexolog, for at kunne bedømme deres eventuelle fordrejede tanker.
Det kan også være, det havde været hårdere psykisk, hvis de ikke havde fået foretaget operationen.

maik
natty

Sjov historie med ladyboyen som også var tom - den havde jeg ikke hørt før.

maikjensen.dk

Klovn
Super godt indlæg !

hugoboerge
Godt indlaeg af Maik. Vi har et "aegtepar" lidt laengere nede ad vores soi. Begge to er utrolig soede men jeg synes det spild af godt materiale at den soede pige er faldet for en Tom, men saadan er livet.

sudsakhon
Natty,.
Jeg tror ikke, at man behøver at være uddannet sexolog for at kunne evaluere den svære kamp, i dette tilfælde kønsidentiteten, må udgøre.

To mænd, der føler sig så fremmede i egne kroppe, at de er villige til en kønsskifteoperation og leve på en konstrueret forestilling..

Om man vil det eller ej, kan man ikke skifte køn. Man kan komme meget tæt på. Men der vil altid være en vis del, der er en konstrueret fortælling.
Alene biologien, eller nærmere mangel på samme, er en konstant der ikke kan ændres på.
Hvordan den enkelte forholder sig hertil er selvfølgelig forskelligt.

Men der er skam mange problemer blandt de også positive historier.

Men når to mænd, der har skiftet køn til kvinder bliver forelskede i hinanden, og lever sammen, hvad er det så som har tiltrukket disse to kærester? Hvilken rolle?

Det kan naturligvis gå fint, men jeg tror ikke på at det ikke har været genstand for en del kvaler også.
Nu kender jeg disse to og har naturligvis spurgt. Det mener jeg ikke var grænseoverskridende.
De kunne ikke rigtigt svare på det, men jeg tænker at lige i dette konkrete tilfælde drejede det sig om tryghed..

PS. Fordi man vurderer ud fra et heteronormativt perspektiv, betyder det ikke at problemer kun eksisterer grundet udgangspunktet. ;-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
JohnBKK
hugoboerge skrev:

Godt indlaeg af Maik. Vi har et "aegtepar" lidt laengere nede ad vores soi. Begge to er utrolig soede men jeg synes det spild af godt materiale at den soede pige er faldet for en Tom, men saadan er livet.

Så sku´ du prøve at gå rundt i Huamark ved Ram. University, der kan man tale om spild, mange smukke unge piger hånd i hånd, men så kan man jo sætte sig og nyde udsigten!

natty
sudsakhon skrev:

Natty,.
Jeg tror ikke, at man behøver at være uddannet sexolog for at kunne evaluere den svære kamp, i dette tilfælde kønsidentiteten, må udgøre.

To mænd, der føler sig så fremmede i egne kroppe, at de er villige til en kønsskifteoperation og leve på en konstrueret forestilling..

Om man vil det eller ej, kan man ikke skifte køn. Man kan komme meget tæt på. Men der vil altid være en vis del, der er en konstrueret fortælling.
Alene biologien, eller nærmere mangel på samme, er en konstant der ikke kan ændres på.
Hvordan den enkelte forholder sig hertil er selvfølgelig forskelligt.

Men der er skam mange problemer blandt de også positive historier.

Men når to mænd, der har skiftet køn til kvinder bliver forelskede i hinanden, og lever sammen, hvad er det så som har tiltrukket disse to kærester? Hvilken rolle?

Det kan naturligvis gå fint, men jeg tror ikke på at det ikke har været genstand for en del kvaler også.
Nu kender jeg disse to og har naturligvis spurgt. Det mener jeg ikke var grænseoverskridende.
De kunne ikke rigtigt svare på det, men jeg tænker at lige i dette konkrete tilfælde drejede det sig om tryghed..

PS. Fordi man vurderer ud fra et heteronormativt perspektiv, betyder det ikke at problemer kun eksisterer grundet udgangspunktet. ;-)

Brug dine juridiske argumentationsformler, når det giver mening. Sexualitet har intet med jura og logik at gøre, lad nu enhver leve som de vil, uden normalitetsbegreber, det har alle det nok bedst med. Mennesker kan faktisk godt føle at de er født i en forkert krop, og så er det da herligt, at man idag kan gøre noget ved det.
Sexuelle forskelligheder har eksisteret altid, ja selv hos aber, og under alle kulturer, den eneste forskel er at i visse kulturer tør man stå ved hvem man er, med de problemer det endnu engang medfører, i andre bliver man slået ihjeld for det samme, pga religion og vel ja, normalitetsbegreber.

bannok
Det var et fint indlæg Maik, jeg læste også det der under Walking Street, så jeg synes du er interresant, du får ihvertfald noget frem som vi andre ikke tænker på, så er det godt vi kan læse det du skriver, tak for det.

Med hensyn til Tomboys, så synes jeg der er en del Tomboys i forretninger, og jeg har bemærket at de er meget kundevenlige, jeg har for eksempel købt en telefon engang fra en Tomboy, hun brugte det meste af en time på at servicere mig. Jeg har også lagt mærke til Tomboys med deres dame kæreste, de er rigtige gentlemen overfor deres damer.

rinpoche
Fremragende artikel, Maik. Og præcist formuleret.

Det er ikke noget man hører så ofte om.

Jeg havde i hine tider en oplevelse med en tom boy i Hua Hin, en meget positiv èn af slagsen.

Og hvis du vil tillade, at jeg deler den her? Tak Pfft

Jeg indfandt mig glad og fro til en sundowner på en eller anden bar i Hua Hin.
Klokken var vel omkring 11, og det var tid til some shut eyes.

Baren havde en terrasse, hvor man kunne sidde udenfor, og jeg skulle lige til at bestille et glas velskænket fadøl.
Dog, Inden jeg fik muligheden for at opløfte min spæde røst til en bestilling, stod der pludselig et glas velskænket fadøl foran mig.

Øhh, hvad?
Well, kanon service.
Den kom så ikke uden komplikationer.
Hvis I kender sangen: One Night in Bangkok Makes a Hard Man Humble.

"I can feel an angel sliding up to me"

Og det var præcis hvad der skete.
Ikke at hun decideret var en engel, så langt fra. Så meget langt fra, men hun satte sig ved siden af mig og sagde: "Gin Si" Drik mester.

Well, det var jo en romance der kunne holde. Ikke mindst fordi hun havde de største og mest fremtrædende attributter i hele Hua Hin. Sorry Goginok, You lost on that one Smile

Imidlertid viste det sig, at den aldrende englænder der sad ved siden af mit bord havde købt "den velskænkede fadøl" til den brystfagre "ungmø" og nu blev såre pikeret over at hun gav den til mig, forståeligt nok.

Det kunne jeg ligesom ikke gøre så meget ved, indtil han rejste sig om i sin fulde højde på samfulde 160 cm eller der omkring og ville lave ballade.
Han forfulgte ikke sagen, efter jeg fik snakket lidt med ham.
Who gives a Fuck about a whore`s fancy anyways.? Blev hans afslutningsreplik.

Tjoo, manden havde jo ret.

Nå, men det imponerende brystparti og undertegnede havde det hyggeligt i baren.
Vi fik et par drinks udover min sengetid, og jeg hørte selvfølgelig lidt om hendes historie.
Den var som ofte hørt før ikke rar. Det er sgu ikke for sjov de damer indgår i en sådan business.

Bedst som vi sidder og taler sammen, kommer der pludselig en bold flyvende ind i lokalet og rammer hende, Yui.
Yui er meget nærværende, fingerer at det gør meget ondt, smider sig ned på gulvet, og stønner halvkvalt: Djep, djep. Det gør meget ondt.

Det gjorde ikke en skid ondt, men hun får i det mindste smidt finnen - der sandsynligvis er hendes sidste "boyfriend" ud af baren.

Tja, det var i det mindste moderat underholdende, men da Yui fortæller mig at finnen bor her i Hua Hin, og har masser af connections og samtidig står udenfor baren mens han telefonerer, så kan jeg godt se at det er tiden til at skride.

Bedst som jeg sidder her, har jeg også talt med Gop. hun er så tydeligvis en tom boy.
En rigtig sød dame.

Hun siger til mig: Du kan godt gå hjem med brystpartiet, men det vil være en fejl at komme på denne bar igen.

Jeg lyttede til hendes råd, gik hjem med brystpartiet, men tilbragte resten af tiden sammen med Gop.

Totalt fedt. Ingen forventninger, og hun lærte mig så meget.

Vi snakkede sammen flere gange om dagen i den periode jeg opholdt mig i HH.

Jeg kan godt lide tom boys. I hvert fald min tom boy, hun var total sød og hjælpsom.
min[/b] tom boy, hun var total sød og hjælpsom.
Redigeret af rinpoche d. 06/08-2015 16:09

vandango
Maik skriver en masse gode ting, men denne gang forvirrer han mig totalt ved i starten af sit essay at blande tomboy sammen med ladyboys.

Derfor er jeg nødt til at spørge?, er en tomboy en kvinde, der ligner en dreng?

maik
vandango skrev:

Derfor er jeg nødt til at spørge?, er en tomboy en kvinde, der ligner en dreng?

Ja!

maikjensen.dk

JohnBKK
Et billede siger mere end...

[img]http://cdn2.coconutsmedia.com/field/image/tomresize.jpg[/img] is not a valid Image.

http://bangkok.co...-instagram

www.thethailandlife.com/wp-content/uploads/2012/10/Lalana-Jeab-Kongtoranin.jpg

Famous Thai Tom Lalana Jeab Kongtoranin: How she looks now (right). How she used to look (left).

http://www.thetha.../thai-toms

Spring til debat: