Se indlæg|
Sri Racha Immigration.
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 13/08-2015 08:36
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Hej der ude. Jeg er jo flytte til Bang Saen og derfor kommet under et nyt Immigration kontor. Dette er (Desvære for mig) Sri Racha Immigration Office jeg høre under nu. Så vi var der ude i Mandags og melde jeg er flytte her til. Det gik utrolige nemt og hurtige. 1-2 min fra vi kom ind af døren til TM.28 var modtaget, stemplet og smidt i mit pas. TM.30 fra min nye housemaster (Min kone´s Far) var de ligeglade med, Da jeg har lavet en TM.30 i Maj i Nonthaburi da jeg ansøgte og fik mit et års Married-Extension. Jeg spurgte ind til at der i loven står at en ny housemaster skal lave en TM.30. MEN svaret var bare, Ikke her ved os !!!! Der jeg er igang med at ansøge om at få "Yellow Book" Skal Amphoe bruge nogle papir Immigration skal stemple og skriver under på. Blandt andet at jeg har et gyldig pas. At jeg har et gyldig Extension. Fint tænkte jeg, Det må da være nemt at får dem til !!!! Så konen og jeg var der ude idag for at få det lavet, Og der begyndte bøvlet så. De var nød til at beholde mit pas, Da deres folk skal undersøge om det er et rigtige pas, og det er gyldige !! Da det ikke er dem der har givet mig et års Married-Extension, Er de nød til at kontakte Nonthaburi Immigration, og bede dem sende alle papir der er brugt til min et års Married-Extension (fra sidst i Maj 2015) Og selv vurdere om de er enige med Bangkok og Nonthaburi om jeg er berette til et års Married-Extension. Jeg prøve at spørge ind til, Nu da head division (Bangkok) har sagt okay til alle papir og til jeg fik min Extension, og Nonthaburi var enige om det ikke var nok ?? Var svaret fra Sri Racha Immigration, NEJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De har deres regler og love, Vi har vores egen !!!!!!!!!!!!!!! Så nu er det bare at vente på at alt bliver undersøgt, og vente på svar omkring de vil skrive de papir under til Amphoe eller ej. Ville bare dele med jer andre der ude. Mvh Badedyret. |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 13/08-2015 09:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
Surt show ![]() Det er så en af grundene til at jeg har fået et visum med flere indrejser - netop for at slippe for bøvlet med papirarbejdet. Det kræver så et smut ud af landet ca. hver 3. måned men det har tidligere ikke været så slemt. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/08-2015 11:32
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Jeg fik den "gule bog", men der skal noget papirarbejde og benarbejde til for at faa den. Jeg ved godt der er nogle her i forum som naevner at de har faaet den indenfor en dag eller to, men hvis man skal koere efter bogen skulle det fungere saadan her: Lad mig sige at jeg ikke har "spisesedlen" lige ved haanden saa det er efter hukommelsen: 1. Ens pas skal oversaettes til Thai og oversaettelsen skal godkendes ude i Chaeng Wattana hos Udenrigsministeriet. 2. Ens ambassade skal give en erklaering om at man er den person man nu angiver sig for at vaere. Et pas er ikke tilstraekkeligt. Ambassaden skal udstede en erklaering baseret paa den daabsattest at man er foedt den og den dato plus selvfoelgelig navn paa ens foraeldre. 3. Erklaering skal oversaettes til Thai og godkendes af Udenrigsministeriet. 4. Bevaebnet med dokumentation osv tager man ned paa Amphoe, udfylder en formular plus afleverer 2 fotografier og faar herefter at vide man vil faa naermere at vide om ca. 14 dage. Saa de vil ringe. 5. Ca. 14 dage efter faar fruen et telefonopkald og faar at vide at den gule bog er klar. Ved afhentning af bogen skal man medbringe 2 vidner som vil sige god for een og i den forbindelse bliver deres ID kort kopieret osv osv. Det skal lige naevnes at mig bekendt har jeg aldrig moedt de 2 vidner foer, det var noget fruen havde arrangeret via sin soester som bor i naerheden af Amphoe. Mange her i forum paastaar at den gule bog kan man ikke bruge til en s... For mig indgaar den i kategorien "nice to have" og ifm forlaengelse af visa har immigrationen ogsaa vaeret glade for at faa kopier af den. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 13/08-2015 12:15
|
Vores Amphoe har været gode hele vejen. Vi kunne nemt skaffe det de bad om. Papir på huset med mere. Oversæt mit pas til Thai, de var ligeglade med godkendelse fra Udenrigsministeriet. Intet fra den Danske Ambassade. Kopi af vores vielse papir, Nu da vi er gift. Her ved os er det først skridt på at ansøge om den gule bog. Så udfylde de selv alle papir og lave det man skal tage med ud på Immigration. Og det er så der vi er lige pt. Problem er jo "bare" at jeg er tilflytte til området. Havde jeg vente til næste år efter jeg har ansøgt om nyt et års Married-Extension ved Sri Racha Immigration og fået det. Ville han havde skrevet under med det samme sagde han. Jeg kunne også vælge at tage til Laos, og få et nyt Visa, og lave en ny et år Married-Extension ved Sri Racha Immigration, og derefter ville de skriver under (hvis jeg fik det) Men synes lige det er i ovenkanten. Siger de nej denne gang, kan jeg skam godt vente til Maj 2016 med den gule bog. Tager det nu ikke så tungt, Det går jo nok alt sammen. Er bare overrasket over at de skal tjekke om mit pas er gyldig. ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/08-2015 15:23
|
Bade-Dyr skrev: Vores Amphoe har været gode hele vejen. Vi kunne nemt skaffe det de bad om. Papir på huset med mere. Oversæt mit pas til Thai, de var ligeglade med godkendelse fra Udenrigsministeriet. Intet fra den Danske Ambassade. Kopi af vores vielse papir, Nu da vi er gift. Her ved os er det først skridt på at ansøge om den gule bog. Så udfylde de selv alle papir og lave det man skal tage med ud på Immigration. Og det er så der vi er lige pt. Problem er jo "bare" at jeg er tilflytte til området. Havde jeg vente til næste år efter jeg har ansøgt om nyt et års Married-Extension ved Sri Racha Immigration og fået det. Ville han havde skrevet under med det samme sagde han. Jeg kunne også vælge at tage til Laos, og få et nyt Visa, og lave en ny et år Married-Extension ved Sri Racha Immigration, og derefter ville de skriver under (hvis jeg fik det) Men synes lige det er i ovenkanten. Siger de nej denne gang, kan jeg skam godt vente til Maj 2016 med den gule bog. Tager det nu ikke så tungt, Det går jo nok alt sammen. Er bare overrasket over at de skal tjekke om mit pas er gyldig. ![]() Som jeg laeser det skal der lidt penge under bordet. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 21/08-2015 08:33
|
Så kontakte Immigration os Torsdag aften 17:05 (så de arbejder længe, he he) At papir var klar til afhentning. Vi er lige kommet hjem der udefra. Et stykke papir der forklar mit pas er gyldig. Det Visa jeg rejste ind i landet på tilbage i 2011 var et NoN ED, Og jeg har brugt Extension ED til 2014, Hvor jeg gik over på Married-Extension som er gyldig til Maj 2016. (Søgte jo et års Married-Extension i Maj i år igen) Prisen var 0 baht. Så ingen penge under bordet. ![]() Så er det kun Amphoe i den nære fremtid der skal besøges igen. Og så håber vi jeg får den gule bog... Redigeret af Bade-Dyr d. 21/08-2015 08:40 |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 21/08-2015 14:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 299 |
Jeg skAl ikke gøre mig klog på hvad de faktiske regler er.. Men go nu på Thetsabahn, medbringende et vidne på hvor man faktisk bor. Så får man helt sikkert den gule bog. For det er altså Thetsabahn der udsteder tabianbahn, om den er gul eller blå |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 21/08-2015 15:30
|
lek skrev: Jeg skAl ikke gøre mig klog på hvad de faktiske regler er.. Men go nu på Thetsabahn, medbringende et vidne på hvor man faktisk bor. Så får man helt sikkert den gule bog. For det er altså Thetsabahn der udsteder tabianbahn, om den er gul eller blå Jeg fik min gule bog udstedt hos Amphoe Bangplee. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 21/08-2015 16:16
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Det er sjovt så forskelligt de forskellige kontorer håndtere dette med den gule bog.. Jeg gjorde som Lek skriver medbragte mit pas, min vielses papirer, min kone og den blå bog, samt et vidne og den lokale borgmester som jeg kalder den person der er ansvarlig for mit lille område.. 20 minutter efter havde de taget kopier af det de skulle bruge, vi havde udfyldt de papirer vi skulle og jeg ville blive kontaktet når den gule bog var klar. De forlangte ikke oversættelse af pas des lige, så det var faktisk nemt.. Hentede den gule bog nogle dage senere. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 21/08-2015 16:39
|
Mukke skrev: Det er sjovt så forskelligt de forskellige kontorer håndtere dette med den gule bog.. Jeg gjorde som Lek skriver medbragte mit pas, min vielses papirer, min kone og den blå bog, samt et vidne og den lokale borgmester som jeg kalder den person der er ansvarlig for mit lille område.. 20 minutter efter havde de taget kopier af det de skulle bruge, vi havde udfyldt de papirer vi skulle og jeg ville blive kontaktet når den gule bog var klar. De forlangte ikke oversættelse af pas des lige, så det var faktisk nemt.. Hentede den gule bog nogle dage senere. Korrekt meget forskelligt - efter de indledende oevelser dvs. ambassadebesoeg, oversaettelse af pas, godkendelse af oversaettelse af FM osv osv - tog det 14 dage efter det foerste besoeg paa Amphoe Bangplee at bogen var klar. Bangplee daekker faktisk et ret stort omraade af Samutprakan. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 21/08-2015 17:01
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Fik min for en det år siden i Nong Khai. Jeg medbragte konen, Landsby boss'en, adresse fra imigration og nogle billeder. Deres største problem var hvordan man stavede min forældres navne, det var vigtigt, på trods af at de var døde og begravet. Jeg ventede 2-3 timer og fik bogen udleveret. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 22/08-2015 04:39
|
Ja, forskellige Amphoe, har forskellige "krav" til ansøgning af den gule bog. Så hvad man kan / skal det ene sted, Kan man ikke bruge til så meget et andet sted, Med mindre de skulle havde samme krav. Så man må jo spørge på sit Amphoe om hvad deres krav er, og så fremskaffe det de ønsker sig. Det har vi så gjort nu, og har alt de har bedt om, Så Mandag eller Tirsdag tage vi hen på Amphoe og aflever det hele. Også er det jo bare at vente på svar. Damen sagde det normalt tage nogle dage, Men pga de er meget bagud med deres arbejde kan tage lidt længe tid, Hvor lang tid det evt er, kunne hun ikke sige noget om. Eneste grund til jeg lave indlægget her er pga Immigration beholdte mit pas i en uge tid, Det har jeg nemlige ikke hørt om før, Samt jeg tro ikke vi sådan må give vores pas fra os, MEN ville jeg havde de papir, Var jeg jo nød til det. Så vi var en tur til Nonthaburi for at aflever den gammel lejelighed uden pas. En tur til Bangkok på mit militær hospital for at få lavet ryggen også uden pas. Ved ikke hvad der var sket hvis jeg var blevet stoppet uden pas, og hvad de ville havde sagt til at Sri Racha Immigration havde mit pas !!!! Men det betyder mindre nu, Alt er som det skal være, Så det gik jo okay. Skal nok følge op, når jeg har svar omkring min Gule Bog. Til i andre der ude med den Gule Bog. Hvad gjorde i da i fik nyt pas ? Skal man hen på Amphoe med gammel og nyt pas ? Bare det nye pas ? Går ud fra at infomation omkring man har fået nyt pas skal updates på / i deres system ? Som jeg har forstået det, får man et nyt pasnummer ? Tak på forhånd. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 22/08-2015 04:51
|
Kan ikke forstå hvorfor du vil på ampho, for den gule bog viser ikke pasnummer, så det skulle da ikke være nødvendigt... Jeg har fået at vide, at jeg bare skal på emigrationen hvor de klare det hele på et par minutter, siger de. ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 22/08-2015 05:58
|
Mukke skrev: Kan ikke forstå hvorfor du vil på ampho, for den gule bog viser ikke pasnummer, så det skulle da ikke være nødvendigt... Jeg har fået at vide, at jeg bare skal på emigrationen hvor de klare det hele på et par minutter, siger de. ![]() Ingen grund til at tage paa Amphoe pga nyt pas. Den gule bog er blot et bevis paa ens adresse og giver som en ekstra oplysning navnene paa ens foraeldre. Mht nyt pas skal man paa immigrationen for at faa overfoert visa fra gammelt til nyt pas. Meget enkel procedure. Ambassaden vil ogsaa udstyre en med et bevis der naevner at gammelt pas nr. xxxxx er udskiftet med pas nr. yyyyyy. Der er en eller to formualer som skal underskrives men dem udfylder immigrationen. Der er ingen omkostninger. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 23/08-2015 06:33
|
Mukke skrev: Kan ikke forstå hvorfor du vil på ampho, for den gule bog viser ikke pasnummer, så det skulle da ikke være nødvendigt... Jeg har fået at vide, at jeg bare skal på emigrationen hvor de klare det hele på et par minutter, siger de. ![]() Da det IKKE er Immigration der laver den gule bog, Tager sig af ansøgning omkring den gule bog, MEN ens Amphoe (local municipality) Der tager sig af det, Er det vel normal er tage der hen, Hvor de tager sig af ansøgning om den gule bog, ikke ?? Det er det samme sted som Thaier tager hen med deres house book, Thai ID card osv. Prøv evt at google "Tabien baan" / "Thai Tabien baan" Hvis du vil vide mere. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 23/08-2015 07:00
|
Bade-Dyr skrev: Mukke skrev: Kan ikke forstå hvorfor du vil på ampho, for den gule bog viser ikke pasnummer, så det skulle da ikke være nødvendigt... Jeg har fået at vide, at jeg bare skal på emigrationen hvor de klare det hele på et par minutter, siger de. ![]() Da det IKKE er Immigration der laver den gule bog, Tager sig af ansøgning omkring den gule bog, MEN ens Amphoe (local municipality) Der tager sig af det, Er det vel normal er tage der hen, Hvor de tager sig af ansøgning om den gule bog, ikke ?? Det er det samme sted som Thaier tager hen med deres house book, Thai ID card osv. Prøv evt at google "Tabien baan" / "Thai Tabien baan" Hvis du vil vide mere. @Bade-Dyr - eftersom dine foraeldres navne skal indfoeres i den "gule bog" var et af kravene et identitets bevis udstedt af ens ambassade hvori naevnes navnene paa ens foraeldre dvs ens daabsattest skal fremvises til ambassaden. Men lad os hoere om du kan klare dig uden den dokumentation. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 23/08-2015 07:27
|
Nej det var det ikke Hugo. Bare deres navn på Thai, Som min kone skrev på et stykke papir til dem på Amphoe. Vi havde jo navnene på mine forældre på Thai, fra den gang vi blev gift, Så det var nemt at klare. Ingen grund til at kontakte den Danske Ambassade for det. ![]() |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 23/08-2015 07:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 299 |
Det må være for at forvirre og rode tingene sammen. local municipality Det er altså på Dansk kommeunekontoret Og på Thai..... Thetsabahn. Det har intet med Amphoe at gøre Amphoe svarer til... amtet i DK |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 23/08-2015 09:00
|
Bade-Dyr skrev: Mukke skrev: Kan ikke forstå hvorfor du vil på ampho, for den gule bog viser ikke pasnummer, så det skulle da ikke være nødvendigt... Jeg har fået at vide, at jeg bare skal på emigrationen hvor de klare det hele på et par minutter, siger de. ![]() Da det IKKE er Immigration der laver den gule bog, Tager sig af ansøgning omkring den gule bog, MEN ens Amphoe (local municipality) Der tager sig af det, Er det vel normal er tage der hen, Hvor de tager sig af ansøgning om den gule bog, ikke ?? Det er det samme sted som Thaier tager hen med deres house book, Thai ID card osv. Prøv evt at google "Tabien baan" / "Thai Tabien baan" Hvis du vil vide mere. Badedyr, du er jo nødt til at forstå hvad jeg svare på. Du spurgte hvis man fik nyt pas, og det var det jeg svarede på.. Du skal ikke på dit kommunekontor for dette. Du skal på emigrationen. Ked af, at jeg ikke udtrykker mig ordentligt. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 23/08-2015 09:16
|
@Mukke. Okay, det med Immigration og nyt pas er der tjek på. Med flytning af diverse ting over i nyt pas. Det var bare om den infomation også skulle opdater i de databaser til ens gule bog. @Lek Jeg er nu enige med dig omkring det er på Thetsaban det forgår. (Konen kom lige i krydsforhør he he) Der vi bo før, Var det hele samlet samme sted, og alle kaldte det for Amphoe. Her vi bo nu i Bang Saen er det delt op. Og det alle i området kalder for Vores Amphoe, Er faktiske "Thetsaban" En kvinde på vejen vi bo, arbejder henne på "Thetsaban" Men hun siger selv hun arbejde på Amphoe. Så det er lidt svært at finde rundt i. ![]() Nå skidt pyt, Nu tager vi hen med de sidste papir de har bedt om, Og så er det jo bare at vente på svar. Det går nok alt sammen. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.