Se indlæg
 Udskriv debat
Router - Hvad skal man gå efter ?
GAMBIT
Der er sikkert mange af jer, som mig selv, der blot tager os til takke med medfølgende router fra den internet udbyder vi hver især har valgt, og måske stadig ikke er helt tilfreds med hastigheden eller rækkevidde på hjemmets Wifi.

Det skal vi vel ikke tage os til takke med!?

Jeg selv har det værste lort af en router fra CAT som ingen antenner har og mister aldeles meget af min hastighed hvis jeg vælger at bruge den i stedet for tilslutning af kabel direkte i computeren.

JEG SIDDER LIGE VED SIDEN AF ROUTEREN!!

Jeg vil gerne optimere det ved at købe en god router til rimelig pris, men jeg ved ikke så meget om det, og det er vi nok flere om.

Er der nogen herinde der kan anbefale en Router som de selv kan mærke en stor forskel på hastigheden og rækkevidden med ?

jh
Jeg har lige sat og læst om dette da jeg roede rundt om smartphone,ja noget biligt bras er det mange gange det de sender med,men her er lidt om det.

http://www.comput...de-brugere

Girobank
Jeg har router fra TOT ved navn TP-link med antenne.

fin rækkevidde på over 50 meter, pris ca. 2000 B
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

vandango
Jeg har en dlink dir615 med firmware 4.11.

http://www.edbpri...?q=dir+615

Købte den fordi jeg har tillid til firmaets produkter samt at den var meget billig, altså en god pris/performance.

Der er utallige funktioner inde i routeren, du kan lege med det i dagevis og endnu flere hvis du har problemer med alkohol. Smile

Den er sat op til at være en usynlig wireless router og svarer heller ikke på ping.

Det er kommet lidt bag på mig hvor godt den dækker, nej jeg er faktisk forbløffet over det!
Hele lejligheden er dækket ind, men jeg kan gud hjælpe mig også sidde ude i gården med min møj elendige thailandske smartphone i-mobile IQ 9.2. Smile og være på, dog med lav hastighed og signal.
Dvs. signalet skal først igennem 2 bærende murstensvægge samt to betonvægge før det når ud i gården til min IQ 9.2.
Bevæger jeg mig videre ud i gården hvad der svarer til fysisk 30-35 meter mellem enhederne, kan jeg sporadisk være på, og sende en email og nogle gange hvor det funggerer bedst, surfe svagt på internettet.

I Thailand har vi 3BB i begge huse.
Kan ikke huske navnet på vore medfølgende wireless routere. Men jeg bruger normalt den med én antenne, den funggerer fint i hele huset samt udenfor i carporten.
Har også prøvet den anden med to antenner - same same men den bruger de øvrige familiemedlemmer.
Redigeret af vandango d. 29/09-2015 14:36

vandango
Lige en tilføjelse.

Jeg downloadede et program til analyse at ens wifi internet.

Du kan analysere fra rum til rum og udenfor.
Analyse til bedste placering i hjemmet.

Netgear Wifi analytics for android enheder, håber at man kan finde noget tilsvarende for apple og windows.

Har downloaded mange lorte apps, men denne her er meget seriøs og meget enkel og brugervenlig.

GAMBIT
vandango skrev:

Lige en tilføjelse.

Jeg downloadede et program til analyse at ens wifi internet.

Du kan analysere fra rum til rum og udenfor.
Analyse til bedste placering i hjemmet.

Netgear Wifi analytics for android enheder, håber at man kan finde noget tilsvarende for apple og windows.

Har downloaded mange lorte apps, men denne her er meget seriøs og meget enkel og brugervenlig.

Super den vil jeg tage et kig på i morgen tidligt Smile

vandango
Vil lige tilføje at signalstyrken varierer i forhold til højden i rummet når jeg bruger testen.

Holder jeg min enhed over ruteren er signalet naturligvis supergodt, men bevæger jeg enheden nedad og under routeren, bliver signalet bedre.
Testen foregik ca. 4 meter frá routeren.

Det tyder helt klart på, at wifi routere skal placeres under loftet for optimal signalstyrke.
Mener også at have læst det på internettet, men nu har jeg fået det bekræftiget i egen stue.

Druwor
Det er svært at sige hvilken router der er den bedste, men normalt er den router selskabet levere ikke af den bedste slags.
Jeg har en 30/3Mb linie fra 3BB, men de kunne ikke levere noget der levede op til mine krav, så jeg valget at tage det med fra Danmark.

GAMBIT, måske ville en Wifi Range Extender løse dit problem

Jeg bruger følgende på grund af det er en større grund vi har, (1100m2):
Router:
Linksys WRT1900AC

http://www.linksy...s-routers/

Den dækker forhave og huset.

Wifi Range Extender:
Linksys RE6500HG AC1200

http://www.linksy...extenders/

Dækker resten, op til 900n2

Det ligger desværre i den dyre ende, pris ca. 2200DKK i Danmark.
Jeg har ikke set noget fra Linksys nogle steder i Hua Hin.
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

GAMBIT
Tak Druwor - Fin anbefaling, det er dog lige over hvad jeg gerne vil betale for en router. Jeg vil mene at 1500 thb er tilstrækkeligt for at få forstærket sin Wifi.

Hvis du bor/ferierer i HuaHin og de ikke har noget udstyr så kan du måske bruge lazada til den slags fremover

http://www.lazada.../?q=router

vandango
Syntes godt nok de billige wifi routere fra Asus med de kæmpe antenner ser spændende ud.
Lazada er godt nok en billig internet shop, hvis man ellers får sine varer fra posten.

hugoboerge
vandango skrev:

Syntes godt nok de billige wifi routere fra Asus med de kæmpe antenner ser spændende ud.
Lazada er godt nok en billig internet shop, hvis man ellers får sine varer fra posten.

Varerne sendes anbefalet via EMS.

GAMBIT
vandango skrev:

Ja den er okay, men det er en god ide at prischecke andre steder også før man køber for nogen gange så er det leverandøren sælger gennem lazada en del dyrere end andre steder, bare så du er opmærksom på det, men ellers er der tit gode priser på varer.

Har tit handlet gennem lazada og de er gode med levering til tiden samt en god ting at man som oftest Kan betale ved levering.

vandango
GAMBIT skrev:

vandango skrev:

Ja den er okay, men det er en god ide at prischecke andre steder også før man køber for nogen gange så er det leverandøren sælger gennem lazada en del dyrere end andre steder, bare så du er opmærksom på det, men ellers er der tit gode priser på varer.

Har tit handlet gennem lazada og de er gode med levering til tiden samt en god ting at man som oftest Kan betale ved levering.

Må man åbne pakken og checke varen først inden man betaler?

GAMBIT
Det tror jeg ikke, det har ikke så meget med den stakkels fragtmand at gøre, han skal blot aflevere pakken. Skulle du modtage noget forkert er er returnerings blanket med i pakken normalt og så er det bare at gå i 7/11 og returnere hvorefter lazada refunderer pengene inden for 10 dages tid.

Du kan jo prøve at se om du kan nå at åbne pakken inden fragtmanden er kørtRolll

GAMBIT
Har aldrig modtaget nogen forkert vare gennem lazada, du modtager nøjagtigt det Du har bestilt. Det var tøjshoppen Zalora som jeg havde bestilt noget for småt så der returnerede Jeg varen i 7/11. Zalora er ejet af samme branch.
.

vandango
GAMBIT skrev:

Det tror jeg ikke, det har ikke så meget med den stakkels fragtmand at gøre, han skal blot aflevere pakken. Skulle du modtage noget forkert er er returnerings blanket med i pakken normalt og så er det bare at gå i 7/11 og returnere hvorefter lazada refunderer pengene inden for 10 dages tid.

Du kan jo prøve at se om du kan nå at åbne pakken inden fragtmanden er kørtRolll

Nååååh ja kan jo bare stå klar ved døren når han kommer. Smile

[img]https://www.knife-depot.com/blog/wp-content/uploads/2011/10/firstblood.png[/img] is not a valid Image.

GAMBIT
Haha den ville ikke være tosset. Det er jo bare din brevåbner
Der skal frem. Smile

Druwor
GAMBIT skrev:

Tak Druwor - Fin anbefaling, det er dog lige over hvad jeg gerne vil betale for en router. Jeg vil mene at 1500 thb er tilstrækkeligt for at få forstærket sin Wifi.

Hvis du bor/ferierer i HuaHin og de ikke har noget udstyr så kan du måske bruge lazada til den slags fremover

http://www.lazada.../?q=router

Mange tak for linket, vil kigge der hvis jag skal bruge noget senere.
Blot pt. Ikke fast i Thailand, men er der ca 5 måneder om året.
Flytter der ned i slutningen af 2016 - starten af 2017 og så bliver jeg der resten af livet.
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

Bade-Dyr
Jeg har altid brugt de router der har været med fra True.
De har dækket i de lejeligheder jeg har haft.
Den jeg havde i lejet hus, dækket stuen, første sal, haven ude foran, Samt ude på vejen.

Nu her i vores hus har vi en humax hg100re-02 (Også fra True).
Den dække hele huset på ca 150 kvadratmeter, haven som er ca 2 meter hele vejen rundt om huset, samt et pænt stykke op af vejen.

Omkring Lazada:
Vi har købt meget ved dem. Gopro Hero4 kamera, Asus zenpone 2, 49" LG tv, og en del mere.

Altid den korrekte vare, Altid på den dag de skriver man får sin vare.

Samt man kan sparet en del penge ved Lazada.

Vores ting er dog aldrig blevet leveret af EMS som Huggo skriver.
Det har været privat levering folk som Lazada arbejde tæt sammen med.
Men det er jo også ligemeget, Bare man får sin vare.

hugoboerge
Da vi fik installeret fiber optic (TOT Fiber2U) fulgte denne router med:

TP-Link 300 Mbps Multi-function Wireless N Router Model # TL-WR842ND

ifoelge TOT skulle vaerdien vaere THB 8,900.- om det er rigtigt eller forkert skal jeg ikke kunne sig.

Men den fungerer udmaerket.

@Bade-Dyr da jeg naevnte EMS var det kun som et eksempel. Maaske bruge Lazada EMS til smaatingsafdelingen og et fragtfirma til stoerre ting.

Spring til debat: