Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Knorr pulversauce - 23 breve sælges
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 22/10-2015 05:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Ja jeg har 23 breve Knorr pulversauce jeg gerne vil sælge til dem af jer som kunne være interesseret i det. udløbsdatoen er til februar 2016 - opbevaring er og har hele tiden været i køleskab i lufttæt ziplock bag. i blandt de 23 breve er der 3 stk Krydret Bearnaise sauce 7 stk grøn pepper sauce 13 stk Bearnaise sauce Sælges for 1500 thb inkl forsendelse i Thailand. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 22/10-2015 06:28
|
|
efter nærmere eftertanke så må 1000 thb være nok ![]() |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 22/10-2015 07:16
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Har sendt PB Conrad |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 22/10-2015 07:56
|
|
Tak Conrad - Den er afsat til dig ![]() |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 22/10-2015 08:31
|
Tak for handlen, nu bliver bøfferne ekstra gode med bearnaise sauce synes min viv |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 22/10-2015 08:33
|
|
Det glæder mig - jeg vil bruge pengene på iskolde bajere - det bliver min kone overhovedet ikke glad for. Så kan hun bare lære at spise sovs til risen. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 22/10-2015 12:35
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
GAMBIT skrev: Det glæder mig - jeg vil bruge pengene på iskolde bajere - det bliver min kone overhovedet ikke glad for. Så kan hun bare lære at spise sovs til risen. Der burde vaere en "like" knap her - fin kommentar - men en god gang massaman er jo heller ikke at foragte for der er jo ogsaa sovs til risen. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 22/10-2015 13:06
|
|
Hehe, tak - Er glad for at Conrad og fruen får glæde af købet - Min kone synes at min sovs er noget pjat. Så må jeg jo hygge mig på anden vis ![]() |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 22/10-2015 15:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
Bearnaisesovs kan købes i bigC Extra. Ihvertfald her i pattaya... Lung |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 22/10-2015 16:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Ewwww?? Gambit?? Bearnaise på pulver? Skam dig ;-) Men OK, du skaffede sig af med dem |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 22/10-2015 16:23
|
|
sudsakhon skrev: Ewwww?? Gambit?? Bearnaise på pulver? Skam dig ;-) Men OK, du skaffede sig af med dem ja det skal bare gå stærkt Sudsakhon, ingen kære mor her!Jeg som troede at jeg kunne imponere konens smagsløg med lidt nyt til risen, HAHA ! Glem det. Du kan få Khao Tom til aftensmad
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 22/10-2015 16:52
|
|
Jeg tror næsten, at man kan røre en bearnaise sammen ligeså hurtigt som det der pulvermælke-sjap Men OK, så er det selvfølgelig også med en hurtig essens af en sjat hvidvin og eddike Jeg har altid både tørret og frossen estragon i huset Det gror nærmest som ukrudt i haven og jeg bruger tit en håndfuld til stegt kylling. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 22/10-2015 17:20
|
|
haha, rolig nu Redzepi - det er ik juleaften det her. Jeg vil gerne se dig stå og røre en bearnaise op og spjætte fin hvidvin i saucen herude i det lerbundsbelagte isaan køkken med bølget blik plader som vægge og med høns der løber rundt mellem benene på dig - Noget af en kontrast ville jeg mene Jeg tør ikke tænke på hvor meget nikkel der er i de bulede gryder der står og bobler suppe. Jeg har netop lige fået indført købevand i hustanden, da jeg langt om længe blev parnoid over at drikke REGNVAND fra svigerfars vandtønner - Ja vandet det smales da via tagrenden, som der leder vandet hen til en smårusten aluminiums rampe der munder ud i åbningen på vand urnen. Jeg har nu forbudt min kone at drikke af det vand hvis hun en dag har forhåbninger om at bære mit barn. Nå det så er sagt - så vil jeg mægtigt gerne smage din version af bearnaise
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 22/10-2015 19:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Bearnaisesovs og ris? Har du overvejet om det ikke var bedre at bruge som mørtel oppe i bræddehytten? Jeg mener: En stiv sovs og ris der klæber, perfekt løsning til at lave en myggetæt bolig.. ![]() |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 22/10-2015 19:07
|
|
JohnBKK skrev: Bearnaisesovs og ris? Har du overvejet om det ikke var bedre at bruge som mørtel oppe i bræddehytten? Jeg mener: En stiv sovs og ris der klæber, perfekt løsning til at lave en myggetæt bolig.. ![]() LOOOOL !! det er satme outback stilen
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 22/10-2015 19:11
|
Jeg kan skam godt lave bearnaise sauce, lærte det af min far, som havde været kok. Beauvais Bearnaise essens som jeg synes der skal i, er ikke til at få her og jeg er sjældent i DK. Vores køkken ligner nok Gambits, dog har vi resterne af beton på gulvet med mange revner efter sætninger, så selv om jeg godt kan lide at kokkerere, så bliver det ikke til så meget her endnu. Men det er da på planen at bygge nyt køkken, så en dag kommer det nok op i mig igen. Vi har lige fået 3 kyllinger, så der bliver nok også friske æg til den tid og så er der nok også Bearnaise essens i køkkenskabet. Her i huset spiser vi andet en ris til maden, jeg har lært min hustru at lave flere danske retter og dertil hører kartofler i forskellige udgaver, bl.a. kogte, brasede, friterede, mosede og som gratin og familien spiser med god appetit, dog ikke svigermor som er næsten 90 år. Svigermor vil have ris og fisk, lidt hoaman er OK, men ikke hoaman falang ![]() Min hustru kan skam godt lave sovs, men ægte Bearnaise sauce har hun ikke haft lyst til at lære at lave endnu, så den på breve er en udmærket erstatning. På restauranter i Thailand er det heller næppe den ægte vare der serveres til bøffen, i hvertfald ikke hvor jeg er kommet. Men hvis der er nogen som har opskriften på en god Bearnaise essens, der kan fremstilles af thailandske råvarer, så er den velkommen |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 22/10-2015 19:17
|
JohnBKK skrev: Bearnaisesovs og ris? Har du overvejet om det ikke var bedre at bruge som mørtel oppe i bræddehytten? Jeg mener: En stiv sovs og ris der klæber, perfekt løsning til at lave en myggetæt bolig.. ![]() En ægte Bearnaise sauce er IKKE en stiv sovs, den er let og næsten luftig ![]() Og selv om vi bor i Isaan, så er det ikke kun klisterris der spises, Hom Mali er bedre og brune og vilde ris er endnu bedre |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 22/10-2015 19:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Får sgu kvalme af at høre om Bernæse her i troperne! Yep, Conrad - ris er godt, alle mulige slags og farver, min favorit var engang Canadiske vilde ris, men de vilde Thailandske er OK.. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 22/10-2015 19:44
|
|
Udfordringen i de køkkener, I omtaler er ikke udstyret, men at man måske ikke har de ingredienser, man skal bruge. I mit køkken har jeg altid både hvid og rødvin stående. Samt naturligvis krydderurter og eddikerne, Det er jo også min hobby at være "kok". Beauvais Bearnaise essens bruger jeg aldrig, da man meget nemt kan lave en, der er 1000 gange bedre. Jeg laver ofte en lidt større portion og fryser ned i isterninger. Altså en slat hvidvin, eddike salt/peber, hakket løg, og estragon. lad det koge halvt ind og tag stængler væk. Der er forskellige metoder , nogen foretrække at se det hele fra. Jeg bruger det hele i saucen At lave essens, tager 5 minutter. Men selv med bongo-metoden, får man en bedre essens. Det er hvis jeg ikke har noget hvidvin. Så er ren eddike og estragon klart at foretrække. Det pladrer jeg lige ned til æggeblommerne Faktisk er den største mangel ikke i køkkenet (for mig) Men at skulle sidde på gulvet og kæmpe med bøf, bearnaise og et glas rødvin, gider jeg ikke. jeg vil helst spise ved et bord. Og med bestik. Men en fast del af thailænderes opfattelse af hygge er at sidde på gulvet. Det gør jeg helst kun på skovture eller på stranden-- PS. Enig med kvalme i troperne. Jeg forudsætter airconditionerede faciliteter eller en kølig aftenbrise |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 22/10-2015 20:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
JohnBKK skrev: Får sgu kvalme af at høre om Bernæse her i troperne! Yep, Conrad - ris er godt, alle mulige slags og farver, min favorit var engang Canadiske vilde ris, men de vilde Thailandske er OK.. Yeps. Men min favorit er og bliver nu klister-ris. Khao Niaow. Hvad ska`jeg sige? Bondet født og kvajet opdraget. ![]() Desværre ved jeg ikke hvordan det tilberedes, det er vist noget med at de skal dampkoges?? Jeg har sjældent fået ros for mine madkundskaber, oftere ris... |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

synes min viv

Jeg tør ikke tænke på hvor meget nikkel der er i de bulede gryder der står og bobler suppe.