Se indlæg|
Godt gået, general
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 27/01-2016 08:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Generalen har ikke haft meget held med sit største mål, i henhold til de offentliggjorte grunde til kuppet. Kampen mod korruption er ikke synlig i den seneste opgørelse af korruptionsindekset fra Transparency International. Thailand har præcis samme score for 2015 som for 2014, 38. Danmark ligger for øvrigt som vanligt helt i top. Igen i år som nummer 1. http://www.bangko...n-rankings http://www.transp...rg/cpi2015 |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 27/01-2016 10:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 299 |
hæ hæ det kan da vist ikke overraske ret mange. Det tager årtier før tingene bliver bedre her. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/01-2016 07:36
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: Generalen har ikke haft meget held med sit største mål, i henhold til de offentliggjorte grunde til kuppet. Kampen mod korruption er ikke synlig i den seneste opgørelse af korruptionsindekset fra Transparency International. Thailand har præcis samme score for 2015 som for 2014, 38. Danmark ligger for øvrigt som vanligt helt i top. Igen i år som nummer 1. http://www.bangko...n-rankings http://www.transp...rg/cpi2015 Det er rart at se at Kim Ludvigsen for een gangs skyld giver roser til Generalen ved at give overskriften "Godt gaaet, general" til hans indlaeg. Faktisk har generalen gjort det rigig godt naar man kigger lidt tilbage. Man skal ogsaa lige kigge paa den position som de enkelte lande indtager og ikke alene kigge paa scoren: Her er positionen for Thailand: 2012 : 88 - score 37 2013 : 102 - score 35 2014 : 85 - score 38 2015 : 76 - score 38 Man maa sige "Godt gaaet" saa jeg er helt enig med Kim Ludvigsen. God weekend. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/01-2016 08:32
|
|
Nej, du skal udelukkende kigge på scoren. Der er ikke samme antal lande med hvert år, hvilket påvirker placeringen. Og forholdene i Thailand bliver jo ikke bedre af, at det går den forkerte vej i andre lande.
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/01-2016 09:20
|
Kim Ludvigsen skrev: Nej, du skal udelukkende kigge på scoren. Der er ikke samme antal lande med hvert år, hvilket påvirker placeringen. Og forholdene i Thailand bliver jo ikke bedre af, at det går den forkerte vej i andre lande. Forkert Kim Ludvigsen. Alle 167 har vaeret med i 3 aar og i 2012 var der 166. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/01-2016 11:27
|
|
hugoboerge skrev: Forkert Kim Ludvigsen. Alle 167 har vaeret med i 3 aar og i 2012 var der 166. Af hensyn til andre, der er interesseret i de rigtige tal: Indekset for 2015 omfatter 167 lande Indekset for 2014 omfatter 174 lande Indekset for 2013 omfatter 175 lande Indekset for 2012 omfatter 174 lande Men som tidligere nævnt, så har placeringen ingen betydning, det er udelukkende scoren, der har betydning. Udbredelsen af korruptionen i Thailand bliver hverken bedre eller dårligere af, at andre lande rykker op eller ned på listen. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 29/01-2016 11:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
hb: Du har ikke fakta i orden, hvordan h..... tage dig seriøst med alt dit ævl om dine fascist idoler????![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/01-2016 12:11
|
JohnBKK skrev: hb: Du har ikke fakta i orden, hvordan h..... tage dig seriøst med alt dit ævl om dine fascist idoler???? ![]() JohnBKK - det er skam fakta og det er ganske godt gaaet at gaa fra 102 til 76. Saa taenk lige lidt over det. Og saa ikke mere fis omkring fascisme. Thailand kan ikke sammenlignes med Italien under Mussolini og mig bekendt er der ikke stormtropper som spadserer rundt omkring. Vi kan ogsaa kigge paa scoren. I 2013 var den 35 og nu er den 38 uaendret fra aaret foer og status quo er heller ikke daarligt. Saa JohnBKK mine fakta fejler ikke noget skulle jeg hilse og sige. Nu forsvarer jeg heller ikke generalen paa nogen maade idet jeg blot roser Kim Ludvigsen for hans glimrende indlaeg som siger "Godt gaaet .........". Med venlig hilsen og god weekend. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 29/01-2016 14:52
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
hugoboerge skrev: JohnBKK - det er skam fakta og det er ganske godt gaaet at gaa fra 102 til 76. Saa taenk lige lidt over det. Så hvis du sidste år tog imod 100.000 kr i bestikkelse og det gav dig en 102 plads over de mindst korrupte. Hvis du så i år tager imod 100.000 kr i bestikkelse og får en 76 plads er det så fordi du har gjort noget godt eller fordi andre er blevet dårligere? Det er jo den situation som thailand står i |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 29/01-2016 16:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Jeg fatter det simpelthen ikke HB. Du bliver VED med at vade rundt i den samme suppedas. Der er sgu da ingen fremskridt fra 38 point til 38 point UANSET hvor mange eller få lande der er med i undersøgelsen. Din fanatiske jublen over generalen må du gerne beholde... Men at du forsøger at få det til at se ud som om han har haft en positiv indflydelse på landets score er direkte tåbeligt... 38 er og forbliver 38. |
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 29/01-2016 16:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Patetisk som HB prøver på at snakke happy G mild og god. Og det hele er blevet meget bedre under ham og hans venner. Koruptionen lever stadig i bedste velgående her. Nu er det bare happy G og hans venner der skal have fyldt lommerne godt op. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 29/01-2016 17:14
|
|
Det da godt han ikk´sidder som chef i en eller virksomhed i LOS længere og pisker løs på de stakkels indfødte kulier, det kapitel er vel forhåbentligt slut for den gamle diktator fan oldboy?
Redigeret af JohnBKK d. 29/01-2016 17:29 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/01-2016 03:44
|
farao54 skrev: Jeg fatter det simpelthen ikke HB. Du bliver VED med at vade rundt i den samme suppedas. Der er sgu da ingen fremskridt fra 38 point til 38 point UANSET hvor mange eller få lande der er med i undersøgelsen. Din fanatiske jublen over generalen må du gerne beholde... Men at du forsøger at få det til at se ud som om han har haft en positiv indflydelse på landets score er direkte tåbeligt... 38 er og forbliver 38. Tag nu og laes hvad jeg ogsaa skriver. I 2013 var scoren 35 (hvem sad ved roret dengang ?) og nu er den 38 saa der er fremgang. At der er status quo fra 2014 til 2015 er da heller ikke daarligt. Skal vi lige notere at Danmark gik 1 point tilbage hvad score angaar men bibeholdt dog 1. pladsen i tabellen. Normalt saa kigger man paa tabeller for at se hvordan man klarer sig i forhold til andre og her viser Thailand fremgang men det er der desvaerre nogle personer som har meget svaert ved at forstaa. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/01-2016 03:54
|
JohnBKK skrev: Det da godt han ikk´sidder som chef i en eller virksomhed i LOS længere og pisker løs på de stakkels indfødte kulier, det kapitel er vel forhåbentligt slut for den gamle diktator fan oldboy? ![]() JohnBKK gad vide om det er mig du refererer til ? Men du maa sidde i en droemme verden maaske fra den tid hvor England startede imperialismen ? Droem bare videre. God weekend. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 30/01-2016 04:46
|
|
Er det dig i hvid uniform? [img]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/Bundesarchiv_Bild_146-2007-0013,_Reise_Bernhard_Dernburgs_duch_Deutsch-Ostafrika.jpg[/img] is not a valid Image. ![]() |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 30/01-2016 12:40
|
|
hugoboerge skrev: farao54 skrev: Jeg fatter det simpelthen ikke HB. Du bliver VED med at vade rundt i den samme suppedas. Der er sgu da ingen fremskridt fra 38 point til 38 point UANSET hvor mange eller få lande der er med i undersøgelsen. Din fanatiske jublen over generalen må du gerne beholde... Men at du forsøger at få det til at se ud som om han har haft en positiv indflydelse på landets score er direkte tåbeligt... 38 er og forbliver 38. Tag nu og laes hvad jeg ogsaa skriver. I 2013 var scoren 35 (hvem sad ved roret dengang ?) og nu er den 38 saa der er fremgang. At der er status quo fra 2014 til 2015 er da heller ikke daarligt. Skal vi lige notere at Danmark gik 1 point tilbage hvad score angaar men bibeholdt dog 1. pladsen i tabellen. Normalt saa kigger man paa tabeller for at se hvordan man klarer sig i forhold til andre og her viser Thailand fremgang men det er der desvaerre nogle personer som har meget svaert ved at forstaa. Jeg har skam læst alt hvad du har skrevet. Og selvom jeg jo godt ved at intet af hvad jeg og andre skriver til dig, ikke trænger ind, så vil jeg alligevel tillade mig at nævne en gang til at manden, der sad bag roret, der førte Thailand fra en score på 38 til 38, var din højt elskede General. Dermed er det vel sikkert at sige at han ikke har rokket Thailand en millimeter ud af korruptionens sump. Og du kan hoppe, danse og springe på din tunge fra nu af og til verdens ende... Det kan ikke anfægte de facts, der ligger på bordet foran dig. Jeg ved jo godt at du nu vrider din hjerne for at finde et eller andet om andre lande, eller Thailands fortid under andre ledere, for ligesom at dreje snakken væk fra de uændrede 38 point... Men det vil kun tjene til at endnu flere vil ryste på hovedet af dine håbløse argumenter. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 01/02-2016 06:59
|
farao54 skrev: hugoboerge skrev: farao54 skrev: Jeg fatter det simpelthen ikke HB. Du bliver VED med at vade rundt i den samme suppedas. Der er sgu da ingen fremskridt fra 38 point til 38 point UANSET hvor mange eller få lande der er med i undersøgelsen. Din fanatiske jublen over generalen må du gerne beholde... Men at du forsøger at få det til at se ud som om han har haft en positiv indflydelse på landets score er direkte tåbeligt... 38 er og forbliver 38. Tag nu og laes hvad jeg ogsaa skriver. I 2013 var scoren 35 (hvem sad ved roret dengang ?) og nu er den 38 saa der er fremgang. At der er status quo fra 2014 til 2015 er da heller ikke daarligt. Skal vi lige notere at Danmark gik 1 point tilbage hvad score angaar men bibeholdt dog 1. pladsen i tabellen. Normalt saa kigger man paa tabeller for at se hvordan man klarer sig i forhold til andre og her viser Thailand fremgang men det er der desvaerre nogle personer som har meget svaert ved at forstaa. Jeg har skam læst alt hvad du har skrevet. Og selvom jeg jo godt ved at intet af hvad jeg og andre skriver til dig, ikke trænger ind, så vil jeg alligevel tillade mig at nævne en gang til at manden, der sad bag roret, der førte Thailand fra en score på 38 til 38, var din højt elskede General. Dermed er det vel sikkert at sige at han ikke har rokket Thailand en millimeter ud af korruptionens sump. Og du kan hoppe, danse og springe på din tunge fra nu af og til verdens ende... Det kan ikke anfægte de facts, der ligger på bordet foran dig. Jeg ved jo godt at du nu vrider din hjerne for at finde et eller andet om andre lande, eller Thailands fortid under andre ledere, for ligesom at dreje snakken væk fra de uændrede 38 point... Men det vil kun tjene til at endnu flere vil ryste på hovedet af dine håbløse argumenter. Farao54 - beklager men udgangspunktet er og bliver 35 og fremgangen til 38 kan aflaeses i nedenstaaende link: https://asiancorr...orruption/ At bibeholde status quo er i sig selv ikke ringe naar vi taler om de 38 point. Farao54 naar man laeser en tabel skal man bl.a. ogsaa vurdere hvor man ligger i tabellen i forhold til andre. Her viser Thailand en fremgang paa 25.5%. Fakta, ja. Vi kan alle vaere enige om at bekaempe korruption i Thailand er en umulig opgave. |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 01/02-2016 07:42
|
|
[url]Farao54 naar man laeser en tabel skal man bl.a. ogsaa vurdere hvor man ligger i tabellen i forhold til andre. [/url] Dette er noget decideret vrøvl. At man ligger 'bedre' end andre i en tabel, men fastholder sin score, fortæller udelukkende noget om hvor dårlig de andre er blevet. Intet som helst om fremgang. Fra 38 til 38 er så absolut en fremgang på NUL. Og jo... Thailand havde en score på 38 både i 2014 og 2015. Hvis en elev får karakteren 4 et år, og er nummer 8 i sin klasse, og året efter stadigvæk får kasakteren 4, men nu er nummer 1 i klassen gør ham jo ikke til et geni, og siger ej heller noget som helst om hans fremgang/tilbagegang. Det er udelukkende karakteren, der afgør om han er gået frem eller tilbage. Men som før skrevet... Det er jo totalt håbløst at ændre dit syn... Og du får tydeligvis et kick ud af at blive ved med at forgude og forherlige din åndelige leder... |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 01/02-2016 10:59
|
farao54 skrev: [url]Farao54 naar man laeser en tabel skal man bl.a. ogsaa vurdere hvor man ligger i tabellen i forhold til andre. [/url] Dette er noget decideret vrøvl. At man ligger 'bedre' end andre i en tabel, men fastholder sin score, fortæller udelukkende noget om hvor dårlig de andre er blevet. Intet som helst om fremgang. Fra 38 til 38 er så absolut en fremgang på NUL. Og jo... Thailand havde en score på 38 både i 2014 og 2015. Hvis en elev får karakteren 4 et år, og er nummer 8 i sin klasse, og året efter stadigvæk får kasakteren 4, men nu er nummer 1 i klassen gør ham jo ikke til et geni, og siger ej heller noget som helst om hans fremgang/tilbagegang. Det er udelukkende karakteren, der afgør om han er gået frem eller tilbage. Men som før skrevet... Det er jo totalt håbløst at ændre dit syn... Og du får tydeligvis et kick ud af at blive ved med at forgude og forherlige din åndelige leder... Jeg forherliger paa ingen maade generalen og paa ingen maade er han min "aandelige leder". Han goer hvad han kan med de vaerktoejer han har til raadighed. Men nu et lille kursus i tabel laesning: I EPL (English Premier League) i saesonen 2013/14 fik Tottenham Hotspurs 69 points og saesonen efter dvs. 2014/15 fik Tottenham Hotspurs 64 points saa hvis det stod til Farao54 saa har det vist sig at Tottenham var et daarligere hold i saesonen 2014/15 eller tager jeg fejl ? Tottenham Hotspurs blev paa trods af et lavere point antal # 5 (64 points) mod # 6 aaret foer (69 points). Altsaa fremgang sammenlignet med aaret foer. Saa Farao54 jeg haaber du forstaar det nu. Med venlig hilsen. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 01/02-2016 11:12
|
|
hugoboerge skrev: Men nu et lille kursus i tabel laesning: I EPL (English Premier League) i saesonen 2013/14 fik Tottenham Hotspurs 69 points og saesonen efter dvs. 2014/15 fik Tottenham Hotspurs 64 points saa hvis det stod til Farao54 saa har det vist sig at Tottenham var et daarligere hold i saesonen 2014/15 eller tager jeg fejl ? Ja, du tager fejl. Din gamle matematiklærer vender sig i sin grav, for du sammenligner æbler og pærer. Det ene er en indbyrdes kamp mellem forskellige fodboldhold. Her tæller både point og placering, omend placeringen er vigtigere end pointene. Det andet er ikke en sammenligning mellem forskellige lande, men en sammenligning af et enkelt land i forskellige år. Her er det udelukkende pointene, der har betydning, når man skal se, om der har været fremgang, tilbagegang eller stilstand. Placeringen kan bruges til at prale med, hvis man fx er dansker (eller græde over, hvis man ikke er), men placeringen kan ikke til at fortælle, om der er mere eller mindre korruption end året før. Det kan kun pointene. Med hensyn til generalens værktøjer: Han har ALLE værktøjer til rådighed. Om han vil bruge dem er helt og holdent op til ham selv. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.