Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Restauranter og spisesteder i Thailand
 Udskriv debat
stable lodge lukker
handy
Dette fik jeg oplyst at en der lige havde været derinde kan ikke huske hvornår men det var inde for nærmeste fremtid.....Steff er jo også blevet en ældre herre

hugoboerge
handy skrev:

Dette fik jeg oplyst at en der lige havde været derinde kan ikke huske hvornår men det var inde for nærmeste fremtid.....Steff er jo også blevet en ældre herre

At der sker et eventuelt ejerskifte er ikke ensbetydende med at stedet lukker ned. Muligheden foreligger at stedet fortsaetter uaendret dvs dansk menu etc etc. Men lad os se hvad der sker.

lindegaard
der er vel stadig mindst 2 ejere på stedet, steffen og jørgen, og sikkert lidt små interessanter.

er den slået op nogen steder?

den må være en del værd, selvom grundstykket er lille.
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

hugoboerge
lindegaard skrev:

der er vel stadig mindst 2 ejere på stedet, steffen og jørgen, og sikkert lidt små interessanter.

Det er nogle aar siden at Joergen trak sig ud for at investere i Mermaid Hotel paa soi 29.

JohnBKK
lindegaard skrev:

Der kunne vel opføres en typisk tynd 30-40 etagers Condo bygning, så bare sælg, det sted er alligevel noget af det mest hypede og dyreste "dansker-sted" jeg nogensinde har lagt penge hos.

juj
Vil ikke savne det sted, alt for dyrt i forhold til kvaliteten. Så luk endelig eller skift hele ejerkredsen og koceptet ud.

lindegaard
der kan selvfølgelig være sket meget på de 7 år siden jeg sidst var der, men i de 17 foregående år, frekventerede jeg da stable lodge, ikke hotellet, men blot restauranten, mindst en gang i måneden, med friske aviser og andet hjemmefra, og der syntes jeg bestemt ikke det var var hverken dyrt eller dårlig kvalitet.

Men det er jo en smagssag, og vi danskere vil jo helst ha' det gratis, men jeg er nok bare nem at stille tilfreds.

Bevares, skulle man spise der hver dag, kunne det da godt være at det ville være en bekostelig affære for en dansker bosiddende med pension i thailand, men for os andre dødelige syntes jeg nu det var ok.

Tror nu ikke prisniveauet på andre "etniske" etablissementer er meget anderledes.Smile

lindegaard
hugoboerge skrev:

lindegaard skrev:

Det er nogle aar siden at Joergen trak sig ud for at investere i Mermaid Hotel paa soi 29.

ok, så har der sikkert kun været Steffen tilbage, eller rettere hans kone Smile, som ejer.

Buddha, Erik, hvis han lever endnu, var sidst jeg hørte til ham, på et plejehjem på frederiksberg.

vandango
Læste et sted at der også var en norsk ejer, er han forsvundet helt ud i den blå luft?

hugoboerge
vandango skrev:

Læste et sted at der også var en norsk ejer, er han forsvundet helt ud i den blå luft?

Nej han er der stadigvaek.

vandango
vandango skrev:

Ok - læste nemlig et sted på nettet, at han købte sig ind i forbindelse med at Jørgen trak sig ud.

Så mon ikke at stedet blot fortsætter?

hugoboerge
vandango skrev:

vandango skrev:

Ok - læste nemlig et sted på nettet, at han købte sig ind i forbindelse med at Jørgen trak sig ud.

Så mon ikke at stedet blot fortsætter?

Stedet fortsaetter sikkert men under hvilket koncept ? det afhaenger af de nye ejere.

UP
Stable Lodge lukker ikke. De får nye ejere, der vil vare stedet som det er.

TG950
JohnBKK skrev:

lindegaard skrev:

Der kunne vel opføres en typisk tynd 30-40 etagers Condo bygning, så bare sælg, det sted er alligevel noget af det mest hypede og dyreste "dansker-sted" jeg nogensinde har lagt penge hos.

det var måske noget for dig og din Taxa formue at investerer i ;-)
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

kanut
Crying det kan ikke være sandt Crying

Jeg tror nu nok at Stable Lodge kan forsætte, så jeg de næste 20 år kan komme og hygge mig på Stable lodge 2 gange om året, jeg syntes ikke at der er dyrt på SL, for hygge og god mad koster, intet kommer af sig selv.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

Anonym Bruger
Jeg undres til stadighed over at den slags steder kan overleve. Har simpelthen aldrig fattet poienten i at tage på ferie, flyve i 11 timer og så insistere på at bo på et hotel omgivet af andre danskere og spise Dansk mad. Så kunne man jo lige så godt tage på et kro ophold i Danmark.

Når så samtidig stedet er gammeldags og dyrt så undres jeg endnu mere.

handy
TomDK skrev:

Jeg undres til stadighed over at den slags steder kan overleve. Har simpelthen aldrig fattet poienten i at tage på ferie, flyve i 11 timer og så insistere på at bo på et hotel omgivet af andre danskere og spise Dansk mad. Så kunne man jo lige så godt tage på et kro ophold i Danmark.

nu er der også mange fastboende i Bangkok og folk andet steds i Thailand der en gang i mellem runder Bangkok og sikkert også mange der starter eller slutter deres ferie i Bangkok tror ikke der er mange der tager 3 ugers charter ferie i Bangkok på stalden har ikke været der siden fruen fik 5 års visa for 4 fire år siden bliver aldrig Bangkok mand men skal undtagelsesvis derind sidst på måneden til min svoger en enkelt overnatning aner så ikke hvor det lige er om vi er i nærheden men du har helt ret prisen er også for høj efter min mening men same same er jeg på ferie i Hua Hin skal jeg også ned og ha Dansk smørrebrød på Admiralen høre sig til Smile

hugoboerge
TomDK skrev:

Jeg undrer mig ogsaa engang imellem over den "bashing" som stedet udsaettes for. Overlevelsen hvad hotellet angaar maa bero paa et fast klientel (formoder jeg) og hvad restauranten angaar saa bestaar menuen ogsaa af Thai retter og Thai menuen synes jeg er ret omfattende. Jeg vil da give TomDk ret i at man kan undre sig over at turister rejser til Thailand for at spise dansk mad. Om de bor paa hotellet under hele opholdet tvivler jeg paa. Det er nok snarere en station ved begyndelsen og slutningen af rejsen. Nu ligger stedet ogsaa meget centralt og det har ogsaa sin betydning.

Mange medlemmer her bruger udtrykket at stedet er "for dyrt", men hvad sammenlignes der med ? Er det Skindbuksen i Koebenhavn eller Det Lille Apotek ? for det kan vaere svaert at sammenligne priser med andre steder i Bangkok. Den danske weekend buffet koster saa vidt jeg husker THB 595.- net det synes jeg ikke er dyrt plus der er et rigelig stort udvalg.

"Gammeldags" er det ikke netop charmen ved stedet ? Her taenker jeg ikke paa vaerelserne for jeg har aldrig boet der.

Anonym Bruger
Nu var det ikke for at sparke til stable lodge eller deres kunder, jeg undrer mig generelt over at man tager på ferie og så vælger at holde den så dansk som muligt. Jeg har samme undring svenske norske tyske osv restauranter / hoteller.

Personligt foretrækker jeg steder der er anderledes end hjemme når jeg er på ferie jeg vil gerne spise anden mad og omgive mig med mennesker fra andre lande. Men måske det er en generations ting mine bedsteforældre ville med garanti have styret mod dansker hotellerne hvis de havde været i live i dag.

Jeg kan dog godt forstå hvis man som bosat i Thailand til tider kan savne mad hjemmefra. Personligt ville mit største savn i Thailand være en ordentlig dansk ost.

vandango
TomDK skrev:

Jo men til gengæld kan du så være heldig at møde kanut. Wink

Spring til debat: