Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
IT-problemer på visumområdet
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 28/04-2016 22:44
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
De danske repræsentationer i udlandet og Udlændingestyrelsen kan aktuelt ikke behandle visumsager på grund af et nedbrud i det elektroniske visumsystem VIS hos Statens IT, som understøtter Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriets it-systemer På grund af et nedbrud i det elektroniske visumsystem VIS er det på nuværende tidspunkt ikke muligt at gennemføre visumsagsbehandling eller udstede visum på de danske repræsentationer i udlandet eller i Udlændingestyrelsen. Det er endvidere ikke muligt at gennemføre digital kontrol af visumindehavere ved Danmarks ydre Schengengrænser. Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at sige noget om, hvornår it-problemerne vil være løst. De relevante myndigheder er i tæt kontakt, og der er allerede iværksat en række midlertidige løsninger i forhold til at håndtere situationen. Der vil løbende blive orienteret om status på visumsagsbehandlingen på www.nyidanmark.dk. It-problemerne omfatter både visumsagsbehandlingssystemet og de digitale visumselvbetjeningsløsninger. Det er således på nuværende tidspunkt ikke muligt at anvende de digitale formularer til brug for visuminvitationer, der findes på www.nyidanmark.dk. Det gælder følgende selvbetjeningsløsninger: VU1 online: Invitation til ansøgning om forretningsvisum VU2 online: Invitation til ansøgning om visum til privatbesøg VF1 online: Forhåndsgodkendelse af virksomhed VF2 online: Invitation af visumpligtig forretningsforbindelse Bemærk venligst, at VU1 og VU2 i stedet findes som papirblanketter på www.nyidanmark.dk. Papirblanketten skal udfyldes i hånden med blokbogstaver eller på computer, printes ud og sendes til den person, som skal inviteres. Der skal udfyldes en blanket for hver person, som skal inviteres. Visumansøgeren skal medbringe invitationen på den repræsentation, hvor ansøgning skal indgives. Visumansøgningen kan imidlertid først behandles, når it-problemerne er løst. Kilde: nyidanmark.dk Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 28/04-2016 23:46
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
Ja, det er dælme "flot"...jeg/vi er nogle af de mange der står i kø for at få visa igen...det er simpelthen en skandale..servicen er da ikke eksisterende ...
Mvh,
Nahm |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 29/04-2016 18:24
|
|
Ét er dog sikkert »Vi kan konstatere at vores database er ødelagt, og vi ikke kan genskabe den,« siger Martin Pedersen og fortsætter: »Derfor laver vi en ny tom kopi af databasen og parallelt nogle recovery-forsøg. Så vi arbejder i flere spor på at komme op så hurtigt som muligt.« Der står lidt mere om grunden til nedbrudet her: - Skift af SAN-switch førte til nedbrud i visumsystem Her er konge-kommentaren fra den ansvarlige: Martin Pedersen kan dog oplyse, at ministeriet ikke havde en spejling af databasen
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Raidendk |
Lagt på d. 30/04-2016 01:50
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
nogen som så ved hvordan det ser ud med eksisterende visum ansøgninger? jeg havde lavet en invitation til min kæreste i sidste uge. og hun var på visum centret i mandags. men jeg kan jo ikke se status på ansøgningen længere når jeg logger ind, |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 30/04-2016 08:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Amatører.... IT-ansvarlige burde fyres på stedet... Ingen spejling... hvad f... tænker de på????? |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 30/04-2016 08:47
|
Raidendk skrev: nogen som så ved hvordan det ser ud med eksisterende visum ansøgninger? jeg havde lavet en invitation til min kæreste i sidste uge. og hun var på visum centret i mandags. men jeg kan jo ikke se status på ansøgningen længere når jeg logger ind, Jeg ringde til dem da jeg jo selfølgelig havde samme problem , og svaret var de ikke kunne gøre noget men de regnede med systemet kom op at køre igen hurtigt, evt. senere på dagen LOL, må da håbe de ansvarlige får en fyreseddel inden de laver mere rod og ballade for os borgere. Mvh,
Nahm |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 30/04-2016 08:54
|
|
Nahm skrev: må da håbe de ansvarlige får en fyreseddel inden de laver mere rod og ballade for os borgere. Så skal de sikkert bare have et gyldent håndtryk til flere millioner. De skulle have et blåt øjne og et los i røven. Med venlig hilsen
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 30/04-2016 09:28
|
Det har været et problem siden 22/4 efter hvad jeg selv har konstateret - evt. endnu længere..og det virker stadig ikke i dag, så ja- hvis de ansvarlige ikke bliver fyret er det jo nok et korrupt foretagende hvor venner hjælper venner imellem, for de duer da slet slet ikke til deres arbejde.
Mvh,
Nahm |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 01/05-2016 15:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Ja de har ikke travlt med at få det op og køre igen,holder jo weekend nu, Men hvad de skal jo heller sælge noget så pyt med der går lidt tid!!! |
|
|
|
| pethan |
Lagt på d. 02/05-2016 20:42
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 88 |
Set ved VFS Sukhumvit i dag: IMPORTANT INFORMATION FOR VISA APPLICANTS TO DENMARK: DUE TO SEVERE IT-SYSTEM FAILURE BEYOND OUR CONTROL, WE CAN UNFORTUNATELY NOT GUARANTEE VISA HANDLING WITHIN 15 DAYS FOR DENMARK. FOR THE TIME BEING WE DO NOT KNOW WHEN THE SYSTEM WILL BE RUNNING NORMALLY AGAIN. THE INCONVENIENCE IS SINCERELY REGRETTED. THE EMBASSY OF DENMARK APRIL 28, 2016 |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 04/05-2016 09:05
|
Siden er stadig nede, det er virkelig ringe..så visa godkendelsen er ude i fremtiden...og det er selvfølgelig uvist hvornår- de ansvarlige ved nemlig ikke lige hvornår det kan lade sig gøre at lave IT problemerne....
Mvh,
Nahm |
|
|
|
| Raidendk |
Lagt på d. 04/05-2016 15:25
|
de skulle simpelthen have sådan et spark i røven med en størelse 57.![]() ![]() de burde jo afskaffe visum kravet når de er så fucking langsomme til at få det op at køre igen. det er jo ikke vores skyld det er nede. |
|
|
|
| lincoln1242 |
Lagt på d. 04/05-2016 16:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
Statens IT er af indlysende grunde statsligt, og staten har jo for vane at ”løse” problemer med IT (og så meget andet) på en noget særpræget måde: Der hyres en lind strøm af eksterne IT-folk, konsulenter og akademikere, som skal klarlægge og definere udfordringerne, og udmønte dette i rapporter, handleplaner og farverige diasshows. En rum tid og millioner af skattekroner senere lyder den overraskende konklusion: ”Det virker ikke”. Så skal sparekniven svinges over de menige ansatte, for de penge, der blev brugt på førnævnte godtfolk skal jo findes et andet sted. På mystisk vis kan de resterende ansatte ikke længere nå deres arbejdsopgaver og/eller kvaliteten af deres arbejde forringes. For at løse dette mysterium må der ansættes et antal controllere til at klarlægge hvorfor de ansatte ikke længere ”lever op til organisationens forventninger om indsats og kvalitet”. Til sidst stilles de ansvarlige (ledelsen) til regnskab. Med en fed bonus. For se bare alle de positive tiltag, der blev gjort. At det oprindelige problem ikke blev løst synes at være blevet irrelevant undervejs... Nå, jeg skal ikke tage modet fra dem, der er frustrerede over IT-nedbruddet. Jeg kender desværre bare alt for godt til statsapparatets (manglende) evne til at løse problemerne… Et ps til Martin Pedersen: Rigtige mænd tager ikke backup. De ærgrer sig bare lidt oftere. |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 04/05-2016 17:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
De vil jo nok arbejde 24-7 når problemet er løst? For at indhente det forsømte.![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 04/05-2016 23:10
|
|
Total nedbrud i visumsystem: Min thai-kæreste skulle komme søndag De danske repræsentationer i udlandet og Udlændingestyrelsen kan aktuelt ikke behandle visumsager på grund af et nedbrud i det elektroniske visumsystem. Flere mænd savner deres thailandske kærester. Læs nærmere på: http://ekstrablad...ag/6068719 Med venlig hilsen
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 05/05-2016 00:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Webmaster skrev: Total nedbrud i visumsystem: Min thai-kæreste skulle komme søndag De danske repræsentationer i udlandet og Udlændingestyrelsen kan aktuelt ikke behandle visumsager på grund af et nedbrud i det elektroniske visumsystem. Flere mænd savner deres thailandske kærester. Læs nærmere på: http://ekstrablad...ag/6068719 Endnu engang et stereotypt og nedgørende billede der bliver brugt i forbindelse med Thailandske kvinder. De skulle have et los i røven |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 06/05-2016 21:33
|
|
Siden 29. april har det været umuligt at få udstedt visum fra de danske ambassader, og det har berørt omkring 4000 sager. Men fra mandag bør det igen være muligt. Det siger digitaliserings- og driftschef i Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet Martin Pedersen. Nedbruddet har varet i 13 dage - hvor mange er det gået ud over? - Vi ved, at omkring 4000 sager har været berørt. Men om det er verserende, afsluttede eller afviste sager, det kan vi på nuværende tidspunkt ikke sige, siger Martin Pedersen. Han påpeger, at selv om, at de har skullet rekonstruere omkring 4000 sager, så er det ikke et udtryk for, at 4000 personer er kommet i klemme. - Hvor mange, der præcist har været berørt, er svært at sige. - Derudover har Udenrigsministeriet bedt de andre lande i Schengen, som samarbejder med os, om at håndtere visum. Så de sager, der har været meget presserende, har vi kunnet håndtere via kolleger fra andre lande. Læs nærmere på: http://jyllands-p...en-mandag/ Hmm, citat "Der er ikke nogle, vi kan skylde skylden på.".... Som Digitaliserings- og driftschef i Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet så er det jo hans ansvar og dermed hans skyld at det gik så galt at de ikke engang lå inde med en sikkerhedskopi af databasen. Sikkerhedskopier som de fleste systemer kan sættes op til at foretage automatisk. Med venlig hilsen
|
|
|
| Raidendk |
Lagt på d. 09/05-2016 17:30
|
Så ser det ud til at visum system er på vej til at komme op at køre igen. Nogen som ved noget om hvornår man kan se sin invitation på nyidanmark.dk igen? Jeg lavede en invitation til min kæreste den 20. April. Og hun var på visa centret den 25. April For det begynder da så småt at haste da hendes fly til Danmark går den 5. Juni Det kan da ikke passe man skal starte helt forfra. Med at hun skal rejse helt til Bangkok og ansøge en gang mere og betale gebyret en gang til. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/05-2016 17:34
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Raidendk skrev: Så ser det ud til at visum system er på vej til at komme op at køre igen. Nogen som ved noget om hvornår man kan se sin invitation på nyidanmark.dk igen? Jeg lavede en invitation til min kæreste den 20. April. Og hun var på visa centret den 25. April For det begynder da så småt at haste da hendes fly til Danmark går den 5. Juni Det kan da ikke passe man skal starte helt forfra. Med at hun skal rejse helt til Bangkok og ansøge en gang mere og betale gebyret en gang til. Forhaabentlig fik hun en kvittering da hun betalte gebyr foerste gang. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 09/05-2016 19:40
|
Jeg har lige haft logget ind for at chekke min online invitation, og der står så at der ikke er nogen invitation lavet ?, systemet duer jo ikke, jeg har jo lavet en invitation og har et id nr på det,,,hvad er det her da for et cirkus ??? jeg ringer til nyidanmark igen i morgen og hører hvad de har at sige. Meget meget skuffende.... Mvh,
Nahm |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.