Se indlæg
 Udskriv debat
Der burde flages på busserne i dag
Webmaster
Glistrup var den første advokat i Danmark med uddannelse i skatteret, og derfor henviste mange advokater klienter til ham ved komplicerede skattesager, andre kom af sig selv. I løbet af 1960’erne fik han flere og flere klienter med ”ondt i skatten”, og det generede ham voldsomt, at det var langt lettere at hjælpe en klient med mange midler, end det var at hjælpe én med færre midler.

Selv udtrykte han det kort og bramfrit: »Hvis du har en stor indkomst, har du en gravko til at hjælpe dig med at komme ned på en mindre skatteprocent – hvis du har en lille indkomst, har du en teske til at grave dig ned til 0-skatten.«

Den uretfærdighed generede ham, og den blev han ved at påpege. Men han blev ikke hørt – nok fordi alle i ”the establishment” kendte til forholdene og de velhavende benyttede sig af systemet i stilhed. Glistrup sagde det højt, det blev han ikke populær på i de såkaldt finere kredse. Men først da han i bedste sendetid på Danmarks Radios monopol-tv, dagen inden selvangivelserne skulle indleveres i 1971, i provokerende vendinger fortalte om skatteforholdene, blev han hørt i bredere kredse. »Det er efter min mening umoralsk at betale skat,« sagde han. En af hans begrundelser var, at skatteindkomst for politikere virker på samme måde som alkohol for alkoholikere. Jo flere skattepenge politikerne får ind – jo flere offentlige udgifter finder de på. Derfor er det vigtigt at begrænse skatteindtægterne for at beskytte befolkningen mod al for stor skatteudskrivning. Den slags udtalelser faldt datidens politikere for brystet.

Den fulde kronik i dagens anledning er skrevet af Anne-Marie Glistrup og kan læses på: Jyllands-Posten
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
natty
Ah Web, Glistrup var en spøjs og også en intelligent fætter. Jeg husker ham blandt andet for at tale dunder imod den danske imperialistiske adfærd i Grønland fra Folketingets talerstol. Jeg var overrasket, men på den gode måde.
Han sammenlignede også skattesnydere med frihedskæmperne under 2 verdenskrig. Skingrende vanvittig og genial på samme tid.
Men at skulle flage for ham på busserne synes jeg sgu er lidt i overkanten.Grin
Redigeret af natty d. 28/05-2016 08:29
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

JohnBKK
Der burde laves en mindepark for ham, med bibliotek (som i USA) - og statue, hvor han bør hyldes som den nationale redningsmand Danmark ikke ville vide af..

Hans advarsel om muhammedanerne var spot on.

vandango
Gamle klassekammerater - ville sgu godt have været deres lærer.
[img]http://img.borsen.dk/img/cms/tuksi4/uploads/saxoArticle.xmlArticle/57279_dummy_image16_9_108_1.jpg[/img] is not a valid Image.

Webmaster
JohnBKK skrev:

Jeg er af den overbevisning at vi i dag slet ikke ville have haft et muhammedaner-problem i landet såfremt skatteinddrivelsen og velfærdsamfundet ikke var gået amok.

I dag er systemet i centrum, ikke folket. Systemet vil skide på hvad du hedder, hvilket køn du har, hvor gammel du er, om du er ved dine fulde fem eller ej. Det eneste som tæller i dag er dit CPR-nummer. Du er som dansker blot et skide nummer.

Det forpulet CPR-nummer som blev indført i midt-60'erne sammen med det papirløse samfund. Systemet skider på folk for deres egne penge.

Om man så er gal hvis man kan gennemskue dette, siger blot mere om betragteren end om den gale.

Det er moderne slaveri. CPR-nummeret og velfærdssamfundet er vor tids lænker.

Nope et skide flag på busserne er ikke nok. Der burde rejses en bronze-statue på Christiansborgs Slotsplads for Glistrup. Og i indgangshallen til Christiansborg skulle der står en buste af ham af den fineste marmor med en nypoleret mindeplade i messing til hans ære.

Intet mindre.
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

thongsala
Deri er jeg ret enig,selvom jeg ikke mener,at det har så meget med Muhammeddaner-problemet,at gøre,så længe vores magthavere,importerer dem uden spørgsmål !

Webmaster
thongsala skrev:

Deri er jeg ret enig,selvom jeg ikke mener,at det har så meget med Muhammeddaner-problemet,at gøre,så længe vores magthavere,importerer dem uden spørgsmål !

De er nødt til at have en vis tilstrømning for at kunne holde systemet i gang. Uden en vis mængde sociale klienter så er det svært at holde skatten oppe på et hjernedødt niveau.

Ang. magthaverne - ja alene navnet siger alt, da de såkaldte magthavere skulle tjene folket og ikke omvendt. Ja minister betyder tjener. Men hvem tjener hvem med det moderne slaveris indførelse.

Nå for at komme tilbage til det med magthaverne, bare følg med i dagens nyheder for at se hvor pilrådne de er. Landets Finansminister og Justitsminister afsløret i brud på loven om partistøtte.

Fuck det er råddent. Og igen, befolkning bliver røvp.... bagi for deres egne penge.

For lige at komme tilbage til Justitsministeren så er det ikke mange uger siden der blev taget tiltag til en "Borgerlig respektpakke" som skal styrke respekten for det fælles.

Hold kæft, er manden dum eller fræk. Respekt er noget man skal gøre sig fortjent til, ikke hverken true eller lovgive sig til. Det offentlige, med tjenere som Justitsminister Søren Pind i spidsen, er fuld af selvmodsigende ævl og plat. Og så vil klovnen have respekt. Come on.....

Og det er ikke for at være efter blå side af folketinget, for rød side er ligeså fuld af lort, plat og fiduser.

Det er de høje skatter som gør at cirkusforestillingen kan fortsætte. Det er de høje skatter som er de lænker der gør at befolkningen er til at styre. Derfor ned med skatterne og fjern alle tilskud og afgifter. Vi skal sgu' ikke styres. Vi er ikke til for systemet, systemet er til for os.
Med venlig hilsen

Webmaster

Nahm
JohnBKK skrev:

Der burde laves en mindepark for ham, med bibliotek (som i USA) - og statue, hvor han bør hyldes som den nationale redningsmand Danmark ikke ville vide af..

Helt enig, Glistrup fik jo ret, og han får mere og mere ret, Dk er nu en blot synkende skude, og jeg forlader den sku også og flytter til Thailand, fuck de politikere der har ødelagt Dk...selv min gamle afdøde oldefar kunne sku da fra start af da muslimerne kom hertil nemt se det ville blive et kæmpeproblem.
Mvh,
Nahm

Webmaster
Kan næsten ikke være bekendt at poste dette link:
- Tab på 27 milliarder

Bliver spændende at følge i den næste tid...... Bob bob....
Med venlig hilsen

Webmaster

JohnBKK
Spændende? Ja, hvis man har nerver til det!

Hvad vil de gøre når næste finansboble brister?

Read the rules

vandango
Webmaster skrev:

Kan næsten ikke være bekendt at poste dette link:
- Tab på 27 milliarder

Bliver spændende at følge i den næste tid...... Bob bob....

Med en konservativ uduelig minister er jeg slet ikke overrasket over, at bankerne og aktionærerne sidder og griner af resten af befolkningen.

Dog får jeg min lille bid af kagen via ATP, der klogeligt vred armen rundt på nationalbanken.

Webmaster
vandango skrev:
Dog får jeg min lille bid af kagen via ATP, der klogeligt vred armen rundt på nationalbanken.

Undersøg lige for sjovs skyld hvem der var boss i ATP dengang, og hvem som er boss i Nationalbanken i dag.

Her er svaret: Lars Rohde

Og festen er i gang: http://www.busine...r-min-nabo

Og én af de andre succes-historier fra hans CV, kan man få en lille appetitvækker på her:
- http://jyllands-p...vervsbank/
Med venlig hilsen

Webmaster

vandango
Regeringen og danske bank lavede en svinestreg overfor skatteyderne.

http://politiken....lev-snydt/

Når man ellers zapper rundt og læser om bankpakkerne, bliver de af alle økonomiske aviser og financielle institutioner berømmet og tilbedt. Grådighed er jo Gud.

Her burde alarmklokkerne have ringet hos den danske skatteyder.

JohnBKK
Øh, ved I ikke hvor galt det var?

Landet var tæt på totalt bankerot pga. Danske Bank´s gearinger og Irland eventyr m.m., de gik i panik alle til hobe, og det koster kassen..

- og det ER ikke slut, langt fra, der kommer en kæmpekrise inden længe, brace for impact!

vandango
JohnBKK skrev:

Øh, ved I ikke hvor galt det var?

Landet var tæt på totalt bankerot pga. Danske Bank´s gearinger og Irland eventyr m.m., de gik i panik alle til hobe, og det koster kassen..

- og det ER ikke slut, langt fra, der kommer en kæmpekrise inden længe, brace for impact!

Jo jeg var rasende, havde drukket og horet alle mine penge op i Pattaya, og kunne kun skrabe sølle 6-7 tusinde sammen til at købe aktier i den danske bank til kurs 33.
Måtte hurtigt sælge dem igen fordi jeg skulle tilbage til Pattaya, og fortsætte mit druk og hor.

Her er de nogle af de kommende regninger.

F35

Sunni muslimsk mere masse indvandring -undskyld jeg mente flygtninge, med et afsindigt antal familiesammenførte.
Dette gentager sig i hele min levetid og jeres.

Dong

Bankpakker

Og meget meget mere som politikkerne nok skal kaste efter den synkende skude danmark.

JohnBKK
En Lotto kupon havde været bedre, Phandango von Bahtman!

Rolll

Jeg fatter ikke en skid, at det kan blive ved, men det gør det fandenbrølemig heller ikke ret meget længere..

Tjekkede Zerohedge idag og bliver syg og dårlig af det.

Læs bare overskrifterne, det er rigeligt:

www.zerohedge.com

vandango
JohnBKK skrev:

En Lotto kupon havde været bedre, Phandango von Bahtman!

Rolll

Jeg fatter ikke en skid, at det kan blive ved, men det gør det fandenbrølemig heller ikke ret meget længere..

Tjekkede Zerohedge idag og bliver syg og dårlig af det.

Læs bare overskrifterne, det er rigeligt:

www.zerohedge.com

Hele mit liv og fremtid er sgu da en lottokupon. LOL LOL

Webmaster
vandango skrev:
Hele mit liv og fremtid er sgu da en lottokupon. LOL LOL

En fucking nitte i et lorte tombola hvor der er fusket med lodderne LOL LOL
Med venlig hilsen

Webmaster

The_Horror
Spændende drejning debatten har taget, det minder mig lidt om den udsendelse jeg hørte i satireprogrammet "den korte radioavis" på Radio24Syv for et par dage siden (i øvrigt et kanon program, ml. 12.00-13.00 alle hverdage, kan klart anbefales).

Her er lidt løst gengivet hvad der blev sagt i programmet blandet med egne ord om den debat der har været i forrige uge omkring hvordan det kan være at Dong Energy som delvist blev solgt til Goldman Sachs for en slik, pludselig er blevet langt mere værd.

(uddrag kan høres ved at søge på 'Kirsten Birgit om Dong'. Så kan man finde klippet på ca. 5 min. varighed).

Claus Hjort fortæller i fjernsynet at Goldman Sachs og deres investeringer har vendt skuden i Dong Energy til det bedre? og bum, pludselig steg Dong 3 gange i værdi? sjovt nok op til en børsnotering. Og sjovt nok når værdistigningen i virkeligheden er resultat af investeringer i vindenergi der lå FØR handlen med Goldman Sachs, og derved burde være med i prisen...faktum er at Bjarne Corydon har solgt vores alle sammen's energi selskab for en slik.

Under det myteomspundende "Bilderberg møde" i 2013, som jo er finansieret og repræsenteret af verdenseliten blev en politisk grønskolling nemlig Bjarne Corydon inviteret...hvad skulle en ukendt mand til det møde til verdens virksomhedsgiganter? Sjovt nok samme møde hvor McKinsey Group og Goldman Sachs også var til stede. McKinsey Group som under Corydon fik opgaver for flere 100 mio. af staten og hvor Corydon efter Socialdemokratiets valgnederlag så overraskende fik job og stadig besidder den dag idag!. Gad vide om de har siddet til det møde og tænkt, hvordan får vi tjent nogle penge?

Det er ren Anders Fogh om igen, nu er han ansat af Ukraine, med det ene formål at drive lobbyvirksomhed for den amerikanske våbenindustri ved at motivere Ukraine og EU til oprustningen overfor Rusland. Et Rusland som alligevel ikke har tænkt sig at gøre en skid overfor EU. Men krig skal der være, for den amerikanske våbenindustri skal jo tjene penge og olieprisen skal op igen så araberne kan tjene lidt mere. Alt imens Obama vakler i spørgsmålet om hvorvidt USA skal offentliggøre de fortrolige rapporter der peger i Saudi Arabiens retning i forhold til ansvaret for 11. September (uheldet som den ræverøde svenske vice-statsminister kalder det, terror var det jo ikke). Samtidig fortæller whistleblow'eren Edward Snowdon at syndebukken Osama Bin Laden den dag i dag er på CIA's lønningsliste og lever i sus og dus et sted i verden. Bin Laden som jo angiveligt blev fløjet ud af USA umiddelbart efter 11. September. Nok om det.

Tilbage til DK: Først solgte vi TDC til amerikanerne, nu har vi ingen dansk telefonisk infrastruktur, men amerikansk, som ikke bare tjener penge på os, men også bruger det til at overvåge os i hoved og røv. I 2010 solgte vi aktiemajoriteten i Københavns Lufthavn til et australsk firma, hvor der efterfølgende er hevet milliarder ud og sendt til skattely via Luxembourg finten. Penge som kunne være gået i statskassen, men Claus Hjort og Lars Løkke vil hellere hæve skatten for lønmodtagerne, mens afgifterne på luksusbiler skal sættes ned samt arveafgiften så børn af rige virksomhedsejere fra fx LEGO ikke skal betale nær så meget ved overdragelse. Tilbage står et vingeskudt skattevæsen, dem skulle man sælge til Goldman Sachs, så kunne vi måske få noget ordenligt ledelse som pisser den ene milliard ud efter den anden. Og hvem står med regningen? skatteyderne, vi bliver pisset på igen.

Hvorfor lader vi dette ske? pga. 'interpassivitet', ved at sidde og diskutere latterlige små ting såsom om kvinder skal lade menstruationsblodet løbe el. bruge bind, mens Amalie's baby og Linse Kessler kører i fjernsynet. Alt ramler omkring os, men vi skal bare have vores daglige sovepude så vi ikke gør oprør mod tingenes tilstand. "Bag enhver form for fascisme ligger en fejlslagen revolution".

Eller husk på det som Henrik Sass kaldte Danmarkshistoriens største tyveri:

http://politiken....te-tyveri/

Bankpakke 2, hvor den borgerlige regering med Lene Espersen og De Konservative efter møde med bankbosserne ændrede vilkårene i Bankpakken således at danskerne gik glip af ml. 10-30 milliarder kroner der i stedet gik til bankerne selv.

Disse citater kommer i øvrigt fra Nordea's formand Björn Wahlroos:

Europa er 'in deep shit'. Noget er gået helt galt i vesten. Det politiske system kan ikke løse problemerne: Der er ingen vækst og gentagne små kriser i lande som Portugal, Grækenland og Irland. Og det sker altså imens, der er vækst i resten af verden."

"Nu støder jeg nok nogen. Men cirka 80 pct. af folk er idioter. I det mindste når det kommer til penge. Finanssektoren handler om at flytte penge fra de 80 pct. uden ideer til de 20 pct. af folk, der rent faktisk har ideer. Finanssektoren er en tunnel, der tager penge fra idioter til folk, der er bedre med penge"

http://finans.bor...ioter.html

værs'go...den almindelige lønmodtager bliver røvrendt...vi går baglæns i historien, og folk som mig selv snakker om indvandring som det store problem!?, indvandring er blot de rigestes redskab til at skaffe folk nok til til at opretholde et stigende forbrug samt vedligeholde en social underklasse af skattebetalere og derved styrke deres magtposition som ellers begyndte at skrumpe ind. Flygtningekrisen kunne standses med øjeblikkelig virkning hvis magthaverne ville det. Men prøv altid at se bag gardinet, det hele er et stort spil...intet i denne verden er tilfældigt længere. Måske er problemerne i Mellemøsten, antiislamismen, indvandringen osv. i virkeligheden et redskab til at dreje det politisk landskab mod højre, således at en højreorienteret økonomisk politik kan få fodfæste?

Men hva' fanden, skal vi ikke hellere bare diskutere om hvorvidt Leo smager bedre end Chang og hvor i Thailand den kan købes billigst? eller om pigerne i Angeles City er bedre end Pattaya?
Redigeret af The_Horror d. 30/05-2016 23:45
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

GAMBIT
Fremragende indlæg Horror.

- Tiden må snart være inde til en revolution.
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

Spring til debat: