Se indlæg
 Udskriv debat
angående visum
Davser
Skulle her være en/nogen som har hørt om at der er ved at komme
nye visum regler,hvor man ikke automatisk får de 30 dage ,men skal købe visum hjemmefra,
Det er et rygte jeg har hørt,så det er ikke sikkert det er rigtigt
bamsen
 
thamarai
Nu sker det at rygter er sande, men jeg har ikke hoert at der er ved at blive aendret paa visumreglerne. Hvis de blev mere strikse, kunne man forestille sig at de indfoerte visa on arrival, men det tror jeg heller ikke.
 
http://thamarai-thailand.blogspot.com/
elmajo
Hey!
Jeg har fået den besked fra ambasaden, at fordi Dk kræver visum af thailænderne, når de ferierer her i landet, ja så skal vi også ha visum til deres land, når vi vil feriere der - gør man det ikke, vanker der bøder.
Så nu får jeg altså lavet det turistvisum, min veninde (thai) tager med på ambasaden, så kan vi få en bedre uddybning.
Mvh. Elmajo
 
www.elmajo.dk
clydehaumann
Besoegende fra foelgende lande vil automatisk faa udstedt et 30 dages visum ved indrejse.
Oenskes der mere end 30 dage skal der soeges om dette.

Oplysningerne stammer fra det Thailandske udenrigsministerium.

1. AUSTRALIA
2. AUSTRIA
3. BAHRAIN
4. BELGIUM
5. BRAZIL
6. BRUNEI
7. CANADA
8. DENMARK
9. FINLAND
10. FRANCE
11. GERMANY
12. GREECE (Helenic Republic)
13. HONG KONG
14. INDONESIA
15. ICELAND



16. IRELAND
17. ISRAEL
18. ITALY
19. JAPAN
20. KOREA, Rep. of
21. KUWAIT
22. LUXEMBOURG
23. MALAYSIA
24. NETHERLANDS
25. NEW ZEALAND
26. NORWAY
27. OMAN
28. PERU
29. PHILIPPINES
30. PORTUGAL



31. QATAR
32. SINGAPORE
33. SOUTH AFRICA
34. SPAIN
35. SWEDEN
36. SWITZERLAND
37. TURKEY
38. UNITED ARAB EMIRATES
39. UNITED KINGDOM OF GREAT BRITAIN AND NORTHERN IRELAND
40. UNITED STATES OF AMERICA
41. VIETNAM
Redigeret af clydehaumann d. 18/04-2006 18:24
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/
 
http://thaidanishservice.com
thamarai
Ophold i mindre en 30 dage
Ved indrejse i Thailand får danske statsborgere et indrejsestempel. Ophold i landet er tilladt fra stemplets dato og 30 dage frem. Bemærk at man normalt ikke kan forlænge sit ophold i landet ved at forlænge stemplets gyldighed. Under særlige omstændigheder kan det dog forlænges med maksimalt 10 dage ved henvendelse hos de thailandske immigrationsmyndigheder.


http://www.ambban...lThailand/
 
http://thamarai-thailand.blogspot.com/
Suk Rak Ning
Advarsel
Vær opmærksom på at det er ulovligt at benytte sig af agenter eller turistbureauer for opnå nyt indrejsestempel og dermed forlænge sit visum til Thailand – i værste fald kan det medføre fængselsstraf. Den eneste lovlige mulighed for at forlænge sit visum er ved at forlade landet og indrejse via immigrationsmyndighedernes permanente grænseposter og få sit pas lovligt stemplet.

Andreas.

Syntes lige denne her skulle med.....................


På ovennævnte side kan man også læse at siden er redigeret d. 22 marts 2006, men de skriver 200 THB pr. dag for overstay, men det er nu 500 THB pr. dag, så når de ikke engang kan finde ud af det, kan man så i det hele taget regne med noget som helst fra deres side..

Suk.....................Cool
Redigeret af Suk Rak Ning d. 18/04-2006 19:48
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
thamarai
Derved har Suk afsloeret at ambassadens hjemmeside er outdated. Men jeg er stadig sikker paa at man fortsat vil faa stempel ved indrejse, altsaa intet visum. Dvs hverken visa on arrival eller ansoegning foer indrejse.
 
http://thamarai-thailand.blogspot.com/
elmajo
Nu er det ikke for at være på tværs og vildt diskussionslysten; men
nu er vi et par stykker, der har ringet og talt med ambassaden, og det bliver fastholdt, at selvom det ikke lige fremgår på ambassadens og udenrigsministeriets hjemmesider endnu, så er det sådan, at såfremt man ikke har turistvisum, så vanker der dagbøder fra dag 1.???
Det er gjort helt klart, at jeg kun skal være i TH 30 dage, de påstår, at for hver dag uden visum, vil jeg få en bøde på 500 TTB

Synes det er noget værre rod, for det er tvetydige oplysninger, det er hverken pengene eller noget - men mere om der er forskellige regler for forskellige folk???

Hvis det ikke er sandt, hvorfor fastholder de så, jeg kan da ikke tro at det er for at tjene lidt på de "dumme" Sad

Mvh. måske dumme elmajo

 
www.elmajo.dk
solmand
Thailand har nu engang den lov om 3o dage alt derover skal der søges visa til, så må det da være logik at alt overstay koster 5oo bath pr dag..... men kan det være så svært at søge visa hvis man ved man skal være der længer !!!!!Shock
ellers må man tage et visa rund eller hvad det kaldes...
hvis jeg selv har skulle være der længer end de 30 dage har jeg bare søgt visa, det har jeg fået hvergang uden problemer.....
så hvorfor risikere et problem....??
solmandPfft
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
 
clydehaumann
Hej elmajo.
Der er ikke noget forkert i det som ambassaden siger. Er du i Thailand mere end de 30 dage som dit almindelige touristvisum er gaeldende for vil du faa en boede paa 500 Baht for hver dag du er paa overstay.
Jeg kan bare ikke faa det til at passe med dit foerste indlaeg for ifoelge det siger du at man skal have visum for at kunne rejse ind i landet. Det skal du ikke. Ved indrejse faar du 30 dage og skal saa rejse ud igen inden de 30 dage er gaaet.
Har du lyst til at blive laengere kan du ved at henvende dig til immigrationsmy6ndighederne faa en forlaengelse paa 10 dage. En saadan forlaengelse koster 1950 Baht.
Du kan ogsaa fra Danmark soege om et 60 dages touristvisum. Dette gives normalt uden videre.
MVH
Clyde
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/
 
http://thaidanishservice.com
Davser

Hun siger fra dag 1 altså første dag, hun kommer til thailand
ikke noget med overstay

Elmajo.du skal nok tage ind på ambassaden selv,
og spørge
og så kan du få et helt klart svar,

Det kan være at de misforstår det du spørger om, i telefonen,
det lyder mest logisk, at det er det som er problemet.

For det har hele tiden været at man pr.automatik får 30 dages visum ved ankomst
Bamsen
Redigeret af d. 19/04-2006 08:54
 
clydehaumann
Kaere Bamse.
Kommer du til Thailand og skal have et visum for at kunne komme ind og ikke har det ja saa faar du slet ikke lov til at komme ind.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/
 
http://thaidanishservice.com
solmand
ho ho alle som rejser ind i thailand har ret til at opholde sig 30 dage i Thailand....Shock
kun længer ophold kræver visa...
ellers ville deres turist industri hurtig uddø haha
solmandGrinGrin
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
 
Good for Falang
Jeg ankommer til Bangkok Søndag morgen og jeg har ikke visum, så nu må vi se om jeg kommer ind, I skal nok få besked i næste uge.

Good for FalangCool
 
elmajo
Nu tror jeg den kan afrundes Smile INGEN NY REGLER

Har lige talt med en kvinde på ambassaden (god til dansk) og hun siger som I herinde, at jeg kan højst risikere 1 overstay (500 TTCool, så bare jeg har lidt TTB på mig er det ok, og så lægge mærke til, hvilke datoer der bliver stemplet. Nogle mdr. har 30 andre 31, de kan finde på at trække en dag fra, derved risici for overstay; men det var stadig ok.
Hun mener at jeg er blevet rådet af èn på ambassaden, der både går med livrem og seler.

Tak for jeres deltagelse.....Wink
 
www.elmajo.dk
solmand
Good for Falang: selvfølig gør du det der står jo ikke i dit pas hvornår du har tænkt dig at tage hjem....Grin
solmand
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
 
Saendaeng
Man får 30 dages transitvisum fra den dag man rejser ind i Thailand, også i fremtiden. overstay er det eneste der er ændret fra 200 til 500 thb per dag, men første dag ingen bøde. Ved længere ophold end 30 dage kan man få 60 , 90 dages visum eller muti entry for et år ad gangen. Bor selv i Thailand men rejser ud og ind af Thailand 4-5 gange pr år pga arbejde.
Michael B Kristensen
 
http://www.globalwindservice.com
thamarai
Man faaer et indrejsestempel ved indrejse hvis man er fra Skandinavian, da skandinavere er frataget for visum ved uphold under 30 dage. Transitvisum, arrival-visa, turistvisum, non-immigrantvisa er noget helt andet, og skal soeges. Statsborgere fra visse andre lande faar visa on arrival ved ankomst, og statsborgere fra endnu andre lande skal soege visum paa forhaand.
 
http://thamarai-thailand.blogspot.com/
rinpoche
Man skulle tro at det var 1. april.
19 indlæg om noget som alle her ved Smile
 
jesperfrb
Hold op Rinpoche.Pfft
Der var blevet sat et rygte igang, og det måtte jo manes i jordenGrin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
Spring til debat: