Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Nemt program til rezise foto
|
|
| Nero |
Lagt på d. 02/07-2017 05:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
Hejsa, Har gennem årene samlet ufattelig mange Thailand foto, som er blevet direkte overført fra camera til computer. De fylder derfor nu en meget stor (alt for stor) del af min harddisk. Men nu skal det være. Kan en af jer brugere anbefale et lille nemt program, som kan rezise alle foto i mappen på en gang og ikke kun one by one.? Har været på YouToube, som har masser af forslag og fremvisninger, men vil hellere ha' et godt program råd fra en af jer brugere. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/07-2017 05:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Hvis jeg må komme med et andet råd i stedet: Lad være, og køb i stedet en ekstra harddisk. Du risikerer meget nemt at fortryde det senere, hvis du ændrer størrelsen på billederne. Hvis du insisterer, så kan Irfanview vist klare opgaven: http://www.irfanv... |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 02/07-2017 09:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Et andet råd, kunne være at gemme nogle af de mange, elle alle billeder i skyen. Der er flere gode steder der kn bruges. B.la har Google en foto platform. Selv har jeg fornyligt købt backup plads hos KeepIt.com. Kedeligt hvis harddisken går i stykker. P.S KeepIt kan med fordel "købes" gennem Tryg forsikring hvis man har en sådan. Kim
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 02/07-2017 09:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Google er en god ide. Jeg har en google email/gmail og derfor en gratis google konto på 15 gb data. De 15 gb data kan jeg bruge på gmail/foto og drev. Hvis du oploader billeder på google foto bliver de resized, men er alligevel i en ok kvalitet, meningen er at du nemt kan vælge at give venner m.m. adgang til de fotos du udvælger. Hvis du derimod vil have dine fotofiler i original størrelse, skal du blot oploade dem til google drev, hvor dine fotos så bare bliver gemt som de filer de oprindeligt er. Microsoft har sikkert også noget tilsvarende, men har ikke checket det ud endnu. Ellers køb memory kort eller stics, de koster ikke særlig meget idag. http://www.edbpri...tick.aspx# Redigeret af vandango d. 02/07-2017 09:59 |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/07-2017 11:28
|
|
Nu, I nævner Google, så var det netop Googles billeder i skyen, der fik mig til at advare mod at ændre størrelsen. Jeg havde billeder liggende der, og skulle midlertidigt bruge plads på harddisken, så jeg slettede lokale billeder og hentede så senere billederne fra skyen - kun for at finde ud af, at de havde fået ændret størrelse. Det var rigtigt surt. Man kan vist indstille Google til ikke at ændre størrelse, og ellers findes der andre tjenester. Personligt tør jeg ikke bruge Google til det formål mere. Det vil være en rigtig god ide med en online backup, som kro90 er inde på. Jeg plejer at anbefale IDrive til det formål. Jeg har skrevet lidt om IDrive (og andre løsninger) her: http://kimludvigs...backup.php |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 02/07-2017 12:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Ellers er der det du eftersøger men som sædvanen tro, spørger tråd starter i øst og vi andre svarer i vest. ![]() http://www.bricel...geResizer/ Har lige testet programmet, det virker fint sammen med windows explorer/billeder (mapper). Redigeret af vandango d. 02/07-2017 12:51 |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 02/07-2017 15:30
|
|
Tak for de mange forslag.... Lad mig informere om at mine foto's i øjeblikket fylder 120 GB på mit hard drive. Derfor min forespørgsel. En USB stick af denne størrelse, koster lige så meget som et hard drive. Skyen og andre muligheder som ikke er fysiske, kan ikke komme på tale. Big Brother er lige dygtig nok. Er af samme grund heller ikke på FaceBook. Man bestemmer nemlig snart ikke en skid selv. Jeg havde tidligere et lille meget nemt program, hvor jeg kunne lægge hele indholdet af Foto mappen ind og programmet kom så med forslag til størrelse. Det kan jeg desværre ikke finde. Jeg er ikke utaknemmelig for jeres forslag. Så efter overvejelse ud fra forslagene, køber jeg en X-tra HD og kopierer det hele over på den. Sletter ikke originalen, men 'øver mig' på forskellige Rezise programmer (incl. de her foreslåede), til jeg finder det rigtige. Alt sammen uden risiko for problemer med mine original foto's Tak for hjælpen alle sammen. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/07-2017 16:08
|
|
Nero, du behøver nu ikke at være bange for skyen. Det er muligt at vælge tjenester, hvor du bruger din egen krypteringsnøgle, og så kan hverken backup-tjenesten, Big Brother eller andre smugkigge. En af dem, der tilbyder egen krypteringsnøgle, er den tidligere nævnte IDrive, hvor du har masser af plads til såvel billeder som alle andre data, du ikke vil miste.
|
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 02/07-2017 16:22
|
|
Kim Ludvigsen skrev: Nero, du behøver nu ikke at være bange for skyen. Det er muligt at vælge tjenester, hvor du bruger din egen krypteringsnøgle, og så kan hverken backup-tjenesten, Big Brother eller andre smugkigge. En af dem, der tilbyder egen krypteringsnøgle, er den tidligere nævnte IDrive, hvor du har masser af plads til såvel billeder som alle andre data, du ikke vil miste. Hej Kim, Tak for det. Jeg har iøvrigt lige prøvet dit forslag om IfranView. Lidt tung bruger flade. Ikke helt nemt, efter min mening. Og så 'overtager det alt. Selv mine ikoner på skrivebordet. Det værste er, at det næsten ikke er til at afinstallere igen. Kommer ikke engang frem på min Revo Unistaller. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/07-2017 16:32
|
|
Hvorfor bruge Revo uninstaller? Du kan bare afinstallere i Windows. Ja, brugerfladen er lidt tung, programmet har vist ikke ændret sig meget i de sidste 15-20 år, til gengæld er det gratis, og det er ganske velegnet til at redigere billeder (også mange på én gang). Med hensyn til ikonerne, så kan det vist fravælges i indstillingerne, hvis jeg ikke husker helt galt. Det kan vist også fravælges under installationen. |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 02/07-2017 17:31
|
|
Kim Ludvigsen skrev: Hvorfor bruge Revo uninstaller? Du kan bare afinstallere i Windows. Ja, brugerfladen er lidt tung, programmet har vist ikke ændret sig meget i de sidste 15-20 år, til gengæld er det gratis, og det er ganske velegnet til at redigere billeder (også mange på én gang). Med hensyn til ikonerne, så kan det vist fravælges i indstillingerne, hvis jeg ikke husker helt galt. Det kan vist også fravælges under installationen. Hvorfor bruge Revo uninstaller? Hvis man kun bruger windows afinstaller, ligger der stadig en masse spor tlibage fra programmet Infra View. Det ved du også godt. Og nu gør jeg det jeg allerede har skrevet.! |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/07-2017 17:40
|
|
Personligt er jeg ligeglad med, hvad der ligger tilbage, men jeg ved godt, at ikke alle deler den opfattelse. Men den slags programmer kan desværre også lave problemer - fx har CCleaner for nylig smadret kontoopsætningen og også forårsaget mistede mails i Thunderbird, fordi programmet slettede en fil, som er meget nødvendig, derfor reagerer jeg lidt ekstra i øjeblikket, når der tales om oprydningsprogrammer. http://forum.mozi...=30#p63307 |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 02/07-2017 17:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Du kan jo bare indstille CCleaner til ikke at gøre noget ved Thunderbird..![]() PS: Bruger også Revo - den fjerner alle rester, vil ikke ha´rester liggende og flyde, nej tak! |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 02/07-2017 18:42
|
|
PS: Hvad med Picasa, den er da OK synes jeg... Nå for h.... den er retired, wft??? https://picasa.go... "Moving forward We apologize for any inconvenience this transition causes, but we want to assure you that we’re doing this with the aim of providing the best photos experience possible. Google Photos is a new and smarter product that offers a better platform for us to build amazing experiences and features for you in the future." Åh ja, og mere snif-snif, snooping, Google Ads og what not.. Redigeret af JohnBKK d. 02/07-2017 18:45 |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/07-2017 18:43
|
|
Nu var det ikke mig, der mistede noget - jeg bruger ikke den slags programmer (jeg bruger heller ikke Windows). Dem, der mistede noget, har sikkert ikke kunnet forudse, at der kunne være et problem, og de har derfor ikke tænkt på at undtage programmer fra oprydningen. I "professionelle" hænder er den slags programmer sikkert ganske nyttige, men jeg har på fornemmelsen, at langt de fleste af brugerne er almindelige brugere, der ikke kan gennemskue, hvad programmerne gør eller kan gøre. I MozillaDanmark oplever vi også ofte brugere, der får ændret deres danske programmer til engelsk, fordi de bruger et program (fx Heimdal eller Avast) til at opdatere deres andre programmer. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 02/07-2017 18:57
|
|
Nå, ok, jeg læste dit indlæg som din egen erfaring, klikkede ikke på linket.. "I MozillaDanmark oplever vi også ofte brugere, der får ændret deres danske programmer til engelsk, fordi de bruger et program (fx Heimdal eller Avast) til at opdatere deres andre programmer." Hvorfor anvender Mozilla brugere den slags bras? Troede de var mere hip og på forkant af et eller andet??? ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 03/07-2017 08:21
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
https://pixresize...ftonic.com Pixresizer er OK http://download.c...07499.html |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 03/07-2017 08:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Bruger selv en extern harddisk på 1TB til fotos
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 03/07-2017 09:39
|
|
Fint at du tænker på arvingerne. ![]() |
|
|
|
| lbob |
Lagt på d. 04/07-2017 07:24
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 62 |
Prøv RIOT. Jeg har kun gode erfaringer med programmet. Desuden er det ganske enkelt at bruge. http://www.majorg.../riot.html |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.