Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
adresse og pension i dk men bor i thailand
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 16/10-2004 10:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
lad os dog faa gang i emnet. det jeg fik at vide paa min komune var at jeg hojest maate vere ude af dk i 6mrd af gangen. paa min sporgsmaal om hvornaar jeg saa maate rejse ud igen, fik jeg at vide at jeg i terioen kunne rejse ud i verden i 6mrd igen dagen efter jeg var kommet hjem. dog kan jeg huske noget med nogle eupolitiker som opholdte sig forlenge nede i brusell de blev bedt om at flytte deres adresse ud af dk, da man i forlkeregisteret siger at man skal opholde sig mindst 183 dage om aaret i dk, for at havde adresse i danmark. hvad jeg ved saa mister man ikke noget af sin pension hvis man flytter til thailand fast besog evtuelt [url]www.dss.dk[/url] hvor man kan se hvad sikringsstyrelsen skriver. det er dem som udbetaler pension til de over 25.000 dansker som modtager dansk pension i over 100 lande Det helt prasise link(hvis man altsaa vil flytte til thailand)er her: http://www.dss.dk.../andet.htm saa det er altsaa muligt ligesom man betaler skat i danmark af sin pension Redigeret af bahtman d. 22/10-2004 10:46 |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 16/10-2004 15:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
en bekendt af mig på efterløn må kun være ude max 3 mrd. |
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 18/10-2004 08:45
|
men maa hvis godt tage efterlonnen med til thailand |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/10-2004 11:02
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Bathman Ja du må hæve din efterløn i banken,Men du må som efterlønner ikke bosætte dig i udlandet bamsen |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 18/10-2004 14:59
|
|
som efter løner må man være ude af eu i max 3 mrd |
|
|
|
| Nuk |
Lagt på d. 19/10-2004 10:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
Hej bahtman ! Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, selv er jeg 59, og får mellemste førtids pension. Jeg så for nogen tid siden et program på TV, om danskere, der ville opholde sig længe i udlandet, og af det fremgik det, at hvis man er over 55 år, kan du i princip være væk som det passer dig.
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
|
| Nuk |
Lagt på d. 19/10-2004 10:35
|
Påtænker at bosætte mig i TH.,får førtidspension, hvordan går man tilværks, hvad gør man først ??
|
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 19/10-2004 16:03
|
|
det første du skal gøre er vel at høre kommunen om hvaddu må og ikke må som førtids |
|
|
|
| Nuk |
Lagt på d. 19/10-2004 16:15
|
Jo, men jeg vil flytte min adr. til Th.,det har jeg vel lov til ? Har hørt, at stavnsbåndet blev ophævet for en del år siden..........
|
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 19/10-2004 21:11
|
|
du kan flytte din adresse hvorhen du har lyst til men hvis du vil have pengene med så er der visse regler |
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 22/10-2004 11:49
|
hvad jeg kan huske saa var der en som flyttede sin pension ned til thailand som havde et indleg paa det gamle forum, jeg kan dog ikke finde et link til det gamle forum, men hvis der findes et link et ellerandet sted, saa kig under det emne som hedder ANDET. Hvad jeg kan huske saa skrev han at han ikke mistede noget, det var noget med at han fOrst blev trykket 15 procent men da han fik overbevist dss om at hans kone ingen indtekt havde saa fik han sine penge igen |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 22/10-2004 16:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Jeg er født i Danmark og har boet der indtil jeg blev 63 år. Men da jeg solgte min ejerlejlighed til 1,3 milion og fik midligtid bolig hos en bekendt medens jeg søgte noget andet... Men det kunne kommunen ikke accepterer da lejligheden ikke var stor nok!!! og pludselig var jeg boligløs uden fast adresse... Jeg var meget overrasket! Jeg fik oven i købet brev om at hvis jeg ikke redegjorde for mine boligforhold ville de sætte politiet på mig! ![]() Jeg henvente mig til Søllerød kommune, men de kunne ikke hjælpe mig. Sådanne var loven...! Jeg sagde, at jeg ikke var hjemløs og at jeg ville flytte til Thailand. Er det ikke farligt, hvad hvis du bliver syg... Svarede de... Jeg er født i Danmark og har aldrig modtaget social hjælp, har altid betalt min skat men da jeg blev 62 gik det galt... men jeg har en privat Pension og kan gøre som jeg ønsker. Jeg får intet fra den danske stat så jeg behøver ikke at rejse til Danmark hver 6 måned. Når jeg fylder 65 kan jeg også få grundbeløbet af min folkepension. Her i Thailand har jeg et dejligt hus til ca. 500 kr (3000 bath) om måneden. En sød (smuk) hushjælp på 18 år køber friske grønsager og kød på det lokale marked hver dag til ca. 500 kr om måneden til mig (50-100 bath pr dag)! Hun gør også rent og vasker mit tøj for 1000 kr (7000 bath) om måneden. Jeg står op kl 6 om morgenen, går ud på min varanda og ser solen stå op medens jeg nyder min morgenkaffe. Thaierne er allerede oppe og ved 7 tiden tager de på arbejde og skolebussen henter børnene.Så starter jeg mit arbejde ved 8 tiden. Børnene kommer tilbage ved 15 tiden og resten ca. kl 18. Det er et paradis. Jo her i Thailand har jeg fået en ny tilværelse ![]() Klokken 22 sover de alle. Lørdag og søndag underviser jeg et hold studenter i engelsk (17 til 21 år) på min varanda. Det var deres forældre som bad om det og de betaler mig hver måned ![]() Min lille hushjælp kommer også og laver juice til eleverne. Lør- og søndag har hun ofte sin lillebror på 12 år og lillesøster på 7 år med på motorcyklen. Så gennemgår hun deres lektier og lærer dem lidt om computer. Lillebror skal løse og skrive opgaverne på min computer. Et par gange har hun bedt mig om jeg kunne hjælpe med 300 bath fordi lillebror gerne ville med på skolens campingtur. Det synes jeg er helt i orden ![]() Her er ingen GO GO barer eller farang barer. Redigeret af MisterM d. 25/10-2004 09:00 |
|
|
|
| Nuk |
Lagt på d. 22/10-2004 20:10
|
Godt gået Mister M!!!!!!!!! Du forstår sku hvad det hele drejer sig om. Men jeg skal komme efter dig.............flyver til Khon Kaen 31. dec.,og bliver der i 5½ md. Jeg har hus i Khao Suan Kwang, det er nok i det område du også slår dine folder. Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 23/10-2004 03:43
|
Jeg ved nogenlunde hvor det er.![]() Sidste Songkran var jeg i Khon Kaen for at møde mine bekendtes familie. De har forretning i Bangkok men besøger familien under festivalden. Tidligt om morgenen besøgte hele familien, der var mange, templet i Khon Kaen hvor hendes mor er begravet. Det hele var forberedt med billede af hendes mor og mad til munkene. Om eftermiddagen kørte vi så rundt og sprøjtede med vand ![]() Næste morgen kørte vi nordpå til et tempel i nærheden af din by for at mindes hendes far. Han skulle også have lidt vand. Og så tilbage til Khon Kaen for at fortsætte vand orgiet![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| Nuk |
Lagt på d. 23/10-2004 07:13
|
Hej Mister M !! Ja det er sku sjovt med den fest hvert år. Vi var der i år, og næste år oplever jeg den igen, vi er heldige !!!!!!!
|
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 24/10-2004 19:44
|
|
ja jeg må også tage mig sammen til en songkran tur men har hørt at det er for vildt i pattaya er der nogle som har prøvet det i pattaya |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/10-2004 04:28
|
|
Davser Surin Ja jeg har prøvet det i pattaya i 4 år i træk og det er vildt,meget vildt Så man skal kunne acceptere at man bliver sprøjtet til med vand dagen lang,og ha sine penge og smøger og hvad man nu bruger i en plastikpose,men det er skide skægt vandbamsen |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 25/10-2004 06:42
|
|
ja det lyder skægt nu ryger jeg ikke så det med smøgerne er ikke noget problem troede egntligt også at du var holdt op bamse![]() men jeg vil nu alligevel være nervøs for at få noget af alt det vand i min drink ![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/10-2004 07:11
|
|
Davser Surin ja jeg er holdt iop med at ryge for mange år siden og har sparet pengene op lige siden,og brugt dem til at rejse for Men jeg siger altid til folk put jeres penge,cigaretter,mobillos og lignende i en plastpose,ellers drukner det bamsen |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 25/10-2004 07:20
|
bamsefarr skrev: Davser Surin ja jeg er holdt op med at ryge for mange år siden og har sparet pengene op lige siden,og brugt dem til at rejse for Men jeg siger altid til folk put jeres penge,cigaretter,mobillos og lignende i en plastpose,ellers drukner det bamsen Meget vise ord ![]() Det er helt vildt over hele Thailand i 4 dage men i pattaya varer festen et par dage længere ![]() Her et link hvor i kan se video fra Songkran... http://www.whatso...&speed=100 |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Thaierne er allerede oppe og ved 7 tiden tager de på arbejde og skolebussen henter børnene.