Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
At gifte sig i danmark.
|
|
| kalle |
Lagt på d. 22/10-2004 06:53
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Hej. Lige et spørgsmål. Er det muligt at invitere en thailandsk kvinde til danmark på turistvisum i 3 mdr. og gifte sig i danmark(inden for de 3 mdr.) og derefter søge om familiesammenføreing,alt sammen inden for de 3 mdr?.Jeg ved godt at det er lettere at rejse til thailand. Hvad kan dette betyde for os. Opholdstilladelse o.s.v På forhånd tak Kalle |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 22/10-2004 07:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
ja det er muligt du skal blot være opmærksom på at der formodentlig efter de nye visum regler kræves en bankgaranti på 50000 kr for at hun får et turistvisum til danmark og hvis hun så søger familiesammenføring under hendes ophold i dk så indrager staten de 50000 kr. som reglerne er nu er det bedste at du tager til thailand og i så bliver gift dernede derefter kan i søge turistvisum til danmark de kan ikke kræve bankgaranti for ægtefæller og når hun så er her i dk kan i søge familiesammenføring og hun kan lovligt opholde sig i dk imens sagen behandles husk at du skal opfylde div krav for at hun får lov til at blive du skal have en bolig på 20 m2 pr person og det må ikke være en fremleje på under 3 år forsørgelse du skal tjene over 9000 kr brutto pr mrd og du må ikke have modtaget bistand i de sidste 12 mrd og du skal stille en bankgaranti på 54600 kr i 7 år tilknytning du skal være etnisk dansker eller have været i dk i over 28 år samt at i begge skal være over 24 år men kan i klare alt dette så er det bare at gå igang ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| kalle |
Lagt på d. 22/10-2004 15:06
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Tak surin for et godt svar, men jeg er ikke helt med. Hvis hun kommer her som turist, og jeg stiller bankgarantien på 50000kr, så kan vi gifte os her i danmark. Hvordan kan jeg miste de 50000kr, hvis hun søger familiesammenføring?da ikke hvis hun gifter sig med mig eller hvad? er ikke helt med på dette. Håber på igen et godt svar. På forhånd tak Med venlig hilsen kalle |
|
|
|
| kalle |
Lagt på d. 22/10-2004 15:08
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
jeg har et barn med en dansk kvinde, betyder dette noget(syntes engang jeg læste noget om dette) i.f.t bankgaranti, m.m |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 22/10-2004 16:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Jeg syntes osse at have set at hvis man har et barn med en dansk kvinde i forvejen, så bortfalder bankgarantien. Er der nogle der har noget papir på dette???? Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 22/10-2004 16:59
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Den bankgaranti kalle skal stille er jo for at få hende her op som turist,og kan godt fore stille mig at de napper alle 50.000 for visum reglerne er jo kun til korte besøg her i landet, så hvis i søger familliesammenføring når hun er her som turist i den periode hvor i bliver gift så " bryder du /i de nye regler for visum der tråtte i kraft her d. 01/10 2004 det er jo ikke den samme som han skal stille ved familiesammenføring, den kan du få dispentiasion fra hvis du har reglmæssig samkvem med dit barn under 18 år Redigeret af Stampe d. 22/10-2004 18:15 ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 23/10-2004 11:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
en ting er så at have samkvem med sit barn, hvad så med dem der har forældremyndigheden og har børn hjemme, dem er vi også nogle af jager |
|
|
|
| janandersen |
Lagt på d. 23/10-2004 14:01
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 32 |
jamen det er så let.... har du et barn og du har alm. samkvem med og det så ned skreven.så vil udsl sende et brev til barnets mor og det skal hun så skrive under på og så vil du slippe med at stille bankgaranti og det med boligen falder også bordt .![]() |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 23/10-2004 15:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Er det bare et spørgsmål om at have børn, så falder alle stramninger af udlændingeloven bort.? Det må da være noget jeg har misforstået? skal man så ikke have en passende bolig,? man kan knapt få samkvemsret, hvis man ikke har egen bolig. Jeg vil opfordre alle der forsøger giftemål med en Thai i Danmark at betale en advokat til at gennemgå den enkeltes mulighed. Hvad vi hører og ser er så forskelligt, at det for mig ser ud som om det mere er, hvem der er sagsbehandler i udlændingestyrelsen. |
|
|
|
| janandersen |
Lagt på d. 23/10-2004 16:56
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 32 |
kan kun tale udfra det jeg har oplevet: og det er altså har du et barn med en dansk mor og har samkvemret med dit barn så ja så bort falder bopæls og bankgarantien på grund af barnets ret til en far i danmark.... min pige kom til landet i jan og vi blev gift april fik stempel i sep og barnet i thailand søgte vi i jun og hun kom også i okt med et stempel i passet.. ![]() |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 23/10-2004 17:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
jeg vil give oleskyum ret i at det er som om de kan gradbøje reglerne i udlændningestyrelsen, som efter deres humør er lige netop denne dag, jeg fik ikke svar på hvad hvis man har hjemmeboende børn? jager |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 23/10-2004 17:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Jeg er måske lidt tungnem?![]() for jeg kan ikke fatte at man ikke behøver en bolig hvis man opholder sig i Danmark.Så er loven total værdiløs, ![]() uanset min mening om loven er boligspørgsmålet det eneste jeg mener er OK.oleskyum PS. Det viser udlændingestyrelsens totale uduelighed, hvis alle regler ikke gælder for dem med børn. Hvad så med de gule og de sorte er der også andre regler??? |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 23/10-2004 18:28
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Jeg forstaar ikke rigtigt den der med bankgarenti for en tourist. En af mine venner. En Thai har lige vaeret i Danmark som tourist i 2 maaneder. Hun have ingen invitation fra Danmark og ingen stillede garenti, heller ikke hende selv. Det eneste der blev krevet fra ambassaden var et bevis for at hun havbde arbejde der og kunne vende tilbage til dette arbejde efter endt ferie. Maaske er der forskel paa en besogsvisa og et touristvisa. Jeg ved det ikkke. Nogen der gor? |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 23/10-2004 18:31
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
det skulle have vaeret " arbejde her i Thailand " Det bor ogsa nevnes hun var rigtig tourist med eneste formaal at se Danmark. |
|
|
|
| janandersen |
Lagt på d. 23/10-2004 19:30
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 32 |
det med dansk børn, så ligger det sådan. at hvis de siger nej til den danske far kan det danske barn sagsøge danmark for at omgå menneskerettighederne. for det danske barn har krav til at se sin dansk far.så der for er de nød til at se bort fra bankgaranti og bolig.. det er bare loven......så få nogen kan det gå letter igennem... ![]() |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 23/10-2004 20:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Jeg forstår det stadig ikke hvad et giftemål med en thai har at gøre med at man er far og ikke behøver fast bolig.oleskyum. |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 24/10-2004 15:39
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Ole, 1) Det har intet at gøre med specifikt giftemål med en thai at gøre,det samme vil være gældende hvis du hentede en kone fra Korea eller Kenya. Andre regler for Europa (udenfor EU og Norge). 2) Se mit svar under "Udlændingestyrelsen".m.h.t.,"boligkravet". 3) M.h.t., Jan Andersen's ex-kone, skulle hun selvfølgeligt ikke give tilladelse til han gifter sig med en Thai, men hun skulle sikkert bekræfte at han har regelmæssigt samkvem med deres fælles barn. M.h.t., sagsbehandlingen i Udlændingestyrelse, har I lagt mærke til hvor mange forskelige sagsbehandler som "tager sig af" ens sag,selv om man skulle gå derinde 2dage/ugen efter fordi man har måske glemte at tage billeder med ?? Det forklarer måske den forskelbehandling/ fortolkning af reglerne. M.v.h., M.Rasmussen ![]() |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 24/10-2004 16:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Hej alle. Jeg forstår stadig ikke, hvis der er et krav om passende bolig ved familiesammenføring, hvad der så menes med at den kan fraviges hvis man har et barn. Det skal jeg da vist have skåret ud i pap. Jeg kan fortælle at jeg engang skulle vise papirer til en sagsbehandler og det var det eneste. træk et nummer, og vent var svaret. Tålmodig som man er, sidder man der i 2 stive timer før det bliver ens tur, og hvad så, frem til skranken ( hun er på kursus ) kom igen i morgen og træk et nummer. oleskyum |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/10-2004 17:04
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Oleskyum Ja du er ligesom mig en meget tålmodig herre på nogle områder ![]() ![]() ![]() ![]() Men da jeg var inde på udlændingestyrelsen og skulle ha opholdstilladelse,sagde hun til mig,det er sørme ikke meget du siger så svarede jeg nedj da,jo mindre du ved jo mindre har du at grave i,og hun svarede ja det er rigtigt. bamsen |
|
|
|
| Christian |
Lagt på d. 24/10-2004 17:56
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 38 |
Hej. Nu ved jeg ikke meget om disse regler og hvorfor der bliver "lempet" når en dansk far har danske børn som han har fast samkvem med, men kunne man forestille sig at udlændingestyrelsen ved at disse regler er tiltænkt andre end danske statsborgere (indfødte) og derfor "hjælper" hvor de kan ? Bare en tanke..... Mvh./Christian |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 



















hvad et giftemål med en thai har at gøre med at man er far og ikke behøver fast bolig.