Se indlæg
 Udskriv debat
HIV og AIDS i Thailand.
Rasmus
Her på Dansk Thai Web har medlemmer, og div. forbipasserende fugle, gennem tiden berørt/bidraget med alle mulige emner, endsige umulige emner. Til tider har sindene med rette været bragt godt i kog her på DTW alt efter emnets stupstands og endelige seriøse indhold.
Men én ting - har her på det sidste slået mig!
Ingen har tidligere formået at bragt emner som HIV AIDS og Syfilis på banen her på DTW - efter min hukommelse (?)
Der er uomtvisteligt en stor potentiel risiko for at erhverve sig disse ubehageligheder - hvis man hovedløst - og i en behørigt brandert kaster sig ud i det pulveriserende hektiske og tillokkende natteliv i Pattaya eller Bangkok. Statistisk set, skulle muligheden for at erhverve sig en af disse sygdomme være ganske stor, hvis man altså ikke tager vise præventioner og forholdsregler i brug.

Hvorfor er dette emne evt. tabubelagt og ikke tidligere bragt på banen her på DTW?
Eller er det noget som natteravne og ”Darioér” ikke tænker på i deres Thaibar eufori?

Skal ikke har gøre mig hellig! har selv taget mine gevaldige ture gennem tiden ud i nattelivet på de omtalte kanter - uden at tilegne mig noget – ud over de efterfølgerne hovedpiner og undren over hvor ens Thailandske Bhat er forsvundet hen? Shock

Hilsen Rasmus
 
solmand
Hmmm.min lille komentar til dette er .............. brug kondom....du kender ikke kvinden ligesom det måske er dig der bringer sygdommen med dig,,,,,, så behold kondom på...du smitter ikke og du modtager ikke......Shock
er det ikke alm logik...............Angry
solmand
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
 
Badladz
Uden at forklejne risikoen for at få Aids fra en thailandsk prostitueret Så er chancen for, at slå sig ihjel i et trafikuheld, vel en del større!

Men der er da et emne som er oplagt at diskuteres her på dtw.

Det at går på beerbar eller gogo bar og betale barfine for derefter, at inviter pigen med hjem til nattehygge er vel det samme som, at spille russisk roulette med sit tissetøj


Når i nu gifter jer med barpiger, sender i så dem til Aids checkup før bryllupet? Jeg tror selv at mange bare tager chancen og håber på det bedste.


regards

Badladz

http://badladz.com/


"marriage is the most expensive form of prostitution"
 
http://www.estimates2u.com/freelancer.htm
solmand
Jeg vil sige det sådan da min kone og jeg mødte hianden blev vi begge testet før vi havde ubeskyttet sex..det er vel normalt at begge parter lader sig teste, så man er på den sikker side......Shock
solmand
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
 
thaikurt1
Jeg har aldrig faaet taget testet i alle de aar jeg har haft barpige med hjem

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
 
http://nej
kenneth
Hej...
Ett mycket bra och aktuelt ämne att ta upp,och i Thailand är det Tabu och ute-frysning om det kommer fram och som Badladz skrivar,man får inte aids,utan hiv som senare utvecklas till aids,och jag tror det är lika mycket tabu här i norden om nån har det,mobbing-ute-frysning-kompissar som inte vill umgås,i Thailand är dom inte lika upplysta om hur det smittar som vi är här..Vet flera som har blivit smittat och då en hel del har träffat deras tjejer-frugar på beer-bar eller gogo finns där säkert en del som har det här med..Fast man pratar inte om det,och det smittar inte via e-mail eller sms...
 
Badladz skrev:
Uden at forklejne risikoen for at få Aids fra en thailandsk prostitueret Så er chancen for, at slå sig ihjel i et trafikuheld, vel en del større!

Men der er da et emne som er oplagt at diskuteres her på dtw.

Det at går på beerbar eller gogo bar og betale barfine for derefter, at inviter pigen med hjem til nattehygge er vel det samme som, at spille russisk roulette med sit tissetøj


Når i nu gifter jer med barpiger, sender i så dem til Aids checkup før bryllupet? Jeg tror selv at mange bare tager chancen og håber på det bedste.


regards

Badladz


gid det var så vel,
ca. 285 dansker vil i år dø i trafikken, og det er ud af 5.5 millioner.
det svarer ca. til en ud af 200.000

de sidste tal jeg hørte var at der er 50 dansker om året, som bliver smittet med hiv, under et ophold i thailand.
der er et sted imellem 100.000 og 150.000 danskere som tager til thailand om året.
det vil sige at en ud af 3000 bliver smittet med hiv, på sin ferie.

så vidt jeg ved er der ca. 300 danskere der bliver smittet med hiv om året, hvilke jo er nogenlunde det samme tal som omkommer i trafikken.
 
Locturian
Heldigvis kan man så sige, at udviklingen med bekæmpelse af hiv og aids er så langt, at man stort set kan leve et fuldt normalt liv med HIV, hvis man blot spiser medicin dagligt. Skal ikke undre mig, om vi inden for de næste 10 år har kuren mod aids.

Bare lige for at præcisere, er der stor forskel på HIV og AIDS. Man starter med sygdommen HIV, som langsomt nedbryder imunforsvaret. Går man ubehandlet i en årrække, vil det udvikle sig til at være "AIDS" som er det stadie i HIV hvor imunforsvaret er så svækket, at stort set alt udfrakommende er dødeligt. AIDS patienter kan dø af en simpel forkølelse.

Opdager man HIV i tide, og kommer i behandling, kan sygdommen holdes så langt nede, at den stort ikke påvirker dig i det daglige liv. Man kan dog sagtens overføre smitten.

Så, husk gummi, eller få hende til at tage en test først !
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...
 
http://www.huahin-online.com
Rasmus
BKK skrev:
[code]gid det var så vel,
ca. 285 dansker vil i år dø i trafikken, og det er ud af 5.5 millioner.
det svarer ca. til en ud af 200.000

de sidste tal jeg hørte var at der er 50 dansker om året, som bliver smittet med hiv, under et ophold i thailand.
der er et sted imellem 100.000 og 150.000 danskere som tager til thailand om året.
det vil sige at en ud af 3000 bliver smittet med hiv, på sin ferie.

så vidt jeg ved er der ca. 300 danskere der bliver smittet med hiv om året, hvilke jo er nogenlunde det samme tal som omkommer i trafikken.[/code]
Hej BKK
Hvor har du disse tal fra…? at ca. 50 dansker skulle blive smittet med HIV hvert år efter ophold i Thailand…
Det svare rent faktisk til: at hver mandag morgen lander der en HIV smittet Dansker i Københavns Lufthavn medbringende en HIV virus fra Thailand.
Hvilket svarer til: at i de sidste 5 år skulle der været kommet ca. 270 nye HIV smittet patienter til Danmark efter endt ferieophold i Thailand.
Hvis dette skulle være tilfældet!… er jeg overbevist om at Thailand ikke ville være et så yndet rejsemål bland rejselysterne dansker.
Hilsen Rasmus
Redigeret af Rasmus d. 10/11-2006 23:49
 
Rasmus skrev:
BKK skrev:
[code]gid det var så vel,
ca. 285 dansker vil i år dø i trafikken, og det er ud af 5.5 millioner.
det svarer ca. til en ud af 200.000

de sidste tal jeg hørte var at der er 50 dansker om året, som bliver smittet med hiv, under et ophold i thailand.
der er et sted imellem 100.000 og 150.000 danskere som tager til thailand om året.
det vil sige at en ud af 3000 bliver smittet med hiv, på sin ferie.

så vidt jeg ved er der ca. 300 danskere der bliver smittet med hiv om året, hvilke jo er nogenlunde det samme tal som omkommer i trafikken.[/code]
Hej BKK
Hvor har du disse tal fra…? at ca. 50 dansker skulle blive smittet med HIV hvert år efter ophold i Thailand…
Det svare rent faktisk til: at hver mandag morgen lander der en HIV smittet Dansker i Københavns Lufthavn medbringende en HIV virus fra Thailand.
Hvilket svarer til: at i de sidste 5 år skulle der været kommet ca. 270 nye HIV smittet patienter til Danmark efter endt ferieophold i Thailand.
Hvis dette skulle være tilfældet!… er jeg overbevist om at Thailand ikke ville være et så yndet rejsemål bland rejselysterne dansker.
Hilsen Rasmus



første december, der afholder man international aids dag, for nogle år siden kunne jeg i avisen læse, om et spørgeskema, som folk som var blevet konstateret smittet med hiv, var blevet bedt om at udfylde,
50 af de ca. 300 som havde fået hiv det år havde i skemaet svaret at de gik ud fra at de var blevet smittet med hiv under en ferie i thailand, en del af de adspurte svaret dog ikke, så tallet kan være højere.
på den anden side så, er det jo meget svært at vide hvor man bliver smittet, hiv kan tidligst spores 3 måneder senere,
så bare fordi man var i thailand et år eller 3 forinden, behøver det jo ikke naturligvis at værre derfor at man får hiv.
i danmark er hiv hvis stadigvæk mest en bøsse sygdom, mens det er lidt mere lige fordelt i thailand, hvor op mod en procent har hiv.
i sydafrika har over 11 procent af befolkining hiv
 

http://www.ssi.dk...



Prøv at lege lidt på dette link.


dsd
 
udemærket link der.
og det er da heldigvis ikke så højt tal som jeg læste i politiken for nogle år siden.
talene for 2002 er sådan, og thailand er jo kun en lille del af asien

Smitteland / Total
Danmark 141
Øvrige Europa 12
Afrika 69
Nordamerika 5
Sydamerika 1
Asien 31
Australien, Oceanien 0
Uoplyst 33
Total 292



 
solmand
Hmmm hvorfor bliver hiv smittet samlignet med evt trafik offer,det er sgu da sygt..trafik har intet med hiv at gøre.en gang alm asfalts eksem er da udskadeligt i den sammenlining...
så jeg vil sige det med hiv er permanent hvor det andet forsvinder sener..det gør det andet ikke...så tallet der er er opgivet med et smil og et godt nok..... er ca ...alt over 0 for meget...Shock
hvem har lyst til at leve med hiv ?????????? så heller altsfalds eksem !!!!!!!!!!!!!!!!Pfft
solmand
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
 
Davs
Ja saa proev lige at taenke paa at flere af dem som maaske er smittet, de giver smitten videre her i thailand,
Jeg ved at flere render rundt og vil kun ha sex uden kondom,og pigerne har svaert ved at sige nej,de skal jo bruge pengene
bamsen
 
MortenDue
Til min viden er der både mere "sikre" steder at gå hen og selvfølgelig det "usikre" (bemærk venligst gåseøjne).

Long Gun i Soi Cowboy:
Pigerne er til læge/gynækolog en gang om ugen, og blodtest (HIV) hver 3. måned. De skal vise papieret på dette på baren!!!!!

Mange piger vælger selv at få gjort disse test, men desto "hårdere" bar mm. desto mindre grund finder pigerne til at få det gjort.

Og ikke alle piger arbejder på bar for pengenes skyld!!!!! Så Bamse - nogen piger har ikke "brug" for pengene og siger faktisk "Nej" - jeg tror ikke, jeg har mødt en bar pige som ikke selv havde kondomer for den sags skyld.

Og som veloplyste vesterlændinge, kunne man jo meget simpelt spørge pigerne om de går til regelmæssige tjek..... og hvorfor ikke. Som skrevet er der noget "russisk rulette" sammenlignet med statistikkerne....
Chance favours the prepared mind
 
www.mjdue.dk
solmand
Hmmmm tror du helt ærligt at piger sælger dem selv hvis de ikke har brug for pengene hmmmmShock
solmand
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
 
roald
hvad hjælper det at de bliver tjekket hver 3. mdr , hvis de er blevet smittet af ham de var sammen med i går.

de piger som vil gøre det uden gummi, kunne jo være dem som allerede var smittet ShockShock
 
prasat
nu høre man sku meget vås, det bla. om hor uvdende thaierne er,

først loc, når man har 3 følgesygdomme til hiv for man stillet dianosen aids, dette har intet med hvor lang tid man har haft sygdommen eller om hvor lang tid man har gået med den før den blev opdaget og man kom i behandling

så bbk man kan spore hiv i de fleste tilfælde inde for 2-3 uger efter smitten men man kan kun være sikker på en negativ hiv test efter 3 måneder fra en evt. smitterisiko, der er temmelig stor forskeld ik.

kan bare sige at hiv er en lortesygdom som man ikke skal ønske sin værste fjende. boede på et tidspunkt sammen med en partner hvor hun blev fundet positiv, vi havde også fået taget en test sammen da vi flyttede sammen og dengang var de negative.

men nu er det meget svært for en kvinde at smitte en mand da det kræver blod mod blod, hvorimod for en kvinde er det meget nemmere at blive smittet da der er hiv i vores sæd hvis vi er smittet. det er også derfor der er så mange bøsser der bliver smittet. jeg mener det er mandens eget ansvar om han vil udsætte sig for risikoen, og den er lige så stor i long gun som tony's eller dollhouse, hvis man vælger at gå i seng med dem uden er man selv uden om det hvis man bliver smittet.

hvis man så bliver smittet og skal have medisink behandling skal i vide hvor stærk den er, man må eksempeltvis ikke cykle da man resikere at falde i søvn mens man cykler. ens pigment i ansigtet skifter fave så man bliver skjoldet, dette forsvinder ikke igen. og hvorfor man tager pillerne inden man skal sove er pga. kvalmen. så tror jeg heller jeg ville bruge gummi.

det skal lige siges at jeg ikke blev smittet men jeg havde 3 lange måneder hvor jeg løbende fik taget prøverne.

de er meget langt fremme med en vaksine, vi fik at vide den gang på riget at hvis vi dyrkede sex og gummiet sprang så skulle vi ringe til deres døgnvagt og så ville jeg få piller i 30 dage, dette ville gøre at jeg ikke blev smittet, og til hende sagde de da hun blev testet positiv "du er meget heldig for du bliver kureret" dette ville de da ikke sige til hende uden af have nogen viden tæt på.

prasat
 
thaikurt1
Livet er jo russisk roulette fra den dag vi kommer til verden og til den dag vi skal her fra.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
 
http://nej
Payanak
MortenDue skrev:
Til min viden er der både mere "sikre" steder at gå hen og selvfølgelig det "usikre" (bemærk venligst gåseøjne).

Long Gun i Soi Cowboy:
Pigerne er til læge/gynækolog en gang om ugen, og blodtest (HIV) hver 3. måned. De skal vise papieret på dette på baren!!!!!

Mange piger vælger selv at få gjort disse test, men desto "hårdere" bar mm. desto mindre grund finder pigerne til at få det gjort.

Og ikke alle piger arbejder på bar for pengenes skyld!!!!! Så Bamse - nogen piger har ikke "brug" for pengene og siger faktisk "Nej" - jeg tror ikke, jeg har mødt en bar pige som ikke selv havde kondomer for den sags skyld.

Og som veloplyste vesterlændinge, kunne man jo meget simpelt spørge pigerne om de går til regelmæssige tjek..... og hvorfor ikke. Som skrevet er der noget "russisk rulette" sammenlignet med statistikkerne....


De piger du skriver om, som ikke tager penge for det er dem som vi kalder guldgravere...de vil giftes med en rig udlaending.
Der er ogsaa de piger som virkelig har penge. Jeg kender flere paa Phuket som kommer fra rige familier, og bare goer det af kedsomhed.
Og fra mit arbejde som engelsk underviser, hoerer jeg nogle gange om pigernes fremtidsdroemme... Shock Sad
 
Spring til debat: