Se indlæg|
Åbne Bar i Thailand
|
|
| DrJones |
Lagt på d. 23/11-2004 02:43
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
Hejsa.. og tak for et rigtigt godt site.. Jeg er lige kommet hjem fra en kanon ferie i Thailand.. Og går lidt at leger med tanken om at pakke det hele, og flytte derned. Drømmen var så at åbne en lille bar / spisested.. Men hvilke regler skal jeg overholde..? Må jeg selv eje stedet..`? Skal jeg godkendes..? Moms og Skat..? Osv.. Måske findes der et sted hvor jeg kan læse mig til alle disse ting.? Håber at i har tid til at hjælpe, så skal der nok falde en omgang eller 2 af .. når baren åbner. ![]() mvh Drjones Dr Jones
|
|
|
|
| DK-Twenty |
Lagt på d. 23/11-2004 03:11
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Ga til www.thaivisa.com Search " open bar in Thailand" Derefter, hbis du ikke har faaet svar nok, saa Skriv paa Engelsk dit spoergsmaal Laes svarene Generelt sagt: 1000 mennesker aabner en bar i Thailand 999 mennesker taber en hel masse penge paa deres bar - og maa tage hjem 20 aar i Thailand og stadigvaek ikke gift!
|
|
|
|
| CyberDawg |
Lagt på d. 23/11-2004 07:00
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Lyder egentlig lidt ulogisk syntes jeg. Hvordan kan der være så mange barer, hvis de alle kører med underskud... Alt er billigt og turister hart penge, det lyder ellers ummidelbart som en god deal. Nå, men hvis det i skriver er fakta, er der vel noget om det ![]() |
|
|
|
| Leif |
Lagt på d. 23/11-2004 07:09
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
Saa saa Anders nu skal du til at passe paa med hvad du siger, for saadan er Thailand altsaa ikke...![]() ![]() Er jeg blevet belaert om pr email paa det sidste... Men det er jo dejligt at finde ud af at det slet ikke er saa slem herude, som jeg gik og troede, det hele er bare noget jeg har droemt og mener at vide..... Saa bare rolig jeg skal nok lade vaere med at poste mere negativt om Thaier og Thailand for det ved jeg "ikke en skid om"..., Og nogle tager det som personlige angreb paa deres koner.. Saa kan vi jo gaette paa hvorfor mon de goer det.... Ku ikke lige dy mig.. ![]() Hav det godt omme paa den kolde side af jorden, her er det ogsaa vinter, kun 30C. |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 23/11-2004 07:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Ja, der er mange barer, men langt de fleste kører ad H til. Hver sæson skifter mange af dem ejere, og den nye ejer tror så at han kan køre den bedre. De barer og restauranter der kører godt er aldrig til salg. Og hvis du vil åbne en bar, og den ikke ligger direkte på walking street i Pattaya eller inde i Nana Plaza / Soi Cowbow BKK eksempelvis, så glem det. Jeg har godt nok i mine mange år mødt mange Danskere der åbnede barer og spisesteder, men efter en sæson var de fleste til salg igen. Og deres investeringer for at gøre dem smukke og bedre end de andre ( for ideer var der nok af ) gik tabt. Ydermere stjæler og snyder de ansatte med arme og ben og for at minimere det, kræver det at du er der fultids. Men held og lykke... Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 23/11-2004 09:03
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
.
Redigeret af MisterM d. 01/02-2005 08:03 |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 23/11-2004 10:27
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
En svensker ville for tre år siden sælge mig sin bar i Kata forrygende billigt. Ugen senere endnu billigere. En dag kunne jeg få den gratis - incl. varelager. Jeg takkede nej. Det viste sig, at han to dage senere skulle betale hele næste års leje. Den var høj. Så høj, at der på en lille bar i en skrigegade med 11 andre barer skulle sælges 145 øl pr. dag året rundt, blot for at betale huslejen. Lyder det ikke af meget. Det er det! Og så var der lige dét med el, vand m.v. Glem baren. Find på noget andet. Det er korrekt, som andre har skrevet, at der er livlig udskiftning af bar-ejere. Det er der en årsag til. vh/ bjarne |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/11-2004 13:05
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Ja der er andre små nicher man kunne lave end en bar Det kan da være hyggeligt at sidde i en bar og snakke med folk Men det kan også være utåleligt at sidde og høre på alle de historier fra fulde folk,om alle deres millioner de har,når de sidder og lyver overfor pigerne Jeg har prøvet det og køre min vens bar op,så den var fornuftig,men det var fordi jeg havde gode specielle ideer,da jeg ikke ville mere,skulle han selv være der og ødelagde baren meget gurtigt og solgte den og tabte 1 million bath på det sjov PS. hvis du køber en bar,så hold fingrene fra fadet ikke pille ved de piger som du har ansat,så ødelægger du hurtigt butikken bamsen |
|
|
|
| DrJones |
Lagt på d. 23/11-2004 14:47
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
.. når for satan.. tak for alle de negative imput.. Alt er taget til efterretning... :-) MEN: Jeg kunne alligevel godt tænke mig at høre mere om reglerne.. Også hvis man nu besluttede at åbne noget andet ..? Hvordan gør man..? gør man noget..? Dr Jones
|
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 23/11-2004 15:13
|
.
Redigeret af MisterM d. 01/02-2005 08:04 |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 23/11-2004 16:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Hej Mr. Jones Hvor mange udlægninger tror du der har haft den ”geniale” ide, med at åbne en bar i Pattaya eller andet sted? Og hvor mange tror du der har mistet en formue på denne ”geniale” ide? Stil dig selv det spørgsmål inden du kaster dig ud i denne ”geniale” ide. OK! det er lykkes for nogle få – men der er sgu meget langt i mellem dem. Rasmus. Redigeret af Rasmus d. 23/11-2004 16:33 |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 23/11-2004 18:11
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Pas nu på jeg har endnu ikke været i et turist område hvor der ikke var adskillige barer til salg, for en billig penge. Hvorfor mon??![]() John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 23/11-2004 19:00
|
|
Davser jones Tag derud og kig dig for måske det går godt for dig Husk også at få en arbejds tilladelse og husk så også at få cola så selv jeg ar råd til at komme Mister M mener ikke jeg har råd til andet så jeg bestiiller cola light bamsen |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 24/11-2004 03:25
|
.
Redigeret af MisterM d. 01/02-2005 08:06 |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 24/11-2004 06:24
|
.
Redigeret af MisterM d. 01/02-2005 08:07 |
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 24/11-2004 08:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
det lyder som en ok forretning du har gang i mister M, men du kan altsaa komme i utrolige store problemer hvis du ikke har det rette visa, har du en forretning saa skal du betale skat, du er jo falang, jeg mener du skal tjene 50.000 baht pr. mrd, hvis du bare er ansat. hvilke jeg gaar ud fra du vil sige, den dag myndighederne hiver fat i dig![]() ![]() ![]() men kik forbi [url]www.thaivisa.com[/url] der kan du se de regler du skal overholde. ![]() hvad angaa priserne paa weekendmarkedet, saa prutter jeg altid om priserne, ogsaa selvom der er et prisskilt paa varen, i de fleste tilfelde for jeg rabat, ellers saa er jeg paa vej vidre til den neste butik. selger de stadigvek kyllinger paa market, der er hvis noget om at der har veret kyllingesyge derude ![]() personlig handler jeg mest i big c, det ligger lige ved min mansion, hver gang jeg skal ud til weekendmarket koster det omkring 160 baht retur med skytrain, fordi jeg har konen med, og saa skal man kobe meget for at spare noget. men paa den anden side er weekendmarket noget der skal opleves hvis man kommer forbi bangkok |
|
|
|
| DK-Twenty |
Lagt på d. 24/11-2004 17:50
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Thai moentsort skrives saaledes: BAHT B A H T B A H T B A H T Ordet B A T H er et Engelsk ord som oversat til Dansk betyder "bad" Saa vaer venlig at skrive det rigtigt i fremtiden, saa det i det mindste ser ud som om at I virkelig opholder Jer i Thailand og ved hvad I taler om. Naar folk bliver ved med at skrive Thai "Bath" tror jeg ikke et ord af hvad de skriver, hvis de ikke kan faa en saa enkel, men vigtig detalje korrekt. ----------------------- Hvis I vil vaere saakaldte EKSPERTER om Thailand, saa skriv dog moentsorten korrekt. Eller traenger I alle sammen til et bad? Saa snak med CHUWIT i Bangkok, han har en hel masse badeanstalter med fin og foelsom kvindelig betjening. 20 aar i Thailand og stadigvaek ikke gift!
|
|
|
|
| John |
Lagt på d. 24/11-2004 18:01
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej DK-Twenty Du har jo ret ![]() Men dette er et forum ikke et stave kursus. Os der bor i DK laver jo også stavefejl. Hovedsagen må være at man forstår sammenhængen, og det gør du jo - så jeg kan ikke se det store problem!! John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 24/11-2004 18:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Jeg tror mange gange at de der sætter 4 pæle i jorden og lægger et stk plastik over, sælger benzin på flasker og lidt småterier laver flere penge når det hele er gjort op.....
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/11-2004 19:13
|
|
sikke dog et en sur mand ja jeg formoder det er en mand, som ikke kan li folk som ikke kan stave. Så lad dog være med at læse de indlæg her. så generer de ikke dine sarte øjne. Og det er jo ganske få som bor i thailand som skriver her Men kan det være rigtigt at man skal skrive baht baht baht baht skal det virkelig skrives 4 gange, det har jeg aldrig set eller stammer du bare når du skriver bamsen DK-Twenty skrev:
Thai moentsort skrives saaledes: BAHT B A H T B A H T B A H T Ordet B A T H er et Engelsk ord som oversat til Dansk betyder "bad" Saa vaer venlig at skrive det rigtigt i fremtiden, saa det i det mindste ser ud som om at I virkelig opholder Jer i Thailand og ved hvad I taler om. Naar folk bliver ved med at skrive Thai "Bath" tror jeg ikke et ord af hvad de skriver, hvis de ikke kan faa en saa enkel, men vigtig detalje korrekt. ----------------------- Hvis I vil vaere saakaldte EKSPERTER om Thailand, saa skriv dog moentsorten korrekt. Eller traenger I alle sammen til et bad? Saa snak med CHUWIT i Bangkok, han har en hel masse badeanstalter med fin og foelsom kvindelig betjening. Redigeret af d. 24/11-2004 19:45 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.