Se indlæg
 Udskriv debat
Penge til Thailand??
samee
Hejsa og godt nytår til alleGrin - Tænkte på er der nogen som ved hvor mange penge man kan / må sende uden at kæresten kommer i klemme??Wink

Hvad mener du med at komme i klemme
Du må vist sende 15000 euro ud af dk
Men jeg ville ikke sende mere end 100000 kr
bamsen

samee
Hejsa - Tænkte om der var en grænse iforb. med beløb som overstiger? og som bankerne så har pligt til at oplyse til myndighederne, det ku jo tænkes vedr. visum ansøgning så skal hun jo have penge på kontoen nu ikke sandt...... såeeeeShock og på den måde komme i klemmeSad

Locturian
Tjae, man kan altid bruge Western Union - Det er ret annonymt, om end ikke lidt dyrt... Ellers har hendes familie vel nogle konti, som pengene kan ryge på...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
jesperfrb
Bamse!!!

Du har ikke helt ret, sender du mere end 100000kr skal du informere det danske finasministerieGrin
Så man sender aldrig mere end 99,900krWinkWink

Sådan er reglerne,Wink

Hejsa Jesper
Det kan vi sikkert tygge langhalm på
Men jyske bank siger
at det først er når det overstiger
15.000 euro =ca 110.000
De skal informere nationalbanken,
Jeg har nemlig spurgt
men det er også lige gyldigt
man kan bare holde sig under de 100.000 kr.
Men for en sikkerheds skyld,
hvis man har så mange penge,
så holder man det under 100.000 kr.
bamsen
Redigeret af d. 02/01-2007 05:07
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

oleskyum
Hvis nogen bare overvejer, at sende omkring 100.000 danske kroner til en kærste i Thailand så burde personen indlægges på den lukkede.

Payanak
Hoert!

Fynboen
Hej!

Her findes svaret på spørgsmålet

http://www.visitd...valuta.htm

http://www.skm.dk...ollov.html

http://www.skat.d...200399#pos

/Fynboen

godt nytår

du kan, hvis du altså har.....Grin... sende lige hvad du vil Grin
250.000 er det max nationalbanken har sat op for at de skal havde besked, hvilke forgå eletronisk flere tusinde gange i døgnet.
nationalbanken kan, hvis de vil, se lige præsist hvad du sender ud af landen, om det er 1 kr. eller 1 million er ligegyldigt.

du må i kontanter havde 15,000 euro, når du flyver ud af eu

Don
Jeg fik denne besked fra min bank:

__________________________________________________________________________________________

SWIFT - Videregivelse af oplysninger

Når du overfører penge til udlandet, skal du være opmærksom på, at
oplysningerne kan blive givet videre til de amerikanske
myndigheder.

SWIFT - som er det betalingsnetværk, der overfører betalinger
mellem lande - er blevet pålagt at udlevere oplysninger, hvis de
fatter mistanke om finansiering af kriminalitet eller terrorisme,
jf. amerikansk lovgivning.

__________________________________________________________________________________________

Det er altså ikke kun de danske myndigheder der kan informeres!
Hellere være en god original...end en dårlig kopi.

Ja her kan jeg se det er max 100.000 kr,
det er lige printet ud
Så jeg kan give jyske bank den i hovedet
Når de nu giver mig urigtige oplysninger

Hvorfor er man syg fordi man sender 100000 kr
til sin kæreste,det er da meget normalt

Hvornår er man mere rask,ved 20000 -30000 40000 eller hvad

bamsen

oleskyum
bamsen skrev:
Ja her kan jeg se det er max 100.000 kr,
det er lige printet ud
Så jeg kan give jyske bank den i hovedet
Når de nu giver mig urigtige oplysninger

Hvorfor er man syg fordi man sender 100000 kr
til sin kæreste,det er da meget normalt

Hvornår er man mere rask,ved 20000 -30000 40000 eller hvad

bamsen

Ja nu kiggede jeg efter nullerne bag et tallet og kan se at hundrede tusinde danske kroner ikke er ret meget.

For en normalt arbejdende dansker er det vel kun sådan ca, et års udbetalt løn, hvis ikke det skulle være tåbeligt, så ved jeg ikke hvad tåbeligt er.

Og er det ikke dig Bamse der altid skriver, at man ikke køber sin kone, og hun koster normalt i sin sot meget mindre end dette vanvid.

Jeg er dybt rystet for bare tanken om at arbejde et helt år for at sende penge til en forlovet der bor i Thailand, havde det nu været en kone, var det lidt mere forståeligt.

Ikke underligt at Thaier ikke forstår. når udlændinge ikke har masser af penge.

Ja jeg skal lige komme mig over choket, at det er normalt med 100.000, på siden her advares der normalt meget imod, at overlade for meget til disse thai piger

Men her var der sku rigeligt til at hele familien kan stoppe med deres arbejde, men det er måske normalt, dog ikke i mine øjne.

lindegaard
har selv lige været omkring det samme medmin bank... de siger at reglerne for de gamle beløb, 100000 dkr til udenfor EU, og 400000 inden for EU, når det drejer sig om den enkelte bank's indberetnings pligt angår, til nationalbanken, er ophævet i 2004.... der er stadig lidt uvished omkring indførselen til thailand og om de holder 30 procent i et år eller lignende, men det skulle efter sigende, har også været i en tråd herinde, kun gælde for beløb over 20000 USD. Wink
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

lindegaard skrev:
der er stadig lidt uvished omkring indførselen til thailand og om de holder 30 procent i et år eller lignende, men det skulle efter sigende, har også været i en tråd herinde, kun gælde for beløb over 20000 USD. Wink

det vil jo nok værre en smart ting at sætte sig ind i, der er jo en hel del danskere som laver pensionsvisa til et års ophold i thailand, hvor man skal overfører 800.000 baht til sin thai konto

claus31130
man behøver vel ikke at overføre alle 800.000 på engang ?????

Claus

http://www.cs-web.in.th/
samee
Hejsa alle tak for hjælpen, og lige for en ordensskyld så var det bamsefar som ikke ville sende mere end 100 K hehe cool bamsePfftGrin, så meget vil jeg nu ikke sende jeg tænkte nu på 50 – 60 000 bht i forbindelse med visum så hun havde penge på kontoen som DK forlanger (igen laver DK noget underligt eftersom vi i invitations brevet skriver at vi dækker alle udgifter under opholdet, nå men det skal jeg ikke gøre mig klog på det har jeg opgivet)Shock
fynboen: kikker lige dine links igennemWinkWink

Haha
Ja det jeg jo egentlig skrev var jo at man KUN måtte sende 100000
Og ikke at jeg ville sende 100000. Smile
Så mange penge findes sgutte her i min lejlighed,og slet ikke i banken Cool
Nej jeg ville aldrig sende så mange penge,,men i mindre portioner ok
til vores egen konto
Ikke til familie,og da jeg jo er gift så er det ikke aktuelt at sende penge ud til en pige Grin

Så nej ole skyum jeg er også en fattig mand
Men jeg har en rig kone Grin
bamsen
Redigeret af d. 03/01-2007 16:56

næ gør man vel ikke, man kan jo overføere 400.500 ad to gange, det koster jo gebyer hver gang, 20 kr i dk og 500 baht i thailand.

det er ikke noget problem at overføere lidt over 400.000 baht, som jeg gjorde de gange jeg lavede marry visa

oleskyum
Er jeg virkelig den eneste fattigrøv her på siden ?

Jeg aner sku ikke hvordan 1 mill ser ud, hverken kr eller bath.

Men rart at være omgivet af rige mennesker, måske det kunne smitte lidt.Grin

Payanak
Nej 100.000,- kr. er slet ikke ret meget det er det altsaa ikke nej det er bare ikke Shock
Det svarer kun til 10 aars loen for en gennemsnits thai(5000,- Bath/maaned) Shock
Er man saa meget uden for mental raekkevidde at man sender 10 aars loen til en 'girlfriend' i Thailand, ja saa chokdee.
Ide; send pengene til mig saa skal jeg soerge for at hun faar pengene udbetalt i smaa doser af 1000,- Bath pr. nat Pfft

mugge
Helt ærligt!!! Samee ønsker at sende kvinden penge så de kan være sammen..hvad med lidt hjælp i stedet for at snakke om hvem der er syg i hovedet og alt det der..
Bare min meningWink

Davs Mugge
Ja du har helt ret.
Men det går jo tit lidt af sporet her på dtw

Men spørgsmålet var jo lidt let at misforstå.

citat:Hejsa og godt nytår til alle - Tænkte på er der nogen som ved hvor mange penge man kan / må sende uden at kæresten kommer i klemme??

Altså man må jo gerne sende 20000.kr men man må også gerne sende 100000 kr uden at kæresten kommer i klemme.
Men send du bare det du mener hun skal bruge deri er der ikke noget problem Smile

Ha det godt og hyg dig,jeg håber at i får det godt
bamsen
Redigeret af d. 03/01-2007 17:00

Spring til debat: