Se indlæg
 Udskriv debat
El, vand,internet,tel omkostninger Thailand
ben
Ser ud til at jeg pr. md bruger ca.:

El: 2000 B (1 aircon om natten)-betalt direkte til el-selskab
Drikkevand: 100 B (faar de store 18L flasker leveret)
Vand: 150 Baht
Internet: 290 Baht (Buddy broadband)
Tel landline: 150 Baht
Tel mobile: 600 Baht

Totalt: ca. 3200 Baht/md

Jeg bruger ogsaa Skype/Voipbuster en smule.

Hvor meget bruger i paa de ting?

Skaal!
Redigeret af ben d. 18/01-2007 08:35

birkedhoj
Nu bare af nysgerrighed.
hvis en vesterlænding bosætter sig i Thailand, Hvad ville man skulle regne med at skulle kradse ind pr måned. Hvis man har købt sin bolig og "kun" skal skaffe til dagen og vejen ?
Det er kun for at stille min nysgerihed.

Payanak
Det kommer da helt an paa hvilken beskaeftigelse du paataenker at finde dig. Hvis du kan finde en Smile

Regn med o kr/maaned Pfft

Nej serioest...det er svaert for udlaendinge at finde arbejde i Thailand.
Men hvis du betaler et hus kontant, ja saa behoever du vel heller ikke at bekymre dig om en indtaekt Smile

Hej Ajarn

Det er ikke udgift frit, at have "et betalt" hus i thailand, der følger mange udgifter med et hus, El, vand, telefon, internet,vedligeholdelse, bestikelse til den lokale boliti betjent osv.

dsd

dutling68
el ca 1500 b aircon i et rum
vand ca 200 b
mobil ca 1000 b
internet 490 b
forsikring 1000 b
husleje 4300 b for et vaaresel pa ca 30 kvm
leje af koleskab 250 b
mad ca 6000 b

det er de faste udgifter saa kommer alt det lose........Grin
og jeg bor pt i bangkapi...
men rykker snart til cha-am i et hus saa det bliver noget dyre men det kan jeg altid skrive om en anden dag.......
Redigeret af dutling68 d. 20/01-2007 18:55

Payanak
deepseadivers skrev:
Hej Ajarn

Det er ikke udgift frit, at have "et betalt" hus i thailand, der følger mange udgifter med et hus, El, vand, telefon, internet,vedligeholdelse, bestikelse til den lokale boliti betjent osv.

dsd

Det er vi enige om, men det jeg mener er at hvis man kan smide nok cash paa bordet til at betale for et hus..ja man blanker vel ikke sig selv af...

birkedhoj
Min nysgerrighed gik på hvor meget man skulle beregne for at leve når hus er betalt. (hvis jeg skulle realisere alt i dk. og flytte ville jeg ikke arbejde i Thailand)

claus31130
Birkedhoj skrev

Min nysgerrighed gik på hvor meget man skulle beregne for at leve når hus er betalt. (hvis jeg skulle realisere alt i dk. og flytte ville jeg ikke arbejde i Thailand)

Det er en svær en du stiller der....der er jo kæmpe forskel på hvilken levestandard man vil opretholde....samt hvor man bor i thailand....og hvad man fordriver tiden med....man kan som udgangspunkt jo tage at ALT hvad man foretager sig i thailand koster penge....turistområderne er jo dyrere at leve i end andre steder i thailand....

Hilsen

ClausCool

http://www.cs-web.in.th/
rinpoche
Hej birkedhoj, du har faktisk allerede fået en fin opgørelse af ben.
Du kan bo i thailand for så lidt penge at du tror det er løwn, når huset er betalt og også selvom du bor til leje.
Det er dig selv der sætter dagsordenen, forstået på den måde som også claus siger, hvilken levestandard påregner du? Hvad er dine interesser etc.

Prøv at send en PB til thaikurt her på dtw, han kan sikkert fortælle dig en masse.

mvh
rinpoche

du kan leve rigtig rigtig fint at dansk pension i thailand, man kan roligt sige sådan kan du leve for det i dk så kan du også i thailand.
du kan godt leve for 20k, men det er jo ikke sikkert din kone/kærste, kan leve for det !!!!
30-40k baht, mrd. det er hvis et meget fint gennemsnit, jeg kone og barn leve for det, og vi manglede ikke noget, husk at spare lidt op til rejser, fx hvis du skal til dk.
og endnu mere vigtigt husk at havde forsikring. vi brugte
[url]wwww.bupa.co.th[/url]
hvis du skal bo i thailand fast så skal du leve op til de thailanske visakrav, og kan du det, så kan du også leve ganske fint.Grin
Redigeret af d. 20/01-2007 22:06

deepseadivers skrev:
bestikelse til den lokale boliti betjent osv.

dsd

for hvad dog ??

Så holder han alle uvelkommende gæster væk, mens man ikke selv er hjemme.
Man kunne godt få den mistanke, at de kriminelle og politiet laver fælles aftaler

dsd

msr - Martin Rasmussen
Wink Jeg har en god ven der bor lidt udenfor Jomtien..

Han er thai gift med en dame på han egen alder.. I 50'erne

De bor til leje ( 8200 ) pr. mnd
De ha en rigtig god 4 x 4 bil købt brugt
Deres budget pr. mnd samlet er ca. 45.000 tbt incl alle omkostninger
Han laver ikke noget arbejde, men har hjulpet hende igang med en lille købmands butik..

Det der har været dyrt var at etablere sig, han siger han har brugt omkring 1 milion bath på det... Det skal siges at de lever rigtigt godt, der mangler aldrig noget, han lever af sin pension fra Luxemborg

MsrWink

http://www.winepusher.dk
deepseadivers skrev:
Så holder han alle uvelkommende gæster væk, mens man ikke selv er hjemme.
Man kunne godt få den mistanke, at de kriminelle og politiet laver fælles aftaler

dsd

er det ikke bare at holde sig rigtig goe venner med naboerne og de knallert taxier der er i nærheden (har inviteret på grillmad og sprut hjemme ca 1 gang om året) det har jeg brugt i 18 år , det har virket, det andet har jeg aldrig hørt om

ben
Birkedhoej; udover de udgifter jeg naevnte - er der saa health-insurance, transport, management fee(hvis ejer) og saa mad og drikke og andre indkoeb(toej/shampoo/PC Etc.).

30.000-60.000 Baht per md ialt ser ud til at vaere gennemsnittet (afhaengigt at familie str., hvor man bor i Thailand Etc.) naar vi har diskuteret det her - noget mere hvis boern i international skole/hjemmeferier Etc.

Lavede budget for en kammerat(single mand) der spurgte om det samme for Bangkok og han bruger ca.:

Studio inkl. electricitet/tv/internet: 12.000 Baht (vptower.com el.lign.)
Indkoeb Inkl. oel/mad/vask/dvd/toej Etc. 10.000 Baht
Gaa ud/oel/spise ude/bio: 10.000 Baht
Visa run/sygeforsiking(lokal)/smaarejser/transport: 8000 Baht
TOTALT: 40.000 Baht/md

Skaal!

ben
Her er forresten den oprindelige traad hvor vi kommer rundt om ALLE budgetter o muligheder! Grin :
http://dansk-thai...rowstart=0

I denne traad fokuserede jeg blot paa mine aktuelle "utilities"-omkostninger.

Skaal!
Redigeret af d. 21/01-2007 08:05

xxxx
Bestikkelse eller hvad man nu vil kalde det.
Men det koster her 500 pr mdr til politiet, så skulle de komme et par gange om dagen, men det har de ikke helt styr på.
Nu er det jo ikke alle der bor så der holder mc taxi uden for døren.

Le-si

birkedhoj
Meget interressant. Nu var det bare min nysgerrighed der skulle stilles.
jeg er selvstændig håndværksmester på bare 51 år. ingen fagforening/efterløn. Så jeg arbejder nok en del år endnu, og nøjes så med 3 ugers ferie om året indtil videre. men helbredet er man ikke herre over såå. Rejser på fredag.SmileSmile
Ole

Nordstroem
Ja jeg bruger det her om måneden.

El: 1700 Baht (2 aircon)
Husleje: 5500 Baht (men det ligger for enden af landings banen i Bangplee)
Vand: 200 Baht (Har drikkevands filter på, så ingen flasker til mig)
Fast telefon: 500 Baht (300 af dem er til PCT'en)
Internet: FREE (Det betaler firmaet, men ellers var det 1250 baht)
Mobil: 300 Baht (Promotion med "gratis" taletid AIS)
Bil: 14000 Baht (Afdrag i 5 år, på en Toyota Vigo doublecab 3.0 aut)
Diesel: 4000 Baht (cirka, men køre også meget)

i alt: 26,200 Baht UDEN mad, tøj, smøger, kaffe mm.

Nordstroem

det er lidt svært at lave et budget man kan selvfølgelig sige faste udgifter henholdsvis husleje el og vand telefon og internet resten er meget meget svær at svare på fordi ikke alle lever ens nogen bruger rigtig mange penge på diverse og andre ser lidt mere på hvad man har til rådighed for mit ehet vedkommende er huslelen 5000 lejet townhouse el omkring de 2000 variere en del og det samme med vand 160 til 200 og køber drikkevanf for ca 60 bath internet 952 og endelig telefon 300 maden bruger vi ca 4000 baht plus 1000 når vi går ud og spiser ,dette gør vi gerne hver weekend , så hvores budget er mellem 12 og 15000 hver måned

Spring til debat: