Se indlæg
 Udskriv debat
Thaiguld
Klovn
Guld hænger om halsen på mange Thaipiger/mænd,når ferien er forbi
vor meget må man egentlig have med sig hjem til danmark?
Wink

John
Du må have varer for ialt 1350 kr.

Se skats hjemmeside her:
http://www.skat.d...0=Thailand

Husk hvis i har Thai guld med til Thailand, så skal i kunne bevise (kvittering) at det er købt tidligere eller i skal have det registret hos toldvæsnet inden i rejser ud.

John
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
rinpoche
Det er fuldtstændigt rigtigt som John skriver.

Og lad mig så tilføje at jeg helt har mistet overblikket over alle de klaphatte, der efter først at have smuglet thailandsk indkøbt guld til danmark, så efterfølgende broderer sig som et juletræ når de skal tilbage til Thailand for at indhøste behørigt respekt hos familien. Kun for at opleve at tolderne i CPH er knap så imponeret, når de efterfølgende bliver knaldet ved hjemkomsten.
Herren se til mig i nåde ....

samee
Hejsa!
Tænkte på om det ikke skulle være nok med et billede fra DK med dig og dit guld, det er jo ikke sikkert at kviteringen lige når at komme med hj. til DKGrin

rinpoche
Du kan jo prøve Grin

Problemet er bare at bevisbyrden ligger hos dig i denne situation.

paulsenp
Som John sagde: Få det registreret hos toldvæsenet når I rejser ud.

Det tager nogle få minutter, og så er der ingen problemer, når man kommer hejm igen.
Peter

Stampe
den korekte prosidure er at du skal registre det hos told i Kastrup gerne med et foto og kvitering. kviteringen er nødvendig da du skal kune bevise at det er kommet lovligt ind i Danmark og evt. afgift er betalt. ellers så tager Toæd dit guld i forvaring indtil du har fundet din kvitering....SadSadSad
Husk hvis du har guld fx. 1 bath halskæde med til Thailand og dernede finder ud af du vil have en støre halskæde fx.2-3 bath. så SKAL DU BETALE AFGIFT AF DET HELE OGSÅ DET ENE BATH DU SELV HADE MED DER NED...ShockShockShock

Nu vil jeg ikke opfordre til noget Kriminelt men der er da en vej ud af PROBLEMET GrinGrinGrin

Hvis du ikke har en kvitering så måske konen kender nogen andre Thaipiger i et andet EU land der kan hjælpe med en form for kvitering så Told kan se at du/ har købt guldet brugt af en anden EU boger, så går Told ud fra at der er betalt afgift..PfftPfftPfftPfft
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

rinpoche
Hej Paulsen,

I forb. med registrering hos toldvæsenet på udrejsen, skal man i så fald fremvise dokumentation på at det enten er købt i DK eller der er svaret told og moms heraf, såfremt det er indkøbt og medbragt fra udlandet?

mvh
rinpoche

Klovn
Hmmm.Skal man svare moms/afgift/skat,? vis man får en gave af

sin thailandske familie? foreksempel en kæde på 10 bath guldGrin

prasat
nej ikke hvis du lader den blive i thailand

ben
He,he - en 10 Baht guldkaede - det er noget af en rapper-blingbling vi taler om her! Smile

claus31130
.....når nu en thaipige flytter til dk....må de så ikke have deres personlige effekter med til dk.....lader den lige svæve lidt....er bare nysgerrig

ClausCool

http://www.cs-web.in.th/
Stampe
Til Frankie !
Ja du skal svare afgift af din gave når den overstiger et beløb på ca. 340,- danske Kr. SadSadSad

Til Calus31000 !
Når en thai pige skal flytte til Danmark så drejer det sig om flyttegods det skal også registreres hos Told. ( Hun har et år til at gøre dette i / Skal gøres ved andkomst til Danmark ) når hun har haft opholdstilladelse i over et år så er det for sent at kalde det flyttegods.ShockShockShock

Venligst Stampe
Redigeret af Stampe d. 02/02-2007 13:20
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

Klovn
Okay & tak for den store respons omkring Thaiguld!

tror jeg putter mit guld i lommen Grin der kommer tolderen vel næppe?

Grin

Klovn
Åhh man kan jo gøre som Prasat sagde lade 10 bath guld blive i

Thailand til næste gang man kommer (så skal man kun smugle 2 bath

med hjem til DanmarkGrin) skrald griner helt vildtGrinGrinGrin

noidam
man kunne jo også lade være at pynte sig som et juletræ, når man begvæger sig i lufthavnsområderne. ( bangkok-københavn )
feks. havede jeg 15 bath nede hvor jeg klør mig når det er varmt. og der var tolderne ikke nede. GrinGrinGrin

noidam
p.s.
men man skal ha underhyler med elastik for at det kan lykes.GrinGrin

paulsenp
Hej rinpoche,

Min kone er aldrig blevet bedt om dokumentation, når hun har bragt smykker ud af landet, uanset om de var danske eller thailandske.
De har blot i tolden fotograferet, vejet og skrevet ned, hvad det var.

Hun er heller aldrig blevet spurgt om dokumentation, når hun har bragt smykkerne ind i Danmark igen.
Peter

rinpoche
Hvor du klør dig når det er varmt? Håber ikke det var det samme sted hvor solen heller ikke skinner Grin

John
Jeg har hvergang skulle diskuterer med tolderen om kvittering på guldet når vi skal ud af landet.
Men jeg har bare fastholdt at der ikke var enkelte guld smykker der oversteg 1350 kr. i værdi.
Så har de vejet det og vi har fået en kvittering på at vi har bragt det ud af landet, som vi så får igen når vi kommer tilbage til Danmark
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Spring til debat: