Se indlæg
 Udskriv debat
Ferieforelskelse - og hvad så nu?
kaktus
Hej jeg er netop hjemvendt fra en fantastisk ferie på Phuket, et fantastisk sted trods de alt for mange turister (som mig selv). I min ferie på kun 2 uger mødte jeg en fantastisk sød pige i en massage shop. Vi havde (som det vist ofte er tilfældet) en rigtig hyggelig snak mens hun masserede mig, og på et tidspunkt tilbyder hun at vise mig et par udsigtspunkter på øen. Da massagen er færdig spørger jeg hende selvfølgelig om hun mente det med tilbudet om at vise mig udsigtspunkterne - og det gjorde hun. Det gik så slag i slag og vi var sammen resten af min (alt for korte) ferie. Da jeg rejste lovede vi hinanden at holde forbindelsen og hun tilbød, at hvis jeg kom til april til nytåret ville hun vise mig sin hjemegn i nordøst Thailand og jeg kunne hilse på hendes familie (hun bor hos/ved sin far uden for turistsæssonen i nordøst thailand). Jeg er nu kommet hjem igen, vi ringer sammen et par gange hver dag og "forbindelsen" er lige så varm, som da jeg forlod Thailand. Nu har jeg så læst en del på denne udemærkede hjemmeside, gransket min fornuft og er på sin vis i syv sind om jeg skal tage afsted til april. Kort fortalt passer det ad h. til mht. mit job, men det kan nok lade sig gøre. Jeg kan jo så læse her på hjemmesiden at jeg nok må indstille mig på, at der er stor sandsynlighed for, at hun primært har inviteret mig af økonomiske årsager - en del indlæg fortæller ihvertfald om nogle lignende oplevelser, hvor det har endt med en økonomisk hensigt til de gode miner. Nå, men jeg er så småt ved at beslutte mig for, at jeg vil tage ned og se om det alligevel med det her forhold - det kunne jo være at jeg har stødt på en af de "pæne piger" - det er jo tilladt at være naiv og forelsket. Jeg tager det måske også sådan, at hvis det viser sig at være helt galt, så kan det vel ikke gå værre end at jeg får set en fantastisk skøn del af jorden, med en dygtig/dejlig guide (det er hun faktisk ud over alle de andre gode ting jeg kan sige om hende) og så miste en del penge. Det er et senarie, som jeg kan leve med (selv om jeg vil blive noget ulykkelig). Mit skræksenarie er selvfølgelig at nu hvor jeg skal noget uden for turistområder, så har hun jo muligheden for i temmelig ekstrem grad at udnytte mig, men det har jeg dog slet ikke fantasi til at forestille mig at hun kunne gøre.
Er der nogen her, som har nogle gode råd til mig, om hvad jeg skal gøre, forberede mig på etc. Alle tips vil blive vel modtaget, for jeg er føler jeg er ved at vove mig lidt ud på gyngende grund.Wink

Suk Rak Ning
Ak ja, endnu et vers af den gamle sang Smile

Foelg dit hjerte og gi' det en chance.............Held & lykke..

Suk......Phuket............................Cool
Redigeret af Suk Rak Ning d. 11/02-2007 15:32
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

solmand
suk har ret det er kun dig selv som kan finde ud af hvordan det hænger sammen held og lykke
mvh solmandPfft
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............

L
Dine chancer for at du har mødt en reel pige er ihvertfald mange gange større end hvis du havde mødt en "barpige". Så ttag du bare chancen og held og lykke med det.

kylling
Kan kun give SUK og SOLMAND ret prøv det,alle vi andre har også taget en risiko for at det er for at få nogle nemme penge,men jeg tror mange af os her på siden er blevet meget kloger det er faktisk så tæt du kommer på kærlighed,(ikke negativt ment), jeg kan kun anbefale dig at give det en prøve,hvis du mod forventninger bliver skuffet, har det kostet lidt penge(og betyder det noget)So go on

MVH Kylling

Davser
Ja prøv du kan kun blive en oplevelse rigere
og man ved jo ikke,måske du er heldig
Der er dejligt i nordøst thailand,
så du får sikkert en på opleveren
bamsen

Novicen
Hej kaktus

Ja, prøv det dog. Bare husk, at bevare din sunde fornuft, selvom det måske kan være svært?Grin

Jeg mødte selv min kone på Phuket. Hun har nu boet i Danmark i 2 år... Og vi har det faktisk fantastisk sammen...Wink

Men selvfølgelig er der aldrig garanti for noget her i livet. Bare husk at leve mens du gør det...

Der er kun én,der kan bestemme for dig - Og det er dig!
Tag det som "én på opleveren", som Bamse skriver.

HELD & LYKKE!Grin

Novicen

Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?

roald
hvis du har dårlig økonomi eller arbejde med en dårlig løn vil jeg ikke anbefale det, du skal regne med at du skal forsørge hende i danmark, hun vil få svært ved at få arbejde i dk de første år fordi hun ikke snakker og forstår dansk. Når hun så er kommet til dk går der ikke lang tid før hun foreslår om du ikke kan sende lidt penge til familien i thailand, måske skal i også købe et lille hus til familien ( ikke unormalt ) så de mdr. omkostninger kan godt løbe op i 1000-2000 kr hver mdr.

claus31130
Ja.....man må jo give alle i andre ret for en gangs skyld....det er sjældent vi er enige herindeWink.....Bare tag afsted.....Uden for turist områderne, er der hvor det "rigtige" thailand er,og det er noget af en oplevelse første gang....

Claus.......Grin

http://www.cs-web.in.th/
pdrhan
roald skrev:
hvis du har dårlig økonomi eller arbejde med en dårlig løn vil jeg ikke anbefale det, du skal regne med at du skal forsørge hende i danmark, hun vil få svært ved at få arbejde i dk de første år fordi hun ikke snakker og forstår dansk. Når hun så er kommet til dk går der ikke lang tid før hun foreslår om du ikke kan sende lidt penge til familien i thailand, måske skal i også købe et lille hus til familien ( ikke unormalt ) så de mdr. omkostninger kan godt løbe op i 1000-2000 kr hver mdr.

Sludder.....det er vidst kun fåtallet og de "uheldige" der har mødt dette problem - normale mennesker taler sammen - og hvis hun er indstillet , lærer hun dansk det første år hun er her....så der er ingen ting at være bange for der....som de andre siger - følg dit instinkt - jeg ville prøve ! bare vær indstillet på at når du kommer op nord-øst på er det IKKE ligesom Phuket!
Men spændende er det!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

solmand
jeg var da gift med min thai i 9 år så bare prøv min kom fra nord øst thailand Pfft
solmand
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............

Novicen skrev:
Novicen

OT.

Sq en rigtig flot website du har fået banket ned her.

http://www.thaito...

dsd

Stampe
Jeg kan kun tilslutte mig alle de andre som positivt siger at du skal tage afsted. Nyd det det bliver sikkert en kanon oplevelse du få.
Med hensyn til at du skal udenfor turistområderne skal du ikke være bange for, jeg er overbevist om at i fåe en dejlig oplebelse sammen. jeg tror ikke at hun vil udnytte dig, men vær forberet på at det er dig der betaler alt på denne tur. men det er jo ikke noget problem hvis der er kærlighed mellem jer.
Kan kun sige god tur og nyd det.

CoolCoolCool

i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

kaktus
Tak for støtten alle sammen, jeg bliver mere og mere sikker på, at jeg bare skal tage afsted og se hvad der sker - er der nogen der har nogle praktiske råd i den forbindelse? Denne tur bliver jo alt andet end en pakkeløsning, det bliver kun billetten jeg kommer til at planlægge hjemme fra.

Davser Kaktus

Ja du skal lade hende ordne turen derop.
du kan evt sige hun skal komme til bangkok
Så er i du fri for at suse til phuket og tilbage igen
Få et hotel værelse i bangkok,
og lad hende komme til bangkok,
der og møde og møde dig
Og så snakke om turen,
og tage bussen derop,
og nyde turen og se omgivelserne
Det er en dejlig tur ud på landet i bus,
sammen med de indfødte

bamsen
Redigeret af d. 11/02-2007 19:48

samee
deepseadivers skrev:
Novicen skrev:
Novicen

OT.

Sq en rigtig flot website du har fået banket ned her.

http://www.thaito...

dsd

Yep very cool og ganske interessant læsning Tak for det .... hvem er det som har denne hj side??
vh S

It’s deep how you can be so shallow

Det er novicen
som har den gode hjemmeside
Jeg har også idag siddet og læst i den
Fin side Smile

bamsen

rinpoche
Rolig nu, der er der da ingen der kan tørre dig for nogetsomhelst mod din vilje og iøvrigt hvis du så oplever at du får et par forespørgsler om at købe et par småting så som lokal mad og drikke, nå ja, så er det jo ingen grund til at være smålig.
Hvis du får forespørgsler der går over din grænse, så siger du bare til i klart sprog, hellere først end sidst.
Og du er ikke forpligtet til at holde landsbyens fulderikker med sprut! Der er altid nogle der ikke kender deres grænser.

Jeg kunne forestille mig, at det bliver en "pakke-løsning" Du bliver hentet i lufthavnen og fragtet til din destination og dit ophold vil blive skemalagt af kæresten og familien.
Du har ikke nogetsomhelst at være nervøs for, hvis kæresten bliver ublu eller hvad ved jeg, skrider du bare lige på stedet.
Kunne jeg nu ikke forestille mig, tror at du vil nyde din oplevelse, og nyd det. Det første ophold i en thailandsk landsby er det bedste, efterfølgende .... gaaab Smile

180dk
Hej Kaktus !
Det er bare at springe ud i det, hvis du ikke får prøvet det, vil du sidde lang tid og tænke over hvad du var gået glip af, og det er livet for kort til.
Og jeg ved ikke om du har oplevet Songkran'en før, men det er (efter min mening) van(d)vittigt morsomt, og skal opleves.
Jeg vil bare ønske dig en god tur Smile

Jaaaaaaaaaa
jeg glæder mig til songkran vand vand vand yes i love it
bamsen

Spring til debat: