Se indlæg
 Udskriv debat
Penge til thai familien!!!
lars andersen
Hejsa,,,,Jeg har en thai kaereste, som jeg lige er blevet thai gift med.
Dette var med henblik paa at faa hende til dk. Vi har boet sammen i 2 mdr, foer det kendte vi hinnanden 1/2 aar (via nettet)
det skal siges hun er 26, og jeg er 30

Sommetider ender vores samtaler i skaenderier, bla naesten hver gang emnet falder paa hendes familie! Grunden er, at jeg mener, at de pumper hende for penge, saa hun ikke engang har raad til at gaa til tandlaege!
Igaar ringede saa hendes mor, hun skulle lige have 3000 bath, da de ikke havde penge,,,,vel og maerket ringer de op, og saa smider roeret paa,,,derefter ringer hun dem op, da det jo saa er hende der skal betale det....Det er endnu en ting, som "pisser" mig af!

Hun betale meget for dem, da hun siger det er hendes pligt,,,ved godt det er normalt i thai kultur....og da hun har arbejdet i udlandet tror de hun har mange penge.....(hvilket hun ikke har)

Jeg spurgte hende saa her i morges, hvad hun ville goere hvis hun kom til dk.....Jeg sagde direkte at jeg ikke kunne eller ville sende 2000 eller 1500kr ned til hendes familie hver mdr, da vi jo ogsaa gerne skulle leve og spare lidt op i dk......evt hvis der ogsaa engang kom boern.
Hun blev godt sur da jeg sagde det, og det gjore det ikke bedre da jeg sagde,,,at jeg mente at hendes familie bare oeslede pengene vaek,,,,,,,(moren arbejder ikke, og faren sender ikke penge hjem fra singapore....da han knepper en anden dame, selvom hans kone ved det).

Ved ikke helt hvordan dette vil ende, men hvis der ikke kommer en loesning snart, saa ender det nok med et brud, selvom vi elsker hinanden..........Men maaske er det bare mig der ikke forstaar thai kulturen selvom jeg foer har haft thai kaerster!

Det vaerste jeg ved er at besoege hendes familie, da jeg ikke forstaar en brik, plus at ikke meget bliver oversat! Derudover er det jo altid os der skal betale for 10 menneskers mad, naar de er sultne,,,,,det goer det jo heller ikke mere spaendende at besoege dem!

Skal lige siges at jeg ikke synes jeg er naerrig, men har ikke flere penge, da jeg har vaeret paa farten i snart 4 mdr...derfor er kan jeg ikke give ud til hoejre og venstre!!!

Er der nogen der har nogle gode raad, hvad man skal goere i saadan en sitrition??? Er der nogen der har proevet det samme,,,,,,,,???

Hvad med alle jer der bor med en thai i dk?? har i separat oekonomi??? hvad goer i naar hun sende penge til familien???

Haaber virklig i kan hjaelpe inden det er for sent,,,,TAK

latour82
Som jeg ser det har du selv en meget stor del af skylden, ved at du IKKE havde drøftet det med hende inden i indgik ægteskab.

Du kan være sikker på at du vil få masser af de problemer i tiden fremover.

De fleste Thaipiger har efter vores mening, en forvaklet holdning og prioterer den Thailandske familie end måske egen familie i Danmark eller andre lande, uanset et faktum at man måske har børn sammen med hende.

Sådan er det bare, selv om jeg ikke selv er i situationen, da hendes familie sagtens kan klare sig selv.

Så jeg må desværre bedrøve dig med, at sådan bliver det også fremover.
Der er for dig i din situation kun at sørge for at hun kan få en arbejdsintægt så hurtigt som muligt, og få afklaret inden at hun begynder at arbejde, hvor mange % der er hendes lommepenge, hvor mange % er fællesudgifter og sluttelig hvor mange % der bruges til familiesupport.

Det bliver en kamp i sig selv da mange Thaier føler at de penge som hun tjener er HENDES penge.
Blot se på den undersøgelse der var her på web, med hvor stor en andel at ens Thaipartner betaler til husholdningen!

Jeg vil gerne ønske dig held og lykke
Niels

Kalasi
Hej lars
Jeg vil anbefale, at du/i laeser bogen: THAILAND FEVER
ISBN 1-887521-48-8

Det er ikke nemt at forstaa for nogen af parterne, men det er sgu' rigtigt!

v.h. Kalasi

samee
Hejsa! latour82 det er hårde ord men du har sku nok ret. Jeg har taget den samtale med min kæreste og forklaret mit syspunkt at de penge vi kommer til at tjene er fælles - der var kun lidt fnider omkring det men vi er blevet enige, når vi kommer så langt at vi skal giftes, og det med at sende penge hjem er også på plads.Wink
jeg tror jeg ved hvordan det hænger sammen nu, men jeg er bange for at jeg ikke aner en klaphat når det kommer til stykket GrinGrin

Det ku være du skulle sætte dig ned og regne på hvad du/i kan undvære til at sende hjem når der var lagt til side og regningerne betalt osv. og så tage en stille snak med hende og forklare at du ikke er en rig mand...... det var bare en tanke...Smile
Redigeret af samee d. 22/02-2007 10:49
It’s deep how you can be so shallow

Klovn
Det du tjener er fællesWink

det hun tjener er hendesGrin

Sådan! er det barePfft

Korat
hej
jeg har gjort utroligt meget ud af at fortælle min nuværende kone som pt. er i thailand at når hun kommer til danmark så venter der dansk skole de næste 2-3 år og hun skal også arbejde og det bliver som rengørings assistent når hun kommer her op da jeg har nogle kontakter i den branche.
ja hårdt arbejde men sådan er det bare hvis man ingen stor udannelse har så har man ikke mange muligheder i danmark og da slet ikke før man lære sproget dansk.
jeg har også forklaret fra dag 1 da vi fandt ud af det skulle være os to at jeg ikke er rig så hun skal betale 50% af alle udgifter når hun får arbejde,derefter kan vi så snakke om at sende penge til hendes mor&far men jeg vil under ingen omstændigheder forsørge hendes brødre og søstre da jeg også har mig selv at tænke på,jeg vil sku ikke arbejde 40-60 timer om ugen for at forære det hele til thailand.
hvis vi skal sende penge til mor&far vil det blive et beløb i størelsen 5-10.000 bath pr.måned ikke mere.
jeg vil selvfølig lave hendes egen lønkonto og senere måske et visa kort når vi er blevet fortrolige med hinanden,hun vil selvfølig selv få kontrol over hendes penge,men da vi begge har drømme om en dag måske at bosætte os i thailand bliver vi jo nødt til at spare op til drømmen og vil derfor begge få det samme beløb i lomme penge og have fælles økonomi,kan hun ikke forstå dette har vi ingen fremtid sammen,men vi er nu meget enige på det punkt Smile.

mvh korat
tja hvad kan jeg sige thailand er som kvinder får man først begyndt så er det umuligt at stoppe igen...

latour82
Den holder så ikke helt vand hjemme hos os, da min kone pligtro betaler hendes andel af gildet, også de fælles udgifterShock.

Men jeg tror s.. heller ikke at hun er helt normal Grin

Niels

solmand
Ja som Franki skriver så er det gerne sådan de fatter ikke at de skal være med til at betale de faste udgifter de har en ide om at det er mandens problem, det var også et af mine problemer men nu hvor vi er skilt og hun bor allene har hun fundet ud af hvad tingene koster....som jeg havde forklaret hende til bevistløshed,,,,jeg nægtede pur...at sende penge hver mdr til hendes mor og far jeg er gift med hende og ikke hendes mor og far.....
min arbejde i robison i bangkok dengang da jeg mødte hende og hun fik ca 7000 bath pr mdr så kan man jo regne lidt på hvad hun kan have haft i overskud at understøtte hendes mor og far med.......
2000 kr pr mdr er jo ca 12.000 bath hmmmm
Thaier tænker meget i guld og penge,,,,,
Så stå fast på at du ikke vil sende penge hver mdr og se så hvad der sker,,,,ellers får du helt sikkert problemer sener.....Shock
og sig at i Danmark deles vi om de fælles udgifter og det der er tilbage er fælles,,,det er gerne vores kultur/måde at leve på....der er selvfølige par som køre seperat øknomi,,,,,min mening er bare at de fleste par køre fælles øknomi..Cool
så forlæg din helt klare mening måske hun bliver ski sur men så ved du hvor du står og så må forholdet bære eller briste,,,
ved det er hårdt sagt men kan af egen erfaring sige at det gør betydeligt mere ondt sener.....Sad
solmandFrown
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............

Korat
hej igen
min x kone som jeg boede sammen med 5 år og 7 månder i danmark havde jeg også fælles økonomi,vi sendte dog 5000bath til svivermor hver måned,hun havde også hendes eget visa kort og misbrugte det aldrig,hun var en god pige men vi voksede fra hinanden.

mvh korat
tja hvad kan jeg sige thailand er som kvinder får man først begyndt så er det umuligt at stoppe igen...

Suk Rak Ning
Jeg syntes at det er fint, hvis man sender lidt penge 1 gang pr. md, hvis de har svaert ved at forsoerge sig selv........

Suk..............
Redigeret af Suk Rak Ning d. 22/02-2007 14:32
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

kunnr fortølle meget om dette og sikkert mange også . men et er 100 % sikker de er kun sammen med os fordi vi har flere penge end de kunne få ved at være sammen med en thai , der findes kun enkelte undtagelser det ved jeg , men gennerelt er det kun penge ud af lommen hver eneste måned til familie eller børn det sidste accepterer jeg men ikke at forsørge hele den pukkeryggede familie så de kan gå og krydder røven derhjemme undskyld udtrykket men det er sandt

Davs

Da jeg tidligere var gift, havde vi også begge gange fælles økonomi. Mine penge tilhørte hende og hendes penge ragede ikke mig!!
Så i mit nye forhold, der har vi også fælles økonomi, men Det jeg gemmer i den krøllede lomme rager ikke hende. For hvis det skulle gå i kage, så gider jeg ikke igen igen sidde med tomme lommer.

Men selvfølgelig skal man støtte sin thai-familie, men der må være en max grænse for det beløb man sender derned, og jeg mener at 1000kr pr. mdr. så er det meget flot. Man kan jo samtidig udnytte det som skattefradrag.

dsd

John
Hej DSD

Kan du ikke lige forklare det med skattefradraget?
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
jesperfrb
Jeg kan kun tale af egen erfaring, vi har nu været gift i 7 år, og der bliver sendt penge til Thailand hver måned. Det ligger i den størrelse som DSD skriver. Hvis der er noget specielt, fødselsdage, bryllup, eller andet, så lidt mere. Min kone er indforstået med at vi må hjælpe hinanden økonomisk, så % vis bidrager vi ligemeget til fælles økonomien. Dog er det mig der må op og stå på ferier og den slags, ellers blev der aldrig rådWinkWink

Men jeg kender stort set ingen thaier der ikke sender penge til familien, også thaier i Thailand sender penge hjem. Dette er en stor del af kulturen i Thailand, og det tror jeg ikke man kan eller skal tage fra dem. Det giver også prestige til pigen når hun kommer hjem til familien, både blandt naboer og andre famillie medlemmer.

Held og lykke med det, men jeg tror ikke du slipper for at betale til famillien, men det skal være et beløb jeres økonomi kan bære.
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Tumut
forklar lige hvordan det kan udnytte det som skattefradrag

Hey igen

Jeg har altid gjort det helt klart for svigerfamilien, hvad de kunne se frem til af økonomisk hjælp. Og har altid været kold som jordbær is, over for de mange telefon opkald fra thailand, med ønsker om alt muligt mellem himle og jord. Men det at spille iskold, kan også give bagslag. For et par år siden blev min ene niece meget syg med leukæmi. Hun var lige nedkommet med en lille pige, var 21år og nygift. Familien ture sq ikke ringe og spørge om penge, da de kendte mine tidligere svar, så hun døde selvfølge hurtig af denne sygdom, Vi har efterfølgerne selvfølgelig forklaret familien, at I sådanne situationer så måtte de meget gerne ringe.
Skide 30.000kr kunne måske have redet hendes liv, og jeg havde gerne betalt mere.

Mvh.

Den lede farang Sad

rinpoche
Jeg mener altså, at den mulighed er lukket for lang tid tilbage.
Der var nogle der var lidt for smarte, og udnyttede ordningen som en personlig skattefri opsparing.

Hejsa

Tør sq ikke sværge på dette, men har tidligere lavet denne ordning, men da jeg har sendt alle mine skatte og økonomi papir til revisor grundet den vanvittige værdi stigning som jeg har oplevet på mine 2 boliger I det sidste år. Så kan jeg ikke tjekke mine papirer nu, om jeg stadig får fradrag for de penge jeg sender hver mdr.
Men man kan jo ringe og høre Told og Skat.

dsd

Saendaeng
Denne ordning med skattefradraget er afskaffet for flere år siden , da andre udlændinge udnyttede den og engentlig bare sendte til deres egen kontier i deres hjemland. Så desværre der er der lukket og slukket..
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
roald
hej lars

jeg kender udemærket den beskrivelse du kommer med ,det er nok bagsiden af medaljen ved at være gift med en thai.

helt at afvise at hjælpe hendes forældre , kan du nok ikke--desværre

Spring til debat: