Se indlæg
 Udskriv debat
you tube com lukket
bastian
den thailandske regering har lukket you tube com fordi der er en video der gor grin med kongen
 
nicefarang
En youtubebruger gør grin med kongen.

Regeringen lukker adgang for hele Thailand.

Så kan de lære det.


http://ekstrablad...287468.ece
 
Good for Falang
Hvem kan lære det, Thaierne eller youtube ? Shock

God påske til alle, også til dem jeg ikke kan li. Pfft

Good for Falang Cool
Redigeret af Good for Falang d. 05/04-2007 11:21
 
jesperfrb
Der er jo desværre mange der gør sig skyldig i majestætsfornærmelse på "youtube".

Herhjemme faldt de forskellige videoer ikke i god jord, konen ringede straks rundt til alle i vennekredsen om de ubehagligheder kongen bliver udsat for i de videoklip. Thaier tager dette meget ilde op, at fornærme kongen og Thailand.

Motivationen for at lægge disse ting på "youtube" forstår jeg tildels, da jeg er sikker på at mange af indlæggene drejer som om den "Svejtzer" der fik 10 års fængsel for majestætsfornærmelse i Thailand. Og mange mener det er en uhørt hård straf(jeg er enig).
Men han måtte da vide at det gør man ikke i Thailand, efter at have boet der i 10 årSad

De klip der ligger på "youtube" går virkelig Thaierne til hjertet, de føler sig trådt på, fornærmet, tilsvinet, og mangel på respekt for deres kultur og land. SadSad

Er så ikke enig i at Thailandsregering regerere med at lukke for "youtube", men de skal jo regerere på en eller anden måde, og det gjorde de ved først at rette henvendelse til "google" som ejer "youtube", der ikke mente at der var noget galtShock
Så måtte de jo gøre noget, de lukkede for "youtube".

Jeg har ikke de "visesten", men kunne se på konen og hendes venner at de blev rent faktisk rigtig kede af det, og jeg kan ikke se hvordan det kan hjælpe hverken "svejtseren" eller at afsætte militærjuntaen og måske komme nærmere demokrati, at gøre største delen af Thaier kede af det ved disse videoklip.Angry

Syntes personligt: de var amatøragtige, dårlige og rent tidspildShockShock

En lille sidebemærkning, har diskuteret det med flere Thaier. Kongen er ikke guddomlig set med Thailanske øjne, men Nationens "Åndelige Fadder" og med mit kendskab til Thailand, og Kongen, så er han ikke det værste der er sket for ThailandCoolCoolCool

IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
Vagn B
Videoklippene på You Tube fremmer i hvert fald ikke svejtserens situation. Uden at vide det kan jeg forestille mig, at han vil blive benådet senest ved kongens 80 års fødselsdag 5. december 2007. Da enevælden blev afskaffet i 1932, har de vel haft Montesquieus tredeling af magten i lovgivende, udøvende og dømmende magt. Den udøvende magt, dvs. kongen og regeringen kan ikke umiddelbart blande sig i en domstolafgørelse, før vedkommende har udstået en vis del af straffen.
 
Davs Jesper Smile
hej så vidt jeg ved, har kongen gjort meget godt, Smile
for de fattige dvs dem ude på landet. Smile
Og da han fik stoppe opium dyrkningen,
fik han lavet andre ting, de kunne tjene penge på,
så jo han har været et godt aktiv for landet
Og ja folk de elsker deres konge.
bamsen
Redigeret af d. 08/04-2007 10:50
 
mattidk
Nogle clip er stadig der på youtube....

http://youtube.co...mUk-XyCgKI


http://www.youtub...VqAaQ&NR=1


Jeg kan ikke lide at dem som har lavet clip fornærme Thailandsk konge og folk på den måde. Og den sag er ikke den sammen som Mohammad sag i DK.

Den clip er meget direkt fornærm med meget lav ord og totalt respektløs billeder. Det er slet ikke freedom of speech som handler om der....
 
Locturian
For første gang så jeg printscreens af omtalte klip - Kan jo ikke komme på YouTube herfra - Jeg blev forarget og direkte gal. Vil nu bruge de næste par timer på at trække på min it viden, til at finde spasseren bag indlægget og straffe ham behørigt... AngryAngryAngry
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...
 
http://www.huahin-online.com
Webmaster
Jeg sad og så TV-avisen i går på TV2 tror jeg det var. Og der var et indslag om nogle skoleelever, tror det var en 2. klasse, som afholdte stripkonkurrence med lærerne som dommere. Konkurrencen skulle i følge det de sagde i indslaget slutte af med at børnene smurte hinanden ind i flødeskum.

For det første mener jeg at de lærer skulle fyres på stedet, da det sgu' da ikke kan være normalt at deltage som dommer i en konkurrence hvor børn render halvnøgne rundt og laver sexede bevægelser.

Nå, men det jeg ville frem til var at det hele var blevet optaget på video - både de halvnøgne børn og lærerne med og det var endt på YouTube.

Nu kan jeg ikke huske hvem det var der havde bedt YouTube om at få det fjernet, tror det var skoleinspektøren hvis jeg husker rigtigt, og det var blevet fjernet uden nogle dikkedarer. Var dog blevet download af ca. 20.000 før YouTube fjernede det.

Men det der slog mig var at YouTube bare fjernede det ved en almindelig høflig henvendelse - men hvis det er så let at få det fjernet hvorfor blev sagen med video-klippet og den thailandske Konge så så stor en sag ???
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.
 
http://www.thailand-portalen.dk
Webmaster
Fandt indslaget på TV2 hjemmeside.

Dette skulle være det direkte link:

http://sputnik-dy...&free=true


Hvis det ikke virker så prøv i stedet følgende:


http://sputnik.tv...


og vælg:

Seneste -> Nyhederne, Se alle -> 22:00 (26-04-2007) -> Lærere dommere til stripkonkurrence.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.
 
http://www.thailand-portalen.dk
Webmaster
Ok, blev fjernet fra YouTube efter TV2 henvendte sig til YouTube.
Men virker da underligt at Thailand ikke kunne få fjernet et klip ligeså let.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.
 
http://www.thailand-portalen.dk
prasat
lad det dog ligge, hvormange klip er der ikke af alle mulige andre kongelige statslige og andre kendte personer.

når man er kendt eller statsleder må man regne med at der kan komme sådan noget frem om ens person. ham der har udsendt dette klip som jeg ikke har set har gjort det i en spøg, og så kan thailand vælge at lukke siden, men nu er thaierne ikke selv for gode i den måde de behandler eksempeltvis handicapet. men nu er joken gået ud over deres stakkels forsvarsløse lille konge som acceptere at en folkeligtvalgt statsleder bliver fjernet fra magten af millitæret fordi han ikke lige har de samme meninger som ham selv. og som sidder og acceptere den kæmpe kuruption der er i landet osv. osv. osv osv.

ja han har gjort mange gode ting for landet men det gjorde taksin altså også. der er jo en grund til han havde så mange af de fattige bag sig.

jeg syntes han skal tage en tudekiks og komme videre i livet.

prasat
 
Locturian
Prasat, jeg har ikke ord for den harme dit indlæg bringer op i mig... Jeg er... Måløs... Du er en af de mennesker der burde holde sig fra Thailand - Permanent. Spørg du din søde kæreste/kone, om hun er af samme holdning som dig. Prøv at kalde kongen en abe, og se om du ikke redder dig en pæn lussing og en uge på sofaen...

Du er vel udemærket klar over, at de bliver vist billeder hvor kongen er redigeret til at ligne en abe, og der hen over billedet står "FUCK THAILAND AND THE ABE KING" ?
Redigeret af Locturian d. 27/04-2007 12:38
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...
 
http://www.huahin-online.com
Webmaster
Nu har jeg ikke set klippet, finder ikke noget behov for det.

Men kom da lige til at tænke på Abekongen (The Monkey King eller Sun Wukong) fra den kinesiske litteratur, men næppe ham der sammenlignes med at dømme udfra det citat Loc har i forrige indlæg.

static.flickr.com/58/201609492_ebd14cf7ef_m.jpg
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.
 
http://www.thailand-portalen.dk
tuktuk
En ting er sikkert, han ville ikke overleve i Thailand hvis man viste hvem han var, de billeder ville pisse enhver thailænder af på et splitsekund....

Jeg har set billederne, og muhamedkrise gå hjem og læg dig....!!

Håber du finder ham Loc !!!!
 
www.tuktours.dk
Payanak
tuktuk skrev:
Jeg har set billederne, og muhamedkrise gå hjem og læg dig....!!


Arghhhhh.....mon ikke 'muhamed krisen' var lidt mere omfattende...hehe
 
tuktuk
jo men de billeder kan bringe det værste frem i en thailænder.....

Hvis en eller anden klovn stillede sig op og sagde han havde lavet de billeder, på et travlt torv i Thailand, ville det undre mig hvis han var i live efter 5 min........ Tro mig de er ikke kønne de billeder... Sad
Redigeret af tuktuk d. 27/04-2007 15:17
 
www.tuktours.dk
oleskyum
Locturian skrev:
Prasat, jeg har ikke ord for den harme dit indlæg bringer op i mig... Jeg er... Måløs... Du er en af de mennesker der burde holde sig fra Thailand - Permanent. Spørg du din søde kæreste/kone, om hun er af samme holdning som dig. Prøv at kalde kongen en abe, og se om du ikke redder dig en pæn lussing og en uge på sofaen...

Du er vel udemærket klar over, at de bliver vist billeder hvor kongen er redigeret til at ligne en abe, og der hen over billedet står "FUCK THAILAND AND THE ABE KING" ?


Nu har jeg ikke set klippene, men som jeg forstår det er det en eller flere der er utilfreds med kongen og jeg forstår forargelsen over dette.

Men nu skal vi vel ikke gå i selvsving som islamisterne da det var dem det gik ud over og der hørte vi da ikke andet end det må man gerne i ytringfrihedens navn.

Men lad os endelig finde ham, rart at se nogen der går højt op i retfærdighed i verden.

Men der er sikkert mange der nu som Prasat ikke burde sætte deres ben i Thailand
 
Payanak
Spoergsmaal????

Hvor mange herinde er klar over at den nuvaerende konge Bhumibol Adulyadej var, og stadig er, mistaenkt for at have slaeet sin bror, den forrige konge Ananda Mahidol, ihjel mens han laa og sov?????

Laes evt. lidt thailandsk historie paa dette link:

[url]www.dansk-thai.dk/forum/viewthread.php?forum_id=59&thread_id=2931[/url]
 
Locturian
oleskyum skrev:
Locturian skrev:
Prasat, jeg har ikke ord for den harme dit indlæg bringer op i mig... Jeg er... Måløs... Du er en af de mennesker der burde holde sig fra Thailand - Permanent. Spørg du din søde kæreste/kone, om hun er af samme holdning som dig. Prøv at kalde kongen en abe, og se om du ikke redder dig en pæn lussing og en uge på sofaen...

Du er vel udemærket klar over, at de bliver vist billeder hvor kongen er redigeret til at ligne en abe, og der hen over billedet står "FUCK THAILAND AND THE ABE KING" ?


Nu har jeg ikke set klippene, men som jeg forstår det er det en eller flere der er utilfreds med kongen og jeg forstår forargelsen over dette.

Men nu skal vi vel ikke gå i selvsving som islamisterne da det var dem det gik ud over og der hørte vi da ikke andet end det må man gerne i ytringfrihedens navn.

Men lad os endelig finde ham, rart at se nogen der går højt op i retfærdighed i verden.

Men der er sikkert mange der nu som Prasat ikke burde sætte deres ben i Thailand


Det er ikke kongen der har bedt om lovene om at majestætsfornærmelse skal have så stor straf - Og folk hylede da også op da ham fra Scwheitz kom ind og ruske - Men selvsamme "slemme" konge benåede ham... Kan du ikke lide lugten i bageriet, så smut! Har det på samme måde med muslimer i Danmark, og har det på samme måde med mig selv og andre falanger i Thailand. Hvis ikke vi kan forstå og respekterer kulturen i det land vi bor i, hvorfor fanden er/bor vi her så? Så kan vi pisse hen hvor vi er enige i mentaliteten!
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...
 
http://www.huahin-online.com
Spring til debat: