Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Finnair? Hvilke fly?
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 06/04-2007 00:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Hej Skal til Thailand på lørdag med FinnAir - Fandt en billig billet og slog til. Ak, jeg tjekkede ikke hvilken flytype man flyver med. Hvilket fly skal man med? Og er det samme fly CPH-HEL som fra HEL-BKK, eller skifter man fly-type? Info needed, jeg bliver hel nervøs - Håber sq ikke det er deres MD-11 man skal med Den har et dååårligt ry...
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 06/04-2007 00:17
|
|
Nå, fandt ud af det... Fra CPH til HEL er det : EMBRAER EMB E90 JET Fra HEL til BKK er det : MCDONNELL DOUGLAS MD-11 JET Spørgsmålet er så, er der nogen der har taget den tur med disse maskiner før, og hvis ja, hvordan er det? Jeg HADER at flyve, så det gør mig lidt nervøs det her
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 06/04-2007 01:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja,ja loc, syntes du har skrevet om hellere at betale mere og så være sikker![]() ![]() ![]() Embraer e90 er brasiliansk bygget "short range" jet, meget moderne og ikke så stor, ligner en mini boeing 737. Forstår ikke at du siger DC-10/MD-11 (stort set samme fly) skulle have et dårligt ry ![]() Det er faktisk en rigtig god flyvemaskine, de er selvfølige ikke nye længere, da det er nogle år siden at Boeing opslugt Macdonald-Douglas. Md-11 er ganske behaglig at flyve med, en god pitch mellem sædderne på Finair, har selv fløjet mange gange med dem, servicen har været fin. Der er dog kun de sædvanlige gammle dags tv-mointore i loftet, ingen skærme i sædderne ![]() ![]() Der er ikke noget at være nervøs for ![]() ![]() ![]() ![]() God tur
Redigeret af jesperfrb d. 06/04-2007 01:20 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 06/04-2007 01:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Finair er et ok flyselskab, jeg har fløjet tit med dem, alt er ok, service og personale er fint fint, og så lander man lidt senere i Bangkok, ca. kl 10.00 så det passe lidt bedre med værelset på hotellet bliver klar til indflytning.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 06/04-2007 09:08
|
|
Jeg har ikke sovet hele natten Jeg er en nervøs flyver Jeg mener bare at have fået at vide, at der var Airbus 340 på ruten med FinnAir derned, og så tænkte jeg egentlig ikke mere over det... Ja Jesper, normalt betaler jeg gerne lidt mere, men besparelsen på 6000kr var ikke til at stå for... Nu overvejer jeg dog alligevel at ringe til Thai og høre om de har en billig afbudsbillet uha uha...Jeg har læst at den MD-11 har haft en del uheld og også er blevet annulleret i ordre af mange flyselskaber - Faktisk er der vist kun blevet solgt 150 af dem... De har haft nogle ret dramatiske styrt hvor de har vendt bunden i vejret, uha ![]() Jeg haaader at flyve.... |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/04-2007 10:31
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ok loc, god tur en ting er sikkert du skal nok komme ned på jorden igen ![]() ![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 06/04-2007 10:35
|
|
Sjovt, det siger folk altid, hvorfor er det liiige at det ikke er betryggende??
|
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 06/04-2007 10:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Ta' bussen i stedet for!!!!!!! |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/04-2007 11:02
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Tag bussen siger du yelly, det sgu mere sikkert at flyve så bare rolig loc tag du bare flyveren ![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 06/04-2007 11:28
|
|
Ja, har ikke rigtig så meget valg, kan bare godt lide at høre andres erfaringer med samme maskiner - Det beroliger min sarte nerver... Yelly, du kan selv tage bussen til Thailand kan du
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 06/04-2007 12:26
|
|
Loc, tag du bare Finair, det er et godt og sikkert flyselskab, bedre end så mange andre. MD-11 er et godt fly, grunden til at der ikke er blevet lavet så mange er at MD på det tidspunkt var i svære økonmiske vanskligheder pga af deres krigsfly projekter, så ikke mange flyselskaber stolede på at de kunne levere flyet![]() Det samme kan faktisk ske lige om lidt for Airbus, når man kigger på deres A380 projekt, pengene fosser ud af kassen ![]() God tur Loc, og nyd at du skal ned i varmen ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 06/04-2007 12:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
det gør jeg også....... AIRBUS'en ![]() |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 06/04-2007 15:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
DC10'eren fik i sin tid et dårligt ry, fordi hydrauliken til styresystemet lå under kabinegulvet. Det havde den ulempe, at hvis en bagagedør ikke har ordentlig lukket og der opstod undertryk, så trykkede kabinegulvet på hydrauliken, som gik i stykker og man kunne så ikke styre flyvet - og det styrtede. Det skete et par gange i USA og så vidt jeg husker én gang i Indien. Det var dengang i 60'erne man konkurrerede på at komme først med et jumbo fly. Da Boing præsenterede deres 747, var alle andre langt bagud med udviklingen og så blev der lavet nogle hovsa løsninger for at komme med i kapløbet om salg af store fly. Da MD overtog gav man dem i første omgang nyt navn MD11, men da man senere ændrede hydraulikken og lagde den i væggene, som på andre fly, så kom den til at hedde MD100, som efter min mening er et af de bedste fly, er er lavet. Mon ikke også, at de gamle DC10 og MD11 er blevet modificerede siden da. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 06/04-2007 17:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Finnair er et ganske godt flyselskab at flyve med. Det er det eneste flyselskab i verden – i forhold til sin størrelse – som ikke har haft noget havari overhoved. I flere sammenhæng er selskabet udråbt til verdens sikreste at flyve med. Men jeg må dog indrømme at stewardesser på Thaiair er betydeligere kønnere end dem på Finnair ![]() Hilsen Rasmus Redigeret af Rasmus d. 06/04-2007 17:17 |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 08/04-2007 10:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Hej Rasmus, En korrektion til dit indlæg. Finnair har haft to styrt i 1961 og 1963, begge med DC-3'ere. Well, det er længe siden, men styrt har de haft. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 08/04-2007 10:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Min veninde kom i januar mrd finnair hun siger pladsen er lidt trang i forhold til thai og kun falang food men man køber en transport ikke et restaurantbesøg. Vi flyver tilbage 26-4,det er første gang jeg prøver finnair, så vi får se om det er sidste gang. Da hun købte billet var Thai alt for dyre med 3 md. billet MVH Kylling |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 08/04-2007 20:05
|
|
Det første fly vi var med, fra DK til Helsinki var den tidliger beskrevet brasilianske maskine. Den var ellers hel fin, intet luskus over det, men maskinen så ret ny ud, både indvendig og udvendig. Den hoppede dog gevaldigt op og ned, frem og tilbage under landingen i Helsinki - Det bekymrer mig også lidt, at de brugte så unge piloter til korte distancer - Piloten var en rødtop sidst i tyverne. Nå, men vi landede ihvertfald ![]() Det jeg ikke havde taget højde for, var den utrolige lange ventetid i Helsinki. Jeg må have overset at jeg ankom 15:35 og først skulle lette igen 23:35 - Dummert, men det måtte jeg så indfinde mig med. Hvad stiller man så op i en lille finsk lufthavn i 7-8 timer? Ja - Det spørgsmål stillede jeg også mig selv. Fandt meget hurtigt ud af, at der ikke var en pind at lave. Ingen internetcaféer, ingen hotspots eller andre tekniske aktiviteter... Endte med at måtte betale for taxa tur/retur ind til "byen" hvor jeg fik set Mr. Bean - Forresten lidt halvkedelig, men en god nok familiefilm. Var forresten nok det mindste og mest ringe biograf-setup jeg nogensinde har set 1 sal og læret var ikke meget større end moderne fladskærms tv'er, som de forresten ikke engang kunne finde ud af at udnytte i bredden - Filmen blev vist med 20% sort kant i siderne - Æv, men, det og så en øl på den lokale sportspub slog da en 3 timer ihjel. Det skal lige siges, at det er EXTREMT koldt i Findland lige nu, og byen er lige så død som en lokal provinsby på en alm. lørdag eftermiddag - Ikke en pind at foretage sig...Da jeg endelig kom på flyet blev jeg lidt ærgelig over, at folk over 160 høj har problemer med benene - Jeg måtte sidde med mine i sidegangen det meste af tiden - Også fordi jeg sad ved siden af en ældre finsk herre der absolut insisterede at smække sine ben ind under mine hele tiden - Turde næsten ikke spørge om han hentydede til noget... Fik selvsagt ikke lukket et øje under hele turen, heldigvis varede den kun godt 9.5 timer, landingen var lidt spøjs da han blev ved med at stige og falde, stige og falde... Men, vi landede sikkert og godt, og selve maskinen teede sig fint under hele turen, så min frygt blev gjort til skamme på det område. Selve boardingen foregår efter god Finsk effektivitet - Hurtigt. Meget hurtigere end jeg ellers er vant til. Serveringen af mad sker kort efter man er i luften, og 3-2-1 så ruller der 5 troller rundt i flyet og vupti, så er maden serveret. Og ganske kort efter du er færdig med at spise, bliver servicen fjernet igen med samme hurtige effektivitet. Maden er ikke noget at prale af, der er den efter min mening både bedre på SAS og Thai. Aftenmaden var laksestrimler blandet med pastaskruer og nogte karrysovs. Dertil serveret et stykke brød, et glas vand, en kage og noget smør. Afsluttende med lidt kaffe. Hvidvin, rødvin eller lysøl serveres gratis til maden. Morgenmaden bliver serveret og afhentet i samme tempo, og består af noget kartoffel/løg tærte med en ostebudding af en art, krydret med lidt grøntsager. Dertilhørende en lille skål salat og et brød med tilhørende smør, samt vand. Igen bliver maden efterfulgt af kaffe eller te. Minus er, i forhold til fx. Thai, at al sprut skal man betale for. Og 30kr for en lille øl, eller et lille glas alkohol - Ja, det løber hurtigt op. På den anden side, får man vel hvad man betaler for. Jeg slap 1750kr for en enkeltbillet herned. Har du en masse tid du ikke ved hvad du skal bruge til, og hvis du gerne vil spare nogle penge, så kan FinnAir anbefales - Er man alene afsted, som mig, så er det røvkedeligt for at sige det rent ud - Aldrig har jeg haft en så lang rejse til Thailand. Det tog 25 timer fra jeg stod i CPH lufthavn til jeg var i Hua Hin. LIDT for lang tid efter min mening. Nå, men tænkte bare at der var nogen der kunne informationerne til noget, hvis de selv overvejede en FinnAir tur til Thailand
Redigeret af Locturian d. 08/04-2007 20:07 |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 09/04-2007 02:52
|
|
Takker Loc, for din beskrivelse af turen![]() 1750 kr er godt nok billigt, så jeg har egentlig ikke ondt af dig, selvom du har brugt 1000kr på taxa, drinks og underholdning undervejs har du jo stadigvæk sparet mange penge ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| stoney |
Lagt på d. 09/04-2007 06:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
Hel Loc.Det var sgu billigt for en billet.Hvad var fly typen fra Helsinki til Bangkok?Jeg over vejer at rejse med finnair i juni,jeg har tit kun hørt at det er et ok selskab og kan se at du er tilfreds også
Pil af med jer,knægte.I tiltrækker fluerne!
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 09/04-2007 10:13
|
|
Hej Stoney Flyet var et Boeing (Macdonald Douglas) MD-11 fly... |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Den har et dååårligt ry...