Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Regn i Thailand - Hvor slemt kan det blive?
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 02/05-2007 12:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Nu regner det meget i Hua Hin i øjeblikket, og regnen er da også tidligt på den i år - Lige nu er der perioder hvor der er meget vand, men lige nu er det tørvejr. Mit spørgsmål er, hvor slemt kan det blive? De har her i Hua Hin lovet regnvejr den næste uge... Kom gerne med billeder og eksempler Mit første bidrag er her:[img]http://www.huahin-online.com/pictures/ext/misc/huahin_rain.jpg[/img] is not a valid Image. Lige nu er det ikke engang slemt, i aftes var der 35cm vand der hvor bilerne kører på billedet... (Og det er HOVEDVEJEN!) - Andre steder er det værre, der hvor vejene er mindre og der ingen afløb er...
|
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 02/05-2007 14:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
Kan ikke sette foto ind men det kan blive rigtig meget op til 2 meter
|
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 02/05-2007 14:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
I Chao Phraya floden, som loeber igennem Bangkok og langt nord paa, er vandstanden stadig over sit normale. Dette skyldes at sidste aars regntid var ekstra vaad. Nu er dette aars regntid saa begyndt... ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/05-2007 19:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Kan huske jeg skulle fra Sofitel i Hua Hin til Soi Guest House lidt længere sydpå. Det havde regnet bravt i 2 timer, men hvor meget fandt jeg først ud af da jeg ville tage en tuktuk hjem. De stod alle med motoren og soppede i vand, ingen kunne køre. Heldigvis havde jeg sandaler på, så det gik fint nok endda. |
|
|
|
| Bubbu |
Lagt på d. 02/05-2007 20:52
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 19 |
Er det regntid i Thailand nu? Jeg har læst at regntiden varer til Oktober, men så er der andre der siger at det er områdebestemt.. Hvornår er så regntiden værst i Hua hin og der område der? Skal nemlig selv til Cha-Am i efteråret og det er jo lige ved siden af... |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 02/05-2007 20:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Jeg tror det var i 1998 eller 1999 at vandet stod højt som aldrig før. Det havde regnet konstant dagen inden, og den følgende nat nåede vandet fra bjergene ind til Hua Hin som jo ligger lidt nede. Jeg opdagede det da jeg stod op tidlig morgen. Klokken var 5 og jeg skulle til Bangkok for at afhente nogle gæster. Da jeg stod ud af sengen, trådte jeg i vand til anklerne. Jeg brokkede mig til konen der sagde jeg måske havde glemt at slukke for det vand der fylder baljen op på toilettet. Jeg kune aldrig drømme om at det var fra regnen udenfor da vi allerede boede 3-4 trappetrin oppe fra vejen. Men ak. Uden for rækkehuset var alt bare vand. Det hele bare flød med vand. Jeg havde 1 km ind til Hua Hin centrum og gik up på hovedvejen for at spejde mod byen. Det var umuligt at se hvad der var vej eller rabat. Man havde kun telefonpælene at gå efter. Jeg fik fat i min minibus chauffør som sagde det var umuligt at hente gæsterne idag. Jeg fik ham nu overtalt alligevel da jeg mente at der var bedre kørevej nord for Hua Hin. Det gik da også i starten, men på et tidspunkt kørte vi ned ad bakke og alt for sent opdagede vi en "sø" som vi tordnede ind i med 80km i timen. Denne "sø" bremsede fuldstændig bilen, og kort efter gik vi i stå. Men når vandet gik til navlen selv om man sad oppe i en HiAce minivan, så var der højvande. Trykket havde presset front-kofangeren så meget tilbage at vi ikke kunne åbne fordørerne. Men nok om det. I selve Hua Hin by stod vandet op til håndtagene på bilerne. Vandet fossede op af kloakerne som Islandske geysere. Bar pigerne arbejdede videre med vand til navlen, og gæster kom der også. Man tog det hele med et smil. Byens skræddere havde travlt med at redde hvad der reddes kunne af stofrullerne. Og det tog så vidt jeg husker 3-4 dage før vandet var rimeligt nede. I de efterfølgende uger stod alle biler med åbne døre for at lufte ud. Der har været nogle tilfælde siden, men aldrig så slemt som dengang. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/05-2007 21:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Tak skal du ellers lige have dkjohnt, den tager godt nok prisen.![]() |
|
|
|
| Nordstroem |
Lagt på d. 03/05-2007 11:20
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 80 |
uha... Det lyder ikke for sjovt... jeg var i Pattaya under et alm regnvejr og skulle gerne snart modtage nogle billeder derfra, for der var også en del vand, havde da vand op til midten af døren på bilen og måtte sno mig imellem strandede biler og mini busser. Nordstroem |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 03/05-2007 13:15
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Så er der lige et par billeder fra i dag - Det regner i 2 timer, stopper i 30 min, regner i 2 timer stopper... Det regner MEGET Vi ligger normalt på en vej hvor vandet plejer at løbe ned mod havet (bor 50 meter fra vandet), men i dag blev også DENNE vej oversvømmet, simpelthen fordi det stod ud af alle nedløbskloakerne i siden af vejen... Dejligt ![]() [img]http://www.huahin-online.com/pictures/ext/misc/huahin_rain_2.jpg[/img] is not a valid Image. Det er svært at kommer rundt på knallert når der er så meget vand. Lidt mere end det, og vandet fiser ind i udstødningen og så stopper maskinen bare... Så må man ud i vandet og trække ![]() [img]http://www.huahin-online.com/pictures/ext/misc/huahin_rain_1.jpg[/img] is not a valid Image. Det er altid rart at sidde på toppen hvor det er tørt ![]() [img]http://www.huahin-online.com/pictures/ext/misc/huahin_rain_3.jpg[/img] is not a valid Image. Men det er da altid noget at NOGEN formår at få noget godt ud af regnen - Så som at svømme eller fange fisk
Redigeret af Locturian d. 03/05-2007 13:19 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 03/05-2007 13:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Rigtig gode billeder Loc. Tak for kigget. Du har en "heldig" hånd med billeder ![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 03/05-2007 13:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Det er sq ikke mig der har taget dem Det har jeg folk til
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 03/05-2007 13:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
haha Loc, jamen så forstår du at vælge de rigtige |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 03/05-2007 14:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Yep Jeg sender bare manden ud at tage billeder, og så får jeg dem leveret i en mappe - Men har selv redigeret dem
|
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 03/05-2007 22:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
jeg har nogen bilder fra lanbyen under ul0kke paa [url]www.thjaa.webbyen.dk[/url] vor man kan sige de fik naade vand davser thjaa jeg lavede lige din henvisning om til et aktivt link bamsen Redigeret af d. 04/05-2007 08:11 Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 04/05-2007 15:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Jeg skal da lige love for i har fået vand der nede, det er næsten for meget på en gang, men en fordel ved det er at i behøver ikke gå så langt for at komme i svømmepool![]() der er vel kun en ting i kan gør, nyd det bare nyd det og se glad ud![]()
Ubon.
![]() |
|
|
|
| Nikolaj Gregersen |
Lagt på d. 08/05-2007 16:03
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Her er et view fra mit vindue i bangkok.![]() og 13 minutter efter ![]() |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 09/05-2007 10:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
jaa saa fik vi sv0mepolen fylt op
Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 11/05-2007 00:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Når jeg ser de flotte bilder fra regnvejret i Thailand, kan jeg ikke andet blive chokeret over hvordan motorcyklerne formår at klare disse utrolige vandmængder. Der skulle ikke meget fugtighed i luften, før min gl. Puch Maxi ikke ville starte en våd efterårsmorgen tilbage i 70érne. ![]() Rasmus |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 11/05-2007 00:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Rasmus. jeg håber så at det var en Puch Maxi med pedaler på, så du da kunne cykle hjem. De har da godt nok fået dem noget vand der nede.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 11/05-2007 03:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
motorcyklerne virker fint, bare de ikke får vand i udstødningen![]() Men jeg havde samme problem med min puch, men silikone afhjalp problemet, men så brændt den varm
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 























