Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Ny"angreb" på Thailand
|
|
| polar |
Lagt på d. 09/05-2007 16:42
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Læs om det nye angreb på Thailand fra Bangkok Post http://www.bangko...news09.php Redigeret af Webmaster d. 09/05-2007 16:55 |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 09/05-2007 17:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Oev man kan ikke komme ind paa siden, der henvises til, uden 'user name' og 'password' ![]() [url]www.Thailies.com[/url] |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 09/05-2007 18:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Ajarn skrev: Oev man kan ikke komme ind paa siden, der henvises til, uden 'user name' og 'password' ![]() [url]www.Thailies.com[/url] Virkede da fint herfra....: Sakset fra siden: New 'Thailies' website spurs strong reaction BANGKOK POST and DPA The government has increased its internet monitoring operations after the American lobby group USA for Innovation announced it had launched a new anti-Thai government website, www.Thailies.com. ''We will check the background of the website operator to see if it has any hidden agenda,'' said government spokesman Yongyuth Mayalap. A press release issued by AsiaNet Infoquest yesterday said the website was being launched by USA for Innovation to ''draw attention to the deceit in Thailand's decision to steal American and European innovation''. Thailies.com would provide information about what it called 10 recent lies by Health Minister Mongkol Na Songkhla for two weeks from May 7 to 18, according to the press release. For example, Thailand had lied that the country was poor, so it could not afford Western medicines. ''In fact, Thailand has one of the largest economies in the world. Its economy is growing faster than over 100 countries,'' it said. The site was inaccessible last night. Mr Yongyuth said the government would continue to closely monitor websites that posted strong criticism of the coup-appointed administration. ''What we can do now is check the backgrounds of these website operators and give correct information about the government's work to the audience, both inside and outside the country,'' Mr Yongyuth said. He believed the international community would better understand Bangkok's decision to issue compulsory licences and break drug patents after the public health minister talks with concerned parties in Washington on May 21 and 22. Health activists said they were not surprised by USA for Innovation's announcement of a website opposed to Thailand's issuing of compulsory licences to import generic versions of Aids and heart drugs to treat poor patients. ''The organisation is supported by the pharmaceutical industry and it has to do everything to protect the benefits of its financial supporters,'' said Kannikar Kijtiwatchakul, a representative of Doctors without Borders. Information and Communications Technology Minister Sitthichai Pookaiyaudom said the ministry would go ahead with a criminal lawsuit against Google Inc for running video clips deemed offensive to the monarchy on its popular website www.YouTube.com. He would proceed with bringing the case in the Thai Criminal Court on Friday because the internet giant had failed to remove all video clips deemed insulting to His Majesty the King. YouTube has reportedly asked the Thai government ''by email'' to send copies of the controversial clips as evidence, so it can remove them as requested. Mr Sitthichai said the request showed that YouTube was ''playing a game''. The ministry has blocked local access to YouTube since April 4. end Pdrhan Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 09/05-2007 22:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
hvad er det lige angrebet går ud på. er thailand kommet i krig for at forsvarre deres cencur. så befolkningen kan blive afholdt for at få nogle informationer fra udlandet om deres kære diktatur og framragende kongehus der holder hånden over dette kære militær styre. ved godt det giver knubs men kunne ikke lade være prasat |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 10/05-2007 00:56
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Linket http://www.thaili... virker nu, mod tidligere på dagen. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| martin81 |
Lagt på d. 10/05-2007 01:46
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
Prasat: hvad er det lige angrebet går ud på. Det er Thailands forhold til medicinalindustrien og brud på disses rettigheder, der angribes, så vidt jeg kan se. er thailand kommet i krig for at forsvarre deres cencur. så befolkningen kan blive afholdt for at få nogle informationer fra udlandet om deres kære diktatur og framragende kongehus der holder hånden over dette kære militær styre. Nu hvor du bringer emnet på banen: Hvad er egentlig den generelle holdning herinde og blandt thaierne i Danmark til kupmagerne og Kongehuset? Håber ikke jeg starter en borgerkrig her. |
|
|
|
| Vagn B |
Lagt på d. 10/05-2007 05:07
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 54 |
martin81 skrev: Nu hvor du bringer emnet på banen: Hvad er egentlig den generelle holdning herinde og blandt thaierne i Danmark til kupmagerne og Kongehuset? Håber ikke jeg starter en borgerkrig her. Folk herinde har generelt meget sympati over for de kongelige, men meget forskellig holdning til juntaen. Nogle naivister mener, at den muslimsk ledede junta gjorde godt i at fjerne den demokratisk og lovligt valgte premiereminister Thaksin og at føre en forhandlingspolitik med de Al Qaeda støttede trosfæller i de sydlige provinser. Det har kun forværret situationen. Terroristerne har øget angrebene, nu også med med bomber i Bangkok, som juntaen udokumenteret påstår, skulle skyldes Thaksin-støtter. Der er så dem, der mener, at vi som gæster ikke skal blande os. Det vil virke fornærmende på thailænderne selv. Jeg mener, at det vil svare til, at vi som gæster til et selskab overværede, at værtsparret tæskede børnene, og at vi af høflighed bare lod det ske. Min egen holdning kan læses nedenfor, og skønt den oprindelig lød mere bastant, er min holdning ganske klar. En militærjunta har kun et svar på alle problemer, og det er knytnæven (=vold og undertrykkelse). Men det er ikke sådan et land bedst videreudvikles til gavn for befolkningen. Sammenlign blot med forholdene i Burma, hvor militærjuntaen i 45 år systematisk har kørt landets økonomi i totalt smadder. Oprindeligt lovede den thailandske junta valg i oktober 2007 og nu er det udskudt til december 2007. Men det er altid lettere for militæret at tage magten i et land end at afgive den, for juntaens folk vil sikket blive retsforfulgt af den kommende demokratiske regering. Redigeret af Vagn B d. 10/05-2007 05:09 |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 10/05-2007 07:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
For det første var "juntaen" ikke muslimsk ledet - Ja, at de har indsat en muslimsk midlertidig primierminister kan jeg kun begræde, men de må åbenbart have deres grunde. Jeg hverken håber eller tror at de får lov at sidde "så" længe på magten, de har lovet et valg, ok ja, de skubber det lidt, men thai'erne venter heller ikke for evigt. Nu er Thailand ikke ligefrem et meget tilbagestående land, og der er mange store industrielle og økonomiske kræfter i landet der heller ikke bare lader stå til - Vi får et valg - Kan godt være det tager 1 år mere, men det kommer... Men til det indlægget oprindeligt handlede om; Jeg forstår ikke hvorfor man opretter direkte hadesider mod Thailand, fordi de har valgt at bryde et patent på AIDS medicin. Den nye generation af AIDS medidin er 4x dyrere end den nuværende - Thailand har ikke råd til at betale 2800$ pr. år pr. Thai der har aids - Det er rundt regnet 100.000 bath pr. person - Jeg ville også være ret ligeglad med om de sten-rige medicin giganter fik én mindre farrari i jule-gratiale. De græder snot derovre men Thailand kan redde så mange menneskeliv - Så fuck da om de går glip af en potentiel omsætning. Havde Thailand ikke kopieret det, havde de alligevel ikke købt medicinen, får de ville ikke have råd til den. Jeg tror jeg vil lave en hade-side imod medicinal industrien... Så kan de lære det... De kunne jo også bare give Thailand ekstraordinær rabat hva? Men nææh, de skal proffitere på død-syge mennesker - Det er forkasteligt, det er hvad det er... |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 10/05-2007 09:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Enig...
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Nordstroem |
Lagt på d. 10/05-2007 09:48
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 80 |
Det er jeg også.. det er forkasteligt at tjene penge på syge folk. Nordstroem |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 10/05-2007 09:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Nu når talen falder på kopier, er det så underordnet, hvad det er eller er det kun medicin der må kopieres. Hvad med alt andet der kopieres her i Thailand er det også OK ? |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 10/05-2007 10:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Vi kan sagtens sidde her og blive enige om, at det er forkasteligt at tjene penge på syge folk. Og der er nok få der har den store sympati for internationale konglomerater. Men det er jo ligesom det medicinal-industrien tjener penge på, der er ikke den store omsætning i at sælge medicin til raske folk. Derudover har udviklingen af medikamenter kostet milliarder og årtier inden de blev godkendt og frigivet. Hvis de stiltiende accepterer omgåelse af patentrettigheder, skrider hele læsset og incitamentet til at udvikle nye medikamenter bortfalder. Hvor er vi så henne? Det er en kompliceret situation, og jeg har bestemt ikke svaret. |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 10/05-2007 10:34
|
|
Rinpoche, der er jo stor forskel på hvilke medicamenter man kan acceptere patentbrud på - Nu er HIV/AIDS medicin jo ikke det eneste de score kassen på - Hvad med allergipiller, sovepiller, vitaminer, hjertemedicin, nervemedicin, funtex osv osv osv? Pointen er, at når man vil afskære et helt land for at hjælpe sin befolkning, fordi man vælger at sætte prisen på et ny medicin langt højere end hvad der kan betales af lande som Thailand, ja, så er det ikke så meget andet valg end at skide hul i den tabte omsætning hos udviklikleren og så hjælpe sig eget folk. Jeg tror ikke der er mange der ville lade sin familie (eller sit folk!) dø for at en rig-mand ikke skal miste nogle håndøre. Hvis de virkelig synes det er så galt, burde de sænke deres priser til et realistisk niveau. Thailand har tidligere selv betalt for sin medicin, da den havde en rimelig pris, men den nye er så mange gange højere at det bliver umuligt at financere. Det er rigtigt, det koster mange penge at udvikle et produkt, men nu er Thailand (uheldigvis) ikke det eneste land i verden hvor der er HIV/AIDS og der ville nok ikke blive set med milde øjne hvis Danmark valgte at kopiere medicinen. Ifølge en eller anden konvention (husker ikke lige navnet?) har Thailand faktisk LOV til at gøre det, for at hjælpe sin befolkning - Om rigmændene på medicinal-fabrikkerne kan lide det eller ej. oleskyum: Du er igen helt på afveje - Nu tales der om livsvigtig medicin der redder liv, ikke kopi-produkter af dame-tasker. Det er en helt anden snak, og der skal du nok til Kina/Vietnam/Taiwan - Det er der Thailand får det fra, Thailand producere ikke rigtig selv kopi-produkter efter min erfaring... At de sælger det er så en anden snak... |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 10/05-2007 11:04
|
|
Problemet er at de skal have penge ind for udvikling et eller andet sted.Firmaet jeg arbejder for gør egentlig det samme, bare ikke medicin. Men må nok sige medicinal industrien er jjo her for at tjene penge. Og måske vil vi også selv gøre det hvis vi skulle tjene penge.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 10/05-2007 11:18
|
|
saendaeng skrev: Problemet er at de skal have penge ind for udvikling et eller andet sted.Firmaet jeg arbejder for gør egentlig det samme, bare ikke medicin. Men må nok sige medicinal industrien er jjo her for at tjene penge. Og måske vil vi også selv gøre det hvis vi skulle tjene penge. Hvis du havde kuren mod kræft, ville du give den gratis ud, eller kun sælge den til de der havde penge? |
|
|
|
| Vagn B |
Lagt på d. 10/05-2007 11:29
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 54 |
Jeg er helt enig med rinpoche, for hvis man giver noget væk eller sælger til under markedspris, er der et import-, grossist- eller forhandlerled, der tjener på det i stedet for. Vi har set det med fødevarehjælpen til fattige eller krigshærgede lande. Folk med en vis organisationstalent, kaprer eller køber det op og sælger det netop så billigt, at de lokale bønder ikke kan konkurrere på torvene, og det ødelægger så landene endnu mere. Lige før besættelsen oprettede man i Damark en bureaukratisk institution kaldet Direktoratet for Vareforsyning, for i størst mulig omfang at sikre befolkningen tilgængeligheden af de allermest nødvendige fødevarer m.m. De thailandske myndigheder kunne oprette noget tilsvarende for dyr medicin, hvis ikke det allerede findes. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 10/05-2007 11:36
|
|
Af mit hjerte ville jeg nok give den gratis.Men må også vær ærlig og sige at jeg et eller andet sted ville prøve at tjene penge på det. Jeg hvade nok brugt penge på at finde den. Og jeg er desværre nok ikke ene om det. Jeg kan godt se dit synspunkt og lige kræft som du nu siger, har jeg selv haft tæt på livet. Det er nemmere at sige tingene som man tænker her og nu, men virkeligheden er nu ikke altid sådan.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 10/05-2007 12:56
|
|
Jeg ville personligt aldrig nogensinde tjene penge på noget der kunne forhindre en dødelig sygdom - Jeg synes det er forkert at penge kommer før menneskeliv, og jeg er bestemt ikke enig i fremgangsmåden som Vagn B nævner - Uanset om de forsøger eller ej, ville der aldrig nogensinde være penge nok til at hjælpe alle dem som har behov for det... Gang 100.000 bath med antallet af hiv smittede i Thailand pr. år - Det er helt tåbeligt... Jeg tror ikke der er noget der hedder et mellemled/grosist når et land forhandler med et medicinal firma - Det er noget læger og appoteker bruger - Grosister. Medicinal firmaet KUNNE sælge medicinen til stort set kost-pris, og selv få et bedre image.. Men nej, de skider døende thai'er et langt stykke... De røvhuller...
|
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 10/05-2007 13:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Åh hold nu op med den omgang, alle der foretager sig noget vil have penge i kassen, så er det da fuldstændig underordnet om det er HIV/AIDS i Thailand eller Afrika. Hvad nu hvis Thailand gik forrest i kampen mod prostition, det kunne jo gøres kriminelt at købe og sælge sex. Det ville hjælpe meget på den Thailandske befolkning og smitten ville være minimal i Thailand. Men det ville turismen måske også, men hvad er bedst, mange turister og meget købe sex eller få turister og så havde Thailand råd til medicinen til dem der har brug for den. |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 10/05-2007 13:42
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
lad os nu sige disse røvhuller siider og er ved at finde en kræftmedicin men det koster 2 mia. kr og få det sidste testet for om det nu virkelig er en medicin der kan bruges, men det kan de så ikke komme til for nu solgte de deres aids medicin til kostpriser. vil du så give dit bidrag til at finde ud af om medicinen virker, og det er nok ikke kun denne medicin de forsker i. i danmark betaler vi en skat der gør at vores aids patienter for medicinen gratis, lige som det er med mange andre livstruende sygdomme i danmark. man kunne vælge at lægge en lidt højre moms på tingene i thailand så man havde penge til at give patienterne hiv medicin. så vidt jeg kan forstå er det kun 2 medicin typer de producere thaierne, og det kræver 3 for at laver en kombinationsbehandling, ellers bliver hiv virusen resistent, du må ligeledes ikke på noget tidspunkt stoppe med at tage din medicin, så det de gør er at give folk en falsk trykhed. prasat |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.