Se indlæg|
Golden Heart.
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 18/05-2007 18:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Er der nogen her der kender noget til denne organisation ? http://www.golden...profil.php |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 18/05-2007 19:53
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Den har været omtalt i pressen fornyligt her i Danmark. Saseline Sørensen & Frederik Fetterlein er ambassadører for Golden-heart. Og vendte hjem for et par måneder siden efter at have arbejdet på fabrikken. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 18/05-2007 20:15
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Lidt links: - Saseline og Fetterlein hjælper børn i Thailand - Golden Heart - WORK IN PHUKET Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 19/05-2007 01:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
de har næsten lige søgt nye medarbejder til at arbejde i thailand, så anoncen i urban, man skulle ringe hjem til danske firmaer og tigge penge. prasat |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 19/05-2007 04:05
|
|
Jeg har været ude og besøge dem her i Korat og nu vil jeg gerne finde baggrunden for deres arbejde her. |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 22/05-2007 11:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Jeg har rettet lidt på deres website (såd'n no'enlunde for stavefejl). I den forbindelse kiggede jeg lidt på referencer og hvad den fyr som lever af goldenhart lavede før.... det er ikke gennemskueligt. Ole! Hvad er dit indtryk, dels af manden , dels af hans projekt? |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 22/05-2007 14:19
|
|
Mit førstehåndsindtryk er, at det ligner noget jeg har set før, men jeg vil give det lidt mere tid før jeg dømmer. Men noget jeg er meget betænkelig ved er, at en hjælpeorganisation nærmest består af en person, det giver ikke det bedste indtryk på mig. |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 22/05-2007 20:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
oleskyum skrev: Mit førstehåndsindtryk er, at det ligner noget jeg har set før, men jeg vil give det lidt mere tid før jeg dømmer. Men noget jeg er meget betænkelig ved er, at en hjælpeorganisation nærmest består af en person, det giver ikke det bedste indtryk på mig. selv med prominente personer i spidsen kan det vise sig at være noget være noget det er jo set før, jeg vil også lige se tiden an før jeg dømmer / donnere et beløb til organisationen. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 10/07-2007 17:12
|
|
[img]http://www.sonnuwat.dk/gh.jpg[/img] is not a valid Image. Her er fabrikkens produktionshal eller hvad sådan en væv og 2 - 3 symaskiner nu kaldes, så ikke underligt at bestyrelsen lukker dette l..t ud. Men de har nok alle førerhund og blindestok. Ellers er de naive lige som Ekstrabladet der har været til bestyrelsesmøde, for prøv at læse deres udtalelse, der er masser af fejl når det omhandler Thailand. http://www.golden... En ulønnet direktør som har, hvilket visa opholdstilladelse ? En skole der pludselig er blevet til en børnehave, med undervisning i mattematik, Engelsk og PC, ja de er fremlige de Thaier. Redigeret af oleskyum d. 10/07-2007 17:43 |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 10/07-2007 18:09
|
|
http://www.sonnuw... Jeg er meget forarget på Ekstrabladet der har været til bestyrelsesmøde og intet skriver om de Thaier der bliver hængt ud og misbrugt. Det lader jo nærmest til at regeringen og skolelæreren der er omtalt som en HAN, hvilket selvfølgelig kan være en fejl for jeg har ikke set andet end kvinder derude. Og de skriver det Thailandske selskab, som er hvad ? A.J. Bestyrelsen burde give de Thaier der bliver berørt af dette en eller anden erstatning for at de har medvirket til guld og grønne skove. Utrolig, at bestyrelsen ikke byttede ud i toppen af det Thailandske selskab, der er en vittighed, for hvem er det og er det overhovedet registreret, for så er detunderligt, at ingen ansvarlig Thaier kommer ud af busken for de burde vel have deres 51 % eller hvad ? Bestyrelsen er vel en vittighed som alt det andet, undtagen, at der er formøblet over 1/2 mill Bath om måneden i 2007 og lokalerne er først taget i brug de sidste 2 - 3 måneder. Så bestyrelsen mener ikke er er noget galt, men det er nok noget af det dyreste ulønnede personale jeg har set og hørt om. |
|
|
|
| golden heart |
Lagt på d. 11/07-2007 15:55
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 29 |
Til BT og Ekstra Bladet Vedrørende Golden Hearts projekt i Korat Thailand. Med stor interesse har jeg læst jeres indlæg da jeg er potentiel donor og Thailandsk statsborger. Jeg 2 gange besøgt projektet i Korat i foråret og når jeg læser jeres og Ekstra Bladets indlæg mener jeg at enten er jeres journalister helt uden forstand eller også mangler journalisterne realistiske udfordringer. Jeg skal her kort redegøre for hvorfor jeg mener dette: Jeg og min ægtefælle besøgte skolen og fabrikken som Golden Heart har fået op at stå i løbet af 6 mdr. hvilket jeg synes er prisværdigt når man ser på hvor lang tid ting tager her i DK og i øvrigt i Thailand. På fabrikken arbejder ca. 12 personer, at der ikke er flere skal ses på baggrund af at Golden Heart kun har haft begrænset midler til deres rådighed, - dette selvom alle donationer stort set er brugt fuldt ud til hjælpearbejdet, - dette til forskel fra andre organisationer som bruger 30% til deres egen administration og drift. Anders Jensen har arbejdet gratis i 6 mdr. for at have midler nok til projektet som han brænder meget for. Det synes vi er flot og prisværdigt. Når jeg ser på hvad i skriver kan jeg kun se et problem: At Golden Hearts hjemmeside kalder det en skole og fabrik – hvilket det faktisk er, desværre har der ikke været midler til en stor forkromet skole og fabrikken modsvarer de midler der har været til rådighed. Under vores besøg fik vi den orientering at Anders Jensen synes det var fornuftigt at bruge skolen til børnehaveskole indtil alle tilladelser var søgt og givet omkring etablering af en skole. Henset til at Anders Jensen stort set har arbejdet alene og alle de problemer der er med at skulle etablerer sig i et fremmed land, med en anden kultur og lovgivning synes jeg at han er nået langt. I Thailand møder man meget modstand når man kommer som hvid og vil etablerer sig, med mindre man virkelig har store midler med sig og her er Golden Heart kun en lilleput. Praktisk er det også svært at etablerer sig i Thailand da alt tager langt tid og aldrig bliver som man forventer og betaler for – noget vi også kender her i DK. Men hensyn til at Anders Jensen og Golden Heart endnu ikke helt er kommet i kontakt med problematikken omkring børneprostitution skyldes dels den korte tid og små midler de har haft til rådighed og dels at det er svært at få kontakt til den gruppe af familier der sælger deres børn – gruppen er også blevet mere usynlig de senere år. Det har stået klart for de fleste donorer og deltagere, - undtaget er BT og Ekstra Bladets journalister – at dette problem tager tid og løse med små resurser. Golden Heart skal bruge år og store resurser til at etablerer kontakten i miljøet hvor der sælges børn, og deres familier. At løse deres grundlæggende sociale problemer kræver at Golden Heart kan afsætte deres produktion fra deres fabrik. Det er en stor opgave som tager år. Jeg har kun at sige at vi støtter Anders Jensen og Golden Heart, tillige støtter vi en retssag mod BT og Ekstra Bladet for injurier og bagvaskelse. En erstatning skal modsvare det tab som jeres skriverier påfører organisationen og Anders Jensen ære, ry og rygte. Ærlig talt så burde aviserne hurtigt melde ud at de ikke har en sag og de burde skamme sig over deres forfølgelse af Anders Jensen og sagen og donerer et anseeligt beløb så Golden Heart kan realiserer deres mål så hurtigt at jeres aviser er tilfredse. Med venlig hilsen Arunrat Lompet Med venlig hilsen Peter Tronborg Petersen, cand.jur |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/07-2007 18:06
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg tror nu ikke, at det fra starten har været tiltænkt som et scam, men det ligner det mere og mere nu. Anders forsøger at sælger sit projekt som et hjælpe projekt af prostitueret i Korat. Han har endnu ikke identificeret og lokaliseret problemet vedr. børneprostitution. Så samler han vel penge under falske forudsætninger eller hvad. Og hvem er de to personer som underskriver det tidligere indlæg??? |
|
|
|
| golden heart |
Lagt på d. 11/07-2007 18:10
|
PRESSEMEDDELELSE - TIRSDAG 10 juli 2007 Uredelige beskyldninger kan undergrave projekt for thailandske børn BT’s kampagne imod Golden Heart Thailands projekt for udsatte thailandske børn og unge sætter projektet under pres og kan skade viljen til at bidrage til og lægge ansigt til initiativer, som kan gøre en positiv forskel. Det er synd og skam, for beskyldningerne er uden hold i virkeligheden. Der er ikke gået én krone fra børnene. Foreningen Golden Heart spiller med åbne kort. Vi har regnskaberne i orden og dokumentation og bilag for alle indtægter og udgifter. Hele materialet gennemgås nu af Revisionsfirmaet Sleimann ApS, Per Sleimann - Registreret revisor FRR Vi er kede af, at BT sætter hugtænderne i Golden Heart-projektet, som har fået en børnehave, ungdomsskole og fabrik/silkeproduktion op at stå på kun seks måneder. Vi hjælper kvinder væk fra bar arbejde, ved at ansætte dem på fabrikken. Vi er stolte af vores indsats og taknemmelige over for alle, som har bidraget ved at købe armbånd eller med pengebeløb, enkeltpersoner såvel som firmaer. Når et projekt som Golden Heart skal op at stå, er der mange fagområder, der skal dækkes ind, og vi er ikke eksperter på dem alle. For eksempel kan det indviklede bureaukrati være svært at trænge igennem, og Anders Jensen blev først for ganske nylig, maj 2007, underrettet om, at skolens grund ikke var helt stor nok til en tilladelse til skoledrift for de 7-15 årige. Skolen vil inden for seks uger have sin tilladelse til at drive børnehave for 2-6 årige (den er allerede i gang) og er blevet inspiceret af de lokale myndigheder. Pasningen af de mindste børn betyder i den fattige del af thaikulturen, at de ældre søskende får mulighed for at gå i skole. Lørdagsundervisning for de 15-25 årige er ligeledes i gang. I alt går 25 børn i forskolen, og der er plads til 55. Vi er godt klar over, at der ikke er de store overskrifter i ”Anders Jensen kæmper for sin skolelicens til de 7-15 årige”, men den smædekampagne, som BT har igangsat, er med falske påstande og under al kritik. Vi har ikke lyst til at lade os knægte af uredelige beskyldninger og vil arbejde videre med projektet, som allerede har gjort en forskel i disse børns og unges liv. Foreningen Golden Heart Danmark FOR MERE INFO KONTAKT VENLIGST: eller |
|
|
|
| golden heart |
Lagt på d. 11/07-2007 18:12
|
VEDR. GOLDEN HEART REGNSKAB Jeg kan allerede på nuværende tidspunkt fortælle, at mængden og kvaliteten af bilagene ser tilfredsstillende ud. Jeg skal ikke undlade at gøre opmærksom på, at jeg, som revisor, godt tør udtale mig om, at det udleverede bilagsmateriale ser troværdigt ud. Herudover har jeg modtaget en særskilt mappe, alene med alle lønningsbilagene. Med venlig hilsen Revisionsfirmaet Sleimann ApS Per Sleimann Registreret revisor FRR |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/07-2007 18:51
|
|
Har et par spørgsmål til jeres projekter Hvorfor sammenarbejder I ikke med de thailandske NGO’R som allerede har flere projekter vedr. prostitution, der findes jo masser af hjælp at hente gratis der. http://www.empowe...ation.org/ http://apnsw.org/... Poster du revisor rapporten eller skal man selv henvende i gentofte? |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 11/07-2007 18:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Jeg vil da også, som DSD, godt have at vide hvem der står for forfatternavnet "golden heart" er det Anders?Er det revisoren? Er det hvem? Hvis det er Anders, hvorfor har du så ændret din hjemmeside så radikalt? Bl.a. fjernet foto og dine historier om hvor glad du blev for Thailand og hvor tragisk du fandt forskellige bar kvinders skæbne? Ser nu at der d.d. i stedet er kommet lidt "historier" fra ansatte på hjemmesiden fra Golden Hart... hvis man læser indenad, lyder det ikke som om det er "frelste" ludere der er ansat! Et Thai navn og en jurist .... og så? Hvad ? ps: Hvis du ikke kan gennemskue hvem jeg er, kan jeg fortælle dig at jeg er den der fjernede de værste stavefejl på din oprindelige hjemmeside. |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 11/07-2007 18:54
|
|
Nu må jeg sige at de to direktører i Golden Heart er et par flinke fyre som jeg har mødt, men derfra og til problemstillingen om hjælpeorganisation og Danske penge er der langt. Og lige til Tre forskellige der skriver her under navnet Golden Heart, hvem debatterer vi med når revisorfirmaet kommer her under et andet navn end deres eget.? Men fred være med det for så lige et hurtigt spørgsmål til revisoren. Hvilke syv mennesker sidder i den Thailandske bestyrelse og hvilke penge er der, da de første 2 mill for bare en direktørs arbejdstilladelse og flere mill pr ansat. For man kender vel reglerne for co. ltd. i Thailand. Og har revisoren id og billede af alle ansatte, og hvem er skatteansvarlig i Thailand ? Der er alt for mange uafklarede spørgsmål til, at indlæget kan tages seriøst. Når jeg læser hele skriveriet igennem er der kun kommet 500.000 danske kroner til Thailand og det kan man ikke etablere et firma med. Og samtidig var det vel som hjælpeorganisation Golden Heart blev markedsført. Nej hjemmearbejdet var desværre ikke lavet ordentlig og er det stadig ikke. Der findes så mange regler i Thailand, at man ikke bare kommer ned og mener de skal indrette sig efter en dansk ide. Men fakta er vel, at ingen er blevet hjulpet, det står der jo på tryk, at sådan hænger det sammen og indrømmet efter hvad aviserne skriver. Så desværre endnu en negativ indsats i Thailand. Til stor skade for Thailand og de Thailænder der bliver indvolveret i det. Thailand har ikke brug for alle disse bedrevidende hjælpe foranstaltninger, de klarer deres problemer meget bedre uden hjælp. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 11/07-2007 20:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja, såvidt jeg kan se er det 3 forskellige pressemeddelser der lagt her i debatten af "golden heart", Men hvem der har lagt dem er ikke til at se/gennemskue.. Men det ville da være rart at vide ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/07-2007 20:14
|
|
tror lige jeg skriver til hende saseline hun har en ok røv [url]www.saseline.com/gallery.html[/url] Redigeret af d. 11/07-2007 20:20 |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/07-2007 20:22
|
|
Mit gæt på det Jesper er, at det kun kan være Anderes som prøver at rede sin røv. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.